1 Διαχείριση Πελατειακών Σχέσεων CRM 4 ο Μάθημα: − Διαχείριση Γνώσης για τους Πελάτες 4 ο Μάθημα: − Διαχείριση Γνώσης για τους Πελάτες.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Αναπτύξτε σωστά την επιχείρηση σας!  Αποκτήστε από την 1 η μέρα  Πλήρη Έλεγχο Δαπανών  Μείωση Λειτουργικού Κόστους  Βελτίωση Επιπέδου Εξυπηρέτησης.
Advertisements

Προώθηση Καινοτομίας Συμβολή στην Αντιμετώπιση της Κρίσης
« Βελτιστοποιώντας τη χρήση της γνώσης στη διαμόρφωση δημοσίων πολιτικών και στην ανάπτυξη επιχειρηματικής δραστηριότητας. Η στρατηγική σημασία της ανοιχτής.
1 “Ανάπτυξη και Εφαρμογή Ολοκληρωμένου Συστήματος για τον Έλεγχο και την Παρακολούθηση των Μονάδων Επεξεργασίας Αστικών Λυμάτων στην Κύπρο, COMWATER” (Δεκέμβριος.
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Εξωτερική Αξιολόγηση – • Λειτουργεί.
Παρουσίαση ΚΥΠΡΙΑΚΟΣ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ 31 Ιανουαρίου 2012.
Galaxy είναι DO YOU SPEAK FUTURE ?  Η μεγαλύτερη επένδυση στην Πληροφορική  Τεχνολογία αιχμής  Συσσωρευμένη τεχνογνωσία  Μοναδική εμπειρία χρήσης.
Θεσσαλονίκη, 21/12/2009 Σύνδεσμος Εξαγωγέων Βορείου Ελλάδος Η σημασία και ο Ρόλος των ΤΠΕ στην εξωστρέφεια της ελληνικής οικονομίας Βασίλης Θωμαΐδης Πρόεδρος.
Αλέξανδρος Σαχινίδης, ΜΒΑ, Ph.D. ΙΟΥΝΙΟΣ 2009
Τεχνολογία αιχμής που αξιοποιεί τις πλέον σύγχρονες διεθνείς τάσεις, συνδυάζοντας τo Microsoft.NET Framework 3.5 και τα εξελιγμένα εργαλεία ανάπτυξης.
E-learning, b-learning: Τάσεις και Προοπτικές Ιωάννα Φεργαδιώτου.
E –Learning & LMS Κ. Χαιρόπουλος(Projects Coordinator) Χ. Στεφάνου(Senior e-Learning expert)
ΜοντελοποίησηΈργα ΜαθήματαΑξιολόγηση Αναστοχασμος Μαθήματα.
Χαλκιδική 8/9 Ιουλίου 2006 Κ. Κοκκινοπλίτης Συντονιστής Οργανωτικής Γραμματείας Σχεδιασμού & Κατάρτισης Αναπτυξιακού Προγραμματισμού ΠΡΟΤΥΠΑ.
Best Practices of the Best Agents RE/MAX Europe 5 th Convention – Gil Li-ran, VP of Marketing RE/MAX Israel Οι καλύτερες πρακτικές από τους καλύτερους.
WIFI-Aσύρματα Δίκτυα.
Διαχείριση Έργου Οργάνωση, σχεδιασμός και προγραμματισμός έργων ανάπτυξης λογισμικού.
Διδάσκων: Νικόλαος Βασιλειάδης Αναπληρωτής Καθηγητής Τμ. Πληροφορικής
ΚΩΣΤΟΠΟΥΛΟΥ ΗΛΙΑΝΑ ΑΤΕΙΘ-ΣΧΟΛΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΕΜΠΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗΣ ΙΟΥΝΙΟΣ 2011.
Χρήση και αξιοποίηση των ΤΠΕ κατά τη διδασκαλία των μαθηματικών στη δευτεροβάθμια ελληνική εκπαίδευση Δρ. Σάλτας Βασίλειος, Ιωαννίδου Ευφροσύνη Τμήμα.
Τεχνολογία αιχμής που αξιοποιεί τις πλέον σύγχρονες διεθνείς τάσεις, συνδυάζοντας τo Microsoft.NET Framework 3.5 και τα εξελιγμένα εργαλεία ανάπτυξης.
Τεχνολογία αιχμής που αξιοποιεί τις πλέον σύγχρονες διεθνείς τάσεις, συνδυάζοντας τo Microsoft.NET Framework 3.5 και τα εξελιγμένα εργαλεία ανάπτυξης.
Μονάδα Διασφάλισης Ποιότητας του ΤΕΙ Σερρών
© GfK 2012 | Title of presentation | DD. Month
Πληροφοριακά Συστήματα Διοίκησης
Μοντελοποίηση Έργα Μαθήματα Αξιολόγηση Αναστοχασμός Αναστοχασμός.
Ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα καινοτομιών για νέες μικρές επιχειρήσεις Γιάννης Μουρατίδης MSc, Μηχανικός Παραγωγής & Διοίκησης Συνεργάτης Μονάδας Καινοτομίας.
Αποκεντρωμένη Διοίκηση Μακεδονίας Θράκης ∆ιαχείριση έργων επίβλεψης µε σύγχρονα µέσα και επικοινωνία C2G, B2G, G2G Γενική Δ/νση Εσωτερικής Λειτουργίας.
Διάγραμμα 2.2: Η επίδραση των Logistics και της εξυπηρέτησης πελατών στο μάρκετινγκ Πηγή: Martin Christopher «Δικαιόχρηση» καταναλωτή «Δικαιόχρηση» πελάτη.
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ
Ο ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟΣ ΡΟΛΟΣ ΤΩΝ ΠΣ
Στοιχεία Διοίκησης Επιχειρήσεων
Διαχείριση Γνώσης &Τεχνολογίες Υποστήριξης Καταστάσεων Επικινδυνότητας Καναβός Αναστάσιος Μεταπτυχιακό Μάθημα: «Τεχνολογίες Υποστήριξης Συνεργασίας» Διδάσκων:
Παρουσίαση PocketBiz SmartPhone Κωνσταντίνος Τζαβάρας Sales Manager.
Ιόνιο Πανεπιστήμιο Τμήμα Αρχειονομίας & Βιβλιοθηκονομίας Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών στην Επιστήμη της Πληροφορίας: Διοίκηση & Οργάνωση Βιβλιοθηκών.
Ενίσχυση της έρευνας στο “ΕΠ. Εκπαίδευση και δια βίου μάθηση ” Νίκος Μαρούλης, Logotech AE Καρδίτσα 18 Σεπτεμβρίου 2008.
Ν. Δημητριάδης/ STRATIS ΕΠΕ 1 13 Μαϊου Η Προοπτική της Ευρυζωνικότητας στην Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας 1 10 Μαϊου Αμφιλοχία «Αξιοποίηση της.
Σελίδα 1 ΤΟ ΣΗΜΕΡΑ ΕΙΝΑΙ ΕΥΡΥΖΩΝΙΚΟ. Σελίδα 2 OTE - Ευρυζωνικότητα Οι Ευρυζωνικές Υπηρεσίες αποτελούν την κύρια ευκαιρία ανάπτυξης στις τηλεπικοινωνίες.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ ΤΜΗΜΑ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΩΝ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΚΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ Π.Μ.Σ ΔΗΜΑΚΟΠΟΥΛΟΥ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ.
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ «ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ» ΘΕΜΑ «ΤΟ ΕΘΝΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΤΕΚΜΗΡΙΩΣΗΣ» ΚΑΝΤΑΡΕΛΗ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ.
ΕΚΕΦΕ «Δημόκριτος» Ινστιτούτο Πληροφορικής & Τηλεπικοινωνιών Κοινωνία της Πληροφορίας & Τεχνητή Νοημοσύνη Δρ. Κωνσταντίνος Δ. Σπυρόπουλος Δντής Έρευνας.
Ενιαίο Πλαίσιο Προγράμματος Σπουδών Πληροφορικής.
Δ.Π.Μ.Σ. «Πληροφορική και Διοίκηση»
ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΛΟΓΙΕΣ ΚΑΙ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΣΤΟ ΣΥΓΧΡΟΝΟ ΤΡΑΠΕΖΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΣΤΟ ΤΡΑΠΕΖΙΚΟ ΧΩΡΟ ΑΠΌ ΤΙΣ ΑΡΧΕΣ ΤΟΥ ΑΙΩΝΑ ΕΩΣ ΤΙΣ ΜΕΡΕΣ ΜΑΣ ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ.
ΜΑΘΗΜΑ: ΔΙΑΧΕΙΡΗΣΗ ΕΦΟΔΙΑΤΙΚΗΣ ΑΛΥΣΙΔΑΣ.  E.R.P μπορούμε να πούμε ότι είναι ένα επιχειρησιακό εργαλείο ελέγχου, παρακολούθησης και συντονισμού των διαδικασιών.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ
ΠΙΝΑΚΑΣ ΙΣΟΡΡΟΠΗΜΕΝΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ (BALANCED SCORECARD)
1 Ιόνιο πανεπιστήμιο Τμήμα Αρχειονομίας-Βιβλιοθηκονομίας.  Δημιουργία Ψηφιακής βιβλιοθήκης των αρχείων του Κέντρου Επιστημονικών Ερευνών (ΚΕΕ) από τη.
Μοντέλα Συστημάτων Παρουσιάσεις των συστημάτων των οποίων οι απαιτήσεις αναλύονται.
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΕΜΠΟΡΙΟ ΑΝΩΤΑΤΟ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ ΣΕΡΡΩΝ
Ανάπτυξη Πρωτοτύπου Λογισμικού
Κατάρτιση Στελεχών ΟΤΑ σε θέματα ΤΠΕ: Ηλεκτρονική Μάθηση Λάζαρος Μεράκος Τμήμα Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών Πανεπιστήμιο Αθηνών.
1 Παρουσίαση της Φιλοσοφίας των Πρακτικών Ασκήσεων στο ΤΕΠΑΕΣ ΠΕΡΣΑ ΦΩΚΙΑΛΗ Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Επιστ. Υπεύθυνη Προγράμματος Πρακτικής Άσκησης ΤΕΠΑΕΣ.
Στρατηγική και Διαχείριση Έρευνας στο ΑΠΘ
1 Τεχνολογίες πληροφορικής και επικοινωνιών: Αναζητώντας λύσεις Κοινωνία της Πληροφορίας: «Έχει αγώνα αύριο!» Γιάννης Καλογήρου Επ. Καθηγητής ΕΜΠ τ. Ειδικός.
ΟΡΓΑΝΩΣΗ & ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ
1 Αδάμ Δαμιανάκης Conceptum A.E. Tουριστικές και Πολιτιστικές Πληροφορίες στο Διαδίκτυο. Η περίπτωση του.
ΤΟ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΕΜΠΟΡΙΟ και οι επιδράσεις του…. Ορισμός: Ηλεκτρονικό εμπόριο είναι η πραγματοποίηση εμπορικών συναλλαγών (αγορών προϊόντων, υπηρεσιών ή.
Διαχείριση Ψηφιακών Πνευματικών Δικαιωμάτων Ηλεκτρονική Δημοσίευση Στέλλα Λάμπουρα Ιούνιος 2004.
Διοίκηση Πληροφοριακών Συστημάτων
Τρίτη 31 Iανουαρίου 2006 Πολύκαστρο Διάλεξη:Η ΕΥΡΥΖΩΝΙΚΟΤΗΤΑ ΕΡΓΑΛΕΙΟ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΗΣ ΕΠΙΤΥΧΙΑΣ Δρ. Μηχ. - ΧΡΗΣΤΟΣ ΚΑΣΤΩΡΗΣ.
ΣΧΕΔΙΑΣΗ & ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ ΣΤ. ΔΗΜΗΤΡΙΑΔΗΣ – ΘΡ. ΤΣΙΑΤΣΟΣ Θέματα Σχεδίασης Μέρος 2ο Χρηστοκεντρική & Συμμετοχική Σχεδίαση.
«ΤΟΠΙΚΗ ΚΑΙ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗ»
Μέρος 1 Εισαγωγή στα Πληροφοριακά Συστήματα. 22/9/20162 Περιεχόμενα  Βασικές έννοιες Πληροφοριακών Συστημάτων  Απαιτήσεις των σύγχρονων επιχειρήσεων.
Ενισχύοντας την Δέσμευση και τα Αποτελέσματα σε Έποχές Κρίσης Δεσμεύοντας και Κινητοποιώντας τους Franchisees.
Δρ. Γ. Μαλινδρέτος  LOGISTICS KAI ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ (‘GREEN’ LOGISTICS)  ΑΝΑΣΤΡΟΦΗ ΕΦΟΔΙΑΣΤΙΚΗ ΑΛΥΣΙΔΑ (REVERSE LOGISTICS)  Η ΕΦΟΔΙΑΣΤΙΚΗ ΣΤΙΣ ΠΟΛΕΙΣ (CITY.
Δύο έρευνες για την αξιοποίηση των συστημάτων CRM και την διαχείριση πελατών.
ΑΓΟΡΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ – ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΣΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΤΗΣ ΓΝΩΣΗΣ 11/14/ Κοινωνία στην Οικονομία της Γνώσης.
Επιχειρηματικός Σχεδιασμός
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Διαχείριση Πελατειακών Σχέσεων CRM 4 ο Μάθημα: − Διαχείριση Γνώσης για τους Πελάτες 4 ο Μάθημα: − Διαχείριση Γνώσης για τους Πελάτες

2 Διαχείριση Γνώσης − Η διαδικασία της συλλογής και χρήσης της συσσωρευμένης εμπειρίας μίας επιχείρησης ή ενός οργανισμού σε οποιοδήποτε σημείο του κύκλου των επιχειρηματικών δραστηριοτήτων − Αφορά το να κάνεις τα σωστά πράγματα και όχι να κάνεις τα πράγματα σωστά − Η διαδικασία της συλλογής και χρήσης της συσσωρευμένης εμπειρίας μίας επιχείρησης ή ενός οργανισμού σε οποιοδήποτε σημείο του κύκλου των επιχειρηματικών δραστηριοτήτων − Αφορά το να κάνεις τα σωστά πράγματα και όχι να κάνεις τα πράγματα σωστά

3 – Φανερή γνώση (know that) – γνώση κωδικοποιημένη και ψηφιοποιημένη – Για παράδειγμα σε βιβλία, εκπαιδευτικά μαθήματα, spreadsheets, δεδομένα, memos, αναφορές, white papers – Κρυφή γνώση (know how) – ενσωματωμένη (embedded) στο μυαλό του ανθρώπου – διαισθήσεις και πιστεύω που είναι αποτέλεσμα ετών εμπειρίας – Φανερή γνώση (know that) – γνώση κωδικοποιημένη και ψηφιοποιημένη – Για παράδειγμα σε βιβλία, εκπαιδευτικά μαθήματα, spreadsheets, δεδομένα, memos, αναφορές, white papers – Κρυφή γνώση (know how) – ενσωματωμένη (embedded) στο μυαλό του ανθρώπου – διαισθήσεις και πιστεύω που είναι αποτέλεσμα ετών εμπειρίας Φανερή και κρυφή γνώση

4 Εξωτερίκευση ΣυνδυασμόςΕσωτερίκευση Κοινωνικοποίηση ΚρυφήΓνώση ΦανερήΓνώση Κρυφή Γνώση Γνώση Φανερή Η θεωρία της δημιουργίας της γνώσης

5 Εξωτερίκευση ΣυνδυασμόςΕσωτερίκευση Κοινωνικοποίηση ΚρυφήΓνώση ΦανερήΓνώση Κρυφή Γνώση Γνώση Φανερή Η θεωρία της δημιουργίας της γνώσης (ποιες λειτουργίες γίνονται από το CRM;)

6 Από κρυφή γνώση σε φανερή γνώση & από φανερή γνώση σε κρυφή γνώση

7 Διαχείριση Γνώσης − Όλες οι επιχειρηματικές δραστηριότητες πρέπει να ειδωθούν ως “διαδικασίες γνώσεις” − Περιλαμβάνει τη δημιουργία γνώσης, τη διάχυσή της, την αναβάθμισή της και την εφαρμογή της για την επιβίωση της επιχείρησης − Βασίζεται εν μέρει στην επιστήμη, εν μέρει στην “έμπνευση” και εν μέρει στην τύχη − Όλες οι επιχειρηματικές δραστηριότητες πρέπει να ειδωθούν ως “διαδικασίες γνώσεις” − Περιλαμβάνει τη δημιουργία γνώσης, τη διάχυσή της, την αναβάθμισή της και την εφαρμογή της για την επιβίωση της επιχείρησης − Βασίζεται εν μέρει στην επιστήμη, εν μέρει στην “έμπνευση” και εν μέρει στην τύχη

8 Ποιοι εμπλέκονται στη διαχείριση γνώσης − Άνθρωποι (οι υπάλληλοι της επιχείρησης) − Οργανωτικές διαδικασίες − Τεχνολογία (Πληροφοριακή Υποδομή) − Άνθρωποι (οι υπάλληλοι της επιχείρησης) − Οργανωτικές διαδικασίες − Τεχνολογία (Πληροφοριακή Υποδομή)

9 Ποιοι εμπλέκονται στη διαχείριση γνώσης

10 Διαχείριση γνώσης: Ιδανική Περίπτωση − Σε έναν ιδανικό οργανισμό οι υπάλληλοι ανταλλάσσουν γνώση ακόμα και αν βρίσκονται σε διαφορετικά “πόστα” υποβοηθούμενοι από την τεχνολογία, αλλά και από καθιερωμένες πρακτικές της εταιρίας − Έτσι η γνώση γίνεται “κτήμα” της φιλοσοφίας της εταιρίας − Σε έναν ιδανικό οργανισμό οι υπάλληλοι ανταλλάσσουν γνώση ακόμα και αν βρίσκονται σε διαφορετικά “πόστα” υποβοηθούμενοι από την τεχνολογία, αλλά και από καθιερωμένες πρακτικές της εταιρίας − Έτσι η γνώση γίνεται “κτήμα” της φιλοσοφίας της εταιρίας

11 Διαχείριση γνώσης: Ιδανική Περίπτωση − Δείκτες Γνώσης: Οι υπάλληλοι σκέφτονται πριν και ενεργούν, αντί να είναι παθητικοί και να αντιδρούν σε καταστάσεις που έχουν ήδη συμβεί − Η χρήση της τεχνολογίας (π.χ. CRM) διευκολύνει στο διαμοιρασμό της γνώσης και στην καινοτομία (π.χ. καινοτομικές στρατηγικές μάρκετινγκ) − Δείκτες Γνώσης: Οι υπάλληλοι σκέφτονται πριν και ενεργούν, αντί να είναι παθητικοί και να αντιδρούν σε καταστάσεις που έχουν ήδη συμβεί − Η χρήση της τεχνολογίας (π.χ. CRM) διευκολύνει στο διαμοιρασμό της γνώσης και στην καινοτομία (π.χ. καινοτομικές στρατηγικές μάρκετινγκ)

12 Γιατί χρειάζεται η διαχείριση γνώσης − Όταν διαμοιράζεται η γνώση σε μία επιχείρηση, τότε υπάρχουν πολλαπλά οφέλη γιατί οι υπάλληλοι μαθαίνουν από αυτήν − Οι μη-εκπαιδευμένοι υπάλληλοι μπορούν γρήγορα να φτάσουν σε ικανοποιητικά επίπεδα απόδοσης − Όταν φεύγουν υπάλληλοι από μία επιχείρηση αυτή δεν χάνει την εμπειρία και τις γνώσεις τους − Όταν διαμοιράζεται η γνώση σε μία επιχείρηση, τότε υπάρχουν πολλαπλά οφέλη γιατί οι υπάλληλοι μαθαίνουν από αυτήν − Οι μη-εκπαιδευμένοι υπάλληλοι μπορούν γρήγορα να φτάσουν σε ικανοποιητικά επίπεδα απόδοσης − Όταν φεύγουν υπάλληλοι από μία επιχείρηση αυτή δεν χάνει την εμπειρία και τις γνώσεις τους

13 Γιατί χρειάζεται η διαχείριση γνώσης − Η επιχείρηση μπορεί να δράσει άμεσα σε μία νέα επιχειρηματική ευκαιρία − Δεν χρειάζεται να περιμένουν οι κατώτεροι υπάλληλοι τις αποφάσεις των ανώτερων − Εξασφαλίζεται επιτυχής συνεργασία με τους προμηθευτές, πωλητές, πελάτες − Η επιχείρηση μπορεί να δράσει άμεσα σε μία νέα επιχειρηματική ευκαιρία − Δεν χρειάζεται να περιμένουν οι κατώτεροι υπάλληλοι τις αποφάσεις των ανώτερων − Εξασφαλίζεται επιτυχής συνεργασία με τους προμηθευτές, πωλητές, πελάτες

14 Κίνητρα για τη διαχείριση γνώσης 1. Τεχνολογικά: − με την πτώση του κόστους των υπολογιστών/ δικτύων, − την αύξηση ταχυτήτων και − την ανάπτυξη νέων τεχνολογιών (διαδίκτυο) η διαχείριση γνώσης είναι πλέον εφικτή και επιβεβλημένη 1. Τεχνολογικά: − με την πτώση του κόστους των υπολογιστών/ δικτύων, − την αύξηση ταχυτήτων και − την ανάπτυξη νέων τεχνολογιών (διαδίκτυο) η διαχείριση γνώσης είναι πλέον εφικτή και επιβεβλημένη

15 Κίνητρα για τη διαχείριση γνώσης 2. Διαδικαστικά: − Η βελτίωση των επιχειρηματικών διαδικασιών − Η αποφυγή λαθών που έγιναν στο παρελθόν − Η γνώση των διαδικασιών ελέγχου της παραγωγής − Η ορθή παρακολούθηση της τάσης της αγοράς οδηγούν σε έγκαιρη προσαρμογή της παραγωγής στις απαιτήσεις της αγοράς τη στιγμή που χρειάζεται αποφεύγοντας τα μεγάλα αποθέματα 2. Διαδικαστικά: − Η βελτίωση των επιχειρηματικών διαδικασιών − Η αποφυγή λαθών που έγιναν στο παρελθόν − Η γνώση των διαδικασιών ελέγχου της παραγωγής − Η ορθή παρακολούθηση της τάσης της αγοράς οδηγούν σε έγκαιρη προσαρμογή της παραγωγής στις απαιτήσεις της αγοράς τη στιγμή που χρειάζεται αποφεύγοντας τα μεγάλα αποθέματα

16 Κίνητρα για τη διαχείριση γνώσης 3. Σχετικά με το προσωπικό της επιχείρησης: − Δημιουργία ομάδων από “εργάτες” της γνώσης, οι οποίοι μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε διάφορα πόστα − Αποφυγή της διαφυγής γνώσης με την αποχώρηση υπαλλήλων 3. Σχετικά με το προσωπικό της επιχείρησης: − Δημιουργία ομάδων από “εργάτες” της γνώσης, οι οποίοι μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε διάφορα πόστα − Αποφυγή της διαφυγής γνώσης με την αποχώρηση υπαλλήλων

17 Κίνητρα για τη διαχείριση γνώσης 4. Σχετικά με τη γνώση − Χρησιμοποίηση “ξεχασμένης” γνώσης υπαλλήλων − Κρίσιμη γνώση διαθέσιμη τη στιγμή που χρειάζεται − Μηχανισμοί άμεσης διάθεση της γνώσης για χρήση 4. Σχετικά με τη γνώση − Χρησιμοποίηση “ξεχασμένης” γνώσης υπαλλήλων − Κρίσιμη γνώση διαθέσιμη τη στιγμή που χρειάζεται − Μηχανισμοί άμεσης διάθεση της γνώσης για χρήση

18 Κίνητρα για τη διαχείριση γνώσης 5. Οικονομικά − Τα περιουσιακά στοιχεία συνήθως χάνουν την αξία τους με το χρόνο − Η γνώση αυξάνει την αξία της με το χρόνο όσο περισσότερο χρησιμοποιείται 5. Οικονομικά − Τα περιουσιακά στοιχεία συνήθως χάνουν την αξία τους με το χρόνο − Η γνώση αυξάνει την αξία της με το χρόνο όσο περισσότερο χρησιμοποιείται

19 Γεγονότα που δημιουργούν την ανάγκη για διαχείριση γνώσης − Η καινοτομία είναι αναγκαία για κάθε σύγχρονη επιχείρηση − Η παγκοσμιοποίηση και η γεωγραφική διασπορά έχει αλλάξει την εμβέλεια της σύγχρονης επιχείρησης − Οι επιχειρήσεις βασίζονται στη εμπειρία τους να ανταπεξέλθουν στις επεκτεινόμενες αγορές − Η καινοτομία είναι αναγκαία για κάθε σύγχρονη επιχείρηση − Η παγκοσμιοποίηση και η γεωγραφική διασπορά έχει αλλάξει την εμβέλεια της σύγχρονης επιχείρησης − Οι επιχειρήσεις βασίζονται στη εμπειρία τους να ανταπεξέλθουν στις επεκτεινόμενες αγορές

20 Γεγονότα που δημιουργούν την ανάγκη για διαχείριση γνώσης − Η συμπίεση του μεγέθους των επιχειρήσεων (Downsizing) και ο επανασχεδιασμός των επιχειρηματικών διαδικασιών οδήγησε στη μείωση προσωπικού και στη διαφυγή γνώσης (και για τους πελάτες) − Τα παγκόσμια δίκτυα έκαναν το διαμοιρασμό γνώσης ευκολότερο και γρηγορότερο − Η συμπίεση του μεγέθους των επιχειρήσεων (Downsizing) και ο επανασχεδιασμός των επιχειρηματικών διαδικασιών οδήγησε στη μείωση προσωπικού και στη διαφυγή γνώσης (και για τους πελάτες) − Τα παγκόσμια δίκτυα έκαναν το διαμοιρασμό γνώσης ευκολότερο και γρηγορότερο

21 Γεγονότα που δημιουργούν την ανάγκη για διαχείριση γνώσης − Η αυξανόμενη κυριαρχία της γνώσης ως βάση για τη βελτίωση της αποδοτικότητας και της αποτελεσματικότητας δημιούργησε την ανάγκη για αξιοποίηση της γνώσης που αποκτήθηκε από προηγούμενες εμπειρίες

22 Κυριότερες προκλήσεις − Το να εξηγήσεις σε κάποιον τι είναι η διαχείριση γνώσης και πώς μπορεί να ωφελήσει μία επιχείρηση − Η ηγεσία της επιχείρησης πρέπει να εμφυσήσει την πρακτική του διαμοιρασμού της γνώσης στη φιλοσοφία της επιχείρησης − Πολλές φορές η σύνδεση της αλλαγής νοοτροπίας με κάποιο bonus έχει θεαματικά αποτελέσματα − Η αξιολόγηση της γνώσης που κατέχει η εταιρία ανά υπάλληλο, ανά τμήμα, ανά τομέα − Το να εξηγήσεις σε κάποιον τι είναι η διαχείριση γνώσης και πώς μπορεί να ωφελήσει μία επιχείρηση − Η ηγεσία της επιχείρησης πρέπει να εμφυσήσει την πρακτική του διαμοιρασμού της γνώσης στη φιλοσοφία της επιχείρησης − Πολλές φορές η σύνδεση της αλλαγής νοοτροπίας με κάποιο bonus έχει θεαματικά αποτελέσματα − Η αξιολόγηση της γνώσης που κατέχει η εταιρία ανά υπάλληλο, ανά τμήμα, ανά τομέα

23 Κυριότερες προκλήσεις − Η ανάπτυξη μεθόδων συλλογής, επεξεργασίας και χρησιμοποίησης της γνώσης για δράση − Η γνώση δεν στοιβάζεται απλά − Πρέπει να συνδεθεί με τις αποφάσεις που έχουν παρθεί στο παρελθόν − Πρέπει να ξεκαθαρίσει ποια γνώση είναι σχετική και χρήσιμη για την εταιρία − Η ανάπτυξη μεθόδων συλλογής, επεξεργασίας και χρησιμοποίησης της γνώσης για δράση − Η γνώση δεν στοιβάζεται απλά − Πρέπει να συνδεθεί με τις αποφάσεις που έχουν παρθεί στο παρελθόν − Πρέπει να ξεκαθαρίσει ποια γνώση είναι σχετική και χρήσιμη για την εταιρία

24 Κυριότερες προκλήσεις Η συνεργασία: − Βοηθάει στο διαμοιρασμό εγγράφων και πληροφοριών μεταξύ των υπαλλήλων − Αυξάνει την αποδοτικότητα και παραγωγικότητα − Κυρίως βοηθάει στην καινοτομία − Η τεχνολογία βοηθάει στη συνεργασία Η συνεργασία: − Βοηθάει στο διαμοιρασμό εγγράφων και πληροφοριών μεταξύ των υπαλλήλων − Αυξάνει την αποδοτικότητα και παραγωγικότητα − Κυρίως βοηθάει στην καινοτομία − Η τεχνολογία βοηθάει στη συνεργασία

25 Κυριότερες προκλήσεις − Η συνέχιση της έρευνας στη διαχείριση γνώσης για τη βελτίωση και επέκταση των τωρινών δυνατοτήτων: − Συλλογή − Αποθήκευση − Επεξεργασία − Διάχυση − Η καταγραφή της κρυφής γνώσης − Ενδοεπιχειρησιακή εκπαίδευση − Η συνέχιση της έρευνας στη διαχείριση γνώσης για τη βελτίωση και επέκταση των τωρινών δυνατοτήτων: − Συλλογή − Αποθήκευση − Επεξεργασία − Διάχυση − Η καταγραφή της κρυφής γνώσης − Ενδοεπιχειρησιακή εκπαίδευση

26 Εργαλεία Διαχείρισης Γνώσης − Διαδίκτυο (Internet) και εταιρικά δίκτυα (Intranets) − Αποθήκες δεδομένων (Data Warehouses) − Αποθήκες εγγράφων (Document Repositories) − Αποθήκες καλών-πρακτικών (best- practice repositories) − Διαδίκτυο (Internet) και εταιρικά δίκτυα (Intranets) − Αποθήκες δεδομένων (Data Warehouses) − Αποθήκες εγγράφων (Document Repositories) − Αποθήκες καλών-πρακτικών (best- practice repositories)

27 Εργαλεία Διαχείρισης Γνώσης − Εργαλεία εξόρυξης δεδομένων (data-mining tools) − Εργαλεία και εφαρμογές διαχείρισης ροής διεργασιών (work-flow management) − Εφαρμογές άμεσης επεξεργασίας των δεδομένων (on-line applications) − Βιντεοδιάσκεψη (videoconferencing) − Εργαλεία εξόρυξης δεδομένων (data-mining tools) − Εργαλεία και εφαρμογές διαχείρισης ροής διεργασιών (work-flow management) − Εφαρμογές άμεσης επεξεργασίας των δεδομένων (on-line applications) − Βιντεοδιάσκεψη (videoconferencing)

28 Εργαλεία Διαχείρισης Γνώσης − Εργαλεία εξόρυξης δεδομένων (data-mining tools) − Εργαλεία και εφαρμογές διαχείρισης ροής διεργασιών (work-flow management) − Εφαρμογές άμεσης επεξεργασίας των δεδομένων (on-line applications) − Βιντεοδιάσκεψη (videoconferencing) − Εργαλεία εξόρυξης δεδομένων (data-mining tools) − Εργαλεία και εφαρμογές διαχείρισης ροής διεργασιών (work-flow management) − Εφαρμογές άμεσης επεξεργασίας των δεδομένων (on-line applications) − Βιντεοδιάσκεψη (videoconferencing)

29 Παραδείγματα Διαχείρισης Γνώσης − Πωλητές εταιρίας που ανταλλάσσουν καλές πρακτικές μέσω βάσεων δεδομένων ή μέσω προσωπικών επαφών − Μία πύλη γνώσης που προάγει επιχειρηματικές δεξιότητες και διευκολύνει το διαμοιρασμό της γνώσης − Πωλητές εταιρίας που ανταλλάσσουν καλές πρακτικές μέσω βάσεων δεδομένων ή μέσω προσωπικών επαφών − Μία πύλη γνώσης που προάγει επιχειρηματικές δεξιότητες και διευκολύνει το διαμοιρασμό της γνώσης

30 Παραδείγματα Διαχείρισης Γνώσης − Ένα σωστά σχεδιασμένο εταιρικό δίκτυο εξοπλισμένο με λογισμικό συνεργασίας (groupware) το οποίο διευκολύνει τη ροή της γνώσης ανεξαρτήτως τόπου, χρόνου και απόστασης − Ομάδες εργασίας από όλα τα τμήματα μίας επιχείρησης οι οποίες προσπαθούν να βρουν, να αναπτύξουν και να προάγουν νέους τρόπους εφαρμογής της Διαχείρισης Γνώσης στην επιχείρηση − Ένα σωστά σχεδιασμένο εταιρικό δίκτυο εξοπλισμένο με λογισμικό συνεργασίας (groupware) το οποίο διευκολύνει τη ροή της γνώσης ανεξαρτήτως τόπου, χρόνου και απόστασης − Ομάδες εργασίας από όλα τα τμήματα μίας επιχείρησης οι οποίες προσπαθούν να βρουν, να αναπτύξουν και να προάγουν νέους τρόπους εφαρμογής της Διαχείρισης Γνώσης στην επιχείρηση

31 Κύκλος ζωής Διαχείρισης Γνώσης − Συλλογή γνώσης (Capturing): εισαγωγή δεδομένων, σάρωση εγγράφων, είσοδος φωνής, συνεντεύξεις, συσκέψεις − Οργάνωση Γνώσης (Organizing): καταλογοποίηση, ευρετηριοποίηση, φιλτράρισμα, διασύνδεση, κωδικοποίηση − Βελτίωση Γνώσης (Refining): Σύνδεση με συναφή γνώση, συνεργατικότητα, συμπίεση, προέκταση, εξόρυξη − Μεταφορά Γνώσης (Transfer): ροή, διαμοιρασμός, προειδοποίηση, προώθηση − Συλλογή γνώσης (Capturing): εισαγωγή δεδομένων, σάρωση εγγράφων, είσοδος φωνής, συνεντεύξεις, συσκέψεις − Οργάνωση Γνώσης (Organizing): καταλογοποίηση, ευρετηριοποίηση, φιλτράρισμα, διασύνδεση, κωδικοποίηση − Βελτίωση Γνώσης (Refining): Σύνδεση με συναφή γνώση, συνεργατικότητα, συμπίεση, προέκταση, εξόρυξη − Μεταφορά Γνώσης (Transfer): ροή, διαμοιρασμός, προειδοποίηση, προώθηση

32 Ευχαριστώ πολύ για την προσοχή σας Ευχαριστώ πολύ για την προσοχή σας