Γιώργος Παυλικάκης Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ04 Ε-Mail:

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΑΝΑΔΟΜΗΣΗ ΣΧΕΔΙΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Advertisements

Αμπαλάκης Στέλιος Διδακτικοί σκοποί  Στο σύνταγμα κάθε χώρας καθορίζονται οι γενικοί σκοποί της εκπαίδευσης  Με βάση τον γενικό σκοπό.
ΑΝΑΔΟΜΗΣΗ ΣΧΕΔΙΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Πανασέτη Στέφανη Σκαρπάρη Παρασκευή
Φυσικά - Ερευνώ και Ανακαλύπτω Φως
Φυσική Α Γυμνασίου Αξιολόγηση.
Φυσικά Δημοτικού Ερευνώ και Ανακαλύπτω Πανεπιστήμιο Αθηνών
Θέματα φυσικής γυμνασίου
Η δομή του μαθήματος των μαθηματικών στο σύγχρονο ΤΕΙ Σάλτας Βασίλειος, Τσιάντος Βασίλειος Γενικό Τμήμα Θετικών Επιστημών ΤΕΙ Καβάλας.
ΦΑΣΕΙΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Προσδιορισμός του διδακτικού στόχου, των κριτηρίων και των στοιχείων της αξιολόγησης Επιλογή της τεχνικής Ερμηνεία των πληροφοριών Αποτύπωση.
ΤΟ ΔΙΕΘΝΕΣ ΣΥΣΤΗΜΑ ΜΟΝΑΔΩΝ SI
ΣΧΕΔΙΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΑΠΛΟ ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ ΚΥΚΛΩΜΑ
Πως Γράφω Σωστά Επιστημονικές Ερμηνείες - Πως Γράφω Σωστά Επιστημονικές Ερμηνείες Βασίλης Γαργανουράκης
Κυριακή 30 Σεπτεμβρίου 2007 Βεύη Φλώρινας Βεύη Φλώρινας 2η ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ2η ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΔΥΤΙΚΗΣ.
Επίκουρος καθηγητής ΤΕΦΑΑ-ΠΘ
Από τη Θερμότητα στη Θερμοκρασία Η Θερμική Ισορροπία
ΕΚΦΕ Ν. Σμύρνης Μετρήσεις Μάζας – τα διαγράμματα Ηλ. Μαυροματίδης
Ο Εκπαιδευτικός και Παιδευτικός Χαρακτήρας και Ρόλος της ΕκΠαίδευσης στη-με τη Φυσική Επιστήμη / Φυσική - – Τα Πρότυπα, οι Τεχνολογίες, η Μεθοδολογία Γεωργ.
Το φως θερμαίνει ‘’Ψυχρά’’ και ‘’Θερμά’’ χρώματα
Μοντέλο Διδασκαλίας Φυσικών Επιστήμων, για την Υποχρεωτική Εκπαίδευση, στην Κατεύθυνση της Ανάπτυξης Γνώσεων και Ικανοτήτων. Π. Κουμαράς.
ΦΥΣΙΚΗ Α’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΔΙΗΜΕΡΙΔΑ ΠΑΝΕΚΦΕ 7 & 8 Ιουλίου 2014
 Να δούμε το υλικό  Διδακτικοί στόχοι  Διδακτικές στρατηγικές  Αλληλεπίδραση στην τάξη  Τι είναι φυσική, χημεία, βιολογία;  Αξιολόγηση μαθητών και.
Διδασκαλία των Φ.Ε. στο Νηπιαγωγείο
Πανεπιστήμιο Αθηνών Παιδαγωγικό Τμήμα Δ.Ε. Εργαστήριο Φυσικών Επιστημών, Τεχνολογίας και Περιβάλλοντος Καθηγ. Γεώργιος Θεοφ. Καλκάνης Δρ. Βασίλειος Δημόπουλος,
Επιμέλεια: Πουλημένου Ελένη
ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ Σταδιοποίηση της διδασκαλίας Δέγγλερη Σοφία.
Πανεπιστήμιο Αθηνών Παιδαγωγικό Τμήμα Δ.Ε. Εργαστήριο Φυσικών Επιστημών, Τεχνολογίας και Περιβάλλοντος Καθηγ. Γεώργιος Θεοφ. Καλκάνης Υπ. Δρ Ουρανία Γκικοπούλου,
Πανεπιστήμιο Αθηνών Παιδαγωγικό Τμήμα Δ.Ε. Εργαστήριο Φυσικών Επιστημών, Τεχνολογίας και Περιβάλλοντος Καθηγ. Γεώργιος Θεοφ. Καλκάνης Δρ Ματθαίος Πατρινόπουλος,
Πανεπιστήμιο Αθηνών Παιδαγωγικό Τμήμα Δ.Ε. Εργαστήριο Φυσικών Επιστημών, Τεχνολογίας και Περιβάλλοντος Καθηγ. Γεώργιος Θεοφ. Καλκάνης Δρ Ματθαίος Πατρινόπουλος,
HΛΕΚΤΡΙΚΕΣ ΘΕΡΜΑΣΤΡΕΣ
Φυσική Α΄ Γυμνασίου Στόχοι και μέσα
Πανεπιστήμιο Αθηνών Παιδαγωγικό Τμήμα Δ.Ε. Εργαστήριο Φυσικών Επιστημών, Τεχνολογίας και Περιβάλλοντος Καθηγ. Γεώργιος Θεοφ. Καλκάνης Υπ. Δρ Κοσμάς Δενδρινός,
Ευθύγραμμη ομαλή κίνηση
ΕΙΣΑΓΩΓΗ Η επιστημονική μέθοδος
Αναδόμηση σχεδίου μαθήματος Τίτλος: Μαγνητικές κούκλες
ΦΥΣΙΚΗ Α΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΠΑΡΑΣΚΕΥΑΣ ΓΙΑΛΟΥΡΗΣ.
Πειραματικός Υπολογισμός της Πυκνότητας Υγρού Σώματος
ΕΚΦΕ Ν. Σμύρνης: Μετρήσεις Θερμοκρασίας – Η Βαθμονόμηση Ηλ
Πανεπιστήμιο Αθηνών Παιδαγωγικό Τμήμα Δ.Ε. Εργαστήριο Φυσικών Επιστημών, Τεχνολογίας και Περιβάλλοντος Καθηγ. Γεώργιος Θεοφ. Καλκάνης Υπ. Δρ Ουρανία Γκικοπούλου,
Η ΦΥΣΙΚΗ ΜΕ ΠΕΙΡΑΜΑΤΑ Α’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
Τι άλλαξε στα νέα αναλυτικά προγράμματα;. Βασικοί άξονες του νέου Αναλυτικού Προγράμματος Βασικοί άξονες του νέου Αναλυτικού Προγράμματος Ένα συνεκτικό.
IrYdium Chemistry Lab.
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ
 Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον:  Τεχνικές Διδασκαλίας.
ΕΚΦΕ Ν. Σμύρνης Μετρήσεις Μήκους – Μέση Τιμή Ηλ. Μαυροματίδης
Η ΦΥΣΙΚΗ ΜΕ ΠΕΙΡΑΜΑΤΑ Α’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
ΓΡΑΠΤΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΤΙΤΛΟΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ
Η ΦΥΣΙΚΗ ΜΕ ΠΕΙΡΑΜΑΤΑ Α’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
από τον Εργαστηριακό Οδηγό Φυσικής
Η ΦΥΣΙΚΗ ΜΕ ΠΕΙΡΑΜΑΤΑ Α’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
1 ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΞΕΝΩΝ ΓΛΩΣΣΩΝ ΣΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ Μαυρομμάτη Ευφημία Σχολική Σύμβουλος.
Η σκέψη και πράξη του εκπαιδευτικού Άννα Σπύρτου Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας
ΜΕΤΑΒΟΛΕΣ ΑΕΡΙΩΝ Σεβαστή Μαλάμου, Φυσικός ΠΕ ΠΑΡΑΜΥΘΙΑ / 2015 Ομάδα ανάπτυξης ΓΕΛ ΠΑΡΑΜΥΘΙΑΣ.
Παρουσίαση Αξιολόγηση μαθητή και διδασκαλίας Κατσίρας Λεωνίδας, Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ 13, Νομικών- Πολιτικών Επιστημών Στερεάς Ελλάδας και Θεσσαλίας.
Μοντέλο Ωριαίας Διδασκαλίας
Η ΦΥΣΙΚΗ ΜΕ ΠΕΙΡΑΜΑΤΑ Α’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
Η ΦΥΣΙΚΗ ΜΕ ΠΕΙΡΑΜΑΤΑ Α’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
1ο ΕΚΦΕ Ηρακλείου Ελευθερία Φανουράκη
Η ΦΥΣΙΚΗ ΜΕ ΠΕΙΡΑΜΑΤΑ Α’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
Η ΦΥΣΙΚΗ ΜΕ ΠΕΙΡΑΜΑΤΑ Α’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
Η ΦΥΣΙΚΗ ΜΕ ΠΕΙΡΑΜΑΤΑ Α’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
Μετάβαση από το Δημοτικό
Η Αξιολόγηση στα φύλλα εργασίας 5, 8 και 9
Ιδέες για αξιολόγηση, Ασκήσεις – Προβλήματα – Εργασίες Φύλλo Εργασίας 4 ΕΚΦΕ Αμπελοκήπων Αθ. Βελέντζας ΕΚΦΕ Ν. Σμύρνης.
1ο ΕΚΦΕ Ηρακλείου Ελευθερία Φανουράκη
ΣΥΓΧΡΟΝΟ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΜΕΘΟΔΟΙ ΕΠΙΛΥΣΗΣ Στην τεχνολογική εκπαίδευση, η διδασκαλία μέσω επίλυσης προβλημάτων έχει γίνει το επίκεντρο των διδακτικών.
Η Αξιολόγηση στα φύλλα εργασίας 5, 8 και 9
ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ ΜΗΚΟΥΣ ΜΕΣΟΣ ΟΡΟΣ
Πειράματα Φυσικής για το Γυμνάσιο Σχολ. έτος
Οι σημαντικότερες εναλλακτικές ιδέες
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Γιώργος Παυλικάκης Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ04 Ε-Mail: pavlikak@gmail.com

Το μάθημα της Φυσικής η «Φυσική με Πειράματα» Το μάθημα της Φυσικής η «Φυσική με Πειράματα» διδάσκεται μία ώρα την εβδομάδα, στην τάξη ή στο εργαστήριο περιλαμβάνει απαραίτητα (και) πραγματικό πειραματισμό, από τους ίδιους τους μαθητές, σε ομάδες.

α) προτείνεται η εφαρμογή κατά την εκπαιδευτική διαδικασία της επιστημονικής/εκπαιδευτικής μεθόδου με διερεύνηση β) επιλέγονται και προτείνονται δώδεκα θεματικές ενότητες 1. Μετρήσεις μήκους – Η μέση τιμή. 2. Μετρήσεις χρόνου – Η ακρίβεια. 3. Μετρήσεις μάζας – Τα διαγράμματα. 4. Μετρήσεις θερμοκρασίας – Η βαθμονόμηση. 5. Από τη θερμότητα στη θερμοκρασία – Η θερμική ισορροπία. 6. Οι αλλαγές κατάστασης του νερού – Ο "κύκλος" του νερού. 7. Η διαστολή και συστολή του νερού – Μια φυσική "ανωμαλία". 8. Το φως θερμαίνει – "ψυχρά" και "θερμά" χρώματα. 9. Το φαινόμενο του θερμοκηπίου υπερ-θερμαίνει. 10. Το ηλεκτρικό βραχυ-κύκλωμα – Κίνδυνοι και "ασφάλεια". 11. Από τον ηλεκτρισμό στο μαγνητισμό – Ο ηλεκτρικός (ιδιο-)κινητήρας. 12. Από το μαγνητισμό στον ηλεκτρισμό – Η ηλεκτρική (ιδιο-)γεννήτρια. Παράρτημα: Ο μικρό-κοσμος συγκροτεί και εξηγεί το μακρόκοσμο.

Μεθοδολογικό βήμα Στόχος παρατηρώ, πληροφορούμαι, ενδιαφέρομαι πρόκληση / παρώθηση/ έναυσμα ενδιαφέροντος συζητώ, αναρωτιέμαι, υποθέτω να αναρωτηθούν να διατυπώσουν υποθέσεις να συνηθίσουν να συζητούν με άλλους να σκέπτονται ορθολογικά χωρίς προκαταλήψεις να συν-μετέχουν ενεργά στις προσπάθειες επίλυσης προβλημάτων ενεργώ, πειραματίζομαι η ενεργοποίηση/δραστηριοποίηση των μαθητών, η δημιουργική συνεργασία τους σε ομάδες η επινοητικότητα η ανάπτυξη πρακτικών δεξιοτήτων η ικανότητα καταγραφής των παρατηρήσεών τους η βέλτιστη εκτέλεση πειραματισμών η αναγνώριση / αντιμετώπιση πιθανών ατελειών ή αστοχιών. συμπεραίνω, καταγράφω η ανακάλυψη της γνώσης από τους μαθητές και η ολοκλήρωση του γνωσιακού αντικειμένου της μελέτης κάθε θεματικής ενότητας εφαρμόζω, εξηγώ, γενικεύω η εφαρμογή των συμπερασμάτων για την εμπέδωση της γνώσης , η εξήγηση φυσικών φαινομένων και τεχνολογικών εφαρμογών η ερμηνεία φυσικών μακροσκοπικών φαινομένων με τις δομές, τις κινήσεις και τις διαδικασίες του μικρόκοσμου η γενίκευση των συμπερασμάτων σε ευρύτερα φυσικά φαινόμενα, τεχνολογικές πρακτικές και εφαρμογές αιχμής

Κάθε μεθοδολογικό βήμα αποτελεί αντικείμενο αξιολόγησης Οι στόχοι αποτελούν και τα κριτήρια αξιολόγησης

Τρόποι γραπτής αξιολόγησης Ερωτήσεις σύντομης ανάπτυξης.  Ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής.  Ερωτήσεις Σωστού – Λάθους με ή χωρίς αιτιολόγηση.  Ερωτήσεις συμπλήρωσης και αντιστοίχισης  Ασκήσεις Απλών εφαρμογών.  Σύνθετα Προβλήματα

Από την ιστοσελίδα του μικρόκοσμου http://micro-kosmos.uoa.gr/gr/dialogs/fylla_ergasias.htm

Είδη ερωτήσεων Ερωτήσεις αναγνώρισης εικόνων Ερωτήσεις πολλαπλών υποθέσεων για την επιλογή της σωστής υπόθεσης, όπως έχει αποδειχθεί από το πείραμα Περιγραφή των πραγματοποιηθέντων πειραμάτων Συμπλήρωση από τους μαθητές των συμπερασμάτων, στα οποία έχουν καταλήξει, με τη βοήθεια λέξεων ή φράσεων οι οποίες δίνονται Εφαρμογή των συμπερασμάτων στα φαινόμενα τα οποία εικονίζονται Συμπλήρωση από τους μαθητές προτάσεων, οι οποίες αφορούν στον μικρόκοσμο, για γενίκευση / εμπέδωση, με λέξεις ή φράσεις οι οποίες δίνονται:

Ερωτήσεις αναγνώρισης εικόνων (πολλαπλής επιλογής ή Σωστού-Λάθους) Ποιες εικόνες σου θυμίζουν το πείραμα που πραγματοποίησες; Α Β Γ Δ

Ερωτήσεις πολλαπλών υποθέσεων (1) (ή πολλαπλής επιλογής ή Σωστού – Λάθους) Η μέτρηση του μήκους του θρανίου μου Είναι ακριβής όταν χρησιμοποιώ μετροταινία Είναι πιο ακριβής όταν την επαναλάβω μερικές φορές και βρω τη μέση τιμή Όσες φορές κι αν την επαναλάβω θα είναι η ίδια Είναι εξίσου καλή αν γίνει χρησιμοποιώντας την παλάμη μου Σημείωσε με √ στο αντίστοιχο κουτί τη σωστή υπόθεση

Ερωτήσεις πολλαπλών υποθέσεων (2) Θέλουμε να μετρήσουμε τους παλμούς της καρδιάς μας σε ένα λεπτό. Νομίζεις ότι πρέπει να χρησιμοποιήσουμε: Ιατρικό ακουστικό (στηθοσκόπιο) Χρονόμετρο Το αυτί μας

Περιγραφή πειράματος (1) (Σύντομη ανάπτυξη) Θέλουμε να μετρήσουμε τους παλμούς της καρδιάς μας σε ένα λεπτό. Να περιγράψεις έναν απλό τρόπο για να γίνει αυτό: α) Τι όργανα θα χρησιμοποιήσεις β) Τι διαδικασία θα ακολουθήσεις; γ) Πως θα εξασφαλίσεις την καλύτερη δυνατή ακρίβεια του αποτελέσματός σου;

Περιγραφή πειράματος (2) (Σύντομη ανάπτυξη – άσκηση) Τα αποτελέσματα μέτρησης της περιόδου ενός απλού εκκρεμούς δίνονται παρακάτω Να συμπληρώσετε τη δεύτερη στήλη του πίνακα. Πως θα βρείτε τη περίοδο του εκκρεμούς; Πόση είναι η περίοδος του εκκρεμούς; Χρόνος 10 ταλαντώσεων σε δευτερόλεπτα Περίοδος ταλάντωσης σε δευτερόλεπτα 1 11 2 12 3 4 13 5

Αλλά και… (ανάπτυξη –άσκηση) Διαβάστε το παρακάτω κείμενο α) Τι σημαίνει μονάδα μέτρησης; β) Ποια είναι μονάδα μέτρησης της μάζας στο μετρικό σύστημα; γ) Γιατί η Ελλάδα κατάργησε όλα τα παλαιά μέτρα το 1959 και χρησιμοποιεί από τότε μονάδες του μετρικού συστήματος; δ) Μία παλαιά νοικοκυρά για να φτιάξει «μία δόση» κουλουράκια χρησιμοποιούσε 1 οκά αλεύρι και 100 δράμια λάδι. Αυτές οι ποσότητες σε πόσα γραμμάρια αντιστοιχούν; Η οκά ήταν Οθωμανική μονάδα μέτρησης μάζας. Ύστερα από την κατάρρευση της Οθωμανικής αυτοκρατορίας, συνέχισε να χρησιμοποιείται στα κράτη που προέκυψαν από τη διάλυσή της, συνήθως παράλληλα με τις μονάδες του μετρικού συστήματος. Η οκά υποδιαιρούνταν σε 400 δράμια. Στην Ελλάδα η οκά αντιστοιχούσε σε 1.282 γραμμάρια και το δράμι σε 3,205 γραμμάρια και παρέμεινε σε παράλληλη χρήση με τις μονάδες του μετρικού συστήματος οι οποίες είχαν υιοθετηθεί από το 1876. Ειδικά για τη μέτρηση υγρών οι αντιστοιχίες ήταν 1 οκά = 1.280 γρ. και 1 δράμι = 3,2 γρ. Η επίσημη κατάργηση όλων των παλαιών μέτρων και σταθμών έγινε στις 31 Μαρτίου του 1959. Παρ' όλα αυτά, η χρήση της επέζησε έως τη δεκαετία του 1990 στις συσκευασίες εμφιάλωσης του ούζου, του τσίπουρου και των συναφών ποτών: 80 γρ. ("εικοσιπενταράκι"), 160 γρ. ("πενηνταράκι"), 320 γρ. ("εκατοσταράκι"), 640 γρ. ("μισοκάρικο"). Στην Κύπρο η οκά παρέμεινε σε χρήση έως τη δεκαετία του 1980. (Πηγή: wikipedia)

Άλλο κείμενο Το τάλαντο είναι μονάδα μέτρησης της μάζας που χρησιμοποιείτο κατά την αρχαιότητα από πολλούς λαούς της Μεσοποταμίας και της Μεσογείου. Οι υποδιαιρέσεις του, όταν αναφέρονταν σε πολύτιμα μέταλλα, λειτουργούσαν και ως νομίσματα. Συνήθως ένα τάλαντο ισοδυναμούσε με το βάρος του νερού που χωρά σε έναν τυποποιημένο αμφορέα. Αυτό ποίκιλλε από λαό σε λαό. Κατά προσέγγιση ένα ελληνικό («αττικό») τάλαντο ισοδυναμούσε με 26 σημερινά χιλιόγραμμα, ένα αιγυπτιακό με 27, ένα βαβυλωνιακό με 30,3 και ένα ρωμαϊκό με 32,3. Οι Εβραίοι χρησιμοποιούσαν το βαβυλωνιακό τάλαντο, αλλά αργότερα το αναθεώρησαν - το βαρύ τάλαντο της εποχής της Καινής Διαθήκης θα ζύγιζε σήμερα 58,9 χιλιόγραμμα. (Πηγή: wikipedia)

Συμπλήρωση συμπερασμάτων (συμπλήρωση κενού) Όταν μετρώ το …………… του θρανίου μου, το …………… με το μήκος της μετροταινίας. Τα …………, τα υγρά και τα ……………., όταν θερμαίνονται, δηλαδή όταν …………….ενέργεια διαστέλλονται.

Εξηγώ-γενικεύω (σύντομη ανάπτυξη) Εξηγώ-γενικεύω (σύντομη ανάπτυξη) Σχολιάστε τη διπλανή εικόνα, σύμφωνα με το πείραμα που κάνατε. -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Αττικός μελανόμορφος αμφορέας του 540 π.Χ.

Αξιολογούμε τη συμμετοχή και το βαθμό δραστηριοποίησής του σε κάθε μεθοδολογικό βήμα την προετοιμασία του πειράματος αναφορικά με τη συγκέντρωση υλικών ή την πραγματοποίηση προεργασίας όπου αυτή απαιτείται, αλλά και στο συμπληρωμένο από το μαθητή φύλλο εργασίας με την αναπαραγωγή μέρους ή μικρού πειράματος με ολιγόλεπτες γραπτές δοκιμασίες (1-2 ερωτήσεις όπως οι παραπάνω)

Αξιολογούμε Η αξιολόγηση στο τέλος των δύο πρώτων τριμήνων προτείνεται να προκύπτει: Από το σύνολο των συμπληρωμένων από κάθε μαθητή φύλλων εργασίας, Τη συνολική συμμετοχή και δραστηριοποίησή του Τις ωριαίες υποχρεωτικές γραπτές δοκιμασίες οι οποίες προβλέπεται να γίνονται κατά τη διάρκειά των τριμήνων. Ο εκπαιδευτικός μπορεί να ζητήσει από κάθε μαθητή: την εκτέλεση ενός πειράματος ή τη συμπλήρωση ενός φύλλου εργασίας, από αυτά που έχουν γίνει, ή παρόμοια, κατά την κρίση του, δίνοντας ή όχι πειραματικά δεδομένα, ή ακόμη το συνδυασμό περισσοτέρων του ενός φύλλων εργασίας.

Αξιολογούμε Η προαγωγική αξιολόγηση κατά τις γραπτές ανακεφαλαιωτικές εξετάσεις στο τέλος του σχολικού έτους είναι δυνατόν να βασίζεται σε ερωτήσεις, σε δραστηριότητες και σε πειραματισμούς (με ή χωρίς πειραματικά δεδομένα) που έχουν συζητηθεί και απαντηθεί κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς στα φύλλα εργασίας, να ζητείται δε από το μαθητή να διατυπώνει τις υποθέσεις και τα συμπεράσματα.