Διεξαγωγή πολιτιστικού προγράμματος με τίτλο:

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΠΗΝΕΛΟΠΗ GANDHI ΜΙΑ ΚΑΙΝΟΤΟΜΑ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΦΑΝΤΙΚΗ ΤΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΚΡΗΤΗΣ.
Advertisements

Παραδοσιακή Αρχιτεκτονική
1ο πρότυπο πειραματικό δημοτικό σχολείο Π.Τ.Δ.Ε-Α.Π.Θ.
ΛΙΜΝΗ ΠΑΜΒΩΤΙΔΑ.
Η λειτουργία των εθίμων στις τοπικές κοινωνίες: Ήπειρος
2Η ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ ΑΝΙΧΝΕΥΤΩΝ ΛΑΡΙΣΑΣ
Διαθεματικές δραστηριότητες-σχέδια εργασίας στην ραψωδία Γ’
ΓΙΩΡΓΟΥ ΙΩΑΝΝΟΥ, «ΝΑ ‘ΣΑΙ ΚΑΛΑ ΔΑΣΚΑΛΕ!»
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΙ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟΙ ΧΟΡΟΙ ΧΟΡΟΣ ΤΣΑΜΙΚΟΣ
ΑΝΑΖΗΤΩΝΤΑΣ ΤΗΝ ΠΑΡΑΔΟΣΗ
ΚΕΙΜΕΝΑ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ
Το γιοφύρι της Άρτας.
Ιστορία Μετά την ήττα των Φράγκων στη μάχη της Πελαγονίας το 1259, το κάστρο του Μυστρά παραχωρήθηκε στο Βυζαντινό αυτοκράτορα Μιχαήλ Η' Παλαιολόγο. Από.
6ο Δημοτικό Σχολείο Μεγάρων Πρόγραμμα Π. Ε
Το γιοφύρι της Άρτας Γιώργος Κάκαρης Γ
Σκοπός του μαθήματος Οι μαθητές να γνωρίσουν βασικές πληροφορίες που αφορούν τα τείχη της Λευκωσίας, το συνεδριακό κέντρο και οργανισμούς που προάγουν.
Ερευνητική Εργασία ‘Σπάρτη, η πόλη που ζω’:
Γ) Μετά από το Μουσείο Αξιοποίηση του εκπαιδευτικού προγράμματος στα πλαίσια διαφόρων γνωστικών αντικειμένων.
Χοροί Κώστας κ. – Γιάννης Φ..
+ Τμήμα A’3 Γυμνάσιο Αγίου Νεοφύτου «Σύγχρονη συνάντηση με την παράδοση»
Ομήρου Οδύσσεια Α΄ Γυμνασίου Εισαγωγή
Εντεχνο (συγχρονο) λαικο τραγουδι
ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ. ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ N.Αχαΐας N.Αχαΐας Ν. Κορινθία Ν. Κορινθία Ν. Ηλεία Ν. Ηλεία Ν. Αρκαδία Ν. Αρκαδία Ν. Αργολίδα Ν. Αργολίδα Ν. Μεσόνια Ν. Μεσόνια.
ΑΝΑΖΗΤΩΝΤΑΣ ΤΗΝ ΠΑΡΑΔΟΣΗ
Του γιοφυριού της Άρτας
Δημοτικό Σχολείο Πέγειας
Διαμαντίδου Χρυσή Β ’ Γυμνασίου Μάθημα Ιστορίας
Το Κάστρο της Μονεμβασιάς
Παραδοσιακή μουσική Λέσβου Χριστίνα Δρόσου. Ιστορία της μουσικής της Λέσβου-Επιρροές Η κύρια επιρροή της μουσικής της Λέσβου βρίσκετε ανατολικά στην Μ.
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΝΕΑΣ ΚΑΡΥΑΣ Β’ τάξη Σχ
Νομός Τρικάλων Τα Μετέωρα είναι ένα σύμπλεγμα από τεράστιους σκοτεινόχρωμους βράχους που υψώνονται έξω από την Καλαμπάκα, κοντά στα πρώτα υψώματα της Πίνδου.
ΧΟΥΛΙΑΡΑ ΕΛΕΝΗ ΚΑΙ ΜΑΡΙΑ B2
6o ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΤΡΙΚΑΛΩΝ ΣΧΟΛ. ΕΤΟΣ
1ο Πρότυπο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο
Προτάσεις για την αντιμετώπιση του προβλήματος
54 ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΕΙΡΑΙΑ
Μυστράς-Μονεμβασιά Σχολικό έτος )Εργασία ενταγμένη στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα ‘ΌΨΕΙΣ ΒΥΖΑΝΤΙΝΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ: ΜΝΗΜΕΙΑ & ΠΡΟΣΩΠΟΓΡΑΦΙΕΣ-Συντονίστρια:
Πληροφορίες για τμήματα με ιδιαιτερότητες α. Τμήμα Ανθυποπυραγών της Πυροσβεστικής Ακαδημίας β. Οι ενδιαφερόμενοι για τα Τμήματα: ●Λογοθεραπείας ●Μουσικής.
1Ο Πρότυπο Πειραματικό Δημοτικό σχολείο Θεσσαλονίκης Π.Τ.Δ.Ε. Α.Π.Θ.
Μαρία Αμπατζή, Ε2, Π.Τ.Δ.Ε.-Α.Π.Θ
Λευτέρης Δάλπης 1 ο Πρότυπο Πειραματικό δημοτικό 12\ Θ Σχολείο Π. Τ. Δ. Ε Α. Π. Θ Ε ’
Περιεχόμενα Γεωφυσικά Στοιχεία Πόλεις Πολιτισμός Τουρισμός.
1η Επιστημονική - Επιμορφωτική Συνάντηση Εκπ/κων Μουσικής Α/θμιας και Β/θμιας Εκπ/σης 2015 θέμα: ''Διαχείριση εκπαιδευτικού υλικού- παρτιτούρας και εξαγωγή.
Η ΕΛΛΑΔΑ ΜΑΣ. ΠΑΡΑΔΟΣΕΙΣ ΚΑΙ ΕΘΙΜΑ Οι παραδόσεις μας έχουν άμεση σχέση με τη χριστιανική θρησκεία, αλλά ορισμένες από αυτές έχουν καθαρά παγανιστικές.
Τότε και τώρα. ΕΙΣΑΓΩΓΗ Η επιλογή του θέματος του Project έγινε από εμάς τους μαθητές, που επικράτησε ανάμεσα σε 3 θέματα. Οι λόγοι που επιλέξαμε το θέμα.
Λεωνίδας Κραλίδης 1 ο Πειραματικό Δημοτικό Θεσσαλονίκης ΣΤ
Μυστράς. Ο Μυστράς ήταν Βυζαντινή πολιτεία της Πελοποννήσου και απέχει έξι χιλιόμετρα ΒΔ της Σπάρτης. Σήμερα είναι ερειπωμένος, αν και έχουν αναστηλωθεί.
Οργανολογία Ι Μάθημα ΧΙ Ελληνικά λαϊκά μουσικά όργανα.
ΔΗΜΟΤΙΚΌ ΤΡΑΓΟΎΔΙ Το ελληνικό δημοτικό τραγούδι ως λογοτεχνικό είδος αντλεί το υλικό του από την προφορική λογοτεχνική παράδοση, δηλαδή αυτήν που αναπτύσσεται.
Στην αρχαία Ελλάδα οι παραστάσεις αρχαίου δράματος δίνονταν αρχικά σε υπαίθριους χώρους και οι θεατές κάθονταν σ΄ ένα πρανές φυσικό ή πάνω σε ξύλινες.
Παραδοσιακοί Χοροί. Περιεχόμενα Εισαγωγικά Ελληνικοί παραδοσιακοί χοροί (καλαματιανός,τσάμικος,μπάλος)Ελληνικοί παραδοσιακοί χοροί (καλαματιανός,τσάμικος,μπάλος)
Τα μουσεία της Θεσσαλονίκης
Όμηρος Ιλιάδα Οδύσσεια.
Φανή Λαζάρου-Τρανού 1ο Π.Π.Δ.Σ. Θεσσαλονίκης ΠΤΔΕ- ΑΠΘ Ε
Ιωάννινα Χριστόφορος Βαλεντίνος Αλέσια.
Ο όρος Αρχαία Ελλάδα χρησιμοποιείται για να περιγράψει τον ελληνικό κόσμο κατά την περίοδο της αρχαιότητας. Αναφέρεται όχι μόνο στις περιοχές του σύγχρονου.
ΣΥΡΤΟΣ 1ο Πρότυπο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Θεσσαλονίκης
Μουσεία Ιωαννίνων Ευαγγελία Λαμπροπούλου Υπότιτλος.
Εργασία του Α2 1ο Γυμνάσιο ΒΥΡΩΝΑ
ΙΩΑΝΝΙΝΑ Αντώνης Τζενίσα.
ΕΛΛΑΔΑ Μια εργασία του μαθητή: Αλέξανδρου Παπαγεωργίου
ΗΠΕΙΡΟΣ 54ο Δ.Σ.ΠΕΙΡΑΙΑ ΝΙΚΟΛΑΣ ΚΟΥΓΙΑΣ ΜΑΝΟΣ ΣΕΒΑΣΤΙΔΗΣ
Το φυσικό περιβάλλον προσδιοριστικός παράγοντας της επιβίωσης και της επαγγελματικής ενασχόλησης πριν το 1900.
παραδοσιακή αρχιτεκτονική της Ηπείρου»
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Τι σήμερα, τι αύριο, τι τώρα…
Πρόταση τριήμερης εκδρομής
Κώστας κ. – Γιάννης Φ. Χοροί. Καλαματιανό Δημοφιλέστατος δημοτικός χορός ( που λέγεται και ίσος ή συρτός ) με πανάρχαιες ελληνικές ρίζες. Άγνωστος είναι.
ΚΑΣΤΡΑ ΤΗΣ ΠΕΡΙΟΧΗΣ ΜΑΣ: ΞΕΧΑΣΜΕΝΟ ΠΑΡΕΛΘΟΝ Ή ΖΩΝΤΑΝΟ ΠΑΡΟΝ; Το κάστρο του Μυστρά Ο Μυστράς, γνωστός και ως Μυζηθράς στο Χρονικόν του Μορέως, ήταν μία.
ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΟΙ ΧΩΡΟΙ ΚΑΙ ΜΝΗΜΕΙΑ ΤΗΣ ΛΕΣΒΟΥ
30β. Τα ελληνικά κράτη μετά την άλωση της Πόλης
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Διεξαγωγή πολιτιστικού προγράμματος με τίτλο: ΜΟΥΣΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΣΠΑΡΤΗΣ «Η ιστορία και ο πολιτισμός δύο πόλεων: Διεξαγωγή πολιτιστικού προγράμματος με τίτλο: από τα Ιωάννινα…. …. μέχρι τη Σπάρτη» Επιμέλεια: Οι μαθητές της Γ΄Γυμνασίου Υπεύθυνοι καθηγητές: Θ.Πλασταρά, Γ. Αγιάσογλου ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2011-2012

Τα Ιωάννινα και η Σπάρτη στη σύγχρονη εποχή

Σπηλαιολογικά συμπλέγματα των δύο περιοχών Το σπήλαιο Περάματος του νομού Ιωαννίνων (χερσαίο οριζόντιο σπήλαιο με μήκος διαδρομών 1χλμ.) Τα σπήλαια του Δηρού του νομού Λακωνίας (Η τουριστική διαδρομή έχει μήκος 1500 μ. από τα οποία τα πρώτα 1200 είναι λιμναία.)

Το νησί της πόλης των Ιωαννίνων Βρίσκεται στο βορειοδυτικό τμήμα της λίμνης Παμβώτιδας Ονομάζεται και νησί των Μανιατών , καθώς στις αρχές του 1700 μ.Χ. εγκαταστάθηκε εκεί μια ομάδα Μανιατών

Το νησί στο νομό Λακωνίας (Γύθειο) Με την ξηρά ενώθηκε με τεχνικό κρηπίδωμα Ονομάζεται Κρανάη (σύμφωνα με αναφορές του Ομήρου) ή Μαραθονήσι (απ’ το μυρωδικό φυτό μάραθος)

Καστροπολιτείες των δύο πόλεων στους Βυζαντινούς χρόνους Το κάστρο των Ιωαννίνων Χτίστηκε επί Ιουστινιανού το 528μ.Χ. Είναι χτισμένο σε μια μικρή χερσόνησο που προβάλλει στη λίμνη Παμβώτιδας

Καστροπολιτείες των δύο πόλεων στους Βυζαντινούς χρόνους Μυστράς Η οικιστική ανάπτυξη τοποθετείται το 1262 μ.Χ. Μονεμβασία Συναντάται από την αρχαιότητα, αλλά η καστροπολιτεία άρχισε να χτίζεται κατά τον 6ο αιώνα μ.Χ.

Πολιτιστικά στοιχεία Μουσικά χαρακτηριστικά Ήπειρος Πελοπόννησος Μοναδικά στον ελλαδικό χώρο είναι τα ηπειρώτικα πολυφωνικά τραγούδια Η καταγωγή τους ανάγεται στην αρχαιότητα Χαρακτηριστικό τους είναι η πεντατονική κλίμακα (χωρίς ημιτόνια) Τραγουδιστικοί ρόλοι : παρτής – γυριστής – κλώστης – ισοκράτης - ρίχτης Πελοπόννησος Το δημοτικό τραγούδι γνώρισε ιδιαίτερη άνθιση στην περίοδο της επανάστασης του ’21 Μετά τον 16ο αιώνα δημιουργήθηκε το κλέφτικο τραγούδι Το Μοραΐτικο δημοτικό τραγούδι διακρίνεται για το ζωηρό ύφος και ρυθμό και κλίμακες υψηλού τονικού ύψους (χοροί : καλαματιανός, συρτός)

Μοιρολόγια Το μοιρολόι στην Ήπειρο Το μοιρολόι στη Λακωνία (Μάνη) Η προέλευσή τους ανάγεται στην ελληνική αρχαιότητα Την πλουσιότερη παράδοση σε βάθος χρόνου ακόμα και στις μέρες μας τη συναντάμε στις περιοχές της Ηπείρου και της Μάνης Το μοιρολόι στην Ήπειρο Συναντώνται με τη μορφή πολυφωνικών τραγουδιών και ορχηστρικών κομματιών (οργανικά μοιρολόγια) Χαρακτηριστικά : το βασικό μοτίβο απαγγέλλεται ρυθμικά η τυποποίηση της κραυγής σε ανιόν γκλισάντο οκτάβας (στα οργανικά μοιρολόγια το κλαρίνο μιμείται το γκλισάντο με μια ιδιαίτερη τεχνική) Το μοιρολόι στη Λακωνία (Μάνη) Έχει τη μορφή αφηγηματικό ποίημα και τραγουδιού με εκτενείς αναφορές στην ιστορία του νεκρού Χαρακτηριστικά : έμμετροι ύμνοι με δεκαεξασύλλαβο στίχο αυτοσχεδιασμός

Κοινά παραδοσιακά μουσικά όργανα Φλογέρα Ζουρνάς (απ’ το 1835 αντικαταστάθηκε απ’ το παραδοσιακό κλαρίνο)

Κοινά παραδοσιακά μουσικά όργανα Βιολί Λαούτο

Κοινά παραδοσιακά μουσικά όργανα Ντέφι Νταούλι

Λαϊκή τέχνη Αργυροχρυσοχοΐα Ηπείρου Η τέχνη καλλιεργείται στα Ιωάννινα από τα χρόνια της Βυζαντινής Αυτοκρατορίας Στην πόλη λειτουργεί από τον προηγούμενο αιώνα σχολή αργυροχρυσοχοΐας Η τέχνη της αργυροχρυσοχοΐας στην Πελοπόννησο (Στεμνίτσα) Μεγάλη ακμή της τέχνης στην περιοχή τους αιώνες 18ο έως 20ο Από το 1970 λειτουργεί σχολή αργυροχρυσοχοΐας

Η τέχνη της υφαντουργίας Η υφαντουργία αναφέρεται από τον Όμηρο έως το δημοτικό τραγούδι Ο αργαλειός είναι μια πανάρχαια ελληνική τεχνική που αποτέλεσε οικιακή βιοτεχνία

Η τέχνη της υφαντουργίας Διακόσμηση υφαντών στην Ήπειρο Υφαντουργία στο Γεράκι (Λακωνίας): Μεγάλη ακμή υφαντικής τέχνης

Λαϊκή αρχιτεκτονική Παραδοσιακή αρχιτεκτονική Ηπείρου Παραδοσιακή αρχιτεκτονική Ηπείρου Τα κτίσματα κατασκευάζονται από πέτρα με αυστηρή γεωμετρική μορφή Χαρακτηριστικά κτίσματα: Τα πέτρινα γεφύρια (χτίζονται από συντεχνίες μαστόρων) Παραδοσιακή αρχιτεκτονική Λακωνίας Παρόμοια αρχιτεκτονική με χρήση της πέτρας Βασικός πυρήνας η Μάνη με τα περίφημα Πυργόσπιτα

Φωτογραφίες απ’ το Γεφύρι της Άρτας

Φωτογραφίες απ’ το Μουσικό Σχολείο Ιωαννίνων

Φωτογραφίες απ’ το Κάστρο των Ιωαννίνων

Φωτογραφίες απ’ το νησάκι των Ιωαννίνων

Φωτογραφίες απ’ το Σπήλαιο των Ιωαννίνων

Φωτογραφίες απ’ το αρχαίο θέατρο της Δωδώνης