Comenius 1.  Επιστημονικά Αποτελέσματα από: › Καθηγητή Θεόδωρου Κατσανέβα › Career Gate Test  Προβλέψεις των προοπτικών στην ελληνική αγορά εργασίας.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
« Βελτιστοποιώντας τη χρήση της γνώσης στη διαμόρφωση δημοσίων πολιτικών και στην ανάπτυξη επιχειρηματικής δραστηριότητας. Η στρατηγική σημασία της ανοιχτής.
Advertisements

Το νέο Λύκειο και το νέο σύστημα εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Εξωτερική Αξιολόγηση – • Λειτουργεί.
Πρακτική Άσκηση και Μαθητεία σε χώρες της Ε.Ε.
ΕΡΕΥΝΑ ΑΠΟΡΡΟΦΗΣΗΣ ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ ( ) TOΥ ΠANEΠIΣTHMIOY KΡHTHΣ Συνεδριακή Διημερίδα: “Ανταγωνιστικότητα & Επιστημονικό Δυναμικό” 6-7 Οκτωβρίου 2005.
ΤΜΗΜΑ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΚΑΙ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΔΡΑΜΑΣ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΜΑΘΗΤΩΝ ΓΙΑ ΤΟ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΚΑΙ ΤΙΣ ΕΠΙΛΟΓΕΣ.
ΓΡΑΦΕΙΟ ΔΙΑΣΥΝΔΕΣΗΣ TEI ΛΑΜΙΑΣ Ε. Υ. ΔΡ. Θ. ΓΚΑΝΕΤΣΟΣ Άξονας Προτεραιότητας 6 «Αναβάθμιση των συστημάτων αρχικής επαγγελματικής κατάρτισης και επαγγελματικής.
ΕΘΝΙΚΟ & ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ
Αλέξανδρος Σαχινίδης, ΜΒΑ, Ph.D. ΙΟΥΝΙΟΣ 2009
Οργανωση & Διοικηση επΙχΕΙΡΗσεων τροφιμων & Γεωργιασ
ΣΧΟΛΗ ΘΕΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΕΣ ΠΡΟΟΠΤΙΚΕΣ ΤΩΝ ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ
ΝΕΟ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ (Σύμφωνα με το νόμο 4186/ ) ΚΕ.ΣΥ.Π. Ηρακλείου Δρ. Αντωνίου Θεόδωρος.
Η ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ ΤΟΥ ΤΟΔΑ ΚΑΙ ΤΩΝ ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ ΤΟΥ ΣΤΗΝ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΩΝ ΑΘΛΗΤΙΚΩΝ ΟΡΓΑΝΙΣΜΩΝ ΤΩΝ ΟΤΑ Θάνος Κριεμάδης, Ph.D., M.B.A., M.A. Αν. Καθηγητής.
Ο Ρ Ι Σ Μ Ο Σ Ε Π Α Γ Γ Ε Λ Μ Α Τ Ο Σ Με τον όρο επάγγελμα εννοούμε το "είδος της βιοποριστικής εργασίας", δηλαδή της εργασίας που θα μας βοηθήσει να.
ΤΟΜΕΑΣ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΙΚΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ
ΗΜΕΡΙΔΑ ΓΙΑ ΘΕΜΑΤΑ ΣΤΑΔΙΟΔΡΟΜΙΑΣ ΛΙΒΑΔΕΙΑ 7/12/2011 Πανεπιστήμιο Στερεάς Ελλάδας Γραφείο Διασύνδεσης Τμήμα Περιφερειακής Οικονομικής Ανάπτυξης.
Βασίλης Παπαχαρίσης ( /
ΜΕΛΕΤΗ ΤΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΤΗΣ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ ΑΣΚΗΣΗΣ ΤΩΝ ΦΟΙΤΗΤΩΝ ΤΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΤΡΟΦΙΜΩΝ Τμήμα Τεχνολογίας Τροφίμων Δεκέμβριος 2012.
ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ ΟΛΟΚΛΗΡΩΜΕΝΗΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΑΝΘΡΩΠΙΝΩΝ ΠΟΡΩΝ & ΜΙΣΘΟΔΟΣΙΑΣ ΓΙΑ ΜΕΓΑΛΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ.
ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΕΣ ΠΟΛΥΤΕΧΝΙΚΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΓΕΩΠΟΝΙΚΕΣ ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΕΣ
5ο επιστημονικΟ πεδΙο Γιανναράκης Μιχάλης Βαΐτσης Φίλιππος.
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ 2ΟΥ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟΥ ΠΕΔΙΟΥ
Page  1 Ο.Παλιάτσου Γαλλική Επανάσταση 1 ο Γυμνάσιο Φιλιππιάδας.
1 Γυναίκες και επιστήμη: μια πρώτη διερεύνηση Λάουρα Αλιπράντη Κύρια Ερευνήτρια, Εθνικό Κέντρο Κοινωνικών Ερευνών.
Οικονομολόγος Ορισμός Ικανότητες-Δεξιότητες Συνθήκες Εργασίας
ΨυχολΟγος.
Β΄ ΛΥΚΕΙΟΥ ΡΙΖΩΜΑΤΩΝ Σχολικό έτος
Συντονιστής: ΕΚΤΟΡΑΣ ΜΠΑΛΗΣ
ΤΜΗΜΑ ΛΟΓΙΣΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΧΡΗΜΑΤΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ
ΣΤΑΔΙΟΔΡΟΜΙΕΣ ΓΥΝΑΙΚΩΝ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ: ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΙ ΕΠΙΚΑΘΟΡΙΣΜΟΙ ΚΑΙ ΠΡΟΣΩΠΙΚΕΣ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΕΣ Η έρευνα αυτή συγχρηματοδοτήθηκε από την Ευρωπαϊκή Ένωση, στα.
Εκπαιδευτικές Δραστηριότητες στο ΕΚΕΦΕ “Δημόκριτος”
Συστήματα Στήριξης Αποφάσεων Η Διαδικτυακή Εφαρμογή ESOG
Page 1 ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΕΡΕΥΝΑΣ ΑΠΟΨΕΩΝ ΚΑΙ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΩΝ ΚΟΡΥΦΑΙΩΝ ΣΤΕΛΕΧΩΝ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΑΓΟΡΑΣ Εμείς δεν βλέπουμε ένα απλό σχεδιάγραμμα. Βλέπουμε τον τρόπο.
Δυνατότητες Ανάπτυξης Καινοτόμων Προϊόντων και Υπηρεσιών στην Περιφέρεια Ηπείρου Βίλλης Μάριος Διευθυντής Ε.ΤΕ.Π.Η. Α.Ε.
Άννα Μίχου 1 ΤΕΧΝΙΚΟ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟ ΕΛΛΑΔΑΣ ΤΜΗΜΑ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ Ο Ρόλος του μηχανικού από την κρίση στην ανάπτυξη Άννα Μίχου Ηλεκτρολόγος Μηχανικός.
1 ΓΙΑ ΜΙΑ ΔΙΕΞΟΔΟ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΓΡΟΤΙΚΗ ΚΡΙΣΗ Γεώργιος Α. Δαουτόπουλος Καθηγητής Γεωπονίας Α.Π.Θ.
Φ. Τροχούτσος, ΤΟΠΜΑΚ Σέρρες 1 Γραφείο Διασύνδεσης Σπουδών & Σταδιοδρομίας του Δ.Π.Θ. Υπηρεσίες Έρευνα για την Επαγγελματική Σταδιοδρομία των Αποφοίτων.
Στοιχεία Διοίκησης Επιχειρήσεων
Ιταλικής Γλώσσας και Φιλολογίας Τμήμα
Ιωάννης Αναγνωστόπουλος, Επικ. Καθηγητής Π. Σ. Ε
Ενίσχυση της έρευνας στο “ΕΠ. Εκπαίδευση και δια βίου μάθηση ” Νίκος Μαρούλης, Logotech AE Καρδίτσα 18 Σεπτεμβρίου 2008.
2 Μοναδικό πρόγραμμα σπουδών στην Ελλάδα: Το Σ.Τ.Ξ.Ε. συνδυάζει στο πρόγραμμα σπουδών του: Τεχνολογία ξύλου Σχεδιασμό επίπλου Τεχνολογία.
ΕΚΕΦΕ «Δημόκριτος» Ινστιτούτο Πληροφορικής & Τηλεπικοινωνιών Κοινωνία της Πληροφορίας & Τεχνητή Νοημοσύνη Δρ. Κωνσταντίνος Δ. Σπυρόπουλος Δντής Έρευνας.
Ενιαίο Πλαίσιο Προγράμματος Σπουδών Πληροφορικής.
Δ.Π.Μ.Σ. «Πληροφορική και Διοίκηση»
1 Υλοποίηση διαλέξεων σύγχρονης εκπαίδευσης Τσέλιος Δημήτρης Καθηγητής Εφαρμογών Ημερίδα παρουσίασης του έργου «Προηγμένες υπηρεσίες ηλεκτρονικής μάθησης.
Εκπαιδευτικές επιλογές μετά το Γυμνάσιο
1 Παρουσίαση της Φιλοσοφίας των Πρακτικών Ασκήσεων στο ΤΕΠΑΕΣ ΠΕΡΣΑ ΦΩΚΙΑΛΗ Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Επιστ. Υπεύθυνη Προγράμματος Πρακτικής Άσκησης ΤΕΠΑΕΣ.
«ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΣΤΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ – Μ.Β.Α.» Χίος, Δεκέμβριος 2013 ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ ΣΧΟΛΗ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΗΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ.
ΒΡΕΦΟΝΗΠΙΟΚΟΜΙΑ!!.
Τμήματα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού «ΤΕΦΑΑ»
Ερευνητική εργασία «Φύλα και επαγγέλματα»
Αναδιάρθρωση της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και λοιπές διατάξεις
Λένα Κυριάκου Εργασιακή Ψυχολόγος – Σύμβουλος Σταδιοδρομίας 12/02/2008
ΤΜΗΜΑ ΘΕΑΤΡΟΥ Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών. 2012Π.Μ.Σ. - Τμήμα Θεάτρου - Α.Π.Θ.2 Η θεατρική παράσταση: ιστορία, θεωρία και πρακτική Λειτουργεί από.
ΕΙΔΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΕΠΙΠΛΟΥ
ΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗMΑ
Επαγγέλματα που ανθούν στην εποχή της κρίσης
ΤΟ ΠΕΔΙΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΕΝΗΛΙΚΩΝ. ΘΕΣΜΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΕΝΗΛΙΚΩΝ 1996 : Ευρωπαϊκό έτος εκπαίδευσης και «Δια Βίου Κατάρτισης» 2000 : Λισσαβόνα Η Ε.Ε.
Βοηθών Βρεφονηπιοκόμων. Περιγραφή επαγγέλματος Ο ειδικός Βοηθών Βρεφονηπιοκόμων είναι εκπαιδευμένος να : Παρακολουθεί υπεύθυνα τα παιδιά σε όλες τους.
 Η ΟΜΑΔΑ ΜΑΣ  ΠΑΝΑΓΙΩΤΙΔΟΥ ΔΗΜΗΤΡΑ ΣΚΑΛΙΔΗΣ ΝΙΚΟΣ ΚΥΡΙΑΚΙΔΟΥ ΣΤΕΛΑ ΨΩΜΙΑΔΟΥ ΜΑΓΔΑ  ΤΣΟΥΡΑ ΜΑΡΙΝΑ ΠΑΡΑΣΤΑΤΙΔΟΥ ΕΛΕΝΗ  ΚΑΤΣΑΜΠΙΡΗ ΣΤΕΛΑ ΠΑΤΡΙΚΕΛΗΣ ΓΙΩΡΓΟΣ.
ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ ΤΕΙ ΜΕΣΟΛΟΓΓΙΟΥ Ιδρυματικός Υπεύθυνος: Βιδάλης Λ. Κοσμάς Υποέργο 01: Πρακτική Άσκηση Φοιτητών ΤΕΙ Μεσολογγίου Υποέργο 02: Κεντρικές.
1 2 ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ 1. ΟΡΑΜΑ2. ΣΚΟΠΟΙ3. ΔΡΑΣΕΙΣ ΕΠΙΤΕΥΞΗΣ ΣΚΟΠΩΝ4. ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΘΕΣΗ6. ΜΕΛΗ7.
ΤΜΗΜΑ ΒΡΕΦΟΝΗΠΙΟΚΟΜΙΑΣ. ΤΜΗΜΑ ΒΡΕΦΟΝΗΠΙΟΚΟΜΙΑΣ TΕΙ ΑΘΗΝΩΝ ΑΤΕΙ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΤΕΙ ΗΠΕΙΡΟΥ ( ΙΩΑΝΝΙΝΑ)
ΤΜΗΜΑ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ ΚΑΙ ΔΙΑΙΤΟΛΟΓΙΑΣ ΕΞΕΛΙΞΗ ΚΑΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΕΣ ΠΡΟΟΠΤΙΚΕΣ ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ Α.Ν.Παπαδόπουλος, Επίκουρος Καθηγητής ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΟ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ
Ο Ρ Ι Σ Μ Ο Σ Ε Π Α Γ Γ Ε Λ Μ Α Τ Ο Σ Με τον όρο επάγγελμα εννοούμε το "είδος της βιοποριστικής εργασίας", δηλαδή της εργασίας που θα μας βοηθήσει να.
Κατερίνα Αλεξομανωλάκη,
(Marketing) Εμπορίας & Διαφήμισης ΑΤΕΙ - ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ Τμήμα
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Comenius 1

 Επιστημονικά Αποτελέσματα από: › Καθηγητή Θεόδωρου Κατσανέβα › Career Gate Test  Προβλέψεις των προοπτικών στην ελληνική αγορά εργασίας για τα επόμενα δέκα χρόνια  Η έρευνα στηρίζεται: › Σε ειδική μεθοδολογία › Ισοζύγιο ζήτησης και προσφοράς επαγγελμάτων Comenius 2

 700 επαγγέλματα της ελληνικής αγοράς  17 μεγάλες ομάδες Comenius 3

Βάσει προοπτικών  Με πολύ θετικές προοπτικές ( ΠΘ )  Με θετικές προοπτικές ( Θ )  Με ουδέτερες προοπτικές ( Ο )  Με αρνητικές προοπτικές ( Α )  Με πολύ αρνητικές προοπτικές ( ΠΑ ) Comenius 4

Βάσει διεξόδων  Με ευρύτερες επαγγελματικές διεξόδους (ΔΔΔ)  Με μέτριες επαγγελματικές διεξόδους (ΔΔ)  Με περιορισμένες επαγγελματικές διεξόδους (Δ) Comenius 5

6

7

8 Πολιτικός επιστήμονας – Οικονομολόγος (ΑΕΙ) ΘΔΔΔ Πληροφορικός - Ηλεκτρ. - Μηχανικός (ΑΕΙ) ΠΘΔΔΔ Πληροφορικός - Οικονομολόγος (ΑΕΙ, ΑΤΕΙ) ΠΘΔΔΔ Πληροφορικός - Οικονομολόγος (ΑΕΙ, ΑΤΕΙ) ΠΘΔΔ Μηχανικός Οικονομίας και Διοίκησης (ΑEI) ΠΘΔΔ Οικονομολόγος διοίκησης (ΑΕΙ, ΑΤΕI) ΠΘΔΔ Οικονομολόγος πωλήσεων (μαρκετινκ) ΠΘΔΔ Τεχνολόγος σχεδιαστής επίπλων ΠΘΔΔ

Τα τμήματα του Τμήματος Λογοθεραπείας διεξάγονται κάτω από την εποπτεία επαγγελματιών όπου αξιολογούν και διαγιγνώσκουν και αποκαθιστούν ασθενείς. Η βάση υποδομής στηρίζεται στους κλάδους Γλωσσολογίας, Ιατρικής και Ψυχολογίας. Comenius 9

 Το Τμήμα Επιστήμης Τροφίμων και Διατροφής του Πανεπιστημίου Αιγαίου να γίνει κέντρο αναφοράς σε τοπικό, περιφερειακό, εθνικό και διεθνές επίπεδο. Έχει σκοπό να αναπτύξει ανθρώπινους πόρους, να επεκτείνει και να μεταδώσει γνώση σχετική με τη συνεχή βελτίωση της ασφάλειας, της ποιότητας και της διατροφικής αξίας των τροφίμων. Comenius 10

 Αποστολή του τμήματος είναι να εκπαιδεύσει τους σπουδαστές να χρησιμοποιούν σύγχρονες μεθόδους στους τομείς Διατροφής και Διαιτολογίας. Συνεργάζεται με Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα και συνεργάζεται με νοσοκομεία σε λόγους διαιτολόγων και τα λοιπά. Comenius 11

 Τμήμα πρωτοποριακό στον τομέα της επιστήμης της πληροφορικής καθώς καλύπτει το κενό που υπάρχει στο χώρο της Ιατρικής/Υγείας και Βιολογίας. Η επαγγελματική αποκατάσταση εντοπίζεται στον ιδιωτικό, δημόσιο τομέα και στον τομέα της έρευνας. Comenius 12

 Δίνει στους φοιτητές τις απαραίτητες θεωρητικές και τεχνολογικές γνώσεις ώστε να προστατεύουν την Πολιτιστική Κληρονομιά, να συντηρούν έργα τέχνης και αρχαιότητες. Οι φοιτητές αποκτούν άρτια επιστημονική κατάρτιση η οποία τους καθιστά ανταγωνιστικούς στην αγορά εργασίας. Παρακολουθεί τις εξελίξεις στη διεθνή κοινότητα και συνεργάζεται με Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα της χώρας και του εξωτερικού Comenius 13

 Σκοπός του τμήματος αυτού είναι η κατανόηση και η αξιοποίηση των προηγμένων τεχνολογιών στη διαχείριση πληροφοριών καθώς και η αντιμετώπιση συγκεκριμένων προβλημάτων. Οι απόφοιτοι αποκτούν ικανοποιητικό υπόβαθρο στο αντικείμενο της διοίκησης επιχειρήσεων. Comenius 14

 Ο σκοπός είναι η δημιουργία στελεχών με γνώσεις οικονομικών επιστημών, γνώσεις πληροφορικής καθώς και οργανωτικές και ηγετικές ικανότητες. Οι πτυχιούχοι είναι αυτοδύναμοι, απασχολούνται στον ιδιωτικό και δημόσιο τομέα. Comenius 15

 Τα κύρια κριτήρια και παράγοντες για την επιλογή των σπουδών:  Αυτογνωσία για τον τύπο της προσωπικότητας, τα ενδιαφέροντα, τα ταλέντα και το βαθμό της ταύτισης τους με σπουδές και επαγγέλματα.  Προοπτικές των επαγγελμάτων, των συνθηκών και αμοιβών εργασίας.  Οικογενειακά και Οικονομικά δεδομένα.  Εκπαιδευτικά δεδομένα.  Τυχαίοι παράγοντες. Comenius 16

 Ο ενδιαφερόμενος προσφεύγει σε συμβούλους σταδιοδρομίας, σε τεστ επαγγελματικού προσανατολισμού για να βεβαιωθεί για τα ενδιαφέροντά, τις κλίσεις και τα ταλέντα του. Comenius 17

 Αφού ο ενδιαφερόμενος αποκτήσει ισχυρή αυτογνωσία, οφείλει να μάθει για τις προοπτικές των επαγγελμάτων στη εθνική και διεθνή οικονομική πραγματικότητα. Να ενημερωθεί για τα επαγγέλματα του μέλλοντος και ποια έχουν θετικές προοπτικές. Comenius 18

 Το οικογενειακό περιβάλλον, η οικονομική παράδοση πιέζουν τους νέους να σπουδάζουν μια από τις επιστήμες που θεωρούνται ότι αποτελούν σίγουρο εφαλτήριο για οικονομική και κοινωνική άνοδο ή να ακολουθήσουν το οικογενειακό επάγγελμα. Πρέπει να διερευνηθούν οι επαγγελματικές προοπτικές. Comenius 19

 Η δομή του εκπαιδευτικού συστήματος, το επίπεδο σπουδών, οι επιρροές που ασκούν οι καθηγητές έχουν ειδική βαρύτητα στις επιλογές σπουδών και επαγγελμάτων. Comenius 20

 Οι τυχαίοι παράγοντες, καλότυχες ή κακότυχες συμπτώσεις μπορεί να διαδραματίσουν σημαντικό ρόλο στη σταδιοδρομία και στη προσωπική ζωή του ενδιαφερόμενου. Comenius 21

 Συνδυάζει τις παραπάνω εκτιμήσεις και οδηγεί στη διαπίστωση: άτομα με ισχυρή θέληση, μπορούν να επιλέγουν ευρύτερο πεδίο επαγγελμάτων. Αντίθετα, άτομα με αδύναμη θέληση, είναι προτιμότερο να στρέφονται σε επαγγέλματα που τους ταιριάζουν. Comenius 22

 Κάθε έφηβος πρέπει να συμβουλεύεται τα στοιχεία της έρευνας για την επιλογή των σπουδών του.  Η επιλογή πρέπει όμως να βασίζεται και στις ιδιαίτερες ικανότητες (μαθησιακές επιδόσεις, οικογενειακή παράδοση) του ατόμου.  Κρίσιμο ρόλο παίζουν οι εργασιακοί σύμβουλοι. Comenius 23

 Ποτέ δεν είναι αργά να αλλάξει κάποιος τις σπουδές που έχει επιλέξει, αν καταλάβει ότι δεν τον αντιπροσωπεύουν.  Μικρές επαγγελματικές μεταβολές μπορούν να επέλθουν με μεταπτυχιακές σπουδές Comenius 24

Comenius 25

Comenius 26