ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΤΟ ΑΡΧΑΙΟ ΘΕΑΤΡΟ I. Ο χώρος
Advertisements

Τα μέρη του Θεάτρου. Θέατρο Επιδαύρου Επίδαυρος ΚΟΙΛΟΝ - ΘΕΑΤΕΣ ΟΡΧΗΣΤΡΑ - ΧΟΡΟΣ Θέατρο Επιδαύρου (ονομαστό για την ακουστική του.) Όλες οι θέσεις του.
Ήταν ηχητικά ισχυροί οι θεοί στο αρχαίο δράμα ;
ΔΡΑΜΑΤΙΚΗ ΠΟΙΗΣΗ είδος της αρχαίας ελληνικής ποίησης
ΑΡΧΑΙΟ ΘΕΑΤΡΟ.
2.
Αρχαίο Ελληνικό Θέατρο
ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ Δ΄1
Η προσέγγιση της αλήθειας:
Ο«ΧΡΥΣΟΣ ΑΙΩΝΑΣ» 5ος αι.π.Χ.
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΑ ΕΦΗΒΩΝ
Αρχαία θέατρα Νικόλας-Κωνσταντίνος Μπαρτζώκας
ΑΡΧΑΙΑ ΘΕΑΤΡΑ Μυρσίνη Μαλιόγκα Ε2 1ο Πρότυπο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Θεσ/νίκης ΠΤΔΕ ΑΠΘ.
ΤΟ ΑΡΧΑΙΟ ΔΡΑΜΑ Μέρος 2ο.
Αρχαία Θέατρα Γιάννης Βαρής 1ο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Θεσσαλονίκης Π.Τ.Δ.Ε Α.Π.Θ Ε’ – 2015.
Το θέατρο στην αρχαία Ελλάδα
Η δημιουργία του αρχαίου δράματος
Αττική Κωμωδία.
Τσολάκη Σταυρούλα, φιλόλογος
Θεοδώρα Μπαφα Ε2 gr/Page_04-01.asp Αρχαία Θέατρα.
1Ο Πρότυπο Πειραματκό Δημοτικό
1Ο Πρότυπο Πειραματικό Δημοτικό σχολείο Θεσσαλονίκης Π.Τ.Δ.Ε. Α.Π.Θ.
ΑΡΧΑΙΑ ΑΘΗΝΑ: ΘΕΑΤΡΟ ΚΑΙ ΑΥΤΟΣΑΡΚΑΣΜΟΣ
Το θέατρο στην αρχαία Ελλάδα
Οι Έλληνες κατακτούν τους Ρωμαίους με τον πολιτισμό τους.
Αρχαία θέατρα Φανή Λαζάρου –Τρανού Ε2 2014
Η Εργασία στην Αρχαία Ελλάδα
Αρχαίο Δράμα Εισαγωγή.
ΦΙΛΙΠΠΟΣ ΔΑΣΟΥΛΑΣ ΜΕΝΕΛΑΟΣ ΑΧΕΙΜΑΣΤΟΣ
Το θέατρο στην αρχαία Αθήνα
ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ ΜΕΧΡΙ ΤΑ ΡΩΜΑΙΚΑ ΧΡΟΝΙΑ
ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ ΘΕΑΤΡΙΚΗΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ
Το Αρχαίο Ελληνικό Θέατρο
Βικτώρια Μαργαρίτη & Θεοχάρης Συμεωνίδης Τάξη Α΄
1ο Πρότυπο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Θεσσαλονίκης
Αρχαία θέατρα Γιώργος Καρανάσιος Ε ο Πρότυπο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Θεσ/νίκης.
ΧΟΥΛΙΑΡΑ ΕΛΕΝΗ ΚΑΙ ΜΑΡΙΑ B2
1Ο Πρότυπο Πειραματικό Δημοτικό σχολείο Θεσσαλονίκης Π.Τ.Δ.Ε. Α.Π.Θ.
Ποιός ήταν ο Αριστοφάνης;
Σοφοκλής Τζέισον Ρετζάι.
Κύλικα με παράσταση φαλλοφορίας
ΔΩΔΩΝΗ Γιώργος Καρανάσιος Ε2 1ο Πρότυπο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Θεσ/νίκης ΠΤΔΕ-ΑΠΘ
ΜΑΡΙΑ ΚΟΥΤΣΟΥΚΟΥ ΔΗΜΗΤΡΑ ΛΙΑΚΟΥ
ΕΝΔΥΜΑΤΟΛΟΓΙΑ ΑΡΧΑΙΟΥ ΘΕΑΤΡΟΥ
 1 ο Πρότυπο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Θεσσαλονίκης 2015 Κατερίνα Γαλλιού Ε 2.
Το θέατρο της Δωδώνης Έλενα Τασίου Ε ’ ο Πρότυπο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Θεσσαλονίκης.
«Η Τέχνη του Αρχαίου Θεάτρου μας ενώνει – Die Kunst des altgriechischen Theaters vereint uns» 2 ο Βραβείο Εθνικού Διαγωνισμού eTwinning 2009 Ιωάννα Χαρδαλούπα.
Αθήνα η Γέννηση της Δημοκρατίας
Εργασία Αρχαίας Ελληνική Γλώσσας
Αρχαία Ελληνική Γλώσσα & Γραμματεία: Εισαγωγή στο αρχαίο θέατρο © Θάνος Σταυρόπουλος Φιλόλογος, ΜSc. ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ & ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ - ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟ.
ΑΡΧΑΙΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ Συντονιστής: Λεωνίδας Σιφαλέρας Μέλη: Γιώργος Αφεντούλης Παναγιώτης Σαρβανίδης Διομήδης-Παναγιώτης Τσουρίδης.
‘’ΤΑ ΓΡΑΜΜΑΤΑ ΤΟΝ 5οπ.χ. αιώνα’’  ΙΣΤΟΡΙΑ  Είναι η εποχή που έζησαν οι τρεις μεγάλοι αρχαίοι Έλληνες ιστορικοί:  1. Ηρόδοτος  2. Θουκυδίδης  3. Ξενοφών.
4o Δ. Σ. ΚΑΣΤΟΡΙΑΣ – Ε 1 ΄ ΤΑΞΗ ΤΣΟΥΜΑΡΟΠΟΥΛΟΥ ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ Το θέατρο στην Ευρώπη.
ΤΟ ΑΡΧΑΙΟ ΔΡΑΜΑ και η Ελένη του Ευριπίδη. Διόνυσος Χαρακτηριστικά λατρείας του Έκσταση, θεοληψία, ενθουσιασμός, μίμηση, μεταμφίεση Διθύραμβος Πρόδρομοι.
ΣΟΦΟΚΛΗΣ ΚΩΝ/ΝΟΣ ΦΟΥΡΝΑΡΑΚΗΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΤΣΑΡΚΑ.
Σοφοκλής Λύγκα Φωτεινή,Μηλαίου Έλενα Γ’3. Ο Σοφοκλής που έζησε περίπου 496 π.Χ π.Χ.Ήταν Έλληνας τραγικός ποιητής της κλασικής εποχής.
Τάξη Δ1 Κωνσταντίνος Λαμπρόπουλος Κωμωδία και δράμα.
Δημήτριος Βλάχος Σχολικός Σύμβουλος Φιλολόγων Ροδόπης
Αρχαίο Θέατρο Αρχαίο Ωδείο Πάφου
Αρχαίο Ελληνικό θέατρο
ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΙ ΑΓΩΝΕΣ Αρχαία Εποχή.
ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΑΡΧΑΙΑΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑΣ
Τεοντόρα Κίρινα Νίκη Κήτινγκ
Η Εργασία στην Αρχαία Ελλάδα
ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΑΡΧΑΙΑΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑΣ
Αρχαίο θέατρο – Αρχαίο Ωδείο Πάφου
αρχαίο ελληνικό θεατρικό κτίσμα
O «ΧΡΥΣΟΣ ΑΙΩΝΑΣ» ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ (5ος π.Χ. αιώνας)
Η δημιουργία του αρχαίου δράματος
Αρχαίο θέατρο Αχαρνών.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ 10ο Δημοτικό σχολείο Σερρών σχολ. έτος 2014-2015 Ε΄ τάξη Χομόντοζλης Παύλος, δάσκαλος

ΑΡΧΑΙΟ ΘΕΑΤΡΟ Το αρχαίο ελληνικό θέατρο, αναπτύχθηκε στα τέλη της αρχαϊκής περιόδου και διαμορφώθηκε κατά την κλασική περίοδο κυρίως στην Αθήνα. Το αρχαίο θέατρο Διονύσου, όπου δίδαξε ο Αισχύλος, στους πρόποδες της Ακρόπολης της Αθήνας Χομόντοζλης Παύλος, δάσκαλος

Χομόντοζλης Παύλος, δάσκαλος ΑΡΧΑΙΟ ΘΕΑΤΡΟ Τα κύρια μέρη του αρχαίου ελληνικού θεάτρου ήταν τα εξής: η σκηνή, το προσκήνιο, τα παρασκήνια, οι πάροδοι, η ορχήστρα, η θυμέλη, ο εύριπος, το κοίλον, οι αναλημματικοί τοίχοι, οι αντηρίδες, τα διαζώματα, οι σκάλες, οι κερκίδες, τα ειδώλια και η προεδρία Χομόντοζλης Παύλος, δάσκαλος

ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ (που θα προσπαθήσουμε να απαντήσουμε) Ποιοι ήταν οι 3 μεγάλοι αρχαίοι συγγραφείς και τι γνωρίζετε για τον καθένα; Από πού προέρχεται η αρχαία τραγωδία; Πώς γεννήθηκε το θέατρο; Τι γνωρίζετε για τους ηθοποιούς; Τι γνωρίζετε για τις μάσκες; Τι ήταν οι χορηγοί; Τι ήταν ο διθύραμβος; Τι ήταν ο χορός; Ποια ήταν η διαφορά της αρχ. κωμωδίας από την τραγωδία; Ποιους αρχ. κωμικούς συγγραφείς γνωρίζεις; Ανέφερε μερικά αρχαία θέατρα Ποιοι ήταν οι επίσημοι προσκεκλημένοι και πού κάθονταν; Χομόντοζλης Παύλος, δάσκαλος

Χομόντοζλης Παύλος, δάσκαλος ΑΡΧΑΙΟ ΘΕΑΤΡΟ Ποιοι ήταν οι 3 μεγάλοι αρχαίοι συγγραφείς και τι γνωρίζετε για τον καθένα; Είναι: ο Αισχύλος, (έγραψε τραγωδίες όπως ο Προμηθέας Δεσμώτης, για να δείξει τη δύναμη των θεών και την αδυναμία των ανθρώπων. Το γεγονός ότι πολέμησε για να υπερασπιστεί την Αθήνα το θεωρούσε σημαντικότερο από τα λογοτεχνικά κατορθώματα. Χομόντοζλης Παύλος, δάσκαλος

Χομόντοζλης Παύλος, δάσκαλος ΑΡΧΑΙΟ ΘΕΑΤΡΟ Ο Σοφοκλής (κατείχε σπουδαία αξιώματα στην Αθήνα. Δύο από τις πιο διάσημες τραγωδίες του είναι ο Οιδίποδας Τύραννος και η Αντιγόνη. Χομόντοζλης Παύλος, δάσκαλος

Χομόντοζλης Παύλος, δάσκαλος ΑΡΧΑΙΟ ΘΕΑΤΡΟ Ο Ευριπίδης (οι Αθηναίοι τον θεωρούσαν ιδιόρρυθμο, αποτραβήχτηκε από τη δημόσια ζωή και έγραψε έργα που ορισμένοι τα θεώρησαν προκλητικά). Χομόντοζλης Παύλος, δάσκαλος

Χομόντοζλης Παύλος, δάσκαλος ΑΡΧΑΙΟ ΘΕΑΤΡΟ Από πού προέρχεται η αρχαία τραγωδία; Πώς γεννήθηκε το θέατρο; Η τραγωδία αντλούσε τα θέματά της από τη μυθολογία και είχε στόχο τόσο να διαπαιδαγωγήσει το κοινό, όσο και να οδηγήσει στην «κάθαρση», τη λύτρωση. Χομόντοζλης Παύλος, δάσκαλος

Χομόντοζλης Παύλος, δάσκαλος ΑΡΧΑΙΟ ΘΕΑΤΡΟ Τι γνωρίζετε για τους ηθοποιούς; Αρχικά οι συγγραφείς τραγωδιών χρησιμοποιούσαν έναν μόνον ηθοποιό. Αργότερα, είχαν τη δυνατότητα να δώσουν το λόγο σε τρεις. Όλοι οι ηθοποιοί ήταν άντρες, πολίτες της Αθήνας, το ίδιο και οι ποιητές και οι χορευτές. Σκοπός δεν ήταν η δημιουργία μίας παράστασης ρεαλιστικής ή εξεζητημένης, σιγά σιγά όμως οι αγώνες έγιναν πιο απαιτητικοί, οπότε αυξήθηκε ο αριθμός των ηθοποιών επαγγελματιών. Τον 4ο αι. π. Χ. υπήρχαν ήδη ηθοποιοί – βεντέτες, διάσημοι σ’ ολόκληρη την Ελλάδα. Χομόντοζλης Παύλος, δάσκαλος

Χομόντοζλης Παύλος, δάσκαλος ΑΡΧΑΙΟ ΘΕΑΤΡΟ Χομόντοζλης Παύλος, δάσκαλος

Χομόντοζλης Παύλος, δάσκαλος ΑΡΧΑΙΟ ΘΕΑΤΡΟ Τι γνωρίζετε για τις μάσκες; Οι ηθοποιοί φορούσαν προσωπεία και περούκες που έδειχναν ποιο πρόσωπο υποδύονταν και τις εκφράσεις του. Το άνοιγμα για το στόμα λειτουργούσε ως ηχείο κι επέτρεπε στον ηθοποιό να ακούγεται πιο καθαρά μέχρι τις τελευταίες θέσεις του θεάτρου. Χομόντοζλης Παύλος, δάσκαλος

Χομόντοζλης Παύλος, δάσκαλος ΑΡΧΑΙΟ ΘΕΑΤΡΟ Τι ήταν οι χορηγοί; Ήταν πλούσιοι πολίτες, στην αρχαία Αθήνα, που ανελάμβαναν τη χρηματοδότηση μιας καλλιτεχνικής ή αθλητικής εκδήλωσης και γενικά ενός πολιτιστικού έργου. ΘΕΑΤΡΟ ΔΕΛΦΩΝ Χομόντοζλης Παύλος, δάσκαλος

Χομόντοζλης Παύλος, δάσκαλος ΑΡΧΑΙΟ ΘΕΑΤΡΟ Τι ήταν ο διθύραμβος; Ήταν αρχαίος ύμνος προς τιμήν του Διονύσου, τον οποίο τραγουδούσε μια ομάδα αντρών εκτελώντας χορευτικές κινήσεις (χορός). Χομόντοζλης Παύλος, δάσκαλος

Χομόντοζλης Παύλος, δάσκαλος ΑΡΧΑΙΟ ΘΕΑΤΡΟ Τι ήταν ο χορός; Ομάδα αντρών (δεκαπέντε περίπου) που τραγουδούσαν και χόρευαν κοντά στο βωμό το διθύραμβο. Χομόντοζλης Παύλος, δάσκαλος

Χομόντοζλης Παύλος, δάσκαλος ΑΡΧΑΙΟ ΘΕΑΤΡΟ Ποια ήταν η διαφορά της αρχ. κωμωδίας από την τραγωδία; Όπως ακριβώς η τραγωδία, με το σοβαρό περιεχόμενο έτσι και η κωμωδία, με τα διασκεδαστικά και φανταστικά θέματα, υπήρξε σημαντική για το αθηναϊκό θέατρο. Χομόντοζλης Παύλος, δάσκαλος

Χομόντοζλης Παύλος, δάσκαλος ΑΡΧΑΙΟ ΘΕΑΤΡΟ Ποιους αρχ. κωμικούς συγγραφείς γνωρίζεις; Ο Αριστοφάνης υπήρξε ο πιο διάσημος κωμικός ποιητής της Αττικής. Ο Αριστοφάνης κορόιδευε και άλλους πολλούς από τους σύγχρονους του και υποστήριζε ακούραστα την ειρήνη με την Σπάρτη. Χομόντοζλης Παύλος, δάσκαλος

Χομόντοζλης Παύλος, δάσκαλος ΑΡΧΑΙΟ ΘΕΑΤΡΟ Ο Μένανδρος, ο δεύτερος σε φήμη κωμωδιογράφος μετά τον Αριστοφάνη, έζησε αρκετά αργότερα. Τα έργα του, πολύ πιο ήρεμα και κομψά από του Αριστοφάνη, αποτέλεσαν πρότυπο για τις κωμωδίες της ρωμαϊκής και σύγχρονης εποχής. Χομόντοζλης Παύλος, δάσκαλος

Χομόντοζλης Παύλος, δάσκαλος ΑΡΧΑΙΟ ΘΕΑΤΡΟ Ανάφερε μερικά αρχαία θέατρα. Τα πιο γνωστά αρχαία θέατρα είναι τα εξής: Επιδαύρου Διόνυσου Δελφών Φιλίππων Δίου Δωδώνης Χομόντοζλης Παύλος, δάσκαλος

Το αρχαίο θέατρο των Φιλίππων ΑΡΧΑΙΟ ΘΕΑΤΡΟ Το αρχαίο θέατρο των Φιλίππων Χομόντοζλης Παύλος, δάσκαλος

Χομόντοζλης Παύλος, δάσκαλος ΑΡΧΑΙΟ ΘΕΑΤΡΟ Ποιοι ήταν οι επίσημοι προσκεκλημένοι και που κάθονταν; Οι ιερείς, οι ανώτατοι αξιωματούχοι ή οι προσωπικότητες που η πολιτεία ήθελε να τιμήσει κάθονταν στις πρώτες σειρές του αρχαίου θεάτρου. Υπήρχαν λοιπόν για όλους αυτούς θέσεις κρατημένες εκ των προτέρων. Χομόντοζλης Παύλος, δάσκαλος

Χομόντοζλης Παύλος, δάσκαλος ΑΡΧΑΙΟ ΘΕΑΤΡΟ Θέσεις επισήμων Χομόντοζλης Παύλος, δάσκαλος

Χομόντοζλης Παύλος, δάσκαλος τέλος Χομόντοζλης Παύλος, δάσκαλος