Ταχύρρυθμα επιμορφωτικά προγράμματα των εκπαιδευτικών υποχρεωτικής εκπαίδευσης στα νέα διδακτικά πακέτα ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ, ΠΙ 2007 ΔΙΑΦΑΝΕΙΕΣ: ΜΑΒΟΓΛΟΥ ΧΡΙΣΤΟΣ, ΠΕ19, Α. ΑΡΑΠΟΓΛΟΥ, Χ. ΜΑΒΟΓΛΟΥ, Η. ΟΙΚΟΝΟΜΑΚΟΣ, Κ. ΦΥΤΡΟΣ
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΣΤΟ ΚΕΦΑΛΑΙΟ 9: ΖΩΓΡΑΦΙΚΗ, Α΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΠΡΟΒΟΛΗ ΤΗΣ ΣΥΓΓΡΑΦΙΚΗΣ ΠΟΡΕΙΑΣ ΤΟΥ ΚΕΦΑΛΑΙΟΥ ΣΥΓΚΡΙΣΗ - ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ ΘΕΜΑ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗΣ
ΑΡΧΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ Αναλυτική καταγραφή κατά βήματα της πορείας σχεδιασμού του κλόουν στο πρόγραμμα της Ζωγραφικής.
Ι. ΑΝΑΛΥΤΙΚΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΩΝ ΒΗΜΑΤΩΝ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ ΕΝΟΣ ΚΛΟΟΥΝ (1 από 9) ΒΗΜΑ 1
ΒΗΜΑ 2 Ι. ΑΝΑΛΥΤΙΚΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΩΝ ΒΗΜΑΤΩΝ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ ΕΝΟΣ ΚΛΟΟΥΝ (2 από 9)
ΒΗΜΑ 3 Ι. ΑΝΑΛΥΤΙΚΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΩΝ ΒΗΜΑΤΩΝ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ ΕΝΟΣ ΚΛΟΟΥΝ (3 από 9)
ΒΗΜΑ 4 Ι. ΑΝΑΛΥΤΙΚΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΩΝ ΒΗΜΑΤΩΝ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ ΕΝΟΣ ΚΛΟΟΥΝ (4 από 9)
ΒΗΜΑ 5 Ι. ΑΝΑΛΥΤΙΚΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΩΝ ΒΗΜΑΤΩΝ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ ΕΝΟΣ ΚΛΟΟΥΝ (5 από 9)
ΒΗΜΑ 6 Ι. ΑΝΑΛΥΤΙΚΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΩΝ ΒΗΜΑΤΩΝ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ ΕΝΟΣ ΚΛΟΟΥΝ (6 από 9)
ΒΗΜΑ 7 Ι. ΑΝΑΛΥΤΙΚΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΩΝ ΒΗΜΑΤΩΝ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ ΕΝΟΣ ΚΛΟΟΥΝ (7 από 9)
ΒΗΜΑ 8 Ι. ΑΝΑΛΥΤΙΚΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΩΝ ΒΗΜΑΤΩΝ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ ΕΝΟΣ ΚΛΟΟΥΝ (8 από 9)
ΒΗΜΑ 9 Ι. ΑΝΑΛΥΤΙΚΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΩΝ ΒΗΜΑΤΩΝ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ ΕΝΟΣ ΚΛΟΟΥΝ (9 από 9)
ΤΕΛΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ Ενδεικτική περιγραφή των δύο πρώτων βημάτων. Παρότρυνση της δημιουργίας όλου του σχεδίου, από την ανάλυσή του σε απλά γεωμετρικά σχήματα και σχεδιασμού αυτών με τα εργαλεία της Ζωγραφικής.
ΙΙ. ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΤΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ (1 από 4) Παρατηρήστε ότι το σχέδιο του κλόουν αποτελείται από απλά γεωμετρικά ή ελεύθερα σχέδια (Εικόνα 9.8.α), τα οποία εύκολα μπορείτε να αναπαραγάγετε.
Όσοι έχετε πείρα στο πρόγραμμα της Ζωγραφικής, προσπαθήστε να σχεδιάσετε μόνοι σας το σκίτσο. Αν, όμως, σας φαίνεται δύσκολο μπορείτε να ξεκινήσετε με τις οδηγίες που ακολουθούν (Εικόνα 9.9): Βήμα 1: Επιλέγουμε το εργαλείο Έλλειψη και το δεύτερο στυλ γεμίσματος. Βήμα 2: Επιλέγουμε τα χρώματα του πρώτου πλάνου και του φόντου. Βήμα 3: Με τη λειτουργία σύρε και άφησε και κρατώντας πατημένο συγχρόνως το πλήκτρο Shift δημιουργούμε έναν κύκλο (Εικόνα 9.9.α). ΙΙ. ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΤΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ (1 από 4)
Βήμα 4: Επιλέγουμε το εργαλείο Στρογγυλεμένο ορθογώνιο και το δεύτερο στυλ γεμίσματος. Βήμα 5: Επιλέγουμε τα χρώματα του πρώτου πλάνου και του φόντου. Βήμα 6: Με τη λειτουργία σύρε και άφησε δημιουργούμε το ορθογώνιο, όπως στην Εικόνα 9.9.β. ΙΙ. ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΤΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ (3 από 4)
Συνεχίστε τη σχεδίαση μόνοι σας ανακαλύπτοντας τη χρήση των εργαλείων. Χρησιμοποιείστε τον κύκλο, για να σχεδιάσετε τα μάτια, την καμπύλη για το στόμα, το πινέλο για τα αυτιά και τον αερογράφο για τα φρύδια. Τέλος, χρησιμοποιείστε το πολύγωνο για το παπιγιόν και την έλλειψη για τον κόμπο. Το σχέδιο έχει ολοκληρωθεί (Εικόνα 9.9.γ). ΙΙ. ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΤΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ (1 από 4)
ΣΥΓΚΡΙΣΗ ΤΩΝ ΔΥΟ ΜΕΘΟΔΩΝ (ΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ Η ΚΑΛΥΤΕΡΗ;) ΑΝΑΛΥΤΙΚΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΩΝ ΒΗΜΑΤΩΝ ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ 1.ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗ ΤΩΝ ΒΗΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΑΠΟ ΤΟΝ ΠΙΟ ΑΡΧΑΡΙΟ ΜΑΘΗΤΗ 5.ΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΑ ΤΗΣ ΑΝΑΚΑΛΥΠΤΙΚΗΣ ΙΚΑΝΟΤΗΤΑΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ 2.ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΗ ΤΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΑΠΟ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΣΕ ΜΙΚΡΟ ΧΡΟΝΙΚΟ ΔΙΑΣΤΗΜΑ 1.ΠΙΘΑΝΟΤΗΤΑ ΔΥΣΚΟΛΙΑΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΣΕ ΚΑΠΟΙΑ ΒΗΜΑΤΑ 2.ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟΣ ΧΡΟΝΟΣ ΓΙΑ ΝΑ ΟΛΟΚΛΗΡΩΘΕΙ Η ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ 4.ΑΝΑΚΑΛΥΨΗ ΤΗΣ ΧΡΗΣΗΣ ΤΩΝ ΕΡΓΑΛΕΙΩΝ ΚΑΙ ΔΥΝΑΤΗ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΑΠΟΚΤΕΙΘΕΙΣΑΣ ΓΝΩΣΗΣ ΚΑΙ ΣΕ ΝΕΕΣ ΕΙΚΟΝΕΣ 3.ΔΥΣΚΟΛΙΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ ΑΛΛΟΥ ΣΧΕΔΙΟΥ ΧΩΡΙΣ ΤΗΝ ΑΝΑΛΥΤΙΚΗ ΚΑΤΑΓΡΑΦΗΤΩΝ ΒΗΜΑΤΩΝ. 3.ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ
Σύγκριση και Αντιπαραβολή των θεωριών μάθησης των Piaget και Vygotsky (1/3) Vygotsky Κοινωνικός Εποικοδομητισμός Piaget Γνωστικός Εποικοδομητισμός 1. Τα παιδιά μαθαίνουν με την εξάσκηση. 2. Η μάθηση είναι μια κοινωνική δραστηριότητα 2. Τα παιδιά ενεργούν σαν «ανεξάρτητοι επιστήμονες» 3. Δίνεται έμφαση στο ρόλο του δασκάλου σαν μία σκαλωσιά. 3. Εάν σε ένα παιδί υποδείξουμε το πως να κάνει κάτι, αντί να το παροτρύνουμε να το ανακαλύψει μόνο του, είναι πιθανόν να παρεμποδιστεί η κατανόηση των ενεργειών του.
Σύγκριση και Αντιπαραβολή των θεωριών μάθησης των Piaget και Vygotsky (2/3) 5. Η ανάπτυξη καλλιεργείται με τη συνεργασία και δεν είναι αποκλειστικά συνδεδεμένη με την ηλικία. 5. Η γνωσιακή ανάπτυξη σχετίζεται με τη βιολογική ανάπτυξη και είναι συνδεδεμένη με την ηλικία. 4. Ο δάσκαλος παρέχει τα ερεθίσματα τα οποία χρειάζεται το παιδί για να επιτύχει περισσότερα. 4. Ο δάσκαλος παρέχει τα στοιχεία που χρειάζεται το παιδί να εργαστεί και να μάθει από αυτά. Vygotsky Κοινωνικός Εποικοδομητισμός Piaget Γνωστικός Εποικοδομητισμός
Σύγκριση και Αντιπαραβολή των θεωριών μάθησης των Piaget και Vygotsky (3/3) 6. Η ανάπτυξη είναι ένα εσωτερικό στοιχείο κοινωνικής εμπειρίας. Τα παιδιά μπορούν να μάθουν έννοιες που είναι πέρα από το επίπεδο της ανάπτυξής τους, με την κατάλληλη καθοδήγηση. «Αυτό που μπορεί να κάνει ένα παιδί με την βοήθεια ενός ενήλικου σήμερα, μπορεί να το κάνει μόνο του αύριο.» 6. Τα παιδιά δεν είναι ικανά να διευρύνουν την γνωστικές τους ικανότητες πέρα από ένα στάδιο. Δεν υπάρχει νόημα στη διδασκαλία μιας έννοιας η οποία είναι πέρα από το συγκεκριμένο επίπεδο ανάπτυξης ενός παιδιού. Vygotsky Κοινωνικός Εποικοδομητισμός Piaget Γνωστικός Εποικοδομητισμός Βιβλιογραφία συγκριτικού πίνακα: Pritchard, Alan (2005), Ways of Learning, New York: David Fulton Publishers.
Blog: Λειτουργεί… Χρίστος Μαβόγλου, ΠΕ19, Ιστότοπος υποστήριξης του βιβλίου Πληροφορικής Γυμνασίου: Θα ξεκινήσει η λειτουργία μέχρι την