Ο ρόλος του καθηγητή Φυσικής Αγωγής στο Σχολείο Στυλιανίδης Χριστόδουλος Σχολικός Σύμβουλος Φυσικής Αγωγής Νομού Μεσσηνίας Καλαμάτα, Ιούνιος 2009.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ Στέλιος Αδάμου Β.Δ. Πέτρος Πατσιάς Β.Δ. Πέτρος Πατσιάς Β.Δ.
Advertisements

Ο Αθλητισμός στο κυπριακό Δημοτικό Σχολείο
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΣΤΟΝ ΚΡΙΤΙΚΟ ΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟ
Η σχολική βία και ο εκφοβισμός (Bullying)
Α΄ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΠΑΦΟΥ (ΝΕΟΦΥΤΕΙΟ)
ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ
Η φιλοσοφία του Pro-Skills
Θεωρητική Παρουσίαση Μαθήματος Γυμνασίου
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Φυσική Άσκηση & Υγεία»
Εκπαιδευτικοι εν δρασει νεα πολυτροπικη διδακτικη
Τα μυστικά ενός ευτυχισμένου Εκπαιδευτικού Εισήγηση στα πλαίσια Επιμορφωτικού Σεμιναρίου με τίτλο Θετική Σκέψη και Δράση στην Εκπαιδευτική κοινότητα «Ψυχική.
ΘΕΜΑ:ΑΘΛΗΜΑΤΑ, ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ, ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ & ΥΓΙΕΙΝΟΣ ΤΡΟΠΟΣ ΖΩΗΣ
5ο ΕΙΔΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
Διδακτικές αρχές για τη διδασκαλία των Φ.Ε σύμφωνα με το Δ.Ε.Π.Π.Σ Οι Φ.Ε είναι πειραματικές επιστήμες, περισσότερο Οι Φ.Ε είναι πειραματικές επιστήμες,
Ορισμός της διδασκαλίας Οι ενέργειες και οι χειρισμοί, στους οποίους προβαίνει ο εκπαιδευτικός για να βοηθήσει το μαθητή στην οικειοποίηση γνώσεων και.
Αξιολόγηση στη φυσική αγωγή
Θεωρητικό πλαίσιο 1ου και 2ου κύκλου
ΑΘΛΗΤΙΚΗ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ - ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της.
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΘΕΤΙΚΩΝ ΣΤΑΣΕΩΝ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
Η ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΩΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΠΡΑΞΗ
Το νέο Αναλυτικό Πρόγραμμα του ελληνικού Νηπιαγωγείου
Αριστοτέλειο Παν/μιο Θεσ/νικης
Δύσκολες Συμπεριφορές στο Σχολείο.
ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΚΡΙΣΕΩΝ ΣΤΟ ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ: Στρατηγικές ένταξης και επικοινωνίας Ευάγγελος Πεπές.
Αθλητισμός και γυναίκες. Ομοιότητες ανάμεσα σε αθλητές των δύο φύλων Ισχυρά παρακινούμενοι και προσανατολισμένοι στην επίτευξη Ισχυρά παρακινούμενοι και.
Η μεγάλη κυρία της Παιδαγωγικής Μαρία Μοντεσσόρι βάσισε το εκπαιδευτικό της σύστημα στη βούληση των παιδιών να επιλέγουν ελεύθερα τη δραστηριότητα που.
ΠΑΙΔΕΙΑ. Προϋποθέσεις σύγχρονης εκπαίδευσης  εκπαιδευτικοί με υψηλή επιστημονική και παιδαγωγική κατάρτιση  σύγχρονο περιεχόμενο σπουδών  κατάλληλη.
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ (PROJECT)
Ιγ’ δημοτικο σχολειο παφου Προγραμμα «Νιωθω ασφαλησ στο σχολειo μου»
ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΑΣΚΗΣΗ Εργαλείο για τη ζωή μας.
Η παιδαγωγική σχέση.
ΑΝΑΠΗΡΙΑ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ- ΠΤΕΑ
Γιατί η Αγωγή υγείας στα σχολεία
Μοντέλο Kaiser Το μοντέλο στηρίζεται στην αρχή της προληπτικής δράσης.
Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ συστηματική και μεθοδευμένη δραστηριότητα κατά την οποία ο δάσκαλος αποσκοπεί να επιδράσει, σύμφωνα με ορισμένους σκοπούς και χρησιμοποιώντας.
Ανάπτυξη Μια συνεχής, δυναμική διαδικασία. Σταδιακή απόκτηση δεξιοτήτων, οι οποίες επιτρέπουν τη μετάβαση από την εξάρτηση στην αυτονομία. Βιολογικές και.
Επιθετικότητα – Βία στον Αθλητισμό και τη Φυσική Αγωγή
Eφαρμοσμένα προγράμματα Ολυμπιακής Παιδείας στο εξωτερικό Μοντέλα ηθικής ανάπτυξης Ευάγγελος Αλμπανίδης Αναπληρωτής Καθηγητής.
Αρχαιοελληνικές αντιλήψεις για τη Φυσική Αγωγή και τον Αθλητισμό
Στέκομαι, περπατώ…φρενάρω
ΣΚΟΠΟΙ ΤΗΣ ΠΡΟΠΟΝΗΣΗΣ ΣΤΗΝ ΚΑΛΑΘΟΣΦΑΙΡΙΣΗ η φυσική προετοιμασία των παικτών η ψυχοπνευματική τους προετοιμασία η εκμάθηση της βασικής τεχνικής η θεμελίωση.
ΤΙ ΕΙΝΑΙ Η ΑΘΛΗΤΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ ;;; COX Αθλητική Ψυχολογία είναι η επιστήμη η οποία εφαρμόζει τις αρχές της ψυχολογίας στον χώρο του αθλητισμού. Συχνά.
Αναπτυξιακή Ψυχολογία
ΜΑΘΗΜΑ 1. ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΑΡΩΜΑΤΟΘΕΡΑΠΕΙΑ ΕΙΝΑΙ Η ΘΕΡΑΠΕΙΑ ΠΟΥ ΓΙΝΕΤΑΙ ΜΕ ΤΗ ΣΩΣΤΗ ΧΡΗΣΗ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΩΝ ΑΙΘΕΡΙΩΝ ΕΛΑΙΩΝ ΠΟΥ ΠΑΙΡΝΟΥΜΕ ΑΠΟ ΤΑ ΦΥΤΑ. Η ΛΕΞΗ ΑΡΩΜΑ.
ΑΞΙΕΣ, ΣΤΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΑ ΚΕΦΑΛΑΙΟ 5. Πώς αντιλαμβάνεστε την έννοια της στάσης (attitude);
ΑΣΚΗΣΗ ΚΑΙ ΥΓΕΙΑ ΑΝΤΩΝΙΑ ΣΤ 1. Η ΑΣΚΗΣΗ ΒΟΗΘΑΣΤΟ ΜΕΤΑΒΟΛΙΣΜΟ ΜΑΣ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΥΓΕΙΑ ΜΑΣ. ΟΤΑΝ ΓΥΜΝΑΖΟΜΑΣΤΕ ΔΥΝΑΜΩΝΟΥΜΕ ΤΟ ΣΩΜΑ ΜΑΣ. ΕΠΙΣΗΣ Η ΑΣΚΗΣΗ ΜΑΣ ΚΑΝΕΙ.
Το Σχολείο της Σχεσιοδυναμικής Παιδαγωγικής Η Σχ. Π. είναι η παιδαγωγική που ασχολείται με τη μελέτη και εμφάνιση των φαινομένων της διαπροσωπικής δυναμικής.
ΜΑΘΗΜΑ 1 – ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ Μουστάκα Φρίντα Καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής, MSc, Med, PhD ΑΘΛΗΤΙΚΗ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΙΕΚ ΑΙΓΕΑΣ ΠΡΟΠΟΝΗΤΗΣ ΑΘΛΗΜΑΤΩΝ.
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ: ΤΑΧΟΥ-ΗΛΙΑΔΟΥ Καραντάκη Μαργαρίτα Α.Ε.Μ.: 3141.
Αντικείμενο και κλάδοι της Παιδαγωγικής Επιστήμης.
Σχολικές πρακτικές για την καλλιέργεια θετικού κλίματος Φραντζή Αντιόπη Διευθύντρια 70 ου Δ.Σ Αθηνών Σάββατο, 16 Μαΐου ο Δημοτικό Σχολείο Αθηνών.
Εισαγωγή στην αθλητική επιστήμη Η γέννηση της επιστήμης υπήρξε ο θάνατος της δεισιδαιμονίας (Haxley)
ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΦΙΟΡΕΛΛΑ ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ. Η Υγεία είναι ο παράγοντας που μετράει την φυσική, ψυχολογική ή ακόμα και την πνευματική κατάσταση ενός ζώντος οργανισμού.
Βασικοί Παιδαγωγικοί όροι
Έργο Παιδαγωγικής, κλάδοι, βασικοί παιδαγωγικοί όροι Έργο Παιδαγωγικής: να βοηθήσει το παιδί και τον έφηβο να διανύσει ομαλά την εξελικτική του πορεία.
Στέφανος Φ. Βασιλόπουλος
Μάθηση σημαίνει τροποποίηση συμπεριφοράς & σχηματισμό συνηθειών
ΗΘΙΚΗ & ΗΘΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ
Σχολείο, αγωγή και κοινωνία Παλιά: με βάση τις κοινωνικές συνθήκες παραδοσιακές μορφές αγωγής: κάλυψη αναγκών Οικογένεια: σταθεροί ρόλοι. Διαιώνιση.
Ευάγγελος Αλμπανίδης Καθηγητής
ΥΓΕΙΑ & ΤΡΟΠΟΙ ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΤΗΣ
Μάριος Κουκουνάρας-Λιάγκης Λέκτορας Διδακτικής των Θρησκευτικών
Φιλοσοφία Αθλητισμού Ευάγγελος Αλμπανίδης.
Άθληση και μαθητής Η ομάδα εργασίας μας ανέλαβε να ασχοληθεί με τη σημασία της άθλησης στη ζωή των μαθητών και τις θετικές επιπτώσεις της άθλησης στη.
ΝΕΟ ΛΥΚΕΙΟ Έννοια και Σκοποί του Νέου Λυκείου
ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΣΧΟΛΕΙΟΥ-ΓΟΝΕΩΝ Γιαλυράκη Πόπη Σύμβουλος Ψυχικής Υγείας(Msc), Play Therapist Θεραπεύτρια ζευγαριών (ICEEFT), Εκπαιδεύτρια ομάδων γονέων(Gordon-Fillial)
ΚΥΡΙΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΤΗΣ ΠΡΟΠΟΝΗΤΙΚΗΣ ΣΤΗΝ ΚΑΛΑΘΟΣΦΑΙΡΙΣΗ
Σχολική Κοινωνική Ζωή Σ. Κ. Ζ.
Μυοσκελετικά προβλήματα Φυσικοθεραπεία
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Ο ρόλος του καθηγητή Φυσικής Αγωγής στο Σχολείο Στυλιανίδης Χριστόδουλος Σχολικός Σύμβουλος Φυσικής Αγωγής Νομού Μεσσηνίας Καλαμάτα, Ιούνιος 2009

Καθηγητής Φυσικής Αγωγής 1.Φυσική Αγωγή 1.Παιχνίδια ( Βασικές κινητικές δεξιότητες και έννοιες, φυσική κατάσταση ) 2.Γυμναστική ( Ευλυγισία ) 3.Μουσικοκινητικές δραστηριότητες – Χορός ( Ρυθμός, Δημοτικοί χοροί ) 4.Αθλήματα ( Αθλητικές δεξιότητες ) 5.Αγωγή υγείας ( Γνωρίζω το σώμα μου ) 6.Ευ αγωνίζεστε (Θετική στάση απέναντι στον αθλητισμό, σεβασμός στον αντίπαλο, δια βίου άσκηση ) 2.Ανάπτυξη 1.Επιστημονική παρακολούθηση της ανάπτυξης και η παιδαγωγική παρέμβαση στην πορεία της. 3.Υγεία 1.Παρακολούθηση της υγείας και πρόληψη παραμορφώσεων και δυσμορφιών

Τι σημαίνει ανάπτυξη; Είναι η δυναμική αλυσίδα των αλλαγών που αρχίζει από την πλήρη ανικανότητα του νεογέννητου και φτάνει στην τελειότητα και την πλήρη ανεξαρτησία του ενήλικα (Tanner 1961)

Σκέψεις σημαντικών ανθρώπων που αποκαλύπτουν την αξία της γνώσης των νόμων της ανάπτυξης “Το παιδί μεγαλώνει. Η διαδικασία της ανάπτυξης προχωρά στο χρόνο χωρίς να την βλέπουμε” (Michalowicz) (Michalowicz) «Δεν πάει μόνο ο εγκέφαλος του παιδιού στο σχολείο αλλά ολόκληρο το παιδί» (Kacpczak) (Kacpczak) «Το παιδί δεν είναι μινιατούρα του ενήλικα» (Komenski, Rousseau, Frobel)

Οι αλλαγές που συνθέτουν το φαινόμενο της ανάπτυξης διακρίνονται στις εξής περιπτώσεις Αύξηση, ποσοτικές αλλαγέςΑύξηση, ποσοτικές αλλαγές Διαφοροποίηση, ποιοτικές αλλαγέςΔιαφοροποίηση, ποιοτικές αλλαγές Ωριμότητα, τελειοποίηση και πλήρη εξειδίκευση των συστημάτωνΩριμότητα, τελειοποίηση και πλήρη εξειδίκευση των συστημάτων

Παιδαγωγική αξία της γνώσης των νόμων της σωματικής ανάπτυξης Ο καθηγητής Φυσικής Αγωγής Γνωρίζει τι ωφελεί και τι βλάπτει την ανάπτυξη.Γνωρίζει τι ωφελεί και τι βλάπτει την ανάπτυξη. Προσαρμόζει κατάλληλα τα προγράμματα.Προσαρμόζει κατάλληλα τα προγράμματα. Ερμηνεύει σωστά τη συμπεριφορά και την απόδοση των παιδιών.Ερμηνεύει σωστά τη συμπεριφορά και την απόδοση των παιδιών. Αποφεύγει σοβαρά παιδαγωγικά σφάλματα.Αποφεύγει σοβαρά παιδαγωγικά σφάλματα.

Η γνώση των νόμων της ανάπτυξης μας αποτρέπει από το να διαπράξουμε σοβαρά παιδαγωγικά σφάλματα

ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΣΤΗΝ ΠΡΟΑΓΩΓΗ ΤΗΣ ΥΓΕΙΑΣ

Η υγεία είναι θεμελιώδης προϋπόθεση για την επιτυχή έκβαση της διαπαιδαγώγησης (Sniadecki). Η αγωγή είναι ένας ουσιαστικός παράγοντας για τη διατήρηση και προαγωγή της υγείας (Demel).

ΥΓΕΙΑ ΔΕΝ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΕΛΛΕΙΨΗ ΑΣΘΕΝΕΙΑΣ Η ΑΝΑΠΗΡΙΑΣ, ΕΙΝΑΙ Η ΒΕΛΤΙΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ, ΨΥΧΙΚΗ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΟΥ ΑΤΟΜΟΥ (Π.Ο.Υ.,1948)

 Η κοινή γνώμη συνδέει την άσκηση με την υγεία.  Η φυσική κατάσταση αποτελεί τη βασικότερη παράμετρο υγείας.  Με την άσκηση αυξάνονται οι δυνατότητες δημιουργίας θετικής στάσης απέναντι στον υγιεινό τρόπο ζωής.  Οι ειδικοί της φυσικής αγωγής έχουν τις απαιτούμενες παιδαγωγικές και βιοιατρικές γνώσεις.  Οι καθηγητές Φ. Α. έχουν ανιδιοτελή στάση απέναντι στην υγεία του ανθρώπου, επομένως είναι οι μόνοι που μπορούν να αναπτύξουν προληπτική δράση για να την υγεία.

Σε όσο πιο μικρή ηλικία το παιδί αρχίζει να γυμνάζεται για την υγεία τόσο αυξάνονται οι πιθανότητες να συνεχίσει να γυμνάζεται για την υγεία και κατά την ενηλικίωση

Η Φυσική Αγωγή διαφέρει από τις άλλες επιστήμες  Έχει δική της θεωρία  Έχει διαφορετικό αντικείμενο  Διαθέτει ιδιαίτερες μεθόδους έρευνας  Διαθέτει ξεχωριστά μέσα και μεθόδους επίδρασης στην προσωπικότητα

Η Φυσική Αγωγή ως δραστηριότητα θεωρείται δευτερεύουσα ( επειδή προάγει το σώμα, που θεωρείται δευτερεύουσα αξία ), ενώ ότι προάγει τη νόηση θεωρείται πρωτεύον

Με βάση τη νοησιαρχία η νόηση είναι το κυρίαρχο γνώρισμα της ανθρώπινης ύπαρξης

Η νοητική απόδοση θεωρείται ανεξάρτητη από τη σωματική =

Η αγωγή είναι ενιαία Κάθε μέρος της αγωγής απευθύνεται σε μια πλευρά της προσωπικότητας Η διάκριση των πλευρών της προσωπικότητας ισχύει μόνο θεωρητικά. Επομένως και ο διαχωρισμός της αγωγής σε μέρη, όπως: αισθητική, ηθική, πνευματική, φυσική, διανοητική κ.ά., ισχύει μόνο θεωρητικά

Η αγωγή είναι ενιαία γιατί ενιαία είναι η προσωπικότητα Η ενότητα της προσωπικότητας στηρίζεται στο νόμο του αδιαίρετου της ανθρώπινης ύπαρξης Αποδεχόμενοι το αδιαίρετο της ανθρώπινης ύπαρξης, την ενότητα και την ισοτιμία των πλευρών της προσωπικότητας επιβάλλεται να δεχτούμε την ενότητα και την ισοτιμία των μερών της αγωγής

Η Φυσική Αγωγή πρέπει να συνδεθεί με την ανάπτυξη του ανθρώπου και να αποκτήσει το κύρος που της αξίζει