ΜΙΑ ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ Ν. Καστάνη.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΣΕΝΑΡΙΟ ΜΑΘΗΣΗΣ «Εξερευνώντας τα τρίγωνα»
Advertisements

ΣΧΟΛΗ ΤΕΧΝΩΝ ΚΑΙ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
Η ΦΥΣΙΚΗ ΣΤΟ ΝΕΟ ΛΥΚΕΙΟ Χαλκίδα 27 Φεβρουαρίου 2011.
Διδασκαλία των Φ.Ε. στο Δημοτικό Σχολείο
ΜΕΙΖΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ.  Κ ανένα παιδί απ’ έξω  Ό λα τα παιδιά ενταγμένα στη μαθησιακή διαδικασία εκπαιδευτικός συνδιαμορφωτής του υλικού  Ο.
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΜΕΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΓΙΑ ΤΑ ΝΕΑ ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΚΑΙ ΕΞΟΙΚΕΙΩΣΗ ΜΕ ΤΙΣ ΒΑΣΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ, ΤΟΥΣ ΣΤΟΧΟΥΣ ΚΑΙ ΤΟ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ.
Η διδασκαλία ως διαδικασία διαμόρφωσης εγγράμματων ταυτοτήτων
Τα Μαθηματικά στην Καθημερινή Ζωή
Η εργαστηριακή διδασκαλία στη Διδακτική των Φυσικών Επιστημών
Ο Εκπαιδευτικός και Παιδευτικός Χαρακτήρας και Ρόλος της ΕκΠαίδευσης στη-με τη Φυσική Επιστήμη / Φυσική - – Τα Πρότυπα, οι Τεχνολογίες, η Μεθοδολογία Γεωργ.
ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΗΣ ΑΓΩΓΗΣ. ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΑ  Αποτελεί ένα από τα τέσσερα τμήματα της Σχολής Κοινωνικών Επιστημών και Επιστημών Αγωγής.  Υπήρξε το πολυπληθέστερο.
Ένα μαθηματικό παράδειγμα με διαφορετικά επιστημολογικά πλαίσια αναφοράς Τα κλάσματα είναι ένα βασικό κεφάλαιο της μαθηματικής παιδείας. Πως αντιμετωπίζονται.
Διδακτικές αρχές για τη διδασκαλία των Φ.Ε σύμφωνα με το Δ.Ε.Π.Π.Σ Οι Φ.Ε είναι πειραματικές επιστήμες, περισσότερο Οι Φ.Ε είναι πειραματικές επιστήμες,
Διδασκαλία των Φ.Ε. στο Νηπιαγωγείο
Θεωρητικό πλαίσιο 1ου και 2ου κύκλου
Επιμόρφωση στα Επιμόρφωση στα νέα βιβλία Συνάντηση πρώτη Μαθηματικά Γκουτζαμάνης Βασίλης – Σχολικός Σύμβουλος Ζυγούρη Έλενα – Σχολικός.
Η Διδασκαλία των ΤΠΕ στα Δημοτικά Σχολεία με ΕΑΕΠ
Βασικοί παιδαγωγικοί όροι
Θεωρίες Μάθησης και Εκπαιδευτικά Λογισμικά
Η Δημιουργικότητα της Αρχαίας Ελληνικής Μαθηματικής Παιδείας μετά τον Ευκλείδη.
Ανάδειξη της σχέσης Κοινωνίας, Τεχνολογίας και Φυσικών Επιστημών.
ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ Σταδιοποίηση της διδασκαλίας Δέγγλερη Σοφία.
ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΩΝ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ
Καλώς ορίσατε στη 2 η εκδήλωση στη 2 η εκδήλωση για τις για τις Φυσικές Επιστήμες.
Εθνομαθηματικά του Ν. Καστάνη.
Ν. Καστάνη για τη Γεωπονική Σχολή του Α.Π.Θ. Ακαδημαϊκό έτος,
Γνωστική προσέγγιση στη ψυχολογία μάθησης των Μαθηματικών
Επιστημολογική Επάρκεια
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΚΑΤΑΡΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΞΕΤΑΣΤΙΚΟΥ ΔΟΚΙΜΙΟΥ ΝΕΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
«Πλακόστρωση» Μαρίνα Πάλλα.
Η Ελληνική Μαθηματική Παιδεία του 4 ου αιώνα π. Χ. Ν. Καστάνη.
Δεύτερη συνάντηση Μάχιμων Εκπαιδευτικών ΚΥΠΡΙΑΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ.
ΟΙ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΜΙΑ ΠΡΩΤΗ ΘΕΩΡΗΣΗ ΣΑΡΑΝΤΟΣ ΨΥΧΑΡΗΣ
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΤΩΝ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ
«ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΙ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΕΣ ΚΑΙ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ»
Σχολικά Μαθηματικά, Δάσκαλος των Μαθηματικών, Μαθητής Καθηγητής Μαθηματικών Μαθητής Σχολικά Μαθηματικά Ακαδημαϊκά Μαθηματικά Φροντιστήρια ΠΛΑΙΣΙΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ.
Η ανάπτυξη των Αρχαίων Ελληνικών Μαθηματικών Τον 6ο αιώνα π.Χ. άρχισε να προβάλλει ένας νέος τρόπος σκέψης στον Αρχαίο Ελληνικό Πολιτισμό. Γιατί έγινε.
3.2 Κατηγορίες εκπαιδευτικού λογισµικού για τη διδακτική των µαθηµατικών.
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ ΓΙΑ ΤΡΙΣΔΙΑΣΤΑΤΗ ΣΧΕΔΙΑΣΗ ΑΠΟ ΠΑΙΔΙΑ (ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ/ΠΡΟΪΟΝ/0311/22) Έρευνα για αξιολόγηση λογισμικού Engino KidCAD για τη χρήση του.
ΓΕΛ ΦΙΛΟΘΕΗΣ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΦΙΛΟΛΟΓΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΣΤΗΝ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΦΙΛΟΛΟΓΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΣΤΗΝ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ.
ΚΑΤΑΝΟΩ ΤΙΣ ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ ΜΕ ΤΗ ΒΟΗΘΕΙΑ ΤΟΥ SCRATCH Χρήστος Μανώλης, Πληροφορικός ΠΕ 19 ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ / ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ 2015 Ομάδα ανάπτυξης 6 ο εσπερινό ΕΠΑΛ Θεσσαλονίκης.
Ονοματεπώνυμο: Γκουτζήκα Όλγα ΑΕΜ:3120 Εξάμηνο: Στ’ Μάθημα: Εκπαιδευτική Πολιτική Διδάσκουσα: Tάχου-Ηλιάδου.
Αντικείμενο και κλάδοι της Παιδαγωγικής Επιστήμης.
Μαθαίνοντας Μαθηματικά Χ. Σακονίδης Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης.
ΚΩΣΤΑΣ ΚΑΜΠΟΥΡΗΣ Αναλυτικό πρόγραμμα και Οδηγίες Φυσικής Α΄Λυκείου.
Ένα εννοιολογικό πλαίσιο για τη Διδακτική της Πληροφορικής.
Βασικοί Παιδαγωγικοί όροι
Φιλοσοφία της εκπαίδευσης και Πρόγραμμα Σπουδών
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
Δημοτικά Σχολεία με ΕΑΕΠ, Σ Παπαπέτρου
ΔΙΗΜΕΡΙΔΑ για το μάθημα της ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ Αθήνα, 1-2 Απριλίου 2005
για την επιλογή σκοπών και στόχων κατά το σχεδιασμό ΑΠ
 ΔΥΝΑΜΙΚΗ ΓΝΩΣΙΑΚΗ ΔΙΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ
Α) Κριτική Θεωρία.
Δημιουργία σεναρίου.
«Διδακτικές Διαδρομές στο Σημερινό Σχολείο»
Τ.Π.Ε. Επιμόρφωση Β1 Επιπέδου
Εξέλιξη των ιδεών στις Φυσικές Επιστήμες
Υποδοχή των φοιτητών/τριών
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
ΤΟΜΕΙΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ Επιστημονικοί τομείς χωρίζονται σε :
Δύο πρωτότυπα προβλήματα από το σχολικό βιβλίο της Ά Γυμνασίου
Η σκέψη και πράξη του εκπαιδευτικού
Παράδειγμα χρήσης διαδραστικών βιβλίων
Εννοιολογική Χαρτογράφηση
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΣΗΜΕΡΑ
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Παραπρόγραμμα / Λανθάνον ή κρυφό ΑΠ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΜΙΑ ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ Ν. Καστάνη

ΜΙΑ ΔΙΕΙΣΔΥΣΗ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΤΗΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ; ΠΟΙΑ Η ΣΗΜΑΣΙΑ ΤΟΥΣ ΣΤΟ ΣΥΓΧΡΟΝΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟ; ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ; ΓΙΑΤΙ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΑΙ ΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ; ΠΟΙΑ Η ΣΧΕΣΗ ΤΗΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΜΕ ΤΗ ΣΗΜΕΡΙΝΗ ΔΥΝΑΜΙΚΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ;

ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ; σχέσεις Τα Μαθηματικά είναι ένας τομέας επιστημονικής γνώσης, που έχει ως γενετικό υλικό τις μετρικές σχέσεις και τις ιδιότητες των σχημάτων του χώρου. δομικά συστήματα Σήμερα αυτές οι σχέσεις και οι ιδιότητες εξετάζονται ως δομικά συστήματα, δηλ. ως συνεκτικές ενότητες σχέσεων.

ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ;

ΠΟΙΑ Η ΣΗΜΑΣΙΑ ΤΟΥΣ ΣΤΟ ΣΥΓΧΡΟΝΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟ;

ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ; Μαθηματική Καλλιέργεια= Μαθημ. Γνώσεις+Ενδιαφέροντα= Ευαισθητοποιημένες Μαθηματικές Γνώσεις Πεποιθήσεις και Αξίες για τη φύση, τη Σημασία και το ρόλο των Μαθηματικών στην Επιστήμη και τη Ζωή

ΓΙΑΤΙ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΑΙ ΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ; Για να αναπτύξουν οι σύγχρονοι πολίτες ένα υψηλότερο επίπεδο σκέψης απ’ αυτό της καθημερινής εμπειρίας. Με τη διδασκαλία των Μαθηματικών δίνεται η δυνατότητα να αναπτυχθεί ο θεωρητικός τρόπος σκέψης, ο οποίος υπερβαίνει τον απλοϊκό εμπειρισμό της καθημερινής ζωής.

Θεωρητική σκέψη Η θεωρητική σκέψη δεν είναι μια συσσώρευση αφηρημένων ιδεών. στηρίζεται σε συστήματα σχέσεων θεωρητικές έννοιες που εκφράζουν σχέσεις δεδομένων Είναι ένα είδος κατανόησης της πραγματικότητας και αντιμετώπισης καταστάσεων που στηρίζεται σε συστήματα σχέσεων, δηλ. σε συνεκτικές θεωρίες οι οποίες έχουν ως βάση θεωρητικές έννοιες που εκφράζουν σχέσεις δεδομένων (και όχι άπλά γενικεύσεις εμπειρικών αντικειμένων). έμμεσο συλλογισμό Η θεωρητική σκέψη χρησιμοποιεί τις σχέσεις για μπορέσει να οργανώσει τον έμμεσο συλλογισμό που οδηγεί σε συμπεράσματα πέρα από τις δυνατότητες της απλής εμπειρίας.

Παραδείγματα θεωρητικής σκέψης Η σφαιρικότητα της Γης. Συσχέτιση των διαφορετικών οπτικών παρατηρήσεων ενός πλοίου που απομακρύνεται. Η μέτρηση του ύψους της πυραμίδας. Η μέτρηση της ακτίνας της Γης.

Θεωρητική σκέψη και Σχολικά Μαθηματικά Σ΄ένα άρθρο επισημαίνεται ότι ο κύριος λόγος που διδάσκονται τα Μαθ. δεν είναι η χρησιμότητά τους στην καθημερινή ζωή, ούτε ο ρόλος τους στις επιστήμες και την τεχνολογία. Η εκπαιδευτική τους αξία βρίσκεται στο υψηλό επίπεδο γενικευμένης και αφηρημένης σκέψης των Μαθ.

Θεωρητική σκέψη και Σχολικά Μαθηματικά Σύγχρονες μελέτες για τη βελτίωση της μάθησης των Μαθηματικών αποκάλυψαν τη σημασία της εννοιολογικής κατανόησης τους, η οποία δεν μπορεί να αναπτυχθεί με την μηχανιστική εξάσκηση στους διαδικαστικούς χειρισμούς των Μαθηματικών.

ΠΟΙΑ Η ΣΧΕΣΗ ΤΗΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΜΕ ΤΗ ΣΗΜΕΡΙΝΗ ΔΥΝΑΜΙΚΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ; Η Γαλλική Μαθηματική Εταιρεία ενημέρωσε, το 1991, τους μαθηματικούς της εκπαίδευσης για τα Μαθηματικά και την Ρομποτική.

ΠΟΙΑ Η ΣΧΕΣΗ ΤΗΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΜΕ ΤΗ ΣΗΜΕΡΙΝΗ ΔΥΝΑΜΙΚΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ;

Μέχρι το 1960 τα σχολικά Μαθηματικά ήταν παρωχημένα. Το περιεχόμενο τους αντιστοιχούσε στην εξέλιξη των Μαθηματικών μέχρι το 1800 μ.Χ. Το 19ο και τον 20ο αιώνα η μαθηματική σκέψη αναμορφώθηκε. Η μεταρρύθμιση των Μοντέρνων Μαθηματικών, του 1960, έφερε τα σχολικά Μαθηματικά σε μια αντιστοιχία με τη σύγχρονη μαθηματική σκέψη.