Φιλοτελισμός, ένα πρόγραμμα πολιτιστικών θεμάτων που δουλέψαμε στο 14ο Νηπιαγωγείο Δράμας κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους 2010-2011 ΟΙ ΝΗΠΙΑΓΩΓΟΙ Γεωργιαδου.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Φέρη Γαλιατσάτου: Η γλωσσική διδασκαλία στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση.
Advertisements

ΠΑΡΑΚΑΛΟΥΜΕ ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΕ ΤΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΣΟΥ
Νομισματικό Μουσείο της ΣΤ’ τάξης. Σκοποί Γνωστικοί Να γνωρίσουν τα παιδιά την έννοια του μουσείου και τη σπουδαιότητα του για τον πολίτη και το κοινωνικό.
«Ταξιδεύοντας στη χώρα των Παραμυθιών…»
ΤΡΩΙΚΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ: ΜΥΘΟΣ ΚΑΙ ΙΣΤΟΡΙΑ
Σκοπός Σκοπός της εισαγωγής της Πληροφορικής στο Νηπιαγωγείο και στο Δημοτικό Σχολείο είναι να εξοικειωθούν οι μαθητές και οι μαθήτριες με τις βασικές.
Δημοτικό Σχολείο Βραχναιίκων Σχολικό Έτος
Γιατί ένα πολιτιστικό πρόγραμμα;. Τα Πολιτιστικά προγράμματα προϋπήρχαν του θεσμού. Θετικό γιατί υπάρχει ενδιαφέρον και παράδοση. Αρνητικό γιατί δεν είναι.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ ΣΧΟΛΗ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΚΑΙ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ ΜΟΥΣΕΙΟΛΟΓΙΑ ΦΥΣΙΚΩΝ.
«ΕΘΙΜΑ kai παραδοσεις του τοπου μου»
28/1/2012 Συνεντεύξεις για τις Επικοινωνίες σε Διάφορες Εποχές…
Το Aναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών του Νηπιαγωγείου
ΖΩΓΡΑΦΟΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΙ ΜΙΚΡΟΙ ΜΕΓΑΛΟΙ ΖΩΓΡΑΦΟΙ ΜΙΚΡΟΙ ΖΩΓΡΑΦΟΙ ΜΕΓΑΛΟΙ
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Τα ειδώματα του πανηγυριού» Σχ. έτος
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ
Πρόγραμμα Αγωγής υγείας «περπατάω δεν τρέχω και ασφάλεια έχω»
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Η ενδυμασία στο πέρασμα του χρόνου» Σχ
ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΤΗΣ Β΄ ΤΑΞΗΣ ΣΤΟ ΠΑΙΔΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
“Μια μέρα στη ζωή του μικρού Ιάσονα” Ο Μυκηναϊκός κόσμος μέσα από τα μάτια ενός παιδιού. Συνδέσεις στο σήμερα. ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΔΡΑΣΗΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΔΡΑΣΗ Επιμέλεια:
ΤΟ ΔΩΔΕΚΑΘΕΟ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΘΑΣΟ 1o ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΘΑΣΟΥ
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας Τίτλος: «Συναισθήματα»
ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΤΗΣ ΓΝΩΣΗΣ ΜΕ ΑΦΟΡΜΗ ΕΝΑ ΠΑΡΑΜΥΘΙ
Σχέδιο Εργασίας: 14ο Νηπιαγωγείο
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Το βιβλίο είναι ο καλύτερος φίλος του ανθρώπου» Σχ. έτος Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός: Λυμπέρη Παναγιώτα Τάξη: Β Κλασικό 13ο.
Πρόγραμμα Μουσειακής Αγωγής
ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΕΤΟΙΜΟΤΗΤΑΣ
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «ΓΕΡΑ ΔΟΝΤΙΑ»
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Ψηφιδωτό, ψηφιδωτό από τον κόσμο τον παλιό ως και τον σημερινό,ΨΑΧΝΩ,ΒΡΙΣΚΩ ΚΑΙ ΚΟΛΛΩ.» Σχ. έτος Υπεύθυνος Εκπαιδευτικός:
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Η ελιά στον τόπο μας»
Κατά την επίσκεψη Καλωσόρισμα των παιδιών. Χωρισμός σε τέσσερις ομάδες ( Ανεμώνες, Ρόδια, Τριαντάφυλλα, Περιστέρια) Τακτοποίηση προσωπικών αντικειμένων.
PROJECT με θέμα ¨χριστούγεννα¨
Πολιτιστικό Πρόγραμμα
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Λάδι, ο πράσινος χρυσός»
Η Ευρωπαϊκή γωνιά στο σχολείο μας Η Ευρωπαϊκή γωνιά στην τάξη μας.
Η χρήση του Kidspiration στη Διδασκαλία της Ιστορίας
Γ΄ΦΑΣΗ: ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΕΠΙΣΚΕΨΗ
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Κυκλοφορώ με ασφάλεια στο δρόμο»
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ 1ο Δημ. Σχ. Βαγίων Τάξη : Γ’ Αριθμός μαθητών:12
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας Σχολικό έτος
« ΨΑΧΝΟΝΤΑΣ ΤΗΝ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ ΤΟΥ 1821 » ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ: Β΄, Ε΄ και ΣΤ΄ τάξεις του 27 ου Πειραματικού Δημ. Σχολείου Αθηνών.
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Η Φιλία στη ζωή μας»
Περιφερειακό Δημοτικό Σχολείο Μουταγιάκας 3ο Συνέδριο Ελληνικών Α΄ τάξης Ενότητα 7: Καράβια Μάθημα: Ένα γράμμα για την Ιωάννα Παρουσίαση από τις δασκάλες:
Προγράμματα Σχολικών Δραστηριοτήτων Διεύθυνσης Π.Ε. Χανίων Αγωγή Υγείας: « Ο Ευτύχης ταξιδεύει» 2/ΘΕΣΙΟ ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΒΑΜΟΥ σχ. έτος
Ο Φοίβος και η Αθηνά ταξιδεύουν στην Ευρώπη!! 14 ο Δημοτικό Σχολείο Αχαρνών Τάξη: Στ΄1 Υπεύθυνη Δασκάλα: Ευτυχία Καλογερά Σχολικό έτος:
Οι φάροι μας ενώνουν! 14 ο Δημοτικό Σχολείο Ρεθύμνου.
Ομαδική εργασία Ελένη Μπαμπίλα Σχολική Σύμβουλος.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΑΜΠΕΛΙ: ΑΠΟ ΤΟN ΔΙΟΝΥΣΟ ΜΕΧΡΙ ΣΗΜΕΡΑ!!! ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΛΑΚΚΙΟΥ ΛΕΡΟΥ ΤΜΗΜΑ Δ2 Υπεύθυνη προγράμματος :
Αγγελική Θεοδωροπούλου (Οκτώβριος 2014-Ιανουάριος 2015) Ελένη Καμάρη
ΚΙΝΗΤΑ ΚΕΣΠΕΜ ΚΟΤΥΛΗ ΝΟΜΟΥ ΞΑΝΘΗΣ Αριθμός μαθητών/τριών: 20
Μ. Δέρειο Νομού Έβρου Νετσμεττήν Πίσκα ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΟΜΑΔΑ:
ΚΙΝΗΤΑ ΚΕΣΠΕΜ ΜΕΛΙΒΟΙΑ ΝΟΜΟΥ ΞΑΝΘΗΣ Εκπαιδευτική ομάδα:
Το Νέο Αρχαιολογικό Μουσείο Πάτρας
Μεγάλο Ορφανό Νομού Ξάνθης
Φύλο εργασίας :στο σώμα του ανθρώπου, έκοψαν και κόλλησαν εικόνες ,όπου το σώμα λέει ΝΑΙ (ευχάριστα αγγίσματα)
Αγιοχώρι Νομός Ροδόπης
Υπεύθυνος Εκπαιδευτικός: ΦΕΡΜΕΛΗ ΙΩΑΝΝΑ Τάξη:Α2
Ο ΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΤΩΝ ΣΚΙΩΝ
ΚΙΝΗΤΑ ΚΕΣΠΕΜ 2013 – 2014 ΑΜΑΡΑΝΤΑ ΝΟΜΟΥ ΡΟΔΟΠΗΣ
ΚΙΝΗΤΑ ΚΕΣΠΕΜ 2013 – 2013 ΣΜΙΓΑΔΑ ΝΟΜΟΥ ΡΟΔΟΠΗΣ
Κινητά ΚΕΣΠΕΜ Δαρμένη Νομού Ροδόπης
Κυκλοφοριακή Αγωγή Στο πρόγραμμα αυτό συμμετείχε το σχολείο μας (Ειδικό Κωφών & βαρήκοων Ιωαννίνων), καθώς και το Ειδικό Τυφλών Ιωαννίνων.
Πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης
Σχέδιο Εργασίας: 14 ο Νηπιαγωγείο Αγγελική Γεωργιάδου- Αναστασία Πεκτέσογλου.
Δημοτικό σχολείο Ζυγού
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Περπατώντας στα σοκάκια της Πάτρας … Τι εκπλήξεις με περιμένουν;» Σχ. Έτος Υπεύθυνος Εκπαιδευτικός: Αντιγόνη Κριπαροπούλου.
Βδομάδα 12_16/6/16 Θέλω να …..
1ο Νηπιαγωγείο Πατρών
1/θ Νηπιαγωγείο Ριόλου
«Γνωρίζοντας το μελλοντικό μου σχολείο» 71o Νηπιαγωγείο Πατρών
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Φιλοτελισμός, ένα πρόγραμμα πολιτιστικών θεμάτων που δουλέψαμε στο 14ο Νηπιαγωγείο Δράμας κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους 2010-2011 ΟΙ ΝΗΠΙΑΓΩΓΟΙ Γεωργιαδου Αγγελική Πεκτέσογλου Αναστασία Διάρκεια προγράμματος 3μήνες (Δεκέμβριος 2010-Φεβρουάριος 2011)

ΦΙΛΟΤΕΛΙΣΜΟΣ Μέσα από το πρόγραμμα Φιλοτελισμός, με οδηγό το θεό Ερμή (πρώτο ελληνικό γραμματόσημο) ταξιδέψαμε στην αρχαία Ελλάδα, επισκεφτήκαμε τον Όλυμπο, γνωρίσαμε τους αρχαίους θεούς και« ανακαλύψαμε» το δίσκο της Φαιστού ψάχνοντας να βρούμε πώς επικοινωνούσαν οι άνθρωποι από τα παλιά χρόνια μέχρι σήμερα. Μάθαμε με ποιο τρόπο ταξιδεύουν τα γράμματα και επικοινωνήσαμε με άλλα νηπιαγωγεία (Καστελόριζο, Λευκάδα) καθώς και με περσινή μας συμμαθήτρια που μετακόμισε στα Τρίκαλα.

Δουλέψαμε τους τομείς του νέου αναλυτικού προγράμματος :α) εμπλουτίσαμε τον προφορικό λόγο των παιδιών με νέες λέξεις,γράψαμε γράμματα ,λύσαμε ακροστιχίδες και σταυρόλεξα (γλώσσα), β) ομαδοποιήσαμε, αντιστοιχήσαμε, μετρήσαμε γραμματόσημα ,μάθαμε για τη χρηματική τους αξία και κάναμε απλές μαθηματικές πράξεις (μαθηματικά) γ) ταξιδέψαμε στο χάρτη και γνωρίσαμε περιοχές της Ελλάδας μας που απεικονίζονται σε γραμματόσημα (γεωγραφία), δ) ζωγραφίσαμε, κατασκευάσαμε, φτιάξαμε κολλάζ (εικαστικά) ε) επισκεφτήκαμε το ταχυδρομείο και το αρχαιολογικό μουσείο (γνωριμία των παιδιών με κοινωνικούς φορείς), ε) μέσα από τα γραμματόσημα γνωρίσαμε ζώα και φυτά του τόπου μας (φυσική ιστορία) καθώς και παραδοσιακές στολές (πολιτισμός). Ακόμα παίξαμε κουκλοθέατρο το έργο «Η πονηρή αλεπού παραβιάζει προσωπικά δεδομένα ανοίγοντας κρυφά το γράμμα της γιαγιάς» μια ιστορία που αυτοσχεδιάσαμε με τα παιδιά. Κατά την περιήγηση μας στην Αρχαία Ελλάδα ο θεός Έρμης (αγγελιοφόρος των θεών) μας οδήγησε στην Ακρόπολη όπου μάλωναν ο Ποσειδώνας με την Αθηνά για το ποιος θα δώσει το όνομα του στην Αθήνα. Διαβάσαμε το μύθο και δραματοποιήσαμε την ιστορία κατασκευάζοντας κουστούμια και σκηνικά (θεατρική αγωγή).

Παρακάτω θα δείτε κάποιες από τις δραστηριότητες που έγιναν μέσα στην τάξη κατά τη διάρκεια του προγράμματος. Δυστυχώς η απώλεια κάποιων φωτογραφιών από τη μηχανή μας δεν μας επιτρέπει να δούμε υλικό από τη δραματοποίηση, το κουκλοθέατρο και κάποιες ακόμα δραστηριότητες.

Το πρόγραμμα ξεκίνησε από την ανάγκη μας να στείλουμε ένα γράμμα στον Άγιο-Βασίλη

Το γράμμα μας ταξίδεψε και το πήρε ο Αι – Βασίλης από τον ταχυδρόμο.

Το γράμμα που γράψαμε στους γονείς μας για να μας βοηθήσουν να μάθουμε περισσότερα για τα γραμματόσημα. Φτιάχνουμε φακέλους για να τα βάλουμε μέσα, γράφοντας τον αποστολέα (παιδί) και τον παραλήπτη (γονέα).

Το ταξίδι που κάνει το γράμμα μας για να φτάσει στον Αϊ Βασίλη.

«Η περιπέτεια του γραμματόσημου» «Η περιπέτεια του γραμματόσημου». Ο δρόμος που ακολουθεί το γράμμα για να φτάσει από τον αποστολέα στον παραλήπτη.

Επίσκεψη στο ταχυδρομείο.

Από την επίσκεψη μας στο ταχυδρομείο.

Τα παιδιά μελετούν τα άλμπουμ γραμματοσήμων που φέραμε στην τάξη.

Γινόμαστε «γιατροί» γραμματοσήμων μαθαίνοντας πώς να ξεκολλάμε σωστά τα γραμματόσημα για τη συλλογή μας.

Σχέδιο εργασίας για το πώς ταξιδεύουν τα γράμματα (μέσα επικοινωνίας).

Εντοπίζουμε πάνω στο χάρτη τις περιοχές που εικονίζονται στα γραμματόσημα.

Ταξιδεύουμε με διάφορα μεταφορικά μέσα στο χάρτη (αεροπλάνο, καράβι, αυτοκίνητο, μηχανή) ψάχνοντας να βρούμε περιοχές που απεικονίζονται στα γραμματόσημα ( Πάρος , Ρόδος κ.α. ), πως μπορούνε τα γράμματα μας να φτάσουν εκεί και συγκρίνουμε αποστάσεις.

Παίζουμε παιχνίδια μιμούμενοι μέσα μεταφοράς.

Μαθαίνουμε με ποιους τρόπους επικοινωνούσαν οι άνθρωποι από τα παλιά χρόνια μέχρι σήμερα.

Φτιάχνουμε το δίσκο της Φαιστού, το πρώτο δείγμα γραφής από την αρχαιότητα.

Σχεδιάζοντας το δίσκο της Φαιστού.

Ο θεός Ερμής μας συστήνει τους υπόλοιπους θεούς του Ολύμπου.

Είναι οι θεοί του Ολύμπου όσες και οι θεές (αντιστοίχηση)

Αντιστοίχηση

Φτιάξαμε επιτραπέζιο παιχνίδι με γραμματόσημα που απεικονίζουν φάρους

Φτιάχνουμε κολλάζ με γραμματόσημα.

Το κολλάζ με τα γραμματόσημα γίνεται παρουσιολόγιο.

Φιλοτεχνούμε το δικό μας γραμματόσημο Φιλοτεχνούμε το δικό μας γραμματόσημο. Φτιάχνουμε κάρτες με τη λέξη φιλοτελιστής.

Οι φάκελοι που φτιάξαμε για να στείλουμε ταχυδρομικώς τις ευχές μας για τη γιορτή της μητέρας.

Τα παιδιά ετοιμάζουν τους φακέλους τους για να στείλουν γράμμα στη μαμά τους.

Το γράμμα για τη μαμά.

Η απάντηση στα γράμματα που στείλαμε στο Καστελόριζο και στα Τρίκαλα.

Η απάντησή μας από τους φίλους μας στη Λευκάδα.

Το γράμμα από τη Λευκάδα

Λέξεις με τις οποίες πλουτίσαμε το λεξιλόγιο μας.

Βρίσκουμε λέξεις με πρώτο συνθετικό τη λέξη φίλος.

Ακροστιχίδες που συμπληρώσαμε με τα παιδιά.

Αναγνωρίζουμε τους θεούς που παριστάνουν τα γραμματόσημα.

Από την επίσκεψή μας στο μουσείο.

Πάμε μουσείο, παρατηρούμε και δημιουργούμε.

Φτιάχνουμε αγγεία και αγάλματα

Τα παιδιά φτιάχνουν αγγεία και παίζουν συμμετέχοντας σε «συμπόσια» .