Χρήση και υποστήριξη Κοινοτήτων Πρακτικής και Μάθησης

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Ελληνογαλλική Σχολή Πειραιά «Ο Άγιος Παύλος» Τμήμα Γ1 Γυμνασίου Με τι θα ασχοληθούμε σήμερα…
Advertisements

ΚΕΑ - Λονδίνο 14/02/2011 ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΟΥ ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ Νίκη Λαμπροπούλου * Σοφία Ντάνη Intelligenesis.eu.
Επιμορφωτική συνάντηση Διευθυντών Σχ. Μονάδων Κέρκυρας
11 ο Εργαστήριο 11 ο Εργαστήριο Wiki ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ του Μαθήματος «Εισαγωγή στην Επιστήμη του Ιστού" Τ.Ε.Ε.Α.Π.Η Β’ ΕΞΑΜ. ΣΠΟΥΔΩΝ ΑΚΑΔ. ΕΤΟΣ.
Βασικές κατηγορίες εκπαιδευτικού λογισμικού
ΧΡΗΣΗ ΕΚΠ/ΚΟΥ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ
ΚΕΑ - Λονδίνο 14/02/2011 ΜΟΝΤΕΛΟ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ ΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΟΥ ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ Νίκη Λαμπροπούλου * Σοφία Ντάνη Intelligenesis.eu.
Αξιοποίηση – Αξιολόγηση ιστοσελίδων, ιστοχώρων και πυλών
ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ – ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΩΝ, ΙΣΤΟΧΩΡΩΝ ΚΑΙ ΠΥΛΩΝ
Τι είναι wiki; Μια ιστοσελίδα που επιτρέπει στους επισκέπτες της να προσθέσουν, να αφαιρέσουν και να διαμορφώσουν το περιεχόμενό της.
Η Εκπαίδευση στην εποχή των ΤΠΕ
Το web 2.0, εισήγαγε (ακριβέστερα: δημιούργησε τις προϋποθέσεις για) νέες κοινωνικές και διδακτικές πρακτικές. Η επίδραση του web 2.0 στην Εκπαίδευση μπορεί.
BLOGS ΚΑΙ WIKIS Εργαλεία WEB 2.0. Blogs  Το Βlog λέξη είναι η συντομευμένη εκδοχή του weblog.  Blog είναι το είδος της ιστοσελίδας, που συνήθως συντηρείται.
Χρήση και υποστήριξη Κοινοτήτων Πρακτικής και Μάθησης Το web 2.0 Σχετικά με τις έννοιες: ► Ορισμένοι ερευνητές (Wenger 1999) θεωρούν ότι η συμμετοχή σε.
Σχεδιαστικά εργαλεία Διαχείριση σελίδων Βιβλιοθήκες αντικειμένων Διαχείριση αντικειμένων Επιφάνεια ψηφιακής μελάνης Πληκτρολόγιο οθόνης ΟΦΕΛΗ Αναγνώριση.
Υπουργείο Παιδείας, Δια βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων Εθνικό Κέντρο Βιβλίου (ΕΚΕΒΙ) Καινοτόμες δράσεις για την ενίσχυση της φιλαναγνωσίας.
Μ. Βιβίτσου, Ν. Λαμπροπούλου, Αλ. Γκίκας, Ι. Χαρδαλούπα
Το Web 2.0. Τι είναι; Τι κάνουμε με αυτό; Τι κερδίζουμε; Συμμετέχουμε Εφαρμογές και περιβάλλοντα στο Διαδίκτυο Συνεργαζόμαστε, σχολιάζουμε, μοιραζόμαστε,
Χρήση και υποστήριξη κοινοτήτων μάθησης. Ψηφιακές κοινότητες  Κοινότητες που τα μέλη τους επικοινωνούν ψηφιακά μεταξύ τους.
Ενότητα 2.2. Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ Επιμορφώτρια:
1 ο ΠΕΚ Θεσσαλονίκης Σύγχρονες διδακτικές προσεγγίσεις για την ανάπτυξη κριτικής-δημιουργικής σκέψης Προετοιμασία μαθήματος με.
Οριζόντιο Έργο Υποστήριξης Σχολείων, Εκπαιδευτικών και Μαθητών στο Δρόμο για το ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ, νέες υπηρεσίες Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου και Στήριξη.
Ενότητα 2.2 Σύγχρονες προσεγγίσεις στη Διδακτική μεθοδολογία
Ενότητα Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ.
Κοινότητες Πρακτικής και Μάθησης
Η Πύλη για τις Λαϊκές Βιβλιοθήκες Αθήνα 21Μαρτίου 2005 Ημερίδα για τις Λαϊκές Βιβλιοθήκες Βιβλιοθήκες και Κοινωνία της Πληροφορίας Πλήθος πληροφοριών (επιλογή.
Το Web 2.0, η κοινωνική δικτύωση και οι νέες κοινωνικές πρακτικές
Mahara (e-portfolio) Ορφανάκης Βασίλης.
ΨΗΦΙΑΚΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ
Η δυναμική τους ως μέσων πρακτικής γραμματισμού Blogs & wikis.
ΣΧΕΔΙΑΣΗ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΜΕ ΧΡΗΣΗ ΤΟΥ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ
Η επιστήμη του Web.
Μόκιας Γιάννης ΚΣΕ ΔΗΜΗΤΡΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ Β 1 ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ ΣΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ Σύγχρονες διδακτικές μέθοδοι και ΤΠΕ.
Ενότητα 1.1 Ο ρόλος των ΤΠΕ στη δόμηση της κοινωνίας της Γνώσης. Η ένταξη των ΤΠΕ στα πλαίσια των στόχων της εκπαίδευσης για την περίοδο και.
Blogs ( ιστολόγια) To Blog or not to Blog? That is the question!! Ποιος μπορεί να έχει ιστολόγιο? Όλοι μας!! Είναι πολύ εύκολο! Γιατί να έχω ιστολόγιο?
26 Ιουνίου 2007 Το φθηνό μαθητικό laptop: Η περίπτωση του OLPC, τεχνολογικές και παιδαγωγικές προκλήσεις Χρήστος Μπούρας Αναπληρωτής Καθηγητής Πανεπιστημίου.
Ο Διαδραστικός Πίνακας ως διδακτικό εργαλείο Από τη βιβλιογραφία προκύπτουν μια σειρά από οφέλη από τη χρήση του ΔΠ τα οποία αφορούν τον εκπαιδευτικό,
Κοινότητες Πρακτικής και Μάθησης Νότα Σεφερλή. Η έννοια της κοινότητας Σύνολο ανθρώπων με κοινά κοινωνικά χαρακτηριστικά (ορολογία, απόψεις, προσδοκίες,
Αποστόλης Καλέμας - Γιάννης Μόκιας Επιμόρφωση Β Επιπέδου ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ (BLOG) Blog = Web + Log =δικτυακή καταχώρηση.
Αρχικός τίτλος: «Το κλίμα αλλάζει. Κάνε κάτι και εσύ» H ομάδα ΑΛΚΥΟΝΙΔΕΣ ξεκινά ένα πρόγραμμα που εποπτεύεται από τη ΓΓΝΓ, και υλοποιείται από το Ινστιτούτο.
Διδακτική προσέγγιση βασισμένη σε δραστηριότητες αξιοποιώντας το διαδίκτυο.
Διαθεματική πρόταση για τη διδασκαλία των ομηρικών επών και της περιγραφής έργου τέχνης Βασιλική Αφεντουλίδου Εκπαιδευτικός ΠΕ 02 Γυμνάσιο Σίφνου Δ/νση.
Καλέμας Απόστολος Επιμόρφωση Β Επιπέδου ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ (BLOG) Blog = Web + Log =δικτυακή καταχώρηση.
Αναπτύσσοντας δεξιότητες αναζήτησης στον Παγκόσμιο Ιστό: Η χρήση των WebQuests webquest.
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ E-LEARNING ΠΕΤΣΑΛΑΚΗΣ ΓΙΩΡΓΟΣ.
Ένα σύνολο ατόμων με κοινά χαρακτηριστικά  Σταδιακά δημιουργούν μια κοινή ορολογία, κοινές απόψεις, αξίες, στάσεις και πρακτικές  Επικοινωνούν και συνήθως.
2η περίοδος επιμόρφωσης Β' επιπέδου - ΓΕΝΙΚΟ ΜΕΡΟΣ 1 Τι είναι το web 2.0; Γιατί είναι τόσο σημαντικό για την εκπαίδευση;
Blogging στην εκπαίδευση. Μια μικρή έρευνα Πόσοι από εσάς έχετε ξανακούσει τους όρους blog/blogging/ιστολόγιο? … διαβάζετε τακτικά κάποιο blog? … «κρατάτε»
Κυριακή Σεβεντεκίδου, ΠΕ02
ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ – ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΩΝ, ΙΣΤΟΧΩΡΩΝ ΚΑΙ ΠΥΛΩΝ ΕΚΤΙΜΗΣΗ ΤΗΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ ΑΞΙΑΣ ΤΟΥΣ.
Κωνσταντίνος Δούκας Εκπαιδευτήρια Δούκα 27 Ιουνίου 2012.
ΤΠΕ στη Δια Βίου ΜάθησηΠύργος, 8/2/2013 Τεχνολογίες Πληροφορικής στη Δια Βίου Μάθηση Εισηγητής : Δημήτρης Ανεστόπουλος, Π.Δ.Ε. INSTALL.
Και η εκπαιδευτική τους χρήση.  Web 2.0 τεχνολογίες, εφαρμογές και υπηρεσίες  Δημιουργία μαθημάτων με τη χρήση εργαλείων Web 2.0, διαδικτύου – σύγκριση.
Εκμετάλλευση υπηρεσιών Web 2.0 σε σχολικούς ιστοτόπους Παλάζης Βασίλης 3o Γυμνάσιο Μυτιλήνης.
Αντωνιάδου Σοφία Ζυγούρης Φώτης Καπουλίτσας Θανάσης
Τμ. Μηχ/κών Ηλ/κών Υπολογ. & Πληροφορικής
Οριζόντιο Έργο Υποστήριξης Σχολείων, Εκπαιδευτικών και Μαθητών στο Δρόμο για το ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ, νέες υπηρεσίες Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου και Στήριξη.
Τπε και γλώσσα.
Παραγωγή Ηλεκτρονικού Προϊόντος – ψηφιακός πίνακας ανακοινώσεων
ΤΙ ΕIΝΑΙ ΤΟ WEB2 Το Web 2.0 αναφέρεται σε μια αναμενόμενη δεύτερη γενιά του Web που επιτρέπει στα άτομα να δημιουργούν, να δημοσιεύουν, να ανταλλάσσουν,
Ο ανοιχτός κόσμος της Εκπαίδευσης
Web 2.0 Χαρακτηριστικά-Εργαλεία
Οριζόντιο Έργο Υποστήριξης Σχολείων, Εκπαιδευτικών και Μαθητών στο Δρόμο για το ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ, νέες υπηρεσίες Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου και Στήριξη.
Κοινωνικά Δίκτυα στο Internet
1η περΙοδος επιμΟρφωσης Β1 επιπΕδου Τ.Π.Ε., ΜΑΪος – ΙοΥνιος 2017
Το πρόγραμμα επιμόρφωσης Β1
ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ – ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΩΝ, ΙΣΤΟΧΩΡΩΝ ΚΑΙ ΠΥΛΩΝ
Γενική Εκτίμηση (άπαξ)
ΜΕΣΑ ΜΑΖΙΚΗΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ
«Βιβλιοθήκη ανοικτού εκπαιδευτικού λογισμικού ΠΣΔ:
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Χρήση και υποστήριξη Κοινοτήτων Πρακτικής και Μάθησης Οι Ψηφιακές Κοινότητες.Online Κοινότητες και Εικονικές (Virtual) Κοινότητες

Οι Online Κοινότητες στηρίζονται σε ψηφιακά περιβάλλοντα τα οποία επιτρέπουν την επικοινωνία μεταξύ των μελών. Σε ορισμένες περιπτώσεις, τα περιβάλλοντα αυτά επιτρέπουν τη σύγχρονη επικοινωνία με ήχο, βίντεο (όπως το σύστημα Skype http;//www.skype.com ή το σύστημα επικοινωνίας MSN) ή κείμενο (για παράδειγμα, πλατφόρμες που υποστηρίζουν άμεση γραπτή επκοινωνία - chat). Αν και τα συστήματα αυτά επιτρέπουν την ταυτόχρονη επικοινωνία μεταξύ πολλών χρηστών, ωστόσο είναι σε γενικές γραμμές σχεδιασμένα για την επικοινωνία μεταξύ ενός σχετικά περιορισμένου αριθμού ατόμων.

Ελληνικές Επιστημονικές Ενώσεις που σχετίζονται με τις ΤΠΕ και τις εφαρμογές τους στην Εκπαίδευση, πχ http://www.etpe.gr Διεθνείς Επιστημονικές Ενώσεις που σχετίζονται με τις ΤΠΕ , πχ http://www.aace.org Ελληνικά Συνέδρια και τα Πρακτικά τους (έντυπα ή ψηφιακά), πχ http://www.etpe.gr/extras/index.php?sec=conferences Διεθνή Συνέδρια και τα Πρακτικά τους πχ http://www.lib.uom.gr/ Περιοδικά Ελληνικά πχ (http://www.pee.gr/paidag.HTM) το περιοδικό της Ελληνικής Παιδαγωγικής Εταιρείας Περιοδικά Διεθνή

Ψηφιακές Κοινότητες (on line) - e-forae και discussion lists πχ Google (http://www.google.com) MySpace (http://www.Myspace.com) Ελληνικοί ιστοχώροι που σχετίζονται με την Εκπαίδευση και τις ΤΠΕ πχ Θρανίο (http://www.thranio.gr/) Λοιπό ψηφιακό υλικό και ψηφιακές υπηρεσίες - Ψηφιακά βιβλιοπωλεία Παράδειγμα: http://www.amazon.com Διεθνείς εκδοτικοί οίκοι http://www.igi-pub.com/about/ Διεθνείς ιστοχώροι που σχετίζονται με την Εκπαίδευση και τις ΤΠΕ Αναφέρονται ενδεικτικά της Ευρωπαϊκής Ένωσης, με αρχική σελίδα: http://www.eep-edu.org/InnService/InnHome.htm

Web 2.0, κοινωνική δικτύωση και νέες κοινωνικές πρακτικές

Web 2.0 Νεότερη γενιά διαδικτυακών τόπων, εργαλείων και διαδικτυακών υπηρεσιών, που στηρίζονται στην πλήρη συμμετοχή των χρηστών στη συνδιαμόρφωση του περιεχομένου τους και την άμεση, απευθείας (online) συνεργασία μεταξύ των χρηστών

Τι διαφοροποιεί το web 2.0 από την προηγούμενη γενιά υπηρεσιών; εφαρμογές και περιβάλλοντα στο Διαδίκτυο που είναι ανοιχτά στην πρόσβαση και ευνοούν την ουσιαστική συμμετοχή των χρηστών: οι χρήστες δεν αρκούνται στην παθητική ανάγνωση του περιεχομένου ιστοσελίδων, αλλά σχολιάζουν, κατασκευάζουν δικές τους ιστοσελίδες και δημιουργούν περιεχόμενο. Αξιολογούν συλλογικά το ψηφιακό περιεχόμενο του Διαδικτύου, μοιράζονται τους ψηφιακούς πόρους, δημιουργούν και συντηρούν online κοινότητες

Αν τα νέα αυτά εργαλεία χρησιμοποιηθούν στα πλαίσια τυπικών, παραδοσιακών μαθημάτων, η χρησιμότητα τους θα είναι πολύ περιορισμένη.

Στοιχεία που χαρακτηρίζουν το web 2.0 είναι ανοιχτό με την έννοια της ανοιχτής πρόσβασης από όλους τους πολίτες -μείωση του ψηφιακού χάσματος που υφίσταται ανάμεσα σε ορισμένες ομάδες των πολιτών Ευνοεί πλατφόρμες και εφαρμογές που είναι που εντάσσονται στο κίνημα του Free, Open Source Software (FOSS). (ΜΙΤ με μαθήματα online /EΡΤ )

Στοιχεία που χαρακτηρίζουν το web 2.0

Στοιχεία που χαρακτηρίζουν το web 2.0 επιτρέπει την προσωπική έκφραση και διάδοση των ιδεών - η ανάπτυξη της «ατομικής δημοσιογραφίας» ευνοεί τη δημιουργία - και φυσικά διαμοίραση - περιεχομένου, ψηφιακών ή ψηφιοποιημένων πόρων από τους χρήστες

Wikis Πρόκειται για ένα ιστοχώρους ή ιστοσελίδες στους οποίους οι χρήστες, και όχι μόνο ο δημιουργός, επιτρέπεται να προσθέτουν ή να επεξεργάζονται το περιεχόμενο αποτελούν περιβάλλοντα κατάλληλα για τη συνεργατική δημιουργία ιστοσελίδων

Το πιο γνωστό «προϊόν» των wikis είναι η γνωστή wikipedia: http://el Το πιο γνωστό «προϊόν» των wikis είναι η γνωστή wikipedia: http://el.wikipedia.org/ και στην ιστοσελίδα http://www.wikimedia.org/ είναι συγκεντρωμένοι όλοι οι σχετικοί ιστοχώροι με το project wikipedia Ένα κατατοπιστικό βίντεο για τη λειτουργία των wikis υπάρχει στη διεύθυνση: http://www.commoncraft.com/video-wikis-plain-english

Κοινωνική δικτύωση και folksonomy Γενικού περιεχομένου FaceBook FaceBook (http://www.facebook.com) MySpace (http://www.mvspace.com) Twitter (http://www.twitter.com) Επιτρέπουν στους χρήστες τους τη δημιουργία των δικών τους δικτύων ning (http://www.ning.com) Για επαγγελματίες linkedin ( http://wwwlinkedin.com)

Blog = Web + log (δικτυακή καταχώρηση)

Τι είναι το Ιστολόγιο (blog) Δικτυακό ημερολόγιο Καταχωρητής άρθρων (κείμενα εικόνες βίντεο) Δημιουργός συνδέσεων με άλλα ιστολόγια Χώρος σχολίων (αλληλεπίδραση συγγραφέα – αναγνωστών)

Πλεονεκτήματα δημιουργίας ιστολογίων Πολύ εύκολη δημιουργία και ενημέρωση Ενίσχυση συζήτησης μέσω σχολίων Εύκολη πρόσβαση και ενημέρωση από οπουδήποτε Ποικιλία δικτυακών τόπων για στήσιμο ιστολογίου

Ιστολόγια και Εκπαίδευση Αλληλεπίδραση δασκάλου – μαθητών Ενίσχυση συζήτησης και διαλόγου Κίνητρο για μαθητές Ενίσχυση γραπτού λόγου και ανάγνωσης Αξιολόγηση εργασιών μαθητών Ενημέρωση και συνεργασία με γονείς

Παιδαγωγική χρήση Ιστολογίων Ασκήσεις και άλλα θέματα για επεξεργασία Συγγραφή κειμένων από τους μαθητές Σχολιασμός κειμένων που δίνονται από το δάσκαλο Εφημερίδα σχολείου ή τάξης Πίνακας ανακοινώσεων Ανάρτηση οδηγιών Βήμα προβληματισμού και διαλόγου Χώρος συνεργασίας Δημοσίευση εργασιών

Παιδαγωγική χρήση Ιστολογίων Τα ιστολόγια είναι ψηφιακά εργαλεία δεύτερης γενιάς που μπορούν να χρησιμοποιηθούν στην παιδαγωγική διαδικασία λόγω της διαδραστικότητας που ενθαρρύνεται από το λογισμικό και της δυνατότητας για ομαδική εργασία που προσφέρεται από το σχεδιασμό τους.

Παιδαγωγική χρήση Ιστολογίων Η δημιουργία και τήρηση προσωπικού ιστολογίου σηματοδοτεί την ανάπτυξη περιβάλλοντος δημοσιοποίησης των ιδεών, σκέψεων, απόψεων, γνώσεων των χρηστών χρησιμοποιώντας το λόγο και την εικόνα ως μέσα έκφρασης.

Παιδαγωγική χρήση Ιστολογίων Το περιβάλλον του καθίσταται δυναμικός πυρήνας οικοδόμησης της γνώσης μέσω της κατάθεσης επιχειρημάτων, θέσεων και αντιθέσεων, μια διαδικασία δηλαδή που προωθεί την ανάπτυξη της κριτικής σκέψης και δεξιοτήτων κατανόησης και παραγωγής γραπτού λόγου, καθώς και διαδικτυακών δεξιοτήτων

ανατομία ενός blog ανατομία ενός blog Εικόνα blog (ολόκληρη) 23

Προοπτικές χρήσης από τον εκπαιδευτικό Paper title Προοπτικές χρήσης από τον εκπαιδευτικό εργαλεία προσωπικής έρευνας κ συμμετοχής σε επαγγελματικές κοινότητες διδακτικής συγκεκριμένων γνωστικών αντικειμένων οργάνωσης και αρχειοθέτησης υλικού αξιολόγησης των μαθητών 24

εκπαιδευτικές χρήσεις (1) Eκπαιδευτικές χρήσεις (στόχοι) Δημιουργία κοινοτήτων μάθησης αυτοαξιολόγηση, αξιολόγηση από συμμαθητές, εκπαιδευτικό, γονείς, αναστοχασμός Πώς γράφουμε για «αυθεντικό κοινό» διαμορφωτική αξιολόγηση τύπου “porfolio” (ντοσιέ μαθητή) (Ο’ Donnell, 2005) 25

εκπαιδευτικές χρήσεις (1) Eκπαιδευτικές χρήσεις (2) Σύνθεση με έμφαση στη διαδικασία κ όχι στο αποτέλεσμα Ενθάρρυνση (και απενοχοποίηση) της ανατροφοδότησης Ενθάρρυνση έκφρασης «σιωπηλών» μαθητών «Ενεργή» ανάγνωση (διάδραση) (Ward, 2004) Στο πολυτροπικό τοπίο το ζήτημα δεν είναι απλώς «ποιες είναι οι καλύτερες λέξεις στην καλύτερη διάταξη για την έκφραση των ιδεών μου», αλλά: «ποιοι είναι οι τρόποι που έχω στη διάθεσή μου στη συγκεκριμένη περίσταση επικοινωνίας, για την αναπαράσταση του συγκεκριμένου εύρους περιεχομένων, σε σχέση με το συγκεκριμένο κοινό;» (Κress, 1999) 26

εκπαιδευτικές χρήσεις (2) Eκπαιδευτικές χρήσεις (8) Blog ως αντικαταστάτης της στατικής ιστοσελίδας της τάξης (στατικό περιεχόμενο) Οργάνωση συζητήσεων ολομέλειας (δυναμικό περιεχόμενο) Οργάνωση σεμιναρίων (όπου οι μαθητές κοινοποιούν την εβδομαδιαία / μηνιαία / ετήσια τους εργασία) Συγγραφή και συντήρηση ατομικών μαθητικών blog ως οργανικό μέρος του μαθήματος (Farrell, H., 2003) 27

παράδειγμα εφαρμογής στην πρωτοβάθμια Η περίπτωση των «ανθισμένων συγγραφέων»: http://itc.blogs.com/thewriteweblog/ http://katerina.21publish.com/ Blog τάξης, σε συνδυασμό με ατομικά blogs των μαθητών, στο αντικείμενο της γραπτής έκφρασης 28

παράδειγμα εφαρμογής στην πρωτοβάθμια 29