Τίτλος: Σχολική Ζωή και Τέχνη Μάθημα: Ερευνητική εργασία Τμήμα: Α3 Εκπαιδευτικός: κα Βουδούρη Μαρία Γυμνάσιο Μακροχωρίου, 2014
Περιεχόμενα Σχολική Ζωή Τέχνη Χρώματα στην τέχνη Ζωγράφοι Τέχνη Χρώματα στην τέχνη Ζωγράφοι Δουλειά στο σχολείο Συμπεράσματα
Σχολική Ζωή Το Γυμνάσιο Μακροχωρίου είναι μεγάλο και παλιό σχολικό κτήριο αλλά παρόλα αυτά όμορφο και επιβλητικό. Περιτριγυρίζεται από μεγάλη αυλή στην οποία βρίσκονται ένα γήπεδο πετοσφαίρισης, ένα καλαθοσφαίρισης και ένα ποδοσφαίρου, για το δικαίωμα των παιδιών στην άθληση. Περιβάλλεται από δέντρα για καλύτερη αισθητική άποψη!
Τέχνη Ορισμός της Τέχνης: Τέχνη είναι η ικανότητα του ανθρώπου να εκφράζει και να δημιουργεί έργα. Η ανάγκη του να εξωτερικεύει τις σκέψεις, τις ιδέες, και τα συναισθήματα του, για να επικοινωνεί με τον εαυτό του και τους άλλους. Στην Ελληνική γλώσσα η λέξη «τέχνη» περιλαμβάνει οποιαδήποτε διαδικασία για την παραγωγή κάποιου προϊόντος.
Μέσα από την Τέχνη εκφραζόμαστε, περιγράφουμε, αισθανόμαστε! Η σημασία της τέχνης Μέσα από την Τέχνη εκφραζόμαστε, περιγράφουμε, αισθανόμαστε!
Η τέχνη σε όλες τις γλώσσες Αγγλικά: Art Αφρικάνικα: Kuns Βασκικά: Artea Γαλλικά: Art Γερμανικά: Art Δανικά: Kunst Ιρλανδικά: Ealain Ισπανικά: Arte Ισλανδικά: List Ιταλικά: Arte Νορβηγικά: Art
Προσφορά της τέχνης Οι τέχνες μαθαίνουν στα παιδιά να κρίνουν τις ποιοτικές σχέσεις, αντίθετα από την υπόλοιπη διδακτέα ύλη, όπου υπάρχουν μόνο σωστές και λάθος απαντήσεις. Οι τέχνες διδάσκουν στους μαθητές ότι τα προβλήματα δεν έχουν μόνο μια λύση. Οι τέχνες μας δείχνουν ότι υπάρχουν πολλοί τρόποι να ερμηνεύσει κανείς τον κόσμο. Οι τέχνες μαθαίνουν στα παιδιά ότι τα όρια της γλώσσας μας δεν είναι τα όρια της γνώσης μας. Οι τέχνες βοηθούν τα παιδιά να πουν τα ανείπωτα. Οι τέχνες μαθαίνουν στα παιδιά να σκέφτονται μέσω των υλικών για να κάνουν τις εικόνες πραγματικότητα.
Χρώματα στην Τέχνη Η σημασία των χρωμάτων: Δεν υπάρχουν «καλά» ή «άσχημα» χρώματα. Όλα τα χρώματα έχουν θετικά και αρνητικά αποτελέσματα ανάλογα με το περιβάλλον και προκαλούν αντιδράσεις οι οποίες κατευνάζονται από την εμπειρία αυτών που τα βλέπουν.
Πιο συγκεκριμένα: Κόκκινο: Το χρώμα του πάθους και της έντασης δηλώνει την έντονη διάθεση για ζωή και δημιουργία. Πράσινο: Άτομα που εργάζονται σε ένα καταπράσινο περιβάλλον παρουσιάζουν λιγότερα προβλήματα υγείας. Κίτρινο: Συνδέεται με τη φώτιση και τη νοημοσύνη. Διεγείρει τον εγκέφαλο και βοηθάει στην πέψη. Μπλε: Το χρώμα της γνώσης αλλά και της μάθησης. Κόβει αυστηρά την όρεξη και όσοι κάνουν δίαιτα τοποθετούν μια μπλε λάμπα στο ψυγείο τους. Μη βάλετε μπλε λάμπες στην τραπεζαρία σας γιατί κινδυνεύετε να πεθάνετε από την πείνα. Πορτοκαλί: Είναι πανίσχυρο και χαρούμενο χρώμα ενώ ενθαρρύνει την επικοινωνία. Καφέ: Υποδηλώνει σταθερότητα, ασφάλεια και ευγένεια. Μοβ: Είναι το χρώμα του διαλογισμού και της βαθύτερης σκέψης: μια πηγή έμπνευσης. Λευκό: Το χρώμα της αγνότητας υποδηλώνει την καλή σας διάθεση και την ανάγκη για εσωτερική ηρεμία και γαλήνη. Μαύρο: Δηλώνει το φόβο για το άγνωστο και δημιουργεί ένα πέπλο μυστηρίου γύρω από αυτούς που το φορούν.
Χρώματα, μουσική και αρώματα: Τα χρώματα είναι σχεδόν ίδια με τους ήχους της μουσικής. Έτσι, όταν βλέπουμε το λευκό φως είναι σαν να ακούμε όλους τους μουσικούς ήχους ταυτόχρονα. Ήχος, χρώματα και αρώματα έχουν επίσης και θεραπευτική χρήση από την αρχαιότητα και σχετίζονται μεταξύ τους.
Ζωγράφοι Πάμπλο Πικάσο: Γεννήθηκε στις 25 Δεκεμβρίου 1881 στην Ισπανία και πέθανε στις 8 Απριλίου 1983 στη Γαλλία. Είναι ένας από τους κυριότερους εκπροσώπους της τέχνης του 20ου αιώνα. Το 1897, πήρε χρυσό βραβείο για τον πρώτο πίνακά του. Ως παρακαταθήκη άφησε περίπου 20.000 αυτοτελή έργα του.
Λεονάρντο ντα Βίντσι: (1452- 1519) Μεγάλος Ιταλός καλλιτέχνης και επιστήμονας. Είναι μια από τις μεγαλύτερες διάνοιες της Αναγέννησης κυρίως όμως είναι ζωγράφος. Αθάνατο τον έκαναν η «Τζοκόντα», «Ο μυστικός δείπνος», «Η παρθένος των βράχων» κλπ.
Δουλειά στο σχολείο
Συμπεράσματα Μάθαμε να δουλεύουμε συνεργατικά. Μάθαμε να ανακαλύπτουμε πληροφορίες. Εμβαθύναμε περισσότερο στον όρο τέχνη. Διδαχτήκαμε την ησυχία στην τάξη μέσα από τέτοιου είδους συνεργασίες. Ανακαλύψαμε τα χρώματα και την επιρροή που ασκούν στο χώρο μας. Ψάξαμε και βρήκαμε έργα μεγάλων ζωγράφων και ασχοληθήκαμε με αυτούς. Και τέλος, είπαμε πόσο ωραία θα ήταν αν ο χώρος του σχολείου μας, διέθετε κάποιους πίνακες τέχνης.