Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας « Λαμπερά Χαμόγελα »

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Καλαθέρη Μαγδαληνή Υπεύθυνη Αγωγής Υγείας Π.Ε. Ν. Εύβοιας.
Advertisements

ΑΝΑΔΟΜΗΣΗ ΣΧΕΔΙΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
αποτελούν, για κάθε χώρα, δείκτες «Πολιτισμού και Ανάπτυξης»
ΕΠΕΑΕΚ ΙΙ : Πρόγραμμα ενίσχυσης πρωτοβουλιών σε θέματα Αγωγής Υγείας
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΑΤΡΑΣ
Καθαρισμός ανάμεσα στα δόντια με νήμα
ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ 4ΕΤΩΝ ΦΟΙΤΗΤΩΝ
ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΔΙΚΤΥΟ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΠΡΟΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
ΕΝΙΑΙΟ ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ «ΙΑΜΑΤΙΚΗ»
Communication in Mother tongue Το σχέδιο αυτό χρηματοδοτήθηκε με την υποστήριξη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Η παρούσα δημοσίευση(ανακοίνωση) δεσμεύει μόνο.
Πρόγραμμα αγωγής υγείας: «Γερά δόντια…. Καλύτερη υγεία»
Δημοτικό Σχολείο Βραχναιίκων Σχολικό Έτος
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Φυσική Άσκηση & Υγεία»
ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ
Στοματική υγιεινή Τάξεις στις οποίες υλοποιήθηκε το πρόγραμμα: Α’ – Β’
Η εργαστηριακή διδασκαλία στη Διδακτική των Φυσικών Επιστημών
4.2 Στοματική υγεία Στόχος της υποενότητας αυτής είναι οι μαθητές: Να ενημερωθούν για τη στοματική τους υγεία και τα προβλήματα της στοματικής τους κοιλότητας.
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας « Άσπρα λαμπερά δοντάκια»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Παίζω, γελάω, περνάω όμορφα»
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΓΝΩΣΕΩΝ, ΣΤΑΣΕΩΝ ΚΑΙ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΠΡΟΦΟΡΙΚΗ ΕΞΕΤΑΣΗ Σπύρος Κίντζιος.
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Τρώμε ότ,ι πρέπει , όχι ό,τι να΄ναι »
Συνεργασιακή δράση «Γλώσσα και Μαθηματικά μέσα από τη λογοτεχνία»
5ο ΔΗΜ. ΣΧΟΛ. ΑΙΓΙΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ ΘΕΜΑΤΙΚΟΣ ΑΞΟΝΑΣ: ΣΤΟΜΑΤΙΚΗ ΥΓΙΕΙΝΗ σχ. έτος: Φωτεινά χαμόγελα.
Γεωρ. Λασκαράκης Εισήγηση με θέμα
This project has been funded with support from the European Commission. Communication in Mother tongue πληροφορίες Επικοινωνία στη μητρική γλώσσα.
Το νέο Αναλυτικό Πρόγραμμα του ελληνικού Νηπιαγωγείου
Ελληνική Παιδοδοντική Εταιρεία
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Tα δόντια μας» Σχολικό έτος
ΓΕΝΙΚΕΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΕΙΣ ΤΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ (ΤΠΕ) Εύη Μακρή - Μ.
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας Τίτλος: «Συναισθήματα»
΄΄Γερά δόντια…Καλύτερη υγεία΄΄
ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΤΗΣ ΓΝΩΣΗΣ ΜΕ ΑΦΟΡΜΗ ΕΝΑ ΠΑΡΑΜΥΘΙ
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Τα δόντια μου προσέχω, γερά για να τα έχω»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Στοματική υγιεινή»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας
Ιγ’ δημοτικο σχολειο παφου Προγραμμα «Νιωθω ασφαλησ στο σχολειo μου»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Τρώω ό,τι να ’ναι ή ό,τι πρέπει;»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Ο Φαγανούλης στη χώρα της κρίσης»
Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός: Παρασκευή Γουργουλιάτου
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Τι ‘ναι αυτό που το λέμε… Διατροφή»
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΡΙΟΛΟΥ
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Γερά Δόντια. Καλύτερη Υγεία. Χαρούμενα παιδιά
Δραμπάλα Κόνη Χριστοπούλου Δανάη.
ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΠΑΤΡΩΝ
Αναπτύσσοντας, κινητοποιώντας και βελτιώνοντας δεξιότητες: η εφαρμογή μαθησιακού προγράμματος σε ομάδα τμήματος του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Ηρακλείου.
Υγιεινή διατροφή και υγιεινή σώματος
42 Δημοτικό Σχολείο Πατρών
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Κυκλοφορώ με ασφάλεια στο δρόμο»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας Σχολικό έτος
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Γερά Δόντια… Καλύτερη Υγεία»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Καούρες μας, ξινίλες μας και σκορδοκαΐλες μας…» Σχολικό έτος ο Νηπιαγωγείο Πατρών.
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Η Φιλία στη ζωή μας»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Μια τάξη να μας χωρά …»
Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΥΓΕΙΑΣ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ. Βήματα ανάπτυξης εκπαιδευτικού προγράμματος στην κοινότητα Εντοπισμός μιας ειδικής για ένα πληθυσμό ανάγκης για μάθηση.
Β ΕΞΑΜΗΝΟ. o 1 Βρεφικό τμήμα (ηλικίας ετών) o 1 Προνηπιακό τμήμα (ηλικίας ετών) o 1 Νηπιακό τμήμα (ηλικίας ετών)
ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ Φορέας Υποδοχής και Εκπαίδευσης : 9 ος Παιδικός Σταθμός Δ. Βύρωνα Διεύθυνση : Βορείου Ηπείρου 7 Τηλέφωνο επικοινωνίας :
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Τα όπλα μας είναι η οδοντόβουρτσα και η οδοντόκρεμα» Σχολικό έτος /θέσιο Νηπιαγωγείο Φαρρών.
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Τα όπλα μας είναι η οδοντόβουρτσα και η οδοντόκρεμα» Σχολικό έτος /ΘΕΣΙΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΦΑΡΡΩΝ.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΑΜΠΕΛΙ: ΑΠΟ ΤΟN ΔΙΟΝΥΣΟ ΜΕΧΡΙ ΣΗΜΕΡΑ!!! ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΛΑΚΚΙΟΥ ΛΕΡΟΥ ΤΜΗΜΑ Δ2 Υπεύθυνη προγράμματος :
Εκπαιδευτική Τεχνολογία και Διδασκαλία (Roblyer) Ε. Αλεξοπούλου, Ε.Π.ΠΑΙ.Κ., Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε. Ενσωμάτωση εργαλείων.
Δραματική Τέχνη στην Εκπαίδευση και Επιστήμες της Αγωγής
Ψηφιακό Παιγνίδι στην προσχολική ηλικία
Μαρία Ζερβού Σύμβουλος Προσχολικής Αγωγής Ν.Κέρκυρας
Προσχολική Παιδαγωγική
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
Προσχολική Παιδαγωγική
ΕΦΕΙΑ – 4ο Μάθημα Ανάδειξη των ι.μ. Μεθοδολογία Workshop.
Στοματική Υγεία Στέφανος Βογιατζής Μελίνα Ιωαννίδη Ιουλία Γκόγκα
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΛΕΩΝΙΔΙΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΩΝ ΘΕΜΑΤΩΝ
Νηπιαγωγείο Λουσικών
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας « Λαμπερά Χαμόγελα » Νηπιαγωγείο Μετοχίου Δυτικής Αχαΐας Σχολικό έτος 2012-2013

Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός: Αλεξάνδρα Γραμματσούλια Συνεργαζόμενοι: Χρήστος Καλαντζής (Οδοντίατρος) Τμήμα: Κλασσικό

Γενικός σκοπός και επιμέρους στόχοι του προγράμματος Επιλογή θέματος Η έλλειψη φροντίδας και η άγνοια γύρω από την προληπτική υγιεινή Η σημαντικότητα της προληπτικής αγωγής στην οικοδόμηση της προσωπικότητας του ανθρώπου Η ενσωμάτωση της πρόληψης και της φροντίδας των δοντιών στο «εκπαιδευτικό γίγνεσθαι» Γενικός σκοπός και επιμέρους στόχοι του προγράμματος Σημασία και αξία των δοντιών για τον άνθρωπο Οικοδόμηση σωστών στάσεων και συμπεριφορών απέναντι στο θέμα της υγιεινής των δοντιών Γνωριμία με τη δομή της οδοντοστοιχίας και αναγνώριση των βασικών εργαλείων στοματικής υγιεινής Συσχέτιση υγιεινών διατροφικών συνηθειών με τη βελτίωση της εικόνας του στόματος Αναγνώριση των αιτιών που προκαλούν τις ασθένειες των δοντιών, συνέπειες και τρόποι αντιμετώπισής τους Επίσκεψη του οδοντιάτρου στο χώρο του Νηπιαγωγείου για εξάλειψη του φοβικού συνδρόμου που παρατηρείται σ’ αυτές τις ηλικίες

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ Καταιγισμός ιδεών Συζήτηση Συνέντευξη Παιχνίδι ρόλων Μοντελοποίηση Ηθικό δίλημμα Διαλογική αντιπαράθεση ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ Παιδί και Γλώσσα Προφορική επικοινωνία (ομιλία, ακρόαση και ανάγνωση) Γραφή και γραπτή έκφραση Παιδί και Μαθηματικά Παιδί και Περιβάλλον Παιδί, Δημιουργία και Έκφραση

Παιδί & Γλώσσα Καταιγισμός Ιδεών Συζήτηση Ηθικό Δίλημμα

Εκμάθηση σωστού τρόπου χρησιμοποίησης της βιβλιοθήκης της τάξης για εξεύρεση βιβλίων σχετικών με το θέμα - Άντληση και επεξεργασία πληροφοριών Εκμάθηση εκφράσεων, παροιμιών και δημιουργία σύνθετων λέξεων, με α’ συνθετικό τη λέξη ‘’δόντι’’(Εμπλούτιση προφορικού λόγου) Δραστηριότητα προέκτασης (εξεύρεση λέξεων που αρχίζουν από ‘’Ο’’ και γνωριμία με το φώνημα/γράφημα - Φωνολογική επίγνωση)

ΦΥΣΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΚΑΙ ΑΛΛΗΛΕΠΙΔΡΑΣΗ Επενέργεια των παιδιών πάνω στα αντικείμενα (συζήτηση για τον ρόλο τους, πειραματισμός, όσφρηση, ορθή χρήση τους κ.α.) Γνώση των βασικών κατηγοριών των δοντιών Παιδί & Περιβ/λον ΑΝΘΡΩΠΟΓΕΝΕΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΚΑΙ ΑΛΛΗΛΕΠΙΔΡΑΣΗ Γνωριμία διαφορετικών πολιτισμών (επίδραση της έλλειψης τροφής και των μη υγιεινών τρόπων διαβίωσης στην διάπλαση και τον σχηματισμό των δοντιών) Επίσκεψη ειδικού επιστήμονα- οδοντιάτρου «Μία οδοντόκρεμα τα δόντια καθαρίζει, μία οδοντόκρεμα φρεσκάδα μας χαρίζει!!»

Παιδί ,Δημιουργία & Έκφραση Πλάσιμο και μορφοποίηση της οδοντοστοιχίας Ζωγραφική των παραμυθιών που αναγνώστηκαν

Σκιαγράφηση συναισθημάτων και κινήσεων (παντομίμα) με στόχο την εξεύρεση των παροιμιών Μετέπειτα, διατύπωση των παροιμιών με εναλλαγές στον τόνο της φωνής (ένταση και έκφραση συναισθημάτων) Καρτεπικόλληση δοντιών για κατασκευή ομαδικού ‘’κολάζ’’ Ζωγραφική φύλλων εργασίας

Παιδί & Μαθηματικά Παρουσίαση ‘’Χαμόγελων’’ και στη συνέχεια διαδικασία ψηφοφορίας για την ανάδειξη του πιο ΛΑΜΠΕΡΟΥ! Παιχνίδι αναγνώρισης σχημάτων ( στόματος και δοντιών )

Αξιολόγηση 1 2 3 Εκτιμάται ότι τα παιδιά έδρασαν ομαδικά, ατομικά, νοητικά, κινητικά και βιωματικά Αλληλεπίδρασαν μεταξύ τους και με το περιβάλλον Κατέκτησαν ως ένα βαθμό : γνώσεις, δεξιότητες και συμπεριφορές θετικές οσον αναφορά τον τρόπο πρόληψης και φροντίδας των δοντιών Επενέργησαν πάνω στα αντικείμενα, ανακάλυψαν, διερεύνησαν, πειραματιστήκαν, διατύπωσαν υποθέσεις, διέψευσαν επαλήθευσαν και ανακατασκεύασαν τις προϋπάρχουσες γνώσεις τους όπου κρίθηκε αναγκαίο Μέσα από την υλοποίηση των προσχεδιασμένων και αναδυόμενων δραστηριοτήτων έγινε εμφανής ο εμψυχωτικός, καθοδηγητικός, διευκολυντικός, συντονιστικός, συνεργατικός και εποικοδομητικός ρόλος του εκπαιδευτικού στον καλύτερο δυνατό βαθμό Τα υλικά που χρησιμοποιήθηκαν ήταν εύχρηστα για την διεκπεραίωση του γενικού σκοπού και των επιμέρους στόχων του προγράμματος και αναπτυξιακά κατάλληλα για την ηλικία τους Επιτεύχθηκε η βελτίωση των καθημερινών διατροφικών συνηθειών μέσα από την καθημερινή παρατήρηση του προγεύματος Αναπτύχθηκε η αντίληψη τους σχετικά με τα κριτήρια επιλογής τροφών Τέθηκαν οι βάσεις για μια ορθή στάση ζωής απέναντι στην υγιεινή διατροφή Έγινε μεταβίβαση των νέων γνώσεων και στάσεων στο οικογενειακό και φιλικό τους περιβάλλον

Τα δοντάκια μου βουρτσίζω και καλά τα καθαρίζω Να σας πούμε κι ένα ποιηματάκι; Τα δοντάκια μου βουρτσίζω και καλά τα καθαρίζω Μέσα, έξω, πάνω, κάτω πίνω γάλα άσπρο πάτο. Με γιαούρτι και τυράκι χτίζω τέλειο δοντάκι και μασάω με χαρά φρούτα και λαχανικά. Χαμόγελα όμορφα πολλά φτιάχνουν τα γαλακτοκομικά και τη «Δόνα Τερηδόνα» εκτοξεύουν μακριά.