Η Θανατική Ποινή Στην Τέχνη Και Τον Πολιστισμό

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΚΑΝΕΤΕ ΚΛΙΚ ΓΙΑ ΝΑ ΠΑΤΕ ΣΤΗΝ ΕΠΟΜΕΝΗ ΔΙΑΦΑΝΕΙΑ!
Advertisements

Music: Nightengale Serenade
Η ΠΕΙΝΑ ΣΤΟΝ ΤΡΙΤΟ ΚΟΣΜΟ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΙΣ ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ
Το Μάννα Κάθε φορά που κάνω κάποια σκέψη, αν δεν θα έπρεπε να την αναλύσω, θα έγραφα απλώς: Το μοναδικό φαγητό, που σύντομα πιστεύω ότι θ’ αντικαταστήσει.
5ο ΓΕΛ Σερρών- σχολικό έτος
Ανήλικοι & ηλεκτρονικό έγκλημα
Ομπάμα…άσε το άμα.. Στην Ελλάδα, όταν δεν θέλουμε να κάνουμε κάτι, λέμε: άμα… γίνει αυτό… θα κάνουμε και το άλλο. Περιμένουμε δηλαδή να έρθουν όλα μόνα.
Studio 3 ομάδα 2 “Ανθρώπινα Δικαιώματα”
ΚΟΣΜΑΣ ΠΕΦΑΝΗΣ ΓΙΩΡΓΟΣ ΞΕΝΟΠΟΥΛΟΣ ΓΕΡΑΣΙΜΟΣ ΠΕΡΟΥΛΗΣ ΜΑΡΙΟΣ ΠΑΞΙΝΟΣ
ΤΑ ΓΕΝΕΘΛΙΑ ΜΟΥ ΦΕΤΟΣ..
ΚΡΙΤΙΚΗ ΚΑΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΣΚΕΨΗ Σεμινάρια Φεβρουαρίου 2009 Μ. Τορτούρης
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1 Εισαγωγή στην έννοια του Αλγόριθμου και τον Προγραμματισμό 1.1 Τι είναι ‘πρόβλημα’ 1.2 Τι είναι ‘Αλγόριθμος’
21 Μαρτίου Παγκόσμια ημέρα κατά του ρατσισμού.
Οι Φιλόσοφοι της αρχαίας Ιωνίας
ΚΑΤΑΠΑΤΗΣΗ ΑΝΘΡΩΠΙΝΩΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ
4. Απόψεις και κίνητρα των μαθητών στο μάθημα των Μαθηματικών.
ΤΑ ΓΕΝΕΘΛΙΑ ΜΟΥ ΦΕΤΟΣ..
Κωστής Κουρσάρης Μιχάλης Κοντοπίδης
15. Η ΠΑΡΑΒΙΑΣΗ ΚΑΙ ΠΕΡΙΦΡΟΝΗΣΗ ΤΗΣ ΑΝΘΡΩΠΙΝΗΣ ΖΩΗΣ
 Αν θέλουμε να πούμε για οικονομία  ας μην εννοούμε την παρανομία  κι ούτε να εννοούμε την κατανάλωση  ίσως η λέξη προέρχεται από την ‘άλωση’ Ορίστε.
Να το κατάλαβαν άραγε;; Δεν τρίτωσε απλώς το κακό, ή το καλό, που μπορεί ο καθένας να το πάρει όπως θέλει, αλλά…. ΤΕΤΑΡΤΩΣΕ!! Για μένα πάντως, το βλέπω.
Δίκαιο και Ηθική Κανόνας Δικαίου Αφορά την κοινωνική συμπεριφορά Έχει δεσμευτικό χαρακτήρα Αν δεν τηρηθεί, επιβάλλονται κυρώσεις Κανόνας Ηθικής Αφορά τη.
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 1 : ΓΙΑΤΙ ΜΕΛΕΤΟΥΜΕ ΤΗΝ ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ
Εγκέφαλος Τι σημαίνει εγκεφαλικός; και τι ανεγκέφαλος;
Παραβίαση και περιφρόνηση της ανθρώπινης ζωής
Πόλεμος και Ειρήνη: Πόλεμος:.
ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ Β’ ΛΥΚΕΙΟΥ κεφάλαιο 2 κατανοώντας τα πράγματα
ΣΥΓΧΡΟΝΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ ΠΟΛΕΜΟΥ
Dead Man Walking Σοφία Ηλιακοπούλου Ναταλία Καπώνη Ελένη Λάδη
ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ
Η αφύπνιση του Δία πάνω στον Ίδη επαναφέρει τον μύθο στην κοίτη του
Και ανθρώπινα δικαιώματα
ΚΛΑΔΟΙ ΤΗΣ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ
Οδυσσέας Ελύτης Ο ποιητής του Αιγαίου
“Τι είναι τα Ανθρώπινα Δικαιώματα”
Β’ ΜΕΡΟΣ: (Να γραφτούν στο τετράδιο)
Ο «εν ψυχρώ» και «εκ προμελέτης» ΦΟΝΟΣ
Ο ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟΣ ΦΙΛΟΣΟΦΟΣ ΠΟΥ ΥΠΗΡΞΕ ΠΟΤΕ
Οι μορφΕς της θανατικΗς ποινης σε νεΟτερη εποΧΗ. ΕλλΑδα-ΚατΑργηση
Το τέρας της πολυνομίας και η παραβατικότητα των Ελλήνων.
Αναγέννηση Τον 15ο και 16ο αιώνα στον ευρωπαϊκό χώρο εκδηλώνεται ένα καλλιτεχνικό και πνευματικό συγχρόνως κίνημα : η Αναγέννηση. Κατά την προετοιμασία.
13. Χριστιανισμός – Ελληνισμός : μια ιδιότυπη συνάντηση
ΜΑΘΗΜΑ 21 ΙΩΑΝΝΑ ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ Β’2.  Μκ2,1 Ύστερα από μερικές μέρες μπήκε πάλι ο Ιησούς στην Καπερναούμ και διαδόθηκε ότι βρίσκεται σε κάποιο σπίτι  2Αμέσως.
Harry Potter Η μαγεία της ψυχολογίας
“ΕΓΩ, Ο AΛΛΟΣ, Ο ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΣ … ΖΟΥΜΕ ΜΑΖΙ”
19η Μαΐου Ημέρα Μνήμης Της ΓΕΝΟΚΤΟΝΙΑΣ Των Ελλήνων του Πόντου.
9 Ο ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΑΘΗΝΩΝ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Η ΘΑΝΑΤΙΚΗ ΠΟΙΝΗ.
 Ένα συγκλονιστικό βιβλίο για τη ζωή και τον αγώνα ενός Μουσουλμάνου που μετεστράφη στο Χριστιανισμό. Ο πόλεμος δύο κόσμων μας παρουσιάζεται ανάγλυφος.
ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΖΟΥΝ ΟΙ ΣΗΜΕΡΙΝΟΙ ΝΕΟΙ
Μορφές αλληλεγγύης Σταφυλαράκη Ελεονώρα, Τσιόφα Κωνσταντίνα, Τσιόφας Ηλίας, Χουνουζίδου Ιωάννα.
ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΕΚΦΡΑΣΗΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΕΛΛΗ ΜΟΥΡΑΤΗ-ΣΥΝΗΓΟΡΟΣ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ 1.
1 Ο Χριστιανός ως Επαγγελματίας Άκης Τρίγκας (οδοντίατρος)
2 η Εργασία «ΟΙ ΕΜΠΟΡΟΙ ΤΟΥ ΔΡΟΜΟΥ» Πάνος Πλαγάκης Έφη Φλώρου.
Μια φορά ήταν ένα κοριτσάκι….
Έτος: Τμήμα: Β’2 Μαρασλίδου Δανάη Μαρία
Οι νέες πολιτικές έννοιες
ΟμΑδα 1 - Ενδοοικογενειακη Βια
Ερμηνεία γελοιογραφίας
Μία ταινία του Κώστα Γαβρά
Ο ΚΟΣΜΟΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΣΤΗ ΔΕΥΤΕΡΗ ΝΕΩΤΕΡΙΚΟΤΗΤΑ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΚΑΙ ΝΕΩΤΕΡΙΚΟΤΗΤΑ
Θρησκευτικά Έτος: Τμήμα: Β’2 Μαρασλίδου Δανάη Μαρία
ΕΙΡΗΝΗ ΠΑΥΛΑΚΟΥ E’2 16/19/15.
«Χριστός Ανέστη!» Π.Γ.Ε.Σ.Σ. Τάξη: Β2
Θρησκευτικά-Κεφάλαιο 17: Ο Ιησούς υπερασπίστηκε και εξύψωσε τις γυναίκες και τα παιδιά στην καινούρια ανθρωπότητα Επιμέλεια: Μαρίνα Μίρκου Τμήμα: Β2.
ΕΙΔΗ ΣΥΛΛΟΓΙΣΜΩΝ της Αναστασίας Κάλφα, Mst Φιλόλογος
Πώς να κάνουμε σωστές επιλογές, σύμφωνα με τη χριστιανική πίστη
Music: Nightengale Serenade
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Η Θανατική Ποινή Στην Τέχνη Και Τον Πολιστισμό

Η θανατική ποινή ανά τους αιώνες είναι ένα θέμα που έχει απασχολήσει όλους τους λαούς. Πέρα όμως από τους απλούς ανθρώπους, ο θεσμός αυτός αποτέλεσε έμπνευση πολλών καλλιτεχνών, λογίων και διανοουμένων.

Τέχνη Ζωγραφική

“Ο Τζορντάνο Μπρούνο επί της πυράς”, ελαιογραφία του Έλληνα ζωγράφου Δημήτρη Μανιώτη(1924-1985).(Αδημοσίευτη Φωτογραφία – Εικονίζεται ο καλλιτέχνης)

“Η Σταύρωση του Χριστού”. Ένα από τα πιο συνήθη θέματα πινάκων “Η Σταύρωση του Χριστού”. Ένα από τα πιο συνήθη θέματα πινάκων. Σε αυτή την περίπτωση παρουσιάζεται ο Ιησούς που κουβαλάει τον σταυρό του στο δρόμο για τον Γολγοθά.

Πολλοί ζωγράφοι επίσης ασχολήθηκαν και με άλλες σταυρώσεις, και κυρίως με την ανάποδη σταύρωση του Πέτρου, όπως σε αυτόν τον διάσημο αναγεννησιακό πίνακα.

“Ο τελευταίος προσευχόμενος των χριστιανών μαρτύρων”, του ζωγράφου Ζαν-Λεόν Ζερόμ(1824-1904), δείχνει πως θανάτωναν συνήθως οι Ρωμαίοι τους Χριστιανούς.

Άλλη πολύ διαδεδομένη μορφή θανατικής ποινής στην τέχνη είναι ο αποκεφαλισμός. Στον πίνακα αυτόν παρουσιάζεται ο αποκεφαλισμός των Κοσμά και Δαμιανού.

«Ο Άγιος Νικόλαος των Μύρων σώζει τρεις αθώους από το θάνατο», του Ρώσου Ζωγράφου Ιλιά Εφίμοβιτς Ρέπιν(1844-1930).

Ούτε ο απαγχονισμός, δηλαδή η κρεμάλα, λείπει φυσικά από τη ζωγραφική Ούτε ο απαγχονισμός, δηλαδή η κρεμάλα, λείπει φυσικά από τη ζωγραφική. Εδώ παρουσιάζεται λεπτομέρεια από πίνακα του αναγεννησιακού ζωγράφου Πισανέλο.

Τέλος υπήρχε ο διαμελισμός Τέλος υπήρχε ο διαμελισμός. Πολλά, κυρίως, σκίτσα υπάρχουν σχετικά με αυτή τη μορφή θανατικής ποινής, λόγω της εκτενούς χρήσης της από τον Ατίλλα τον Ούνο.

Τέχνη Κινηματογράφος

The Chamber

The Green Mile

Last Dance

True Crime

Dead Man Walking

The Life of David Gale

Τέχνη Αποφθέγματα

«Με το να σκοτώσουμε αυτούς που καταδικάζουμε δεν κάνουμε τον κόσμο πιο ασφαλή. Όλα γίνονται πιο απλά αν σπάσουμε τον κύκλο της βίας.» Merida Blanco

"Ας υπάρξει ειρήνη στη γη, κι ας ξεκινήσει με μένα "Ας υπάρξει ειρήνη στη γη, κι ας ξεκινήσει με μένα. 'Οσοι από εμάς παλεύουν ενάντια στη θανατική ποινή, παλεύουν για την ειρήνη." Suezann Bosler

"Κάθε φορά που χρησιμοποιούμε τη θανατική ποινή, γινόμαστε αυτό που καταδικάζουμε: άνθρωποι που σκοτώνουν ανθρώπους." Marietta Lane

"Δε νομίζω ότι υπάρχουν λέξεις για να το περιγράψει κανείς "Δε νομίζω ότι υπάρχουν λέξεις για να το περιγράψει κανείς...Να βρίσκεσαι στο Τέξας περιμένοντας τη θανατική ποινή... ξέροντας ότι είσαι καταδικασμένος, αλλά αθώος." Kerry Max Cook (θανατοποινίτης)

“Η τιμωρία είναι το τελευταίο και το λιγότερο αποτελεσματικό εργαλείο “Η τιμωρία είναι το τελευταίο και το λιγότερο αποτελεσματικό εργαλείο. Στα χέρια του νομοθέτη για την πρόληψη του εγκλήματος.” John Ryskin

“Η θανατική ποινή είναι λάθος θεραπεία για το έγκλημα “Η θανατική ποινή είναι λάθος θεραπεία για το έγκλημα. Όπως η φιλανθρωπία είναι λάθος θεραπεία για την φτώχεια.” Henry Ford

Τέχνη Μουσική

«Θανατοποινίτης» του Ραψωδού Φιλολόγου «Θανατοποινίτης» του Ραψωδού Φιλολόγου Δεν ευελπιστούσε να ξαναδεί ήλιο ούτε φεγγάρι. Περίμενε απλά να εκτελεστεί η ποινή Χωρίς να περιμένει τίποτα πλέον από κανέναν. […] Οι φύλακες τον πήρανε από την πτέρυγα, Περπάταγε κι’ νιωθε τα πόδια του τόσο γέρικα. Ο αέρας γύρω του μύριζε νέκρα, Μέχρι που έφτασαν στο δωμάτιο με την καρέκλα Τον βάλαν να καθίσει του φόρεσαν χειροπέδες, Ξεχωριστά στους δυο καρπούς και στις δυο φτέρνες. Έφεραν έναν ρασοφορεμένο και τον διάβασε, Μ’ αυτός χαμένος μέσα στις σκέψεις του δεν τον άκουσε. Δεν κατάλαβε κανένας ότι έκλαιγε πνιχτά […]

Πολιτισμός Cesare Beccaria (Αναγέννηση)

Cesare Beccaria Ο Ιταλός φιλόσοφος και πολιτικός (15 Μαρτίου 1738 – 28 Νοεμβρίου 1794) έθεσε τις βάσεις στον τομέα της ποινολογίας καταδικάζοντας τα βασανιστήρια και τη θανατική ποινή. Γεννήθηκε στο Μιλάνο και σπούδασε στο ιησουίτικο Κολλέγιο της Πάρμας.

Το βιβλίο του «Περί Εγκλημάτων Και Ποινών» Το βιβλίο του «Περί Εγκλημάτων Και Ποινών» Οι αρχές τις οποίες επικαλούνταν ο Μπεκαρία ήταν η Λογική, η κατανόηση του κράτους ως ένα είδος συμβολαίου, και, πάνω απ’ όλα, η αρχή της ωφέλειας ή της μέγιστης ευτυχίας του μέγιστου αριθμού ανθρώπων. Μίλησε για την καταδίκη της θανατικής ποινής βασισμένη σε δύο επιχειρήματα: α) επειδή το κράτος δεν έχει το δικαίωμα να αφαιρεί ζωές και β) επειδή η θανατική ποινή δεν είναι ούτε χρήσιμη ούτε αναγκαία μορφή τιμωρίας.

Το βιβλίο του «Περί Εγκλημάτων Και Ποινών» Το βιβλίο του «Περί Εγκλημάτων Και Ποινών» Ο Μπεκαρία ανέπτυξε στην πραγματεία του πληθώρα καινοτόμων αρχών: α) η τιμωρία πρέπει να έχει προληπτική και όχι κολαστική λειτουργία, β) η τιμωρία πρέπει να είναι ανάλογη του διαπραχθέντος εγκλήματος, γ) η βεβαιότητα της τιμωρίας, και όχι η αυστηρότητά της, οδηγεί στην πρόληψη, δ) οι δικαστικές διαδικασίες πρέπει να είναι δημόσιες και τέλος ε)προκειμένου να είναι αποτελεσματική, η τιμωρία πρέπει να είναι άμεση.

Πολιτισμός Οργανώσεις κατά του θεσμού

Διεθνής Αμνηστία H Διεθνής Αμνηστία αναλαμβάνει δράση για να σταματήσει παραβιάσεις των ανθρωπίνων δικαιωμάτων που έχουν διαπραχθεί, μέσω της πίεσης της κοινής γνώμης, αλλά και για να προλάβει τις παραβιάσεις πριν διαπραχθούν (π.χ. μέσω αποτελεσματικών διεθνών προτύπων για τα ανθρώπινα δικαιώματα). Επίσης προωθεί το σεβασμό όλων των ανθρωπίνων δικαιωμάτων μέσα από την εκπαίδευση και την ευαισθητοποίηση του κοινού.

Διεθνής Αμνηστία Είναι ένα παγκόσμιο κίνημα 3 εκατομμυρίων μελών, υποστηρικτών και ακτιβιστών, που υπερασπίζονται τα ανθρώπινα δικαιώματα, ευαισθητοποιούν τις κοινωνίες, πιέζουν τις κυβερνήσεις. Χωρίς αυτούς, η Διεθνής Αμνηστία θα έχανε την ξεχωριστή της ταυτότητα.

Δημοσκόπηση Σημαντικότερα Αποτελέσματα

Δημοσκόπηση - Αποτελέσματα

Δημοσκόπηση - Αποτελέσματα

Δημοσκόπηση - Αποτελέσματα

Δημοσκόπηση - Αποτελέσματα

Δημοσκόπηση - Αποτελέσματα

Δημοσκόπηση - Αποτελέσματα

Δημοσκόπηση - Αποτελέσματα

Δημοσκόπηση - Αποτελέσματα

Δημοσκόπηση - Αποτελέσματα

Δημοσκόπηση - Αποτελέσματα

Δημοσκόπηση - Αποτελέσματα

Δημοσκόπηση - Αποτελέσματα

Δημοσκόπηση - Αποτελέσματα

Δημοσκόπηση - Αποτελέσματα

Υπέρ – Κατά Θανατικής Ποινής Επιχειρήματα Υπέρ

Επιχειρήματα Υπέρ Επιτυγχάνει τον παραδειγματισμό και αποτρέπει αποτελεσματικά τη διάπραξη ειδεχθών εγκλημάτων (γενική πρόληψη). Ιδιαίτερα για τους επαγγελματίες εγκληματίες η απειλή της θανατικής ποινής μπορεί να έχει ανασταλτικό αποτέλεσμα.

Επιχειρήματα Υπέρ Συνιστά, μερικές φορές, τη μόνη επιλογή. Αφού υπάρχουν εγκληματίες που η φύση του χαρακτήρα τους δεν επιδέχεται σωφρονισμό.

Επιχειρήματα Υπέρ Η ισάξια ανταπόδοση (οφθαλμός αντί οφθαλμού). Αν κάποιος δολοφονήσει ένα ή περισσότερα άτομα, ή τελέσει κάποια πράξη η οποία πλήττει σοβαρά μια ανθρώπινη ζωή (γιατί μην ξεχνάμε ότι η θανατική ποινή δεν αφορά μόνο δολοφονίες, αλλά και υποθέσεις ναρκωτικών ή βιασμούς), τότε η μόνη ποινή που μπορεί να επιβληθεί στον εγκληματία είναι η θανατική ποινή.

Επιχειρήματα Υπέρ Η δικαίωση της οικογένειας του θύματος. Αυτό το επιχείρημα είναι περισσότερο συναισθηματικό. Η οικογένεια του θύματος ζητάει, όπως είναι λογικό, την τιμωρία του εγκληματία. Εφόσον αφαίρεσε τη ζωή κάποιου συγγενή της, τότε πρέπει να τιμωρηθεί.

Επιχειρήματα Υπέρ Σήμερα οι τεχνικές εξιχνίασης ενός εγκλήματος (DNA tests κλπ) είναι πολύ αξιόπιστες και έχουν πολύ μικρή πιθανότητα λανθασμένης εκτίμησης. Με άλλα λόγια, είναι ελάχιστες οι πιθανότητες να καταδικαστεί κάποιος για ένα έγκλημα το οποίο δεν διέπραξε. Οι κάμερες, τα διάφορα συστήματα παρακολούθησης, και οι τεχνικές των ιατροδικαστών αποδεικνύουν με σχεδόν απόλυτη ακρίβεια ότι ο κατηγορούμενος όντως τέλεσε το έγκλημα. Άρα είναι ελάχιστες οι πιθανότητες να εκτελεστεί κάποιος ο οποίος είναι αθώος.

Επιχειρήματα Υπέρ Η ισόβια κάθειρξη δεν εγγυάται ότι ο εγκληματίας δεν θα σκοτώσει ξανά. Πρώτα απ' όλα, η "ισόβια" κάθειρξη ισοδυναμεί με 20 χρόνια. Ακόμα όμως και αν δοθούν πολλαπλές ισόβιες ποινές, και άρα καταδικαστεί ο εγκληματίας στην φυλακή για ολόκληρη τη ζωή του, υπάρχει πάντα η πιθανότητα απόδρασης, ή τέλεσης εγκλήματος μέσα στη φυλακή. Δεν μπορούμε λοιπόν να αποτρέψουμε μια ενδεχόμενη δολοφονία, ακόμα και μέσα στα φυσικά όρια της φυλακής.

Επιχειρήματα Υπέρ Η θανατική ποινή είναι συχνά η μόνη λύση απέναντι στην κοινωνική κατακραυγή. Φανταστείτε να συλλαμβάνονταν βιαστές παιδιών, ή μεγάλοι έμποροι ναρκωτικών...δε θα ήταν λογικό να ζητούσε ο λαός την επιβολή της θανατικής ποινής; Η θανατική ποινή δεν είναι μόνο μέσο δικαίωσης του ενός, αλλά και δικαίωσης μιας ολόκληρης κοινωνίας, όσο και επιβεβαίωσης της ιδέας ενός κράτους αρκετά σκληρού απέναντι στους εγκληματίες.

Επιχειρήματα Υπέρ Η θανατική ποινή είναι η μόνη ποινή που δε μπορεί να αγοραστεί, να δεχτεί αναστολή κλπ. Με άλλα λόγια είναι μια ποινή που δε μπορεί να μεταβληθεί. Αυτό σημαίνει ότι κάποιος με περισσότερη κοινωνική δύναμη δε θα έχει τη δυνατότητα να κάνει χρήση της θέσης του για να γλιτώσει αυτή την ποινή. Άρα μιλάμε για τη μόνη περίπτωση όπου οι εγκληματίες στέκονται ισάξια απέναντι στο νόμο, ανεξάρτητα από το ποιοι είναι.

Επιχειρήματα Υπέρ Η θανατική ποινή κοστίζει λιγότερο από την ισόβια κάθειρξη. Φυσικά αυτό ισχύει απόλυτα μόνο αν η εκτέλεση γίνει άμεσα. Βέβαια, αυτό το επιχείρημα χωλαίνει. Παρ' όλα αυτά, οφείλουμε να το αναφέρουμε.

Επιχειρήματα Υπέρ Αποτροπή εκδικητικών πράξεων από τη μεριά της οικογένειας του θύματος. Η αυτοδικία (βεντέτα) είναι συχνό φαινόμενο. Η θανατική ποινή αποτρέπει έναν αιματηρό κύκλο αντεκδίκησης.

Υπέρ – Κατά Θανατικής Ποινής Επιχειρήματα Κατά

Επιχειρήματα Κατά Η κοινωνία πρέπει να προχωρήσει πέρα από το σύστημα "οφθαλμός αντί οφθαλμού". Το σύστημα αυτό είναι αναχρονιστικό, και δημιουργεί έναν φαύλο κύκλο βίας.

Επιχειρήματα Κατά Πώς γίνεται να δείχνουμε ότι η δολοφονία είναι ηθικά λανθασμένη μέσω της δολοφονίας; Είναι ακριβώς σαν να πολεμάμε για χάρη της ειρήνης.

Επιχειρήματα Κατά Το κράτος γίνεται ένας νομιμοποιημένος δολοφόνος με τη δική μας συναίνεση. Αυτό αποτελεί μια σύγχρονη αντίφαση. Αν δίνουμε τη δύναμη στο κράτος να δολοφονεί τους πολίτες του, τότε του δίνουμε τη δυνατότητα να παραβιάσει και άλλα δικαιώματα.

Επιχειρήματα Κατά Η θανατική ποινή είναι προσβολή απέναντι στον ανθρώπινο πολιτισμό. Οι αντιλήψεις των ανθρώπων έχουν προοδεύσει πάρα πολύ για να γίνονται δεκτές τέτοιες αναχρονιστικές νοοτροπίες. Όσο υποστηρίζουμε τις νομιμοποιημένες δολοφονίες, δε μπορούμε να προχωρήσουμε παραπέρα και να αλλάξουμε τον τρόπο με τον οποίο σκεφτόμαστε. Η θανατική ποινή ενισχύει την βάρβαρη πλευρά του ανθρώπου, δεν την καταλαγιάζει. Για να μην αναφερθούμε στις δημόσιες εκτελέσεις που γίνονται ακόμα σε πολλά κράτη.

Επιχειρήματα Κατά Σε περίπτωση δικαστικού λάθους έχει θανατωθεί ένας αθώος. Τότε είναι αδύνατη η επανόρθωση της αδικίας. Και δυστυχώς δεν είναι λίγα τα παραδείγματα από την ανθρώπινη ιστορία, όπου αθώοι άνθρωποι εκτελέστηκαν για να αποδειχθεί εκ των υστέρων η αθωότητά τους. Κορυφαίο βέβαια παράδειγμα, ο Σωκράτης.

Επιχειρήματα Κατά Η θανατική ποινή δεν μπορεί να αποτρέψει τα εγκλήματα με πολιτικά κίνητρα ή τις τρομοκρατικές ενέργειες. Οι δράστες τέτοιων εγκλημάτων είναι φανατικοί και μισαλλόδοξοι που πιστεύουν ότι μπορούν με τη βία ν’ αλλάξουν τον κόσμο. Γι’ αυτούς δεν έχει τόσο αξία η ζωή, όσο η προοπτική να γίνουν με την εκτέλεσή τους μάρτυρες και «ήρωες».

Επιχειρήματα Κατά Αποτελεί καταπάτηση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων. Το δικαίωμα στη ζωή είναι δικαίωμα όλων των ανθρώπων και κανείς δεν μπορεί να τους το αφαιρέσει.

Επιχειρήματα Κατά Το πιο σημαντικό όμως είναι το εξής: Η θανατική ποινή δεν φέρνει πίσω στη ζωή το θύμα. Η οικογένεια νιώθει δικαίωση αλλά ο άνθρωπος που δολοφονήθηκε δεν επανέρχεται στη ζωή. Ακόμα, ποιος μπορεί να αποφασίσει τι θα ήθελε το θύμα να γίνει; Αποφασίζουμε εκ μέρους κάποιου άλλου λοιπόν; Το μίσος, η εκδίκηση, ο θυμός δεν γεμίζουν το κενό που έφερε η απώλεια ενός ανθρώπου. Ο μόνος τρόπος να ξεπεραστεί ο πόνος είναι με τη συγχώρεση και το πέρασμα του χρόνου. Αυτό δε μπορεί να γίνει όταν ανακυκλώνεται το θέμα της εκδίκησης.

Γεωργοπετρέας Λευτέρης Καραβά Μαριτίνα Παλούμπας Παναγιώτης Παπακωνσταντία Ειρήνη Παπακωνσταντίνου Πολυξένη