«Αξιολόγηση, αριστεία, αποτελεσματικότητα. Το πανεπιστήμιο σε αναζήτηση νέας πορείας» Φωτεινή Ασδεράκη Πανεπιστήμιο Πειραιώς ΗΜΕΡΙΔΑ ΜΟΔΙΠ ΕΚΠΑ «Διασφάλιση.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
BOLOGNA CONFERENCE Νέες Πρωτοβουλίες της ΕΕ στον τομέα της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ρούλα ΚΥΡΙΛΛΟΥ-ΙΟΑΝΝΙΔΟΥ Ευρωπαϊκό Πανεπιστήμιο 16 Οκτωβρίου 2013.
Advertisements

 Τρέχουσα Διαχείριση των επιπτώσεων της κρίσης.  Στρατηγικός σχεδιασμός για τον περιορισμό των συνεπειών της.  Αντιστροφή του κλίματος στο μέλλον.
«Η Μονάδα Καινοτομίας & Επιχειρηματικότητας του ΕΑΠ»
«Erasmus για όλους» το νέο πρόγραμμα
Εθνικό Σημείο Επαφής για το πρόγραμμα "Ορίζοντας 2020“
ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΔΙΚΤΥΩΣΗ: euro|guidance Ημερίδα “Ευρωπαϊκή κινητικότητα για λόγους εκπαίδευσης & απασχόλησης: Euroguidance-Eures” 15 Οκτωβρίου 2004 ΕΘΝΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ.
Επιτροπή Στρατηγικού Σχεδιασμού Π.Θ Γέμτος Θεοφάνης Καθηγητής, Τμήμα Γεωπονίας Φυτικής Παραγωγής και Αγροτικού Περιβάλλοντος.
Ερευνητικό Δυναμικό Περιφέρειες της Γνώσης Ειδικό Πρόγραμμα “Ικανότητες” Γεωργία Τζένου – Μαρία Κουτροκόη Χανιά, 21 Σεπτεμβρίου 2007 Εθνικό Σημείο Επαφής.
Η προστιθέμενη αξία των Ιδρυμάτων μέσω της παροχής εξ αποστάσεως εκπαίδευσης Κυριακή Μπαλτά.
Ημερίδα Γραφείου Διασύνδεσης 21/11/2006 ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΡΑΣΜΟΣ ΣΤΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ.
ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΚΑΙ ΔΙΑΣΦΑΛΙΣΗ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΣΤΟ ΕΚΠΑ
Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π: Δράσεις και Πολιτικές - Εθνικό Κέντρο Europass
Κωνσταντίνος Κωνσταντινίδης
ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΤΩΝ ΜΕΛΩΝ ΤΟΥ ΔΙΚΤΥΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΕΚΕΠΥ Α.Ε., 72 ο χλμ. Εθνικής Οδού Αθηνών – Λαμίας ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ, 30 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2004 Νικόλαος Π.
Page  1 Προτεραιότητες της Κυπριακής Προεδρίας για την Ανώτερη Εκπαίδευση Διεύθυνση Ανώτερης και Ανώτατης Εκπαίδευσης Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού.
Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών Τμήμα Στατιστικής.
Θέματα Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Εξωτερική Αξιολόγηση – Οι προοπτικές.
ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ 9 ΜΑΙΟΥ 2012.
Πληροφοριακό Σύστημα Διασφάλισης Ποιότητας ΔΙΠΑΕ(1) Η μέθοδος αξιολόγησης «Institutional Review» που εφαρμόζεται από την QAA. Αριστέα Γκόντρα Quality Assurance.
Δίκτυο ΠΡΑΞΗ Εθνική υποδομή για την ερευνητική συνεργασία, τη μεταφορά τεχνολογίας την καινοτομία και την επιχειρηματικότητα.
1 1 Act local – Go Global 26/9/2013 Δρ Γιώργος Ξηρογιάννης Senior Advisor.
ΔΟΜΗ ΤΟΥ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ «ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ»
Δυνατότητες Ανάπτυξης Καινοτόμων Προϊόντων και Υπηρεσιών στην Περιφέρεια Ηπείρου Βίλλης Μάριος Διευθυντής Ε.ΤΕ.Π.Η. Α.Ε.
Ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα καινοτομιών για νέες μικρές επιχειρήσεις Γιάννης Μουρατίδης MSc, Μηχανικός Παραγωγής & Διοίκησης Συνεργάτης Μονάδας Καινοτομίας.
Θάνος Κριεμάδης, Ph.D., M.B.A. Καθηγητής
Σεπτέμβριος  Το ΕΚΤ είναι ο εθνικός οργανισμός για την τεκμηρίωση, την πληροφόρηση και την υποστήριξη σε θέματα επιστήμης, έρευνας και τεχνολογίας.
ΑΝΑΠΤΥΞΗ AΓΡΟΤΙΚΟΥ ΧΩΡΟΥ Εισαγωγή στο θέμα,για το Αναπτυξιακό Συνέδριο Ηπείρου 24/6/05.
Ενίσχυση της έρευνας στο “ΕΠ. Εκπαίδευση και δια βίου μάθηση ” Νίκος Μαρούλης, Logotech AE Καρδίτσα 18 Σεπτεμβρίου 2008.
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ «ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ» ΘΕΜΑ «ΤΟ ΕΘΝΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΤΕΚΜΗΡΙΩΣΗΣ» ΚΑΝΤΑΡΕΛΗ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ.
ΠΡΟΤΑΣΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ ΤΟΥ ΤΟΜΕΑ ΕΡΕΥΝΑΣ, ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑΣ ΤΟΥ ΤΕΕ.
ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΚΑΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ Σύνδεση Έρευνας και Παραγωγής – Συνεργασία ΑΕΙ, ΤΕΙ, Ερ. Φορέων με Παραγωγικές Μονάδες, Διοίκηση και Διαχείριση.
ΔΟΜΗ ΤΟΥ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ «ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ»
Στρατηγική «Ευρώπη 2020» ICT - θέσεις εργασίας - οικονομική ανάπτυξη - καθημερινότητα.
Πλαίσιο ανάπτυξης ΕΠΣΕ+Τ Διεθνείς τάσεις για την ανοικτή πρόσβαση Διεθνείς πρωτοβουλίες και δράσεις για ανοικτή πρόσβαση Νέες πρακτικές για επιστημονικές.
JEAN MONNET. Στόχοι Προώθηση της αριστείας στη διδασκαλία και την έρευνα στο γνωστικό αντικείμενο της Ε.Ε. Συμφιλίωση των φοιτητών και νέων επαγγελματιών.
Ανάλυση του μοντέλου LISIM για την εφαρμογή του στις Ελληνικές Δημόσιες Βιβλιοθήκες Αναστασία Μαργιόλα & Πέτρος Κωσταγιόλας
Ημερίδα ΜΟΔΙΠ «Η εμπειρία της αξιολόγησης στο Πανεπιστήμιο Πατρών» Τρίτη 12 Φεβρουαρίου 2013.
Ημερίδα 4 Πορεία των διαδικασιών Διασφάλισης της ποιότητας 15 Νοεμβρίου 2012.
Προϋποθέσεις Ανάπτυξης των Ευρυζωνικών Υπηρεσιών Χρήστος Ι. Μπούρας Καθηγητής, Τμήμα Μηχανικών Η/Υ & Πληροφορικής, Παν. Πατρών και Ερευνητικό Ακαδημαϊκό.
ΑΝΩΤΑΤΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΙΔΡΥΜΑΤΑ ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΙΣ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΔΗΜΟΣΙΕΥΘΕΙ Συνολικού προϋπολογισμού €
ΕΘΝΙΚΟ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΑΚΟ ΔΙΚΤΥΟ ΕΛΛΗΝΙΔΩΝ ΓΥΝΑΙΚΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΩΝ ΚΑΙ ΣΤΕΛΕΧΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΩΝ ΦΟΡΕΩΝ (ΕΕΔΕΓΕ)
Ελληινκή Βιομηχανία: προς την οικονομία της γνώσης, ΤΕΕ,Αθήνα 3-5 Ιουλίου 2006 ΘΕΜΑ: Η Βιομηχανία Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών (ΤΠΕ) στην.
ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ 6 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 2013.
Digital Universal Library of Carnegie Mellon University.
«ΤΟΠΙΚΗ ΚΑΙ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗ»
 Common Quality Assurance for VET Providers  Έργο που πραγματοποιήθηκε κατά την χρονική περίοδο  Ανάπτυξη ενός μοντέλου για πιστοποίηση εκπαιδευτικών.
Πολιτικές εκπαίδευσης και κατάρτισης για τη στήριξη της επιχειρηματικότητας και της απασχόλησης Επιχειρηματικότητα και Απασχόληση 1 Δεκεμβρίου 2014 Βλάσης.
Πανεπιστήμιο δυτικής Μακεδονίας Παιδαγωγικό τμήμα δημοτικής εκπαίδευσης Μάθημα: Εκπαιδευτική πολιτική Διδάσκουσα : Σοφία Ηλιάδου-Τάχου Φοιτήτρια : Ντέλη.
Επένδυση στη δημιουργία Ανθρώπινου Κεφαλαίου: Εκπαίδευση και Κατάρτιση Γιώργος Μ. Αγιομυργιανάκης Καθηγητής Οικονομικής Ανάλυσης και Πολιτικής Ελληνικό.
Γιώρμαρη Φραγκουλοπούλου Συντονίστρια Τομέα Εκπαίδευσης Ενηλίκων Επαγγελματική Κατάρτιση Ανώτατη Εκπαίδευση Σχολική Εκπαίδευση Εκπαίδευση Ενηλίκων ERASMUS.
Συνοπτική Παρουσίαση Ε.Π. «ΚτΠ» Παναγιώτης Γεωργιάδης Αθήνα 9 Νοεμβρίου 2004.
Οι θέσεις του Επιμελητηρίου Ρεθύμνης και του Βιοτεχνικού Πάρκου Ρεθύμνης Α.Ε για το Περιφερειακό Πόλο Καινοτομίας Κρήτης Αποτελέσματα ανοικτής διαβούλευσης.
Συμβουλευτική και Δια Βίου Ανάπτυξη Καθηγήτρια: Θ. Τσακίρη Δια Βίου... Μάθηση - Εκπαίδευση - Κατάρτιση - Ανάπτυξη Εννοιολογικές αποσα Δια Βίου... Μάθηση.
ΠΡΌΓΡΑΜΜΑ LEONARDO DA VINCI “ Μεταφορά Καινοτομίας - ΤΟΙ ” Ελίνα Δαγρέ, ΤΟΙ Project Manager Αθήνα, 12 Δεκεμβρίου 2012 Βόλος, 14 Δεκεμβρίου 2012 ΕΛΛΗΝΙΚΗ.
Βασιλεία Ι. Σινάνογλου Αναπληρώτρια Καθηγήτρια
Γιώρμαρη Φραγκουλοπούλου Τομέας Εκπαίδευσης Ενηλίκων
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ
Η ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΣΤΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ
Προϋποθέσεις Ανάπτυξης των Ευρυζωνικών Υπηρεσιών
Εθνικό Σημείο Επαφής για το πρόγραμμα "Ορίζοντας 2020“
ΑΝΟΙΧΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΣΤΟ ΤΕΙ ΑΘΗΝΑΣ
Αθήνα 22 Σεπτεμβρίου 2017 Ημερίδα »Προς μια Εθνική Στρατηγική Μεταφορών» «Οι Νέες Προκλήσεις στην Παγκόσμια Εφοδιαστική Αλυσίδα και ο Ρόλος της.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΩΝ ΚΑΙ ΔΗΜΟΤΙΚΩΝ ΣΥΜΒΟΥΛΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΜΕΤΑΒΑΣΗ ΣΤΗΝ ΝΕΑ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗ ΔΙΑΡΘΡΩΣΗ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ.
Workshop 2: Διεθνοποίηση Ανώτατης Εκπαίδευσης
Erasmus+ International Credit Mobility
ΙΔΡΥΜΑ ΚΡΑΤΙΚΩΝ ΥΠΟΤΡΟΦΙΩΝ
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ
Γ. Τσιροπούλα Ερευνήτρια Εθν. Αστεροσκοπείο Αθηνών
Παρουσίαση Γραφείου Διασύνδεσης ΟΠΑ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

«Αξιολόγηση, αριστεία, αποτελεσματικότητα. Το πανεπιστήμιο σε αναζήτηση νέας πορείας» Φωτεινή Ασδεράκη Πανεπιστήμιο Πειραιώς ΗΜΕΡΙΔΑ ΜΟΔΙΠ ΕΚΠΑ «Διασφάλιση και Πιστοποίηση της Ποιότητας στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα: η εμπειρία, το διακύβευμα και ο νέος ρόλος των ΜΟΔΙΠ ως βάση για την επόμενη μέρα» Δευτέρα 25 Νοεμβρίου 2013, Αμφιθέατρο, «Μαγγίνειο» Αρεταίειο Νοσοκομείο

Ποια είναι η επόμενη μέρα για το ελληνικό πανεπιστήμιο ;

Η Aνώτατη Eκπαίδευση και οι προκλήσεις στην Κοινωνία της Γνώσης Μαζικοποίηση Πολλαπλή αποστολή Αλλαγή στα συστήματα διακυβέρνησης, χρηματοδότησης, αξιολόγησης και λογοδοσίας Παγκοσμιοποίηση- εμπορευματικοποίηση των υπηρεσιών Ανώτατης Εκπαίδευσης Χρήση ΤΠΕ και νέων μορφών παράδοσης της γνώσης και του εκπαιδευτικού υλικού Ανάδυση διεθνών δυκτίων γνώσης Καθιέρωση της αγγλικής γλώσσας Κατατάξεις (rankings)

HE and the financial crisis United Nations Educational, Scientific and Cultural Organization, The Impact of the crisis on public expenditure on education: findings from the UNESCO Quick Survey, Paris: UNESCO, Varghese, N.V., Globalisation, economic crisis and national strategies for higher education development, Paris: IIEP-UNESCO, World Bank, Financing Higher Education at a Time of Crisis – conference materials (27-29 October), Washington, DC: World, Bank, European Students Union, Financing of Higher Education. In: Bologna at the Finish Line - An Account of Ten years of European higher Education reform, (Brussels: European Students Union, 2010), pp EUA, Impact of the economic crisis on European Universities, May 2010, 2011, 2012 Asderaki, F. (2011), “The impact of the financial crisis in Greek higher education: ‘brain-drain’ and its social and economic implication”, paper presented in Nicosia November 2011.

Δαπάνες για την Ανώτατη Εκπαίδευση και την Εκπαίδευση Ενηλίκων ( , 11-12)

Αύξηση του αριθμού των φοιτητών σε άλλη χώρα Πηγή: OECD, Education at a Glance, 2012

Αυστραλία Αυστραλία (2010): –Διεθνής εκπαίδευση : AUS$18.3 δις από εξαγωγές –AUS$10.4 δις από την ανώτατη εκπαίδευση 6

Νέοι προορισμοί Νέοι Προορισμοί Κατάρ Μαλαισία Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα Σιγκαπούρη Τουρκία Ρωσία

Το «νέο πρόσωπο» της διεθνοποίησης [Brown and Day, 2011]: Η κινητικότητα των προγραμμάτων United Kingdom's Open University Worldwide 2002 φοιτούσαν φοιτητές 2012 φοιτούν φοιτητές

Οι Νέες τάσεις στην Ανώτατη Εκπαίδευση : «Ψηφιακό Πανεπιστήμο» (Digital university) O «χρυσός αιώνας της ψηφιακής εκπαίδευσης» (“LearnSmart”) Open online courses (OOC), Massive Open Online Courses (MOOCs), AI-Stanford like courses (AI) απασχολούν τη σύγχρονη βιβλιογραφία Νέες μορφές οργάνωσης και διακυβέρνησης των ιδρυμάτων και των προγραμμάτων σπουδών

Εθνικό Τοπικό Ευρωπαϊκό Παγκόσμιο

Εθνικό Τοπικό Ευρωπαϊκό Παγκόσμιο

Η γνώση ως ισχύς

“The empires of the future will be empires of the mind” Winston Churchill ( )

Όρος που εισήχθη από τον Steven Hankin of McKinsey & Company in 1997 Ed Michaels, Helen Handfield-Jones, Beth Axelrod (2011), The War For Talent, Harvard University Press. Οι εργάτες της γνώσης “the knowledge workers” (όρος του Peter Drucker) είναι οι μοχλοί ανταγωνιστικότητας των οικονομιών έντασης γνώσης

A Strategy For American Innovation: Driving Towards Sustainable Growth and Quality Jobs, September 2009.

Πώς απαντά η Ευρώπη Με την ενίσχυση και δημιουργία προϋποθέσεων για γεωγραφική και λειτουργική-διατομεακή (intra-sector) κινητικότητα Με τη δημιουργία «συμμαχιών γνώσης» που συμβάλουν στην ανάπτυξη και μεγέθυνση της Ευρώπης. 3% για την έρευνα Έως το 2020 το 40% του ανθρωπίνου κεφαλαίου ετών θα είναι απόφοιτοι τριτοβάθμιας εκπαίδευσης (Ελλάδα 2008, 31,4%)

Ευρωπαϊκός Χώρος Ανώτατης Εκπαίδευσης (47 χώρες)

Διασφάλιση της ποιότητας European Standards and Guidelines

Stocktaking 2007, 2009

Νέα Δημόσια Διαχείριση Η λογική της αγοράς στο δημόσιο τομέαΔιαχείριση αντί για ακαδημαϊκή διοίκηση Δημιουργία «οιονεί αγοράς» για τις δημόσιες υπηρεσίες (think public and act private) Ποσοτικοποίηση στόχων και δεικτών επίδοσης Μετατόπιση από τις εισροές (inputs) στις εκροές (outputs) και τα αποτελέσματα (outcomes) Αυτοαξιολόγηση-αξιολόγηση

Καταλληλότητα για το σκοπό Fitness for purpose Καταλληλότητα του σκοπού Fitness of purpose Αξία σε σχέση με το κόστος Value for money  Σκοπός καθορισμένος από τον πελάτη  Σκοπός καθορισμένος από το ίδρυμα:  Αποστολή ιδρύματος  Μηχανισμοί διασφάλισης ποιότητας (έμφαση στις διαδικασίες) Έμφαση στις εκροές, οι οποίες κρίνονται με βάση εξωτερικά πρότυπα  Εκροές σε σχέση με πρότυπα σχετικά με το κόστος  Νέα Δημόσια Διαχείριση  Αποδοτικότητα και Αποτελεσματικότητα  Ανταγωνισμός  Λογοδοσία σε πελάτες και στο «θησαυροφυλάκιο» του κράτους  Δείκτες επίδοσης  Πίνακες κατάταξης

Μοντέλο Λογοδοσίας και Μοντέλο Βελτίωσης Σύγκριση Μοντέλο ΛογοδοσίαςΜοντέλο Βελτίωσης ΕστίασηΛογοδοσίαΒελτίωση ΦιλοσοφίαΕργαλειακήΜετασχηματιστική ΈλεγχοςΕξωτερική διαχείριση/κρατική πρωτοβουλία Εσωτερικός έλεγχος/πρωτοβουλία από προσωπικό ιδρύματος ΚίνητροΚρατικές οδηγίες/πολιτικέςΔιάθεση του οργανισμού για βελτίωση Κοινωνικές σχέσειςΑνταγωνιστικές, ΕπιβολήςΣυνεργατικότητας, Διαπραγμάτευσης Στυλ διαχείρισηςΑπολυταρχικόΣυναινετικό Διαχειριστικές δομέςΚεντρικές, ΓραφειοκρατικέςΑποκεντρωμένες, Διευκολυντικές Χρονική περίοδοςΒραχυπρόθεσμοΜακροπρόθεσμο ΑξιολόγησηΕξωτερική αξιολόγησηΑξιολόγηση από ομότιμους Κοινό στο οποίο απευθύνεται Εξωτερικοί ενδιαφερόμενοιΕσωτερικοί ενδιαφερόμενοι ΚατεύθυνσηΠρακτικές του παρελθόντοςΜελλοντικές δυνατότητες Δείκτες επιτυχίαςΠοσοτικοίΠοιοτικοί Πηγή: Sachs 1994, σ. 24

OECD (2010). Measuring Innovation: A New Perspective. Paris: OECD Scientific articles and co-authorship

Εθνικές Πρωτοβουλίες Γερμανία “Elite Universities” Ιαπωνία “Centre of Excellence” Κορέα “ΒΚ 21” Kίνα «985 Project” & “211 Project” Ρωσία, Ισραήλ, Φιλανδία (υψηλές επενδύσεις στην έρευνα) (Ying and Nian Cai, 2007)

Παγκόσμιες κατατάξεις-Τυπολογία Top-20 “World-Top Universities” Top “World – Class Universities” Top “World famous Universities” Top “World Known Universities” (Sadlak and Nian Cai, Eds, 2007)

European Multi-dimensional ranking (U-Multirank) Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή χρηματοδότησε την ανάπτυξη μιας πολυ-διάστατης ταξινόμησης: (α) ερευνητικό κύρος (β) ποιότητα διδασκαλίας και μάθησης (γ) διεθνής προσανατολισμός (δ) μεταφορά της γνώσης (π.χ. συνέργειες με επιχειρήσεις και start-ups) και (δ) σύνδεση με τις περιφερειακές ανάγκες (περιφερειακή συμμετοχή).

U-Multirank Βασίζεται σε εμπειρικά στοιχεία, θα συγκρίνει ιδρύματα με παρεμφερή προφίλ και θα επιτρέψει στους χρήστες να επιλέξουν από μία ευρεία σειρά δεικτών ανάλογα με τις προτιμήσεις τους Προκήρυξη για ν΄αξιολογηθούν 500 ιδρύματα – ξεπέρασαν τα 650 (παγκοσμίως) Ανοικτή προκήρυξη για το 2015 (computer science, psychology, sociology/social science, music). Μεγάλο ενδιαφέρον από την Κίνα. 2 εκ ευρώ από το Πρόγραμμα LLL ( ). Πηγή: Frans van Vught, Frank Ziegele (eds.): Multidimensional Ranking. The Design and Development of U-Multirank. Springer, 2012

The lead partners: CHE Centre for Higher Education CHEPS Center for Higher Education Policy Studies Partners: CWTS Center for Science and Technology Studies Elsevier Bertelsmann Stiftung folge3 Stakeholders and organisations: Ιncentim | HERI Projects | Observatoire des sciences et des techniques (OST) | Fundación CYD | Perspektywy Education Foundation | Business Europe | Conference of European Schools for Advanced Engineering Education and Research (CESAER) | European Student Union (ESU) | International research Universities Network (IRUN) | Universities of Applied Sciences Network

11% 5% 3% 2% 1% Τα ευρωπαϊκά πανεπιστήμια % στα 100 καλύτερα του κόσμου Πηγή: Academic Ranking of World Universities, 2010

ΠΠ-6, Συνεργασίες μεταξύ ευρωπαϊκών πανεπιστημίων που συμμετέχουν σε τουλάχιστον δέκα ερευνητικά προγράμματα

Προτάσεις Χάραξη μιας συνολικής στρατηγικής για την Ανώτατη Εκπαίδευση και την Έρευνα που θα συμβάλλει στην ανάπτυξης της χώρας και στην αξιοποίησης των συγκριτικών της πλεονεκτημάτων. Αύξηση των δαπανών για την ΑΕ και την Ε&A Αξιοποίηση της χρηματοδότησης του ΕΣΠΑ Δημιουργία κι ένταξη των ιδρυμάτων σε οικολογίες Κίνητρα για απασχόληση επιστημόνων κι ερευνητών στις επιχειρήσεις και ανάπτυξη συνεργασιών με τα πανεπιστήμια Πραγματική αυτοδυναμία στα πανεπιστήμια Αυτο-βελτίωση σύμφωνα με τους στόχους, το προφίλ και την οικολογία που ανήκει το ίδρυμα Διεθνοποίηση

Η ΜΟΔΙΠ βρίσκεται στην καρδιά κάθε προσπάθειας αυτο-βελτίωσης και προβολής του πανεπιστημίου

Σας ευχαριστώ για την προσοχή σας!