Διδασκαλία των Φ.Ε. στο Νηπιαγωγείο

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΑΝΑΔΟΜΗΣΗ ΣΧΕΔΙΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Advertisements

ΗΜΕΡΙΔΑ «Λόγος και Αντίλογος για την Επιλογή και Αξιολόγηση των Εκπαιδευτικών : Τάσεις και Προβληματισμοί» Σάββατο, 13 Απριλίου 2013 Ανάπτυξη Μηχανισμών.
Πανασέτη Στέφανη Σκαρπάρη Παρασκευή
Πανελλήνιο Ψηφιακό Αποθετήριο Μαθησιακών Αντικειμένων
Στρατηγικές διδασκαλίας και σχεδιασμός μαθήματος
Inspiring Science Education : Ένταξη Σχολικών Μονάδων,
Η Πρακτική σας Άσκηση στο πλαίσιο της Διδακτικής Μαθηματικών ΙΙ.
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
Στρατηγικές διδασκαλίας και σχεδιασμός μαθήματος/ Ήχος
‘‘Towards Achieving Self Regulated Learning
Διδασκαλία των Φ.Ε. στο Δημοτικό Σχολείο
Ατομικό έργο Προβληματισμοί και προτάσεις για τη διδασκαλία του μαθήματος Γιάννης Τούρλος, ΠΕ 17 Ηλεκτρολόγος, Πρόεδρος Πανελλήνιας Ένωσης Καθηγητών.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ – ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
«Ενδυναμώνοντας την Παιδαγωγική Αυτονομία
Η Πρακτική σας Άσκηση στο πλαίσιο της Διδακτικής Μαθηματικών ΙΙ.
ΣΧΕΔΙΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΑΠΛΟ ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ ΚΥΚΛΩΜΑ
Tσουλής Μιλτιάδης: – Βασικές έννοιες στη Διδακτική με την υποστήριξη των ΤΠΕ.
Μοντελοποίηση Έργα Μαθήματα Αξιολόγηση Αναστοχασμός Αναστοχασμός.
ΑΝΑΔΟΜΗΣΗ ΕΝΟΤΗΤΑΣ «ΔΙΑΦΑΝΕΙΑ ΣΩΜΑΤΩΝ» (Δ’ τάξη)
Αναδόμηση Σχεδίου Μαθήματος ΑΝΑΠΝΕΥΣΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
EDUE 240: Βάσεις και Βασικές Έννοιες των Φυσικών Επιστημών στο Δημοτικό Maria Evagorou Fall UNIC, Συνάντηση 2η.
 Να δούμε το υλικό  Διδακτικοί στόχοι  Διδακτικές στρατηγικές  Αλληλεπίδραση στην τάξη  Τι είναι φυσική, χημεία, βιολογία;  Αξιολόγηση μαθητών και.
Οπτική Συνάντηση 3 η EDUE-340. Περιεχόμενο Μαθήματος Επαναφορά εννοιών Οπτική – πρακτική προσέγγιση Παρουσίαση Κεφαλαίου 12, Χαλκιά (2010) Σχεδιασμός.
Διδασκαλία των Φ.Ε. στο Νηπιαγωγείο
1 ο Σεμινάριο Διδακτικής των Φυσικών Επιστημών ΕΠΑ 429: Σχολική Εμπειρία Δήμητρα Χατζηχαμπή - Μάριος Παπαευριπίδου Ειδικό Εκπαιδευτικό Προσωπικό στις.
ΣΤΑΔΙΑ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΧΑΡΤΟΓΡΑΦΗΣΗΣ ΕΝΝΟΙΩΝ ΜΕ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΤΟΥ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ KIDSPIRATION Πάμπος Χρυσοστομου Σύμβουλος Πληροφορικής Λεμεσού.
Οπτική, Καθρέφτες και Διαφάνεια σωμάτων
Σεμινάριο Διδακτικής των Φυσικών Επιστημών στο πλαίσιο του μαθήματος ΕΠΑ 429: Σχολική Εμπειρία Μάριος Παπαευριπίδου – Δήμητρα Χατζηχαμπή Ειδικό Εκπαιδευτικό.
Οριζόντιο Έργο Υποστήριξης Σχολείων, Εκπαιδευτικών και Μαθητών στο Δρόμο για το ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ, νέες υπηρεσίες Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου και Στήριξη.
Η ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ ΤΑΞΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ ΤΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΤΗΣ ΔΙΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΕΝΟΣ PROJECT.
Εισαγωγή στα κοινωνικο-επιστημονικά Θέματα Φαινόμενο του Θερμοκηπίου
Βασικές έννοιες των Φ.Ε. στο Δημοτικό Σχολείο Συνάντηση 1 η.
ΔΙΕΡΕΥΝΗΣΗ Δημοσθένους Πωλίνα Δρακωνάκη Δέσποινα Κωνσταντίνου Μαρία Παπαχρυσοστόμου Κική.
Δεύτερη συνάντηση Μάχιμων Εκπαιδευτικών ΚΥΠΡΙΑΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ.
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΗΣ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ ΚΑΜΠΟΥΡΗΣ. Γραπτή αξιολόγηση / διαγωνίσματα (προειδοποιημένα και απροειδοποίητα ) 60% Προφορική αξιολόγηση (συμμετοχή στο μάθημα)
Προαγωγή δημιουργικότητας και καινοτομίας στην Επιστήμη στο Δημοτικό Σχολείο Η Επιστήμη προσφέρεται ιδιαίτερα για προαγωγή του πιο πάνω στόχου γιατί τα.
ΦΥΣΙΚΑ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΕΡΕΥΝΩ ΚΑΙ ΑΝΑΚΑΛΥΠΤΩ Ε΄ & ΣΤ΄ΤΑΞΕΩΝ.
ΟΙ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΜΙΑ ΠΡΩΤΗ ΘΕΩΡΗΣΗ ΣΑΡΑΝΤΟΣ ΨΥΧΑΡΗΣ
Ήχος, Επιχειρηματολογία στις Φ.Ε, εναλλακτικές αντιλήψεις μαθητών
ΑΝΑΛΥΟΝΤΑΣ ΜΙΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ
Κατερίνα Θεοδοσέλη, Συντονίστρια Εθνικού Δικτύου Κυκλοφοριακής Αγωγής
ΜΟΥΣΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΓΙΑ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ Ι
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ
ΠΑΚΕ Δυτικής Ελλάδας – Πελοποννήσου Πανεπιστήμιο Πατρών, Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης & της Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου.
Η σκέψη και πράξη του εκπαιδευτικού Άννα Σπύρτου Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας
Γυμνάσιο Αγίου Νεοφύτου Φυσιογνωστικά Α΄ Γυμνασίου.
Παρουσίαση Αξιολόγηση μαθητή και διδασκαλίας Κατσίρας Λεωνίδας, Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ 13, Νομικών- Πολιτικών Επιστημών Στερεάς Ελλάδας και Θεσσαλίας.
Μάθημα: Ιστορία και πολιτισμός Ιστορία και πολιτισμός στην εκπαίδευση Etta R. Hollins Κεφάλαιο 8: Μετασχηματισμός της επαγγελματικής πρακτικής Διδάσκον:Α.Ανδρέου.
Διδακτική της Πληροφορικής
Βιολογία Γυμνασίου.
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
Ειρήνη Πετράκη Δασκάλα – Πυρήνας ΤΠΕ Μάρτιος, 2011
Η Αξιολόγηση στα φύλλα εργασίας 5, 8 και 9
ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΠΑΛΟΥΡΙΩΤΙΣΣΑΣ
ΕΦΕΙΑ – 4ο Μάθημα Ανάδειξη των ι.μ. Μεθοδολογία Workshop.
ΕΝΝΟΙΕΣ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ Ι & ΑΝΑΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ ΤΟΥΣ
ΣΥΓΧΡΟΝΟ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΜΕΘΟΔΟΙ ΕΠΙΛΥΣΗΣ Στην τεχνολογική εκπαίδευση, η διδασκαλία μέσω επίλυσης προβλημάτων έχει γίνει το επίκεντρο των διδακτικών.
Η Αξιολόγηση στα φύλλα εργασίας 5, 8 και 9
Η σκέψη και πράξη του εκπαιδευτικού
Πειράματα Φυσικής για το Λύκειο Σχολ. έτος
Πειράματα Χημείας για το Λύκειο Σχολ. έτος
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Αξιολόγηση της διδασκαλίας – Αναστοχασμός του εκπαιδευτικού
ΕΝΝΟΙΕΣ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ Ι & ΑΝΑΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ ΤΟΥΣ
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
ΠΑΚΕ Δυτικής Ελλάδας – Πελοποννήσου
44ο Νηπιαγωγείο Πατρών
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Διδασκαλία των Φ.Ε. στο Νηπιαγωγείο Μάθημα 3 Σχεδιασμός Σχεδίου μαθήματος/ Το πείραμα στο νηπιαγωγείο/ Η έννοια του ήχου

Στοιχεία ενος σχεδίου μαθήματος Τί πρέπει να συμπεριλαμβάνει ένα καλό σχέδιο μαθήματος στις Φ.Ε.; Στις ομάδες σας μελετήστε τα 2 σχέδια μαθήματος που θα σας δοθούν και εντοπίστε θετικά στοιχεία και πιθανές αδυναμίες.

Ιδεοθύελλα Σημαντικότητα πειράματισμού Τα πειράματα γίνονται από τα παιδιά (Υπέρ και κατά) Τα πειράματα γίνονται από τον εκπαιδευτικό (Υπέρ και κάτα)

Πτυχές της διδασκαλίας του μαθήματος Κατανόηση επιστημονικών επεξηγήσεων Σχεδιασμός πειραμάτων για χρήση τεκμηρίων Αναστοχασμός στο τί είναι επιστημονική γνώση Ενεργή συμμετοχή στην επιστήμη (Taking Science to K-12, 2008) Δυστυχώς η έμφαση είναι στην κατανόηση των επιστημονικών επεξηγήσεων – εννοιών, και λιγότερο στα υπόλοιπα.

Ήχος και διάδοση ήχου Δραστηριότητα 1: (15 λεπτά) Περπατήστε από την τάξη μέχρι την καφετέρια, μέσα στην καφετέρια, έξω κοντά στο δρόμο και επιστρέψετε πίσω. Σημειώστε στην πορεία τους ήχουν που έχετε ακούσει (π.χ. Σχεδιάστε ένα χάρτη της διαδρομής και σε αυτόν να φαίνονται οι ήχοι).

Ήχος και διάδοση ήχου Δραστηριότητα 2: Ταξινομήστε τους ήχους σε 2 κατηγορίες (με δικά σας κριτήρια)

Ήχος και διάδοση ήχου Δραστηριότητα 3: Ακούστε τα 5 τραγούδια και σχεδιάστε τον ήχο στο τετράδιο σας: Τραγούδι 1 Τραγούδι 2 Τραγούδι 3 Τραγούδι 4 Τραγούδι 5

Ήχος και διάδοση ήχου Τί δείχνει η γραμμή που σχεδιάσατε για κάθε τραγούδι; Ένταση Τόνος Ρυθμός

Διερεύνηση χαρακτηριστικών ήχου Πού μεταδίδεται ευκολότερα ο ήχος (στερεά, υγρά ή αέρια); Πώς μεταδίδεται ο ήχος; Πώς μπορούμε να μεταβάλουμε την ένταση, τόνο και ρυθμό; Πώς μπορούμε να ηχομονώσουμε αποτελεσματικότερα;

Αναστοχασμός Ποια τα συναισθήματά σας από το σημερινό μάθημα/πειραματισμό; Τί θετικό και τί αρνητικό έχετε βιώσει μέσα από το πείραμα; Πώς θα διέφερε αν το πείραμα γινόταν ως επίδειξη από την εκπαιδευτικό;

Στόχοι μαθήματος για τον ήχο Ποια η έννοια; Ποια τα κομμάτια της έννοιας; Πώς θα εντάξω το μάθημα; Τί δεξιότητες θα διδάξω; Οργάνωση υλικών και ομάδων; Δραστηριότητες; (Ηλικία 5-6, 20 παιδιά)

Για την επόμενη συνάντηση Να διαβάσετε το άρθρο που θα σας σταλεί (επιχειρηματολογία και φυσικές επιστήμες), Να εξηγήσετε (2 σελίδες) τί είναι η επιχειρηματολογία και γιατί είναι σημαντική στη διδασκαλία των φυσικών επιστημών, και να περιγράψετε μια δραστηριότητα στον ήχο που να συμπεριλαμβάνει επιχειρηματολογία. Η επόμενη συνάντηση θα είναι η πιο πάνω εργασία.