Πληροφόρηση – Γενικές έννοιες Διονύσης Κόκκινος, Βιβλιοθηκονόμος, MSc Εργαστηριακός συνεργάτης ΤΕΙ Αθήνας

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
«Πρόγραμμα Αναμόρφωσης Προπτυχιακών Προγραμμάτων Σπουδών Γ.Π.Α.» Σεμινάριο Επιμόρφωσης Διδακτικού Προσωπικού Οι τεχνολογίες της Πληροφορικής και των Επικοινωνιών.
Advertisements

ΤΡΟΠΟΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΤΩΝ ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΤΟΥ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 1.1 Τεχνικές δεξιότητες και προσόντα.
« Βελτιστοποιώντας τη χρήση της γνώσης στη διαμόρφωση δημοσίων πολιτικών και στην ανάπτυξη επιχειρηματικής δραστηριότητας. Η στρατηγική σημασία της ανοιχτής.
Υποδομές Ανοικτής Πρόσβασης: Το μέλλον της επιστημονικής επικοινωνίας, ΕΚΤ, Αθήνα, Δεκεμβρίου 2008 Πρωτοβουλίες Ανοικτής Πρόσβασης στη Βιβλιοθήκη.
Η ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΤΗΝ ELDOM Α.Ε.Β.Ε. ΕΙΝΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗ.
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Εξωτερική Αξιολόγηση – Πληροφοριακές.
Το έργο «Εθνικό Πληροφοριακό Σύστημα Έρευνας και Τεχνολογίας (ΕΠΣΕ+Τ) - Γ' ΦΑΣΗ "Αποθετήρια και Επιστημονικά Ηλεκτρονικά Περιοδικά Ανοικτής Πρόσβασης"»
«ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΝΟΠΟΙΗΜΕΝΩΝ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΩΝ ΔΗΜΩΝ ΑΤΤΙΚΗΣ: ΣΕΛΙΔΑ»
 Σελίδα 1 ΠΡΟΤΥΠΟ, ένα διαφορετικό σχολείο για το παιδί ΠΡΟΤΥΠΟ εκπαιδευτήριο Αθήνα, Φεβρουάριος 2011.
EPublishing 6/ Βικτωρία Τσουκαλά, PhD Ιούνιος 2013 Η Πράξη “Εθνικό Πληροφοριακό Σύστημα Έρευνας και Τεχνολογίας/Κοινωνικά Δίκτυα – Περιεχόμενο Παραγόμενο.
Έργο ΕΣΠΑ ΕΠ «Ψηφιακή Σύγκλιση»
Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης Ιωάννινα, Ιούνιος 2004 Μ. Κουτροκόη Πρόσβαση στη γνώση.
ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΜΕΣΩ ΚΙΝΗΤΩΝ ΣΥΣΚΕΥΩΝ:  Υπηρεσίες Κινητής Διακυβέρνησης  Αξιολόγηση Ποιότητας Υπηρεσιών μέσω Κινητών Συσκευών Τμήμα Εφαρμοσμένης Πληροφορικής.
Εποπτεύων καθηγητής: Κος Σαράντος Καπιδάκης
Γεωγραφικά Συστήματα Πληροφοριών - Δίκτυα Ύδρευσης
1 ο ΠΕΚ Θεσσαλονίκης Σύγχρονες διδακτικές προσεγγίσεις για την ανάπτυξη κριτικής-δημιουργικής σκέψης Προετοιμασία μαθήματος με.
Ενότητα Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ.
Σεπτέμβριος  Το ΕΚΤ είναι ο εθνικός οργανισμός για την τεκμηρίωση, την πληροφόρηση και την υποστήριξη σε θέματα επιστήμης, έρευνας και τεχνολογίας.
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 3 ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΤΩΝ Γ.Σ.Π.. ΟΡΙΣΜΟΙ Ένα σύστημα για τακτικό και συνηθισμένο τρόπο επεξεργασίας δεδομένων και για απάντηση προκαθορισμένων και.
Η Πύλη για τις Λαϊκές Βιβλιοθήκες Αθήνα 21Μαρτίου 2005 Ημερίδα για τις Λαϊκές Βιβλιοθήκες Βιβλιοθήκες και Κοινωνία της Πληροφορίας Πλήθος πληροφοριών (επιλογή.
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΘΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ & ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ «ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ» ΘΕΜΑ «ΤΟ ΕΘΝΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΤΕΚΜΗΡΙΩΣΗΣ» ΚΑΝΤΑΡΕΛΗ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ.
ΨΗΦΙΑΚΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ ΕΚΤ
Η ένταξη των ψηφιακών βιβλιοθηκών στον χώρο της εκπαίδευσης Επιμέλεια-Παρουσίαση Μαρία-Ειρήνη Καραχάλιου Β Ανδρομάχη Νοτοπούλου Β
Οργάνωση πληροφοριών Ευρετηρίαση Μέρος Β Σχεδιασμός ευρετηρίων.
…………………………………………………………. ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ Το κλειδί για τη δια βίου μάθηση 14 – 16 Ιουνίου 2006 Goethe-Institut Athen Μαθαίνοντας δια βίου Βιβλιοθήκες.
Πλαίσιο ανάπτυξης ΕΠΣΕ+Τ Διεθνείς τάσεις για την ανοικτή πρόσβαση Διεθνείς πρωτοβουλίες και δράσεις για ανοικτή πρόσβαση Νέες πρακτικές για επιστημονικές.
Ανάλυση του μοντέλου LISIM για την εφαρμογή του στις Ελληνικές Δημόσιες Βιβλιοθήκες Αναστασία Μαργιόλα & Πέτρος Κωσταγιόλας
ΔΗΣ 110 Δημόσιες Σχέσεις ΣΤΕΛΛΑ ΜΙΧΑΗΛΙΔΟΥ 02/02/2015 1
Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στην Επιστήμη της Πληροφορίας «Διοίκηση & Οργάνωση Βιβλιοθηκών με έμφαση στις Νέες Τεχνολογίες της Πληροφορίας» «Ψηφιακός.
CALIS (China Academic Library and Information System) Κοινοπραξία ακαδημαϊκών βιβλιοθηκών της Κίνας Σύστημα παροχής πληροφοριών 1998.
«Υπηρεσία Υποστήριξης Βιβλιοθηκονόμου και Διαχείρισης, Διάχυσης και Ανάπτυξης Λογισμικών Βιβλιοθηκών» Φωτεινή Ευθυμίου, Δημήτρης Κουής.
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΣΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ " Διοίκηση και Οργάνωση Βιβλιοθηκών.
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ & ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΩΝ ΨΗΦΙΑΚΩΝ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΩΝ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗΣ ΣΕ.
Υπουργείο Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων Γενικά Αρχεία του Κράτους Ιστορικό Αρχείο Μακεδονίας.
Καθ. Γκρίτζαλης Στέφανος Ειδικός Γραμματέας Διοικητικής Μεταρρύθμισης
«Πρόγραμμα Αναμόρφωσης Προπτυχιακών Προγραμμάτων Σπουδών Γ.Π.Α» Σεμινάριο Ενημέρωσης Διδακτικού Προσωπικού Οι τεχνολογίες της Πληροφορικής και των Επικοινωνιών.
Οδηγός Αναζήτησης Ιδρυματικού Αποθετηρίου
Οργάνωση πληροφοριών Ταξινόμηση (Θ) Ενότητα 3: Αρχιτεκτονική της Ευρετηρίασης (α μέρος) Δάφνη Κυριάκη-Μάνεση Τμήμα Βιβλιοθηκονομίας και Συστημάτων Πληροφόρησης.
Επιμέρους επιστήμες Διονύσης Κόκκινος, Βιβλιοθηκονόμος, MSc Εργαστηριακός συνεργάτης ΤΕΙ Αθήνας e-Class:
Γκρίζα βιβλιογραφία Διονύσης Κόκκινος, Βιβλιοθηκονόμος, MSc Εργαστηριακός συνεργάτης ΤΕΙ Αθήνας e-Class:
Οργάνωση πληροφοριών Ταξινόμηση (Θ) Ενότητα 1: Εισαγωγή (α μέρος) Δάφνη Κυριάκη-Μάνεση Τμήμα Βιβλιοθηκονομίας και Συστημάτων Πληροφόρησης Το περιεχόμενο.
Οργάνωση πληροφοριών Ταξινόμηση (Θ) Ενότητα 4: Αρχιτεκτονική της Ευρετηρίασης (β μέρος) Δάφνη Κυριάκη-Μάνεση Τμήμα Βιβλιοθηκονομίας και Συστημάτων Πληροφόρησης.
Πληροφοριακές ανάγκες Διονύσης Κόκκινος, Βιβλιοθηκονόμος, MSc Εργαστηριακός συνεργάτης ΤΕΙ Αθήνας
CALIFORNIA DIGITAL LIBRARY CALIFORNIA DIGITAL LIBRARY ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ «ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ» ΣΤ΄ ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΤ΄ ΕΞΑΜΗΝΟ Μαρία Καραδήμα Μαρία Καραδήμα.
22/02/2006 ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ & ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝ Καθ. Γεώργιος Ι. Δουκίδης Αναπλ. Πρόεδρος Τμ. Διοικητικής Επιστήμης & Τεχνολογίας Οικονομικό.
Η επεξεργασία του υλικού στην υβριδική υπηρεσία πληροφόρησης: παράλληλη χρήση των εργαλείων Κόκκινος Διονύσης, Ε.Μ.Π. - Κεντρική Βιβλιοθήκη Τσώλη Θεοδώρα,
16ο Πανελλήνιο Συνέδριο Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών 1-3 Οκτωβρίου ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΑΙΤΗΣΕΩΝ ΔΙΑΔΑΝΕΙΣΜΟΥ ΓΙΩΡΓΟΣ ΒΕΡΑΝΗΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ &
ΠΑΚΕ Δυτικής Ελλάδας – Πελοποννήσου Πανεπιστήμιο Πατρών, Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης & της Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου.
© 2015 Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου Δημόσιο Ανώτατο Εκπαιδευτικό Ίδρυμα της Κυπριακής Δημοκρατίας.
Ηλεκτρονικές υπηρεσίες επιχειρήσεων / οργανισμών ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΣΕ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥΣ ΚΕΦΑΛΑΙΟ 6.
ΤΕΙ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ - ΧΡΗΜΕ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΑΝΘΡΩΠΙΝΩΝ ΠΟΡΩΝ ΕΑΡΙΝΟ ΕΞΑΜ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ.
Υπηρεσίες Πληροφόρησης Ενότητα 7: Είδη υπηρεσιών πληροφόρησης – Εξυπηρέτηση (β’ μέρος) Δρ. Ευγενία Βασιλακάκη Τμήμα Βιβλιοθηκονομίας και Συστημάτων Πληροφόρησης.
Ψηφιακές Υπηρεσίες Βιβλιοθήκης ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας
Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο Πανεπιστήμιο Αθηνών
Επιχειρησιακές Επικοινωνίες
Πληροφοριακή Συμπεριφορά
Ανάπτυξη τηλεματικών υπηρεσιών από το Παν
Πηγές Πληροφόρησης στις Κοινωνικές και Ανθρωπιστικές Επιστήμες 1
Οργάνωση και Διοίκηση Πρωτοβάθμιας (Θ)
Οργάνωση της Εκπαίδευσης σε Προγράμματα δραστηριοτήτων
Συστήματα Θεματικής Πρόσβασης (Θ)
ΟΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
ΤΕΙ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ - ΧΡΗΜΕ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ ΤΡΑΠΕΖΙΚΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΚΑΙ ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΠΩΛΗΣΗΣ ΧΕΙΜΕΡΙΝΟ ΕΞΑΜ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ.
ΤΑ ΘΕΤΙΚΑ ΤΟΥ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ
Ο ΨΗΦΙΑΚΟΣ ΚΟΣΜΟΣ ΤΗΣ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
«Βιβλιοθήκη ανοικτού εκπαιδευτικού λογισμικού ΠΣΔ:
ΠΑΚΕ Δυτικής Ελλάδας – Πελοποννήσου
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Πληροφόρηση – Γενικές έννοιες Διονύσης Κόκκινος, Βιβλιοθηκονόμος, MSc Εργαστηριακός συνεργάτης ΤΕΙ Αθήνας

2 Κοινωνία της Πληροφορίας (ΚτΠ) “Καθένας έχει δικαίωμα συμμετοχής στην Κοινωνία της Πληροφορίας. Η διευκόλυνση της πρόσβασης στις πληροφορίες που διακινούνται ηλεκτρονικά, καθώς και της παραγωγής, ανταλλαγής και διάδοσής τους αποτελεί υποχρέωση του Κράτους, τηρουμένων πάντοτε των εγγυήσεων των άρθρων 9, 9Α και 19". ΣΥΝΤΑΓΜΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ Άρθρο 5α. παρ.2

3 Εισαγωγικές παρατηρήσεις “Η γνώση είναι δύναμη” (Francis Bacon) Ο επιστήμονας της πληροφόρησης (βιβλιοθηκονόμος, αρχειονόμος, τεκμηριωτής), επεξεργάζεται, διαχειρίζεται, αξιολογεί και διαθέτει την πληροφορία στους χρήστες

4 Ρόλος του επιστήμονα της πληροφόρησης (1/2) Γνώση των διαθέσιμων πηγών πληροφόρησης. Συνεχής ενημέρωση για νέες πηγές και συνεργασία με επιστήμονες του χώρου Εκμάθηση χρήσης των πηγών, κυρίως σε θέματα αναζήτησης με απλούς και σύνθετους τρόπους Ενημέρωση, καθοδήγηση και εκπαίδευση χρηστών και ερευνητών στη χρήση πηγών πληροφόρησης Αξιολόγηση πηγών πληροφόρησης Ενεργή συμμετοχή στην παραγωγή και διάθεση νέας πληροφορίας...

5 Ρόλος του επιστήμονα της πληροφόρησης (2/2) H παροχή πληροφόρησης βασίζεται σε μεγάλο βαθμό στις ικανότητες (ή και τη γνώση) των ειδικών (επιστημόνων πληροφόρησης, βιβλιοθηκονόμων, κ.λπ.) για τον εντοπισμό, την αξιολόγηση και τη διάθεση των απαιτούμενων πληροφοριών. Η αξιοποίηση όλων των διαθέσιμων τεχνολογιών πληροφόρησης, καθώς και των μορφών της πληροφορίας πρέπει να θεωρείται δεδομένη.

6 Μάθηση Η μάθηση αποτελεί βασική ανθρώπινη ανάγκη. Ο άνθρωπος έχει απεριόριστη δυνατότητα να μαθαίνει. Μάθηση σημαίνει ότι συντελείται κάποια αλλαγή στη συμπεριφορά του ανθρώπου. Κάθε άνθρωπος μαθαίνει με το δικό του τρόπο, ανάλογα τις προτιμήσεις του και τις εμπειρίες του. Ωστόσο, η μάθηση διευκολύνεται όταν συμπεριλαμβάνεται κάποια πρακτική άσκηση ή εφαρμογή Ακούω και ξεχνώ. Βλέπω και θυμάμαι. Πράττω και καταλαβαίνω (Παλιό Κινέζικο ρητό)

7 Πληροφορία και γνώση Πληροφορία = Δεδομένα (γεγονότα, έννοιες, αντικείμενα, κ.λπ.) + Ερμηνεία Η πληροφορία λειτουργεί ως το αρχικό συστατικό ή το ερέθισμα για την παραγωγή της γνώσης. Η επεξεργασία των πληροφοριών οδηγεί στη συγκρότηση της γνώσης. Η γνώση είναι ουσιαστικά η κατανόηση και η αφομοίωση της πληροφορίας

8 Πληροφορία και επικοινωνία Δεδομένα είναι ομάδες συμβόλων. Αποτελούν την πρώτη ύλη για την πληροφορία. Πληροφορία είναι τα επεξεργασμένα δεδομένα, ώστε να παρέχουν νόημα στο δέκτη και να συμβάλουν στη λήψη αποφάσεων. Επικοινωνία είναι η σχέση ανάμεσα σε δύο μέρη (πομπό και δέκτη) - η μετάδοση μηνύματος από ένα σημείο σε ένα άλλο

9 Μοντέλο Shannon και Weaver

10 Μεταφορά πληροφορίας - Επικοινωνία Σε κάθε επικοινωνία πραγματοποιείται μεταφορά πληροφορίας από την πηγή στον αποδέκτη, μέσω ενός καναλιού. Στο κανάλι επικοινωνίας, επενεργεί θόρυβος, με αποτέλεσμα την αλλοίωση της μεταφερόμενης πληροφορίας. Πηγή » Κανάλι » Αποδέκτης (Βασικό επικοινωνιακό μοντέλο) Στόχος η ελαχιστοποίηση της πληροφορίας που χάνεται ή δεν μεταφέρεται σωστά. Πως;Με επεξεργασία της πληροφορίας και κωδικοποίηση – αποκωδικοποίηση.

11 Πληροφοριακά συστήματα Πρόκειται για ολοκληρωμένα συστήματα, τα οποία έχουν σαν σκοπό την παραγωγή και διαχείριση της πληροφορίας για την υποστήριξη των λειτουργιών ενός οργανισμού καθώς και για τη λήψη αποφάσεων. Συμπεριλαμβάνουν: προσωπικό, δεδομένα, λογισμικό, υλικό και διαδικασίες.

12 Πληροφοριακοί οργανισμοί Οι πληροφοριακοί οργανισμοί, όπως άλλωστε υποδηλώνει και το όνομά τους, στόχο έχουν τον εντοπισμό, οργάνωση και παροχή συγκεκριμένων πληροφοριακών συνόλων που προσδιορίζονται από τη φύση των οργανισμών και το κοινό στο οποίο απευθύνονται.

13 Πληροφοριακές πηγές (1/3) Οι πληροφοριακές πηγές ή οι πηγές πληροφόρησης μπορεί να είναι τεκμήρια (εκδόσεις κάθε μορφής), άνθρωποι (ειδικοί, συνάδελφοι, κ.λπ.), οργανισμοί (εταιρείες, επιμελητήρια) ή ηλεκτρονικά συστήματα - πληροφοριακά συστήματα (βάσεις δεδομένων, αυτοματοποιημένα προγράμματα βιβλιοθηκών, κ.λπ.). Οι επιστήμονες της πληροφόρησης χρησιμοποιούν τις πηγές αυτές ως εργαλεία για τη διάχυση της γνώσης (π.χ. δημιουργία portal πηγών θετικών & εφαρμοσμένων επιστημών)

14 Πληροφοριακές πηγές (2/3) Διακρίνονται με βάση τη μορφή τους σε: έντυπες (βιβλία, περιοδικά, εφημερίδες, λεξικά, εγκυκλοπαίδειες, εργασίες, φυλλάδια, κ.λπ.) και ηλεκτρονικές (βάσεις δεδομένων, ηλεκτρονικά περιοδικά, δικτυακές πύλες, δικτυακοί τόποι, κ.λπ.). Ή ενδεχομένως και σε αναλογικές, οπτικοακουστικές, ηλεκτρονικές ή ψηφιακές

15 Πληροφοριακές πηγές (3/3) Διάκριση σύμφωνα με το περιεχόμενο και την επεξεργασία τους: Πρωτογενείς Δευτερογενείς (για τον εντοπισμό των πρωτογενών πηγών) Τριτογενείς (κυρίως υπηρεσίες τεκμηρίωσης – ευρετηρίασης και περιλήψεων)

16 Θετικές & εφαρμοσμένες επιστήμες Μαθηματικά Αστρονομία Φυσική Χημεία Γεωλογία Βιολογία Επιστήμες υγείας Γεωργία Τεχνικές επιστήμες Περιβαλλοντικές επιστήμες Βιοτεχνολογία...

17 Ενδεικτική βιβλιογραφία Αναστασιάδης, Π., (2000). Στον αιώνα της πληροφορίας: προσεγγίζοντας τη νέα ψηφιακή εποχή. Αθήνα: Νέα Σύνορα. Κιουντούζης, Ε. (1997). Μεθοδολογίες ανάλυσης και σχεδιασμού πληροφοριακών συστημάτων. Αθήνα: Παπασωτηρίου. Κόκκος, Α. (1998). «Αρχές μάθησης ενηλίκων», στο: Κόκκος, Α., Λιοναράκης, Α., Ανοικτή και εξ αποστάσεως εκπαίδευση, τ. Β΄, Σχέσεις διδασκόντων – διδασκομένων. Πάτρα: Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο. Κυριάκη-Μάνεση, Δ. (2005). Εισαγωγή στις Πηγές Πληροφόρησης: Ξένες πηγές (Σημειώσεις). Αθήνα: ΑΤΕΙ Αθήνας Λύτρας, Μ. (2003). Διαχείριση Γνώσης & Μάθησης. Αθήνα: Παπασωτηρίου.