ΜΙΑ ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ Ν. Καστάνη
ΜΙΑ ΔΙΕΙΣΔΥΣΗ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΤΗΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ; ΠΟΙΑ Η ΣΗΜΑΣΙΑ ΤΟΥΣ ΣΤΟ ΣΥΓΧΡΟΝΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟ; ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ; ΓΙΑΤΙ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΑΙ ΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ; ΠΟΙΑ Η ΣΧΕΣΗ ΤΗΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΜΕ ΤΗ ΣΗΜΕΡΙΝΗ ΔΥΝΑΜΙΚΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ;
ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ; σχέσεις Τα Μαθηματικά είναι ένας τομέας επιστημονικής γνώσης, που έχει ως γενετικό υλικό τις μετρικές σχέσεις και τις ιδιότητες των σχημάτων του χώρου. δομικά συστήματα Σήμερα αυτές οι σχέσεις και οι ιδιότητες εξετάζονται ως δομικά συστήματα, δηλ. ως συνεκτικές ενότητες σχέσεων.
ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ;
ΠΟΙΑ Η ΣΗΜΑΣΙΑ ΤΟΥΣ ΣΤΟ ΣΥΓΧΡΟΝΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟ;
ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ; Μαθηματική Καλλιέργεια= Μαθημ. Γνώσεις+Ενδιαφέροντα= Ευαισθητοποιημένες Μαθηματικές Γνώσεις Πεποιθήσεις και Αξίες για τη φύση, τη Σημασία και το ρόλο των Μαθηματικών στην Επιστήμη και τη Ζωή
ΓΙΑΤΙ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΑΙ ΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ; Για να αναπτύξουν οι σύγχρονοι πολίτες ένα υψηλότερο επίπεδο σκέψης απ’ αυτό της καθημερινής εμπειρίας. Με τη διδασκαλία των Μαθηματικών δίνεται η δυνατότητα να αναπτυχθεί ο θεωρητικός τρόπος σκέψης, ο οποίος υπερβαίνει τον απλοϊκό εμπειρισμό της καθημερινής ζωής.
Θεωρητική σκέψη Η θεωρητική σκέψη δεν είναι μια συσσώρευση αφηρημένων ιδεών. στηρίζεται σε συστήματα σχέσεων θεωρητικές έννοιες που εκφράζουν σχέσεις δεδομένων Είναι ένα είδος κατανόησης της πραγματικότητας και αντιμετώπισης καταστάσεων που στηρίζεται σε συστήματα σχέσεων, δηλ. σε συνεκτικές θεωρίες οι οποίες έχουν ως βάση θεωρητικές έννοιες που εκφράζουν σχέσεις δεδομένων (και όχι άπλά γενικεύσεις εμπειρικών αντικειμένων). έμμεσο συλλογισμό Η θεωρητική σκέψη χρησιμοποιεί τις σχέσεις για μπορέσει να οργανώσει τον έμμεσο συλλογισμό που οδηγεί σε συμπεράσματα πέρα από τις δυνατότητες της απλής εμπειρίας.
Παραδείγματα θεωρητικής σκέψης Η σφαιρικότητα της Γης. Συσχέτιση των διαφορετικών οπτικών παρατηρήσεων ενός πλοίου που απομακρύνεται. Η μέτρηση του ύψους της πυραμίδας. Η μέτρηση της ακτίνας της Γης.
Θεωρητική σκέψη και Σχολικά Μαθηματικά Σ΄ένα άρθρο επισημαίνεται ότι ο κύριος λόγος που διδάσκονται τα Μαθ. δεν είναι η χρησιμότητά τους στην καθημερινή ζωή, ούτε ο ρόλος τους στις επιστήμες και την τεχνολογία. Η εκπαιδευτική τους αξία βρίσκεται στο υψηλό επίπεδο γενικευμένης και αφηρημένης σκέψης των Μαθ.
Θεωρητική σκέψη και Σχολικά Μαθηματικά Σύγχρονες μελέτες για τη βελτίωση της μάθησης των Μαθηματικών αποκάλυψαν τη σημασία της εννοιολογικής κατανόησης τους, η οποία δεν μπορεί να αναπτυχθεί με την μηχανιστική εξάσκηση στους διαδικαστικούς χειρισμούς των Μαθηματικών.
ΠΟΙΑ Η ΣΧΕΣΗ ΤΗΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΜΕ ΤΗ ΣΗΜΕΡΙΝΗ ΔΥΝΑΜΙΚΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ; Η Γαλλική Μαθηματική Εταιρεία ενημέρωσε, το 1991, τους μαθηματικούς της εκπαίδευσης για τα Μαθηματικά και την Ρομποτική.
ΠΟΙΑ Η ΣΧΕΣΗ ΤΗΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΜΕ ΤΗ ΣΗΜΕΡΙΝΗ ΔΥΝΑΜΙΚΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ;
Μέχρι το 1960 τα σχολικά Μαθηματικά ήταν παρωχημένα. Το περιεχόμενο τους αντιστοιχούσε στην εξέλιξη των Μαθηματικών μέχρι το 1800 μ.Χ. Το 19ο και τον 20ο αιώνα η μαθηματική σκέψη αναμορφώθηκε. Η μεταρρύθμιση των Μοντέρνων Μαθηματικών, του 1960, έφερε τα σχολικά Μαθηματικά σε μια αντιστοιχία με τη σύγχρονη μαθηματική σκέψη.