Ποια είναι η διαδικασία της διερεύνησης; Έχω ένα πρόβλημα Η κυρία Καθαρούλα δεν καταφέρνει να καθαρίσει τους λεκέδες από τα ρούχα των παιδιών της και θέλει.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΑΝΑΔΟΜΗΣΗ ΣΧΕΔΙΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Advertisements

Ελαστικότητα 4η Διάλεξη.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΚΥΠΡΟΥ Το Πανηγύρι της Επιστήμης ως Μέσο Καλλιέργειας Δεξιοτήτων Διερεύνησης στο Δημοτικό Σχολείο Εισαγωγή.
Υδροστατική πίεση «Το νερό έχει δύναμη;»
Το νερό στη ζωή μας Μορφές του νερού στη ζωή μας Πού βρίσκουμε το νερό
Δωμάτιο μικρών διακοπών Δημήτρης Αθηνάκης Δωμάτιο μικρών διακοπών …
Ακριβής Συμπερασμος σε δίκτυα Bayes με τη μέθοδο της Απαρίθμησης
Ανάκλαση και διάδοση σε ένα όριο.
ΣΤΑΜΑΤΗ ΜΑΡΙΑ-ΒΕΛΙΑ ΠΕΤΡΑΚΙΔΟΥ ΒΙΚΤΩΡΙΑ ΓΚΑΝΤΕΖΗ ΒΑΣΙΛΙΚΗ
Πώς πάω από την αριστερή εικόνα (πρόβλημα) στη δεξιά (μοντέλο);
Μοντέλο Διδασκαλίας Φυσικών Επιστήμων, για την Υποχρεωτική Εκπαίδευση, στην Κατεύθυνση της Ανάπτυξης Γνώσεων και Ικανοτήτων. Π. Κουμαράς.
5.3 XAΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΜΕΓΕΘΗ ΤΟΥ ΚΥΜΑΤΟΣ
Παράγοντες που επηρεάζουν τη διαφάνεια Χάρις Χριστοφή Διαφάνεια των σωμάτων Μάθημα 2.
Ο αυτοματισμός στις εργασίες διαχείρισης περιοδικών : έρευνα σε βιβλιοθήκες της Αθήνας Αναστασία Διαγγελάκη Χριστίνα Κανάκη (Ιωάννινα, Σεπτέμβριος 2008)
ΑΝΑΔΟΜΗΣΗ ΕΝΟΤΗΤΑΣ «ΔΙΑΦΑΝΕΙΑ ΣΩΜΑΤΩΝ» (Δ’ τάξη)
Συστήματα Συντεταγμένων
Ο ΜΑΓΙΚΟΣ ΚΟΣΜΟΣ ΤΩΝ ΣΚΙΩΝ Βίας Αντωνιάδης Α΄Έγκωμης Κ.Β
EDUE 240: Βάσεις και Βασικές Έννοιες των Φυσικών Επιστημών στο Δημοτικό Maria Evagorou Fall UNIC, Συνάντηση 2η.
ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ Διάγραμμα Πορείας Σχεδιασμού Κωνσταντίνος Ανδρέου
Διδασκαλία των Φ.Ε. στο Νηπιαγωγείο
Χωρίζοντας το φυσικό περιβάλλον σε ενότητες
Πανηγύρι Επιστήμης Παρουσίαση για γονείς
Σεμινάριο Διδακτικής των Φυσικών Επιστημών στο πλαίσιο του μαθήματος ΕΠΑ 429: Σχολική Εμπειρία Μάριος Παπαευριπίδου – Δήμητρα Χατζηχαμπή Ειδικό Εκπαιδευτικό.
1 Το Πανηγύρι της Επιστήμης ως Μέσο Καλλιέργειας Δεξιοτήτων Διερεύνησης στο Δημοτικό Σχολείο ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΚΥΠΡΟΥ
Παράγοντες που επιδρούν στην ταχύτητα μίας αντίδρασης
ΔΙΕΡΕΥΝΗΣΗ Δημοσθένους Πωλίνα Δρακωνάκη Δέσποινα Κωνσταντίνου Μαρία Παπαχρυσοστόμου Κική.
Η Φυσική με Πειράματα Α΄ Γυμνασίου.
Αναδόμηση σχεδίου μαθήματος Τίτλος: Μαγνητικές κούκλες
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΧΗΜΕΙΑΣ Ανίχνευση νερού
Μοντέλο Διδασκαλίας Φυσικών Επιστήμων, για την Υποχρεωτική Εκπαίδευση, στην Κατεύθυνση της Ανάπτυξης Γνώσεων και Ικανοτήτων. Π. Κουμαράς.
Νικολάου Κατερίνα Παπαμιχαήλ Μαρία Χριστοδουλίδου Ελένη Χρίστου Χλόη.
Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού
ΘΕΩΡΙΕΣ ΚΑΙ ΥΠΟΘΕΣΕΙΣ: Διατύπωση Αναπτυξιακών Ερωτημάτων
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ
Σχεδιασμός Μαθήματος ΑΔΜΕ Στόχοι – Δραστηριότητες - Αξιολόγηση.
PSY 301 Μάθημα 2ον KOINΩΝΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ ΜΕΘΟΔΟΙ & ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ.
KOIN ΩΝΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ ΜΕΘΟΔΟΙ & ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ A’MEPOS PSY 101 Μάθημα 2.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ Η επιδίωξη: βελτίωση ποιότητας με συνεχή βελτίωση των διεργασιών με βάση τις οποίες παράγονται τα προϊόντα Παράγοντες: ελεγχόμενες μεταβλητές.
Δημιουργία πειράματος Θα σας ζητηθεί να σχεδιάσετε ένα πείραμα που να διερευνά μία υπόθεση. Θα πρέπει να είστε σε θέση να: χειριστείτε τις μεταβλητές,
Η συλλογιστική για το σχεδιασμό. Για το μάθημαΙ  « Παραδοτέα :  Ασκήσεις  Σχεδιασμός και κατασκευή ενός λογισμικού με το Αβάκιο  Ένα κείμενο
ΕΝΟΤΗΤΑ 8η ΤΕΙ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ - ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ - ΣΑΒΒΑΣ ΚΑΤΕΡΕΛΟΣ.
ΑΣΚΗΣΗ 8 Ελαστικές και μη ελαστικές κρούσεις Αρχή διατήρησης της ορμής ΑΣΚΗΣΗ 8 Ελαστικές και μη ελαστικές κρούσεις Αρχή διατήρησης της ορμής Σκοπός είναι.
ΠΡΌΒΛΗΜΑ 1.ΧΑΡΤΗΣ ΠΕΡΙΟΧΗΣ: ΣΟΦΙΚΟ 1: ΕΤΟΣ ΕΚΔΟΣΗΣ: 1989.
Παράδειγμα από Α΄Λυκείου: Ανισοτικές σχέσεις στο τρίγωνο.
Στατιστικές Υποθέσεις
Εφαρμογές καλών και κακών αγωγών της θερμότητας στην καθημερινή μας ζωή Εξηγήστε γιατί τα αντικείμενα που σας παρουσιάζονται πιο κάτω είναι κατασκευασμένα.
Διαδικασία απομόνωσης γενωμικού DNA από βιολογικό υλικό
ΑΣΚΗΣΗ 11: Υπολογισμός των συντελεστών κινητικής και στατικής τριβής .
Για να ελέγξουμε εάν ένας παράγοντας (π. χ
Ώθηση δύναμης – Μεταβολή Ορμής
Τίτλος επιστημονικής εργασίας
Έλεγχος για τη διαφορά μέσων τιμών μ1 και μ2 δύο πληθυσμών
Υποθέσεις εργασίας και μεταβλητές
Παρουσίαση επιστημονικής εκδήλωσης
Η επιστημονική μέθοδος ως εργαλείο ανάπτυξης της Βιολογίας
Παρουσίαση επιστημονικής εκδήλωσης
ΜΕΤΑΒΛΗΤΗ ΤΙ ΕΙΝΑΙ; – ΚΑΤΑΝΟΗΣΗ ΤΗΣ ΕΝΝΟΙΑΣ ΠΩΣ ΣΥΜΒΟΛΙΖΕΤΑΙ ΟΡΙΣΜΟΣ
ΟΡΙΣΜΟΙ Επιστήμη Το σύνολο συστηματικών και επαληθεύσιμων γνώσεων, καθώς και η έρευνα αυστηρώς καθορισμένων πεδίων του επιστητού με συγκεκριμένες και.
Μείγματα.
Κάποιες βασικές έννοιες στη μεθοδολογία της ψυχολογίας
ΕΝΟΤΗΤΕΣ Το πρόβλημα και ο σκοπός της έρευνας
Πρακτικές δραστηριότητες
Απλή γραμμική παλινδρόμηση
Στατιστικές Υποθέσεις
Στοιχεία θεωρίας σφαλμάτων
Μαρία Κωμιώτου Σχ. Έτος ο Γυμνάσιο Κηφισίας Αργυρώ Νικολούτσου Δήμητρα Οικονόμου Γ4.
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ
Στοιχεία θεωρίας σφαλμάτων
Ένα συν ένα ίσον τέσσερα; Δημήτρης Τσαούσης
ΜΗΧΑΝΙΚΗ ΧΗΜΙΚΩΝ ΔΙΕΡΓΑΣΙΩΝ ΙΙ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Ποια είναι η διαδικασία της διερεύνησης; Έχω ένα πρόβλημα Η κυρία Καθαρούλα δεν καταφέρνει να καθαρίσει τους λεκέδες από τα ρούχα των παιδιών της και θέλει να βρει γιατί συμβαίνει αυτό. Σκέφτεται να αλλάξει απορρυπαντικό. Τι να της εισηγηθούμε; Μαρία Λοή – Α΄ Έγκωμης

Αναγνωρίζω όλους τους παράγοντες που μπορεί να επηρεάσουν το πρόβλημα Παράγοντες που επηρεάζουν το καθάρισμα των λεκέδων Είδος απορρυπαντικού Είδος λεκέ (από κρασί, λάδι, κτλ.) Είδος υφάσματος Χρώμα υφάσματος Ποσότητα απορρυπαντικού Κτλ.

Διατυπώνω ένα διερευνήσιμο ερώτημα για να εξετάσω έναν παράγοντα, τον παράγοντα Α

Ο παράγοντας Α είναι η ανεξάρτητη μεταβλητή. Μόνο αυτή αλλάζει, μόνο αυτή μελετώ

Διερευνήσιμο Ερώτημα Η γενική μορφή του υπό διερεύνηση ερωτήματος είναι: «Ο παράγοντας Α επηρεάζει τον παράγοντα Β;» ΑΡΑ: Ερώτημα: Το είδος του απορρυπαντικού επηρεάζει το καθάρισμα του λεκέ;

Σε κάθε διερεύνηση, αλλάζω μόνο έναν παράγοντα και κάνω μετρήσεις Οι υπόλοιποι παράγοντες πρέπει να είναι σταθεροί, ίδιοι συνέχεια Έτσι μπορώ να πω με ασφάλεια πως: Η αλλαγή που βλέπω οφείλεται στον παράγοντα που άλλαξα και όχι στους υπόλοιπους

Σταθμίζω όλους τους υπόλοιπους παράγοντες (δηλαδή τους κρατώ σταθερούς), εκτός από τον παράγοντα Α Ίδια ποιότητα υφάσματος Ίδιο χρώμα υφάσματος Ίδια ποσότητα απορρυπαντικού Ίδιος λεκές Ίδιος χρόνος πλύσης Κτλ.

Πείραμα Σχεδιάζω και εκτελώ ένα πείραμα που μετρά την αλλαγή στο πόσο καθάρισε το ύφασμα, σε σχέση με το είδος του απορρυπαντικού

Παρατηρώ την αλλαγή που έφερε η μεταβολή του παράγοντα που απομόνωσα Η αλλαγή αυτή είναι ο παράγοντας Β Αποτέλεσμα του πειράματος Συμπέρασμα