Comenius 1
Επιστημονικά Αποτελέσματα από: › Καθηγητή Θεόδωρου Κατσανέβα › Career Gate Test Προβλέψεις των προοπτικών στην ελληνική αγορά εργασίας για τα επόμενα δέκα χρόνια Η έρευνα στηρίζεται: › Σε ειδική μεθοδολογία › Ισοζύγιο ζήτησης και προσφοράς επαγγελμάτων Comenius 2
700 επαγγέλματα της ελληνικής αγοράς 17 μεγάλες ομάδες Comenius 3
Βάσει προοπτικών Με πολύ θετικές προοπτικές ( ΠΘ ) Με θετικές προοπτικές ( Θ ) Με ουδέτερες προοπτικές ( Ο ) Με αρνητικές προοπτικές ( Α ) Με πολύ αρνητικές προοπτικές ( ΠΑ ) Comenius 4
Βάσει διεξόδων Με ευρύτερες επαγγελματικές διεξόδους (ΔΔΔ) Με μέτριες επαγγελματικές διεξόδους (ΔΔ) Με περιορισμένες επαγγελματικές διεξόδους (Δ) Comenius 5
6
7
8 Πολιτικός επιστήμονας – Οικονομολόγος (ΑΕΙ) ΘΔΔΔ Πληροφορικός - Ηλεκτρ. - Μηχανικός (ΑΕΙ) ΠΘΔΔΔ Πληροφορικός - Οικονομολόγος (ΑΕΙ, ΑΤΕΙ) ΠΘΔΔΔ Πληροφορικός - Οικονομολόγος (ΑΕΙ, ΑΤΕΙ) ΠΘΔΔ Μηχανικός Οικονομίας και Διοίκησης (ΑEI) ΠΘΔΔ Οικονομολόγος διοίκησης (ΑΕΙ, ΑΤΕI) ΠΘΔΔ Οικονομολόγος πωλήσεων (μαρκετινκ) ΠΘΔΔ Τεχνολόγος σχεδιαστής επίπλων ΠΘΔΔ
Τα τμήματα του Τμήματος Λογοθεραπείας διεξάγονται κάτω από την εποπτεία επαγγελματιών όπου αξιολογούν και διαγιγνώσκουν και αποκαθιστούν ασθενείς. Η βάση υποδομής στηρίζεται στους κλάδους Γλωσσολογίας, Ιατρικής και Ψυχολογίας. Comenius 9
Το Τμήμα Επιστήμης Τροφίμων και Διατροφής του Πανεπιστημίου Αιγαίου να γίνει κέντρο αναφοράς σε τοπικό, περιφερειακό, εθνικό και διεθνές επίπεδο. Έχει σκοπό να αναπτύξει ανθρώπινους πόρους, να επεκτείνει και να μεταδώσει γνώση σχετική με τη συνεχή βελτίωση της ασφάλειας, της ποιότητας και της διατροφικής αξίας των τροφίμων. Comenius 10
Αποστολή του τμήματος είναι να εκπαιδεύσει τους σπουδαστές να χρησιμοποιούν σύγχρονες μεθόδους στους τομείς Διατροφής και Διαιτολογίας. Συνεργάζεται με Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα και συνεργάζεται με νοσοκομεία σε λόγους διαιτολόγων και τα λοιπά. Comenius 11
Τμήμα πρωτοποριακό στον τομέα της επιστήμης της πληροφορικής καθώς καλύπτει το κενό που υπάρχει στο χώρο της Ιατρικής/Υγείας και Βιολογίας. Η επαγγελματική αποκατάσταση εντοπίζεται στον ιδιωτικό, δημόσιο τομέα και στον τομέα της έρευνας. Comenius 12
Δίνει στους φοιτητές τις απαραίτητες θεωρητικές και τεχνολογικές γνώσεις ώστε να προστατεύουν την Πολιτιστική Κληρονομιά, να συντηρούν έργα τέχνης και αρχαιότητες. Οι φοιτητές αποκτούν άρτια επιστημονική κατάρτιση η οποία τους καθιστά ανταγωνιστικούς στην αγορά εργασίας. Παρακολουθεί τις εξελίξεις στη διεθνή κοινότητα και συνεργάζεται με Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα της χώρας και του εξωτερικού Comenius 13
Σκοπός του τμήματος αυτού είναι η κατανόηση και η αξιοποίηση των προηγμένων τεχνολογιών στη διαχείριση πληροφοριών καθώς και η αντιμετώπιση συγκεκριμένων προβλημάτων. Οι απόφοιτοι αποκτούν ικανοποιητικό υπόβαθρο στο αντικείμενο της διοίκησης επιχειρήσεων. Comenius 14
Ο σκοπός είναι η δημιουργία στελεχών με γνώσεις οικονομικών επιστημών, γνώσεις πληροφορικής καθώς και οργανωτικές και ηγετικές ικανότητες. Οι πτυχιούχοι είναι αυτοδύναμοι, απασχολούνται στον ιδιωτικό και δημόσιο τομέα. Comenius 15
Τα κύρια κριτήρια και παράγοντες για την επιλογή των σπουδών: Αυτογνωσία για τον τύπο της προσωπικότητας, τα ενδιαφέροντα, τα ταλέντα και το βαθμό της ταύτισης τους με σπουδές και επαγγέλματα. Προοπτικές των επαγγελμάτων, των συνθηκών και αμοιβών εργασίας. Οικογενειακά και Οικονομικά δεδομένα. Εκπαιδευτικά δεδομένα. Τυχαίοι παράγοντες. Comenius 16
Ο ενδιαφερόμενος προσφεύγει σε συμβούλους σταδιοδρομίας, σε τεστ επαγγελματικού προσανατολισμού για να βεβαιωθεί για τα ενδιαφέροντά, τις κλίσεις και τα ταλέντα του. Comenius 17
Αφού ο ενδιαφερόμενος αποκτήσει ισχυρή αυτογνωσία, οφείλει να μάθει για τις προοπτικές των επαγγελμάτων στη εθνική και διεθνή οικονομική πραγματικότητα. Να ενημερωθεί για τα επαγγέλματα του μέλλοντος και ποια έχουν θετικές προοπτικές. Comenius 18
Το οικογενειακό περιβάλλον, η οικονομική παράδοση πιέζουν τους νέους να σπουδάζουν μια από τις επιστήμες που θεωρούνται ότι αποτελούν σίγουρο εφαλτήριο για οικονομική και κοινωνική άνοδο ή να ακολουθήσουν το οικογενειακό επάγγελμα. Πρέπει να διερευνηθούν οι επαγγελματικές προοπτικές. Comenius 19
Η δομή του εκπαιδευτικού συστήματος, το επίπεδο σπουδών, οι επιρροές που ασκούν οι καθηγητές έχουν ειδική βαρύτητα στις επιλογές σπουδών και επαγγελμάτων. Comenius 20
Οι τυχαίοι παράγοντες, καλότυχες ή κακότυχες συμπτώσεις μπορεί να διαδραματίσουν σημαντικό ρόλο στη σταδιοδρομία και στη προσωπική ζωή του ενδιαφερόμενου. Comenius 21
Συνδυάζει τις παραπάνω εκτιμήσεις και οδηγεί στη διαπίστωση: άτομα με ισχυρή θέληση, μπορούν να επιλέγουν ευρύτερο πεδίο επαγγελμάτων. Αντίθετα, άτομα με αδύναμη θέληση, είναι προτιμότερο να στρέφονται σε επαγγέλματα που τους ταιριάζουν. Comenius 22
Κάθε έφηβος πρέπει να συμβουλεύεται τα στοιχεία της έρευνας για την επιλογή των σπουδών του. Η επιλογή πρέπει όμως να βασίζεται και στις ιδιαίτερες ικανότητες (μαθησιακές επιδόσεις, οικογενειακή παράδοση) του ατόμου. Κρίσιμο ρόλο παίζουν οι εργασιακοί σύμβουλοι. Comenius 23
Ποτέ δεν είναι αργά να αλλάξει κάποιος τις σπουδές που έχει επιλέξει, αν καταλάβει ότι δεν τον αντιπροσωπεύουν. Μικρές επαγγελματικές μεταβολές μπορούν να επέλθουν με μεταπτυχιακές σπουδές Comenius 24
Comenius 25
Comenius 26