 Λαμβάνουν υπόψη τις πολιτισμικές και κοινωνικές συνθήκες μάθησης.  Έχουν επιρροές από ανθρωπολογία και κοινωνική ψυχολογία  Ενδιαφέρονται για τις.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Δ ΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ Α ΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Ε ΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ Υ Λ ΟΓΙΣΜΙΚΟ Υ Αναστασία Γεωργιάδου.
Advertisements

Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
ΦΑΣΕΙΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Προσδιορισμός του διδακτικού στόχου, των κριτηρίων και των στοιχείων της αξιολόγησης Επιλογή της τεχνικής Ερμηνεία των πληροφοριών Αποτύπωση.
Φιλοθέη-Ψυχικό 2013 Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης στη Σχολική Μονάδα
ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΧΑΤΖΗΦΩΤΕΙΝΟΥ M.Sc. Computation, Univ. of London
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Ο ΡΟΛΟΣ ΤΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ & ΤΩΝ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ (ΤΠΕ) ΣΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ Λάμπρος Πόλκας.
Ίδρυμα Ευγενίδη, Καφενείο της επιστήμης, Τεχνολογίες Πληροφορίας & Επικοινωνιών Παιδαγωγική αξιοποίηση Τ. Α. Μικρόπουλος.
Εκπαιδευτικοι εν δρασει νεα πολυτροπικη διδακτικη
Σύγχρονες Θεωρίες Μάθησης στη Διδασκαλία με ΤΠΕ
Η εργαστηριακή διδασκαλία στη Διδακτική των Φυσικών Επιστημών
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Δ.Ε.
“Προετοιμασία του Δασκάλου της Κοινωνίας της Πληροφορίας. Αρχική Επιμόρφωση των Εκπαιδευτικών στις Τεχνολογίες της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας” Πρόταση.
Tσουλής Μιλτιάδης: – Βασικές έννοιες στη Διδακτική με την υποστήριξη των ΤΠΕ.
ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΑ ΓΙΑ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Ενότητα Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ.
Βασίλης Κόμης Αναπληρωτής Καθηγητής
Αξιολόγηση στη φυσική αγωγή
2. Μορφή και οργάνωση του μαθήματος
Η Διδασκαλία των ΤΠΕ στα Δημοτικά Σχολεία με ΕΑΕΠ
Θεωρίες Μάθησης και Εκπαιδευτικά Λογισμικά
Σενάριο.
Επιμορφωτική ημερίδα Εκπαιδευτική Ρομποτική 5/12/2014.
Ενιαίο Πλαίσιο Προγράμματος Σπουδών Πληροφορικής.
Σχεδίαση εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων με την αξιοποίηση των ΤΠΕ Οι ΤΠΕ χαρακτηρίζονται ως μέσο αναδιομόρφωσης της εκπ/κής πρακτικής. Μέσο συμπληρωματικό.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΘΕΜΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ:RECENT DEVELOPMENTS IN FORMAL SETTINGS.(ΕΞΕΛΙΞΕΙΣ ΣΤΑ ΕΠΙΣΗΜΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ. ) ΌΝΟΜΑ ΦΟΙΤΗΤΡ.:ΔΟΜΑΛΗ ΕΙΡΗΝΗ.
ΨΗΦΙΑΚΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ
Ημερίδα : «Οι Τεχνολογίες της Πληροφορίας και Επικοινωνίας (ΤΠΕ) στην Εκπαίδευση » Οι ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διαδικασία Οι ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διαδικασία.
 Αντί για τον όρο Πληροφορική χρησιμοποιείται πλέον ο όρος Τεχνολογίες της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών: ΤΠΕ (ICT: Information and Communications.
1ο ΠΕΚ Θεσσαλονίκης Σύγχρονες διδακτικές προσεγγίσεις για την ανάπτυξη κριτικής-δημιουργικής σκέψης Σύγχρονες μέθοδοι εκπαίδευσης Καρακούσης.
ΓΕΝΙΚΕΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΕΙΣ ΤΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ (ΤΠΕ) Εύη Μακρή - Μ.
Οργανικός και Λειτουργικός Σχεδιασμός Εκπαιδευτικού Λογισμικού
Σύγχρονες Θεωρίες Μάθησης στη Διδασκαλία με ΤΠΕ Β. Μητροπούλου Τμήμα Θεολογίας Α.Π.Θ.
Ο υπολογιστής ως εργαλείο μάθησης
ΟΙ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΜΙΑ ΠΡΩΤΗ ΘΕΩΡΗΣΗ ΣΑΡΑΝΤΟΣ ΨΥΧΑΡΗΣ
Σύγχρονες Θεωρίες Μάθησης στη Διδασκαλία με ΤΠΕ
Xρήση Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση (692) Χρήση Ψηφιακών Εργαλείων στη Διδασκαλία των Μαθηματικών Εαρινό εξάμηνο 2008 Μαθηματικό Τμήμα ΕΚΠΑ.
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΤΩΝ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ
Χρήση και αξιοποίηση ΤΠΕ στην διδακτική διαδικασία
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1 1. ΘΕΩΡΙΕΣ ΜΑΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΣΧΟΛΙΚΗ ΠΡΑΞΗ 1.1 Θεωρίες Μάθησης
Διδακτική Πληροφορικής
Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ συστηματική και μεθοδευμένη δραστηριότητα κατά την οποία ο δάσκαλος αποσκοπεί να επιδράσει, σύμφωνα με ορισμένους σκοπούς και χρησιμοποιώντας.
3 η Πανελλήνια Διημερίδα Καθηγητών Πληροφορικής, Αλεξανδρούπολη Παιδαγωγική Αξιοποίηση των Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών Τ. Α. Μικρόπουλος.
Δικαιούχος φορέας Συμπράττοντες φορείς ● Επιμόρφωση εκπαιδευτικών στις αρχές παιδαγωγικής αξιοποίησης των ΤΠΕ, καθώς και στην απόκτηση.
Αντικείμενο και κλάδοι της Παιδαγωγικής Επιστήμης.
Ένα εννοιολογικό πλαίσιο για τη Διδακτική της Πληροφορικής.
ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ Ι. ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ ΔΙΔΑΣΚΩΝ ΣΤΟ Ε. Π. ΠΑΙ. Κ. ΑΣΠΑΙΤΕ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Β. ΑΙΓΑΙΟΥ - ΜΥΤΙΛΗΝΗ DEA Εκκλησιαστικής Ιστορίας ΑΠΘ / Δρ. Θεολογίας ΑΠΘ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ.
Διδακτική της Πληροφορικής Ορολογία
Η προγραμματιστική δραστηριότητα ως αντικείμενο εκπαίδευσης
ΟΜΑΔΟΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ ΚΑΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ
Διδακτική της Πληροφορικής
Δημοτικά Σχολεία με ΕΑΕΠ, Σ Παπαπέτρου
Ορισμός στρατηγικής διδασκαλίας
ΘΕΩΡΙΕΣ ΜΑΘΗΣΗΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ
Μάριος Κουκουνάρας-Λιάγκης Μάθημα 6
Εισαγωγή στη διδακτική μεθοδολογία
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
για την επιλογή σκοπών και στόχων κατά το σχεδιασμό ΑΠ
ΣΧΕΔΙΑΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ
Ο υπολογιστής ως εργαλείο μάθησης
ΟΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
ΣΥΓΧΡΟΝΟ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΜΕΘΟΔΟΙ ΕΠΙΛΥΣΗΣ Στην τεχνολογική εκπαίδευση, η διδασκαλία μέσω επίλυσης προβλημάτων έχει γίνει το επίκεντρο των διδακτικών.
«Επιμόρφωση εκπαιδευτικών για την αξιοποίηση και την εφαρμογή των ΤΠΕ στη διδακτική πράξη» Έλενα Βλαχογιάννη
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠ/ΚΩΝ ΣΤΙΣ ΤΠΕ
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1 1. ΘΕΩΡΙΕΣ ΜΑΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΣΧΟΛΙΚΗ ΠΡΑΞΗ 1.1 Θεωρίες Μάθησης
Γενική Εκτίμηση (άπαξ)
ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Σκοπός Η συνοπτική παρουσίαση
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
Οργανικός και Λειτουργικός Σχεδιασμός Εκπαιδευτικού Λογισμικού
Μεταγράφημα παρουσίασης:

 Λαμβάνουν υπόψη τις πολιτισμικές και κοινωνικές συνθήκες μάθησης.  Έχουν επιρροές από ανθρωπολογία και κοινωνική ψυχολογία  Ενδιαφέρονται για τις επιρροές που εξασκεί το περιβάλλον (περιβάλλων χώρος, περιρρέουσα ατμόσφαιρα, κοινωνικές τάξεις, τοπική κουλτούρα, λαϊκός πολιτισμός κλπ.)  Η εκπαίδευση στοχεύει στις αξίες της ανθρώπινης αξιοπρέπειας, ελευθερίας, ισότητας, κοινωνικής δικαιοσύνης  Η εκπαίδευση μπορεί να διαδραματίσει ένα πολύ σημαντικό ρόλο στο μετασχηματισμό της κοινωνίας λαμβάνοντας υπόψη της τα στοιχεία του σύγχρονου πολιτισμού  Ο μαθητής να αποκτήσει συναισθηματικά, νοητικά, ψυχοκινητικά εργαλεία προκειμένου να μετασχηματίσει την πραγματικότητα (στη σχολική αίθουσα, στους εκπαιδευτικούς θεσμούς, στην κοινωνία), να γίνει κοινωνικά κριτικό

 Κοινό αξίωμα  Βελτίωση της τεχνολογίας & διαδικασιών παιδαγωγικής επικοινωνίας για καλύτερη μάθηση  Τεχνολογική προσέγγιση της εκπαίδευσης  Οικοδόμηση συστημάτων διδασκαλίας & εκμάθησης  Τεχνολογία : σύνολο στηριγμάτων δράσης (μέσα, εργαλεία, όργανα, συσκευές, μηχανήματα, διαδικασίες, μεθόδους, αλγόριθμους, προγράμματα

Η βαρύτητα πέφτει στα τεχνολογικά μέσα & στην οργάνωση της ύλης (ώστε να αφομοιωθεί καλύτερα)  Συγκεκριμένη ορολογία (π.χ. διαδικασία, μηχανική, επικοινωνία, σχηματοποίηση, τεχνολογία, τεχνικές, μέσα, πληροφοριοποιημένα περιβάλλοντα, προγραμματισμός, σύστημα, εξατομικευμένη διδασκαλία)  Ενεργό ενδιαφέρον για μόρφωση & διδασκαλία  Ζωηρό ενδιαφέρον σχεδιασμού & οργάνωσης των διαδικασιών της μόρφωσης  Επιμονή στα στοιχεία της επικοινωνίας (π.χ. ανάδραση)  Χρησιμοποίηση τεχνολογιών επικοινωνίας (οπτικοακουστικές συσκευές, ηλεκτρονικοί υπολογιστές κλπ).  Επιμονή στην αναγκαιότητα αναγνώρισης συμπεριφορών των μαθητών  Πρόθεση για συστηματοποίηση των φάσεων της μόρφωσης (καθορισμός στόχων, εργασίες αξιολόγησης κλπ)  Προσφυγή σε περιγραφή, τυποποίηση λειτουργιών επιμόρφωσης, χρήση αλγορίθμων  Κριτικές παρατηρήσεις στα οράματα της εκπαίδευσης (ρομαντικά, ουμανιστικά)

 Οργάνωση των μέσων για προσέγγιση των σκοπών  Πρόβλημα: ενεργοποίηση τις εκπαιδευτικές διαδικασίες ώστε να καταστούν αποτελεσματικές  Είναι διεπιστημονική  Προσδιορισμός στόχους  Αναπτύχθηκαν δύο τάσεις:  Η συστημική : οργάνωση των στοιχείων της διδασκαλίας & του διδακτικού σχεδιασμού  Η υπερμεσική : χρήση των νέων τεχνολογικών μέσων στη διδασκαλία & νέα στοιχεία επεξεργασίας πληροφοριών

 Προέλευση: έρευνες που αφορούν τη θεωρία των συστημάτων και οδήγησαν στον παιδαγωγικό σχεδιασμό  Συνίσταται στην εξέταση των σχέσεων μεταξύ των στοιχείων σε συνάρτηση με τους επιδιωκόμενους σκοπούς  Διακρίνουμε σε τρεις θεμελιώδεις κατηγορίες: σκοποί, διαδικασίες, στοιχεία.  Πορεία συστημικού τρόπου: ανάλυση σκοπών, χαρακτηριστικών του μαθητή, σύλληψη συστήματος διδασκαλίας, πειραματισμό συστήματος, αξιολόγηση, εισαγωγή αναγκαίων τροποποιήσεων.  Το συστημικό μοντέλο βάσης παρέχει πλαίσιο για την οργάνωση των εισαγωγικών & συνθετικών στοιχείων, διαδικασίες & αποτελέσματα διδασκαλίας.  Διευκολύνει το σχεδιασμό της διδασκαλίας εμφανίζοντας και οργανώνοντας τους παράγοντες τους οποίους πρέπει να λάβουμε υπόψη για μέγιστη αποτελεσματικότητα

 Προέλευση: έρευνες στην κυβερνητική, τεχνητή νοημοσύνη, γνωστικές επιστήμες, πληροφορική, θεωρίες επικοινωνίας (που έχουν αντικείμενο τη χρήση των media)  Εξετάζει το τεχνολογικό περιβάλλον, την αλληλεπίδρασή του, τη δόμηση αλληλεπιδρώντων συστημάτων (περιβάλλοντα των hypermedia)  Επιδιώκει ένα σύστημα που να λειτουργεί, μια αποτελεσματική τεχνολογία και όχι μια ωραία θεωρία  Επικεντρώνεται στην αλληλεπιδρώμενη χρήση των τεχνολογικών συνόλων που διαχειρίζεται ο Η/Υ και στον μαθητή  Η κατασκευή περιβαλλόντων παίρνει δύο κατευθύνσεις:  Άνοιγμα στον μαθητή  Χρήση πολλών μέσων  Ο Η/Υ γίνεται σταθμός εργασίας προσανατολισμένος στη μάθηση & εργαλείο έκφρασης & ανακάλυψης για το μαθητή

 Επιστήμη ελέγχου και επικοινωνίας μεταξύ ανθρώπου & μηχανικής.  Μελέτη της επικοινωνίας ως παράγοντας οργάνωσης & ελέγχου κάθε συστήματος  Ασχολήθηκε με την επιστημονική μελέτη των σχέσεων μεταξύ διαδικασίας διδασκαλίας & αποτελεσμάτων στον τομέα εκμάθησης  Η εκπαίδευση γίνεται αντιληπτή ως τεχνολογία της αυτοματοποίησης των διαδικασιών της διδασκαλίας με τη βοήθεια αλγορίθμων.

Συνθετικά στοιχεία  Πομπος: καθηγητής, ειδικός στην οργάνωση & μετάδοση της γνώσης  Μήνυμα: το μάθημα είναι σύνολο δομημένων γνώσεων με μια συγκεκριμένη σειρά (χρονολογική, θεωρητική, λογική)  Μέσον: σημαντικό & μορφή οπτικοακουστικού λόγου  Αποδέκτης: μαθητής που πρέπει να αποκτήσει γνώσεις  Περιβάλλον: σχολείο, τάξη, κέντρο διδακτικών μέσων είναι χώροι διδασκαλίας

 Η θεωρία παιδαγωγικού σχεδιασμού  δανείστηκε από τις θεωρίες επικοινωνίας: στοιχεία επεξεργασίας της πληροφορίας  δάνεισε στη διδασκαλία με Η/Υ: περιγραφή των κυριότερων στοιχείων της διδασκαλίας  Η προσέγγιση των υπερμέσων δάνεισε στους χρήστες των συστημάτων την έννοια της ανάδρασης (αμφίδρομη επικοινωνία)  Η συστημική τάση ευνοεί την ποιότητα του παιδαγωγικού σχεδιασμού  Τα υπερμέσα ευνοούν την ποιότητα του λογισμικού και το σύνολο των πολυμέσων