“Ταξίδι με καράβι την τέχνη από τη Μεσόγειο ως τον Ευφράτη”

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Το βιβλίο του Ηροδότου για την Αίγυπτο.
Advertisements

Οι πρώτες μορφές γραφής των Ανατολικών λαών και της εποχής του Χαλκού
ΑΡΧΑΪΚΗ ΤΕΧΝΗ.
Καραγιαρίδη Αλεξάνδρα Μούρτζιου-Καρρά Ναταλία
Καραγιαρίδη Αλεξάνδρα Μούρτζιου-Καρρά Ναταλία
ΟΙ ΤΕΧΝΕΣ ΚΑΙ ΤΑ ΓΡΑΜΜΑΤΑ ΣΤΑ ΕΛΛΗΝΙΣΤΙΚΑ ΧΡΟΝΙΑ
Πάντα οι άνθρωποι αναζητούν την αλήθεια.
ΑξιοθΕατα τηΣ ΕυρΩπηΣ.
ΟΙ ΠΥΡΑΜΙΔΕΣ ΤΗΣ ΑΙΓΥΠΤΟΥ
Οι χετταιοΙ Ένας αρχαίος λαός..
Αρχαιολογοι.
ΤΑ ΕΠΤΑ ΘΑΥΜΑΤΑ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ
Μυκηναϊκός πολιτισμός Η θρησκεία και η γραφή των Μυκηναίων
Ιστορία της Αρχιτεκτονικής
ΤΑ ΕΠΤΑ ΘΑΥΜΑΤΑ.
Τα επτα θαυματα του αρχαιου κοσμου
Τι θα γνωρίσουμε στην ιστορία της Δ΄ Τάξης
ΑΣΣΥΡΙΟΙ ΓΕΝΙΚΑ Οι Ασσύριοι ως λαός, εμφανίζονται στην περιοχή περίπου το 2500 π. Χ Ήταν πολεμοχαρής φυλή. Η περιοχή τους αρχικά αποκαλείτο Σουμπαρτού,
Οι κρεμαστοί κήποι της Βαβυλώνας
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 1 : ΓΙΑΤΙ ΜΕΛΕΤΟΥΜΕ ΤΗΝ ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ
ΑΙΓΥΠΤΟΣ.
ΑΡΧΑΙΟΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΙ.
ΑΡΧΑΙΑ ΑΙΓΥΠΤΟΣ ΣΤ’1 ΕΙΡΗΝΗ ΑΝΤΩΝΙΑΔΗ ΓΙΩΡΓΟΣ ΜΟΥΤΣΟΠΟΥΛΟΣ
Αρχαία Αιγυπτιακή Τέχνη
Ασσούρ ο Εθνικός Θεός των Ασσυρίων
ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ Π.ΔΙΑΘΗΚΗΣ 1.Αίτια και αφορμές: ο εθνικιστικός φανατισμός στην Γερμανία, ο οποίος έβλεπε τον Χριστιανισμό ως επιβίωμα.
Αρχαίοι ελληνικοί ναοί
εποχές στην ευρωπαϊκή αλλά και στην παγκόσμια ιστορία.
Χάρης Λεμονιάς 2009 Η ΑΚΡΟΠΟΛΗ ΤΩΝ ΑΘΗΝΩΝ.
ΕΡΓΑΣΙΑ: ΓΑΪΤΑΝΙΔΗΣ ΠΑΝΤΕΛΗΣ, ΓΗΡΕΑΔΗΣ ΝΙΚΟΣ, ΖΟΥΡΤΟΥΜΙΔΗΣ ΜΑΝΩΛΗΣ
Ο μεγαλύτερος αριθμός αρχιτεκτονικών κατασκευών είναι ναοί, οι οποίοι τα αρχαϊκά χρόνια ήταν στην αρχή με ξύλινο σκελετό.
 Είναι ένας βραχώδης λόφος ύψους 70 μ. από το επίπεδο της πόλης της Αθήνας.  Από τον 6 ο αι. π.Χ. άρχισαν να χτίζονται πάνω σ΄ αυτόν τα ιερά των.
Η ΤΕΧΝΗ ΤΗΣ ΑΡΧΑΪΚΗΣ ΕΠΟΧΗΣ
Αίγυπτος Από γεωγραφικής άποψης το μεγαλύτερο τμήμα της αρχαίας Αιγύπτου καταλάμβανε τμήμα της Βόρειας Αφρικής αν και η χερσόνησος του Σινά βρίσκεται.
Μυκηναϊκός πολιτισμός
Μαθητές: Γαγαμάνης Σάκης Δογάνης Γιώργος Καρκαδάκης Θεόφιλος
ΑΡΧΑΙΑ ΙΣΤΟΡΙΑ Αρχαία Αίγυπτος π.Χ
ΤΑ ΕΠΤΑ ΘΑΥΜΑΤΑ ΤΟΥ ΑΡΧΑΙΟΥ ΚΟΣΜΟΥ
2. Η Αιγυπτος.
Σύγχρονα κτίρια που έχουν επηρεαστεί
Μαριέττα Μαρία.  Η λέξη Ακρόπολη προέρχεται από το συνδυασμό των λέξεων άκρος και πόλις και κυριολεκτικά σημαίνει πόλη στην άκρη (ή σε ακρότατο). Για.
Δ 10. Αρχαϊκή τέχνη π Χ (σελ.65-67). Κορυφαίες δημιουργίες Οι λίθινοι μνημειακοί ναοί Οι λίθινοι μνημειακοί ναοί Τα λίθινα αγάλματα σε φυσικό.
Η ΤΕΧΝΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΪΚΗ ΕΠΟΧΗ
Μνημεία του κόσμου Φανή Λαζάρου-Τρανού Στ ο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Θεσσαλονίκης Π.Τ.Δ.Ε.-Α.Π.Θ.
Ο Ευρωπαϊκός Πολιτισμός Άννα Αργυροπούλου 1 ο Π.Δ.Σ. Θεσ/νίκης Τάξη: Στ2 Έτος:
ΤΑ ΑΞΙΟΘΕΑΤΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ Ναταλία Καντιώ. Λευκός Πύργος Παρθενώνας Γέφυρα Ρίο-Αντί Ρίο Ναός του Δία Επίδαυρος Το Μαντείο των Δελφών Κνωσός Μυκήνες Το Γεφύρι.
Η Ακρόπολη και τα μνημεία της
E Tα 7 θαύματα του αρχαίου κόσμου ‘Ιρις Χάρης Παναγιώτης Μελένια.
 Οι πυραμίδες της Γκίζας είναι από τα πιο διάσημα και πιο παλιά σωζόμενα κτίρια της ανθρωπότητας και είναι οι πιο διάσημες πυραμίδες του κόσμου. Που Βρίσκονται.
Άσκηση υπερσυνδέσεων ΙΙ Ακρόπολη
Ερέχθειον.
Αιγυπτιακός πολιτισμός
Η ΤΕΧΝΗ ΣΤΗΝ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΤΗΣ ΘΡΗΣΚΕΙΑΣ, ΜΙΑ ΣΧΕΣΗ ΑΝΑΤΡΟΦΟΔΟΤΗΣΗΣ ΜΕΛΗ ΤΗΣ ΟΜΑΔΑΣ: ΑΝΝΗ ΜΠΑΛΩΤΗ ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΚΟΝΤΟΥ Το θέμα της ομάδας μας ήταν να ερευνήσουμε.
Η τέχνη στην κλασική εποχή ( π.Χ.)
Ο ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΤΗΝ ΑΡΧΑΊΚΗ ΕΠΟΧΗ ( π.Χ.)
ΑΚΡΟΠΟΛΗ ΠΑΡΘΕΝΩΝΑΣ ΕΡΕΧΘΕΙΟ-ΚΑΡΙΑΤΙΔΕΣ ΠΡΟΠΥΛΑΙΑ
ΑΣΣΥΡΙΟΙ.
Τα 7 θαύματα του αρχαίου κόσμου
Νικοσ φραγκοσ και Νικοσ μαστορακησ
Μυκηναϊκός Πολιτισμός
ΟΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΙ ΤΗΣ ΕΓΓΥΣ ΑΝΑΤΟΛΗΣ
Ξεναγηση στην αρχαια ελλαδα
ΤΑ 7 ΘΑΥΜΑΤΑ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ.
ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟΣ
Η ΤΕΧΝΗ ΤΗΣ ΜΕΣΟΠΟΤΑΜΙΑΣ - Η ΤΕΧΝΗ ΤΗΣ ΑΙΓΥΠΤΟΥ
ΦΑΙΔΡΑ Δ’1 a.
ΡΩΜΑΙΚΗ ΑΓΟΡΑ.
Εργασία για το μάθημα της Γεωγραφίας από τη Μαρία Ζερβάκη
Η ΤΕΧΝΗ ΤΗΣ ΑΡΧΑΪΚΗΣ ΕΠΟΧΗΣ. Βασικές καινοτομίες Η αρχαϊκή τέχνη αποτυπώνει την αίσθηση της υπεροχής που αισθάνονται οι Έλληνες μετά τη νίκη τους στους.
ΑΝΩΤΑΤΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ ΣΧΟΛΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΩΝ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΤΜΗΜΑ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ Τ.Ε.  ΤΡΙΚΑΛΩΝ ΜΝΗΜΕΙΑΚΗ ΤΟΠΟΓΡΑΦΙΑ ΤΩΝ ΒΥΖΑΝΤΙΝΩΝ.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

“Ταξίδι με καράβι την τέχνη από τη Μεσόγειο ως τον Ευφράτη” ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Α΄ ΤΑΞΗ ΓΕΝΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ ΚΡΕΣΤΕΝΩΝ

Αρχαία Αίγυπτος 2

Φαραώ Οι φαραώ ήταν οι πιο ισχυροί άνθρωποι στην Αρχαία Αίγυπτο. Αποτελούσαν τους πολιτικούς και θρησκευτικούς ηγέτες των Αιγυπτίων. Κατά την αρχαιότητα οι Φαραώ ταυτίστηκαν με τους θεούς Ώρο, Ρα, Άμμωνα, Ατών και μετά το θάνατο με τον Όσιρι. Αναμφισβήτητα, ο πιο γνωστός Φαραώ της Αιγύπτου ήταν ο Τουταγχαμών.

Πυραμίδες Πυραμίδες Οι πυραμίδες είναι έργο πολιτισμικό. Δημιουργήθηκαν στην περιοχή της Βόρειας Αφρικής και συγκεκριμένα στη χώρα της Αιγύπτου. Χρησιμοποιήθηκαν για τον ενταφιασμό των Φαραώ. Ανήκουν στα 7 θαύματα του κόσμου και αποτελούν από τα πιο αρχαία μνημεία. Οι τρείς μεγαλύτερες πυραμίδες είναι: 1)του Χέοπα 2)του Χεφρήνου 3)του Μυκερίνου Οι πυραμίδες είναι έργο πολιτισμικό. Δημιουργήθηκαν στην περιοχή της Βόρειας Αφρικής και συγκεκριμένα στη χώρα της Αιγύπτου. Χρησιμοποιήθηκαν για τον ενταφιασμό των Φαραώ. Ανήκουν στα 7 θαύματα του κόσμου και αποτελούν από τα πιο αρχαία μνημεία. Οι τρείς μεγαλύτερες πυραμίδες είναι: 1)του Χέοπα 2)του Χεφρήνου 3)του Μυκερίνου

Νείλος Ο ποταμός Νείλος βρίσκεται στη Β.Α. Αφρική και έχει μήκος 6700 χιλιόμετρα. Στην αρχαιότητα οι Αιγύπτιοι τον λάτρευαν σαν θεό και το όνομά του ήταν Χάπι. Ήταν μοναδική πηγή για την Αρχαία Αίγυπτο και σημαντικός συντελεστής για την ανάπτυξη του Αιγυπτιακού πολιτισμού.

Πάπυρος Πάπυρος σημαίνει στα αιγυπτιακά φυτό του Νείλου. Στις όχθες του Νείλου μάζευαν το φυτό αυτό, από τα φύλλα του οποίου κατασκευαζόταν στην αρχαιότητα το χαρτί, με ειδική λεπτή επεξεργασία. 270 πάπυροι βρέθηκαν με κείμενα ομηρικά, 100 με κείμενα της Αγίας Γραφής και 200 με κείμενα αρχαίων συγγραφέων και ποιητών, ανάμεσα στα οποία η “Αθηναίων Πολιτεία” του Αριστοτέλη.

Πίστη στη μεταθανάτιο ζωή Τα περισσότερα τελετουργικά και οι δοξασίες των Αρχαίων Αιγυπτίων σχετικά με τον θάνατο προέρχονται από τη θρησκεία του Όσιρι. Οι Αρχαίοι Αιγύπτιοι πίστευαν ότι ο άνθρωπος συνέχιζε να ζει στον κάτω κόσμο όπως ακριβώς ζούσε και πριν. Έτσι, το γνωστό τελετουργικό της μουμιοποίησης προήλθε από αυτή την ανάγκη για την συντήρηση του σώματος.

Σύμφωνα με τον Ηρόδοτο, οι αρχαίοι Αιγύπτιοι ήταν ο πρώτος λαός που υποστήριξε ότι η ψυχή ήταν αθάνατη και ότι μετά τον θάνατο του ανθρώπινου σώματος, η ψυχή ξαναγύριζε σε σώμα ζώου.

Κοινά στοιχεία Αιγυπτιακού-Ελληνικού πολιτισμού Πυραμίδες χτίστηκαν και στην Ελλάδα σχεδόν 1000 χρόνια νωρίτερα από τις Αιγυπτιακές(1580 π.χ.). Η πιο γνωστή ελληνική πυραμίδα στον ελλαδικό χώρο είναι του Ελληνικού στην Αργολίδα, όπου και αυτή χρησιμοποιήθηκε ως τάφος, όπως και οι αιγυπτιακές.

Επίλογος Η εύρεση πληροφοριών για την Αρχαία Αίγυπτο ήταν πολύ ενδιαφέρον θέμα. Μάθαμε για την τέχνη, τον πολιτισμό και την ιστορία της Αιγύπτου και εμπλουτίσαμε περισσότερο τις γνώσεις μας για μία από τις πιο ιστορικές χώρες του κόσμου.

Η ΤΕΧΝΗ ΚΑΙ ΟΙ ΛΑΟΙ ΤΗΣ ΜΕΣΟΠΟΤΑΜΙΑΣ Ασσύριοι Βαβυλώνιοι Σουμέριοι

Οι Ασσύριοι και ο πολιτισμός τους Θρησκεία: Κύριοι θεοί ήταν ο Ασσούρ και η Ιστάρ. Τέχνη: Πολυέξοδα και μεγάλα παλάτια, με ανάγλυφες παραστάσεις από κυνήγια και πολεμικές νίκες. Μπροστά στις πύλες των ανακτόρων σε ρόλο φύλακα, υπήρχαν γλυπτοί ορθοστάτες, με λέοντες ή φτερωτούς ταύρους με ανθρώπινο κεφάλι.

ΤΑ ΑΝΑΚΤΟΡΑ ΤΩΝ ΒΑΣΙΛΕΩΝ Τα αρχιτεκτονικά συγκροτήματα σχετίζονταν με την μεγάλη δύναμη των ασσύριων βασιλέων. Επιθυμία κάθε βασιλιά ήταν να ξεπεράσει τους προκατόχους του στο μέγεθος και την μεγαλοπρέπεια του ανακτόρου του.

Οι Βαβυλώνιοι και ο πολιτισμός τους Ζιγκουράτ: Θρησκευτικά κτίρια της Μεσοποταμίας σε βαθμίδες, αποτελούμενα από πολλαπλές πεζούλες με ναό στην κορυφή. Εμπνευσμένος από τα Ζιγκουράτ ήταν ο Πύργος της Βαβέλ. Κρεμαστοί κήποι: Ένα από τα επτά θαύματα του κόσμου.

Χαμουραμπί: Βασιλιάς της Βαβυλώνας Χαμουραμπί: Βασιλιάς της Βαβυλώνας. Στη διάρκεια της βασιλείας του συντάχθηκε ο πρώτος νομοθετικός κώδικας της ιστορίας, γνωστός ως ‘κώδικας του Χαμουραμπί’. Η Πύλη της Αστάρτης:Ένα από τα πιο σημαντικά αριστουργήματα των Βαβυλωνίων.

Πύλη της Ιστάρ

Οι Σουμέριοι και ο πολιτισμός τους Οι πρώτοι κάτοικοι της Μεσοποταμίας ήταν οι Σουμέριοι. Ανακάλυψαν τη σφηνοειδή γραφή που συντέλεσε στην ανάπτυξη του πολιτισμού της περιοχής. Οι Σουμέριοι ανέπτυξαν και αξιόλογη λογοτεχνία. Το έπος του Γιλγαμές είναι το πρώτο σημαντικό ποίημα στην ιστορία της ανθρωπότητας.

Συγκριτική μελέτη τέχνης Ασσυρίων - Σουμερίων Συγκριτική μελέτη τέχνης Ασσυρίων - Σουμερίων Σε μια σύγκριση της τέχνης των Σουμερίων και της αυτής των Ασσυρίων: δεν παρατηρείται κανένα κοινό στοιχείο, γεγονός που μας οδηγεί στο συμπέρασμα ότι παρόλο που ήταν γειτονικοί λαοί, δεν βρέθηκαν επιδράσεις της μιας ή της άλλης χώρας στην τέχνη τους.

Σύγκριση λαών Μεσοποταμίας με την Αρχαία Ελλάδα Πιθανολογείται ότι οι Βαβυλώνιοι επηρεάστηκαν σε ένα βαθμό από τους Σουμέριους και από τους Μινωίτες κυρίως στην ιερότητα που δείχνουν σε κάποια ζώα καθώς οι ταύροι είναι ιερό ζώο των Σουμερίων και των Μινωιτών.

Τελικό Συμπέρασμα Μεσοποταμία – Αίγυπτος – Αρχαία Ελλάδα : Ποια ιδεολογία κρύβεται πίσω από αυτούς τους πολιτισμούς; Στους 2 πρώτους πολιτισμούς, η ιδεολογία που κρύβεται πίσω από την τέχνη στηρίζεται στην ανάδειξη του πλούτου και της κοινωνικής υπεροχής του ανώτατου άρχοντα όπως επίσης και στην πρόκληση συναισθήματος δέους. Αντίθετα στην αρχαία Ελλάδα, η τέχνη είναι προσαρμοσμένη στα ανθρώπινα μέτρα και παράγει μια αίσθηση αρμονίας.

ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ

ΑΡΧΑΙΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ αρχαίο ελληνικό θέατρο: σημαντικός θεσμός της πόλης κράτους τέλεση θεατρικών παρατάσεων με την ευκαιρία των εορτασμών του Διονύσου τρόπος διδασκαλίας αναπτύχτηκε στα τέλη της αρχαϊκής περιόδου.

Αρχιτεκτονική

ΙΩΝΙΚΟΣ ΡΥΘΜΟΣ Ο Ιωνικός ρυθμός είναι ένας από τους τρεις αρχαίους κλασικούς αρχιτεκτονικούς ρυθμούς. Κατατάσσεται μεταξύ του δωρικού και του κορινθιακού ρυθμού. Το όνομα του προέρχεται από τους Ίωνες. Σε σχέση με τον δωρικό ρυθμό ο ιωνικός έχει μικρές διαφορές. Το θεμέλιο ενός ιωνικού ρυθμού είναι χτισμένο πάνω και μέσα στο έδαφος . Ο κίονας σε αντίθεση με τον δωρικό ρυθμό στηρίζεται πάνω στο στυλοβάτη.

ΔΩΡΙΚΟΣ ΡΥΘΜΟΣ Δωρικός Ρυθμός ονομάζεται στην αρχαία ελληνική αρχιτεκτονική, και ειδικότερα στη ναοδομία, ο ρυθμός εκείνος που διακρίνεται για τη λιτότητα την αυστηρότητα και τη μνημειακότητά του από τον πιο διακοσμητικό Ιωνικό Ρυθμό .

ΚΟΡΙΝΘΙΑΚΟΣ ΡΥΘΜΟΣ Σύμφωνα με τον Βιτρούβιο, εφευρέτης του Κορινθιακού κιονόκρανου ήταν ο γλύπτης Καλλίμαχος που εμπνεύστηκε από ένα καλάθι που βρισκόταν στον τάφο ενός κοριτσιού στην Κόρινθο. Το καλάθι, όπου ήταν τοποθετημένα τα παιχνίδια της, σκεπαζόταν από μία τετράγωνη πλάκα. Γύρω από το καλάθι είχαν φυτρώσει άκανθοι ακολουθώντας το σχήμα του. Έτσι γεννήθηκε το κορινθιακό κιονόκρανο σύμφωνα με τον μύθο.

Το μαντείο των Δελφών Ο ιερός ναός του Απόλλωνα Το μαντείο των Δελφών Ο ιερός ναός του Απόλλωνα Για τους αρχαίους έλληνες οι Δελφοί ήταν κατά κυριολεξία το κέντρο και ο ομφαλός της γης. Το σημείο δύσης του ηλίου 22 Δεκεμβρίου που είναι η μεγαλύτερη νύχτα και η μικρότερη μέρα του έτους. Οι έλληνες έκτιζαν τους ναούς τους σύμφωνα με την τοποθεσία του Ήλιου.

Το μεγαλείο της αρχαιοελληνικής γλυπτικής Η αρχαιοελληνική γλυπτική χωρίζεται σε τρεις περιόδους: Α) την αρχαϊκή περίοδο, η οποία επικεντρώνεται στην έκφραση της φυσικής τελειότητας της ανθρώπινης μορφής μέσω του μνημειακού χαρακτήρα της γλυπτικής. Β) την κλασσική περίοδο, όπου οι γλύπτες μελετούν τις μεταβολές που προκαλεί η κίνηση στην τοποθέτηση των άκρων. Γ) την ελληνιστική περίοδο, κατά την οποία επιλέγονται περισσότερα κοσμικά θέματα, στα οποία καθρεφτίζεται ο εσωτερικός χαρακτήρας, τα συναισθήματα και τα βιώματα, ο ερωτισμός και η βία, αλλά πάνω από όλα η ανάγκη της αλήθειας.

Τα Παναθήναια Χαρακτηριστική γιορτή που συνδέεται με τη γλυπτική είναι η πομπή των Παναθηναίων. Το καλοκαίρι ήταν από τις πιο σημαντικές εποχές της Αθήνας, γιατί τότε πραγματοποιούνταν τα Παναθήναια, η μεγαλύτερη γιορτή της πόλης που γινόταν κάθε τέσσερα χρόνια. Ο Φειδίας παρακολουθούσε με θαυμασμό αυτή τη λαμπρή γιορτή και αποφάσισε να την αποτυπώσει στη ζωοφόρο του Παρθενώνα. Εκεί απεικονίζονται γλυπτά όπως οι πεπλοφόροι και οι τοξότες που είναι φτιαγμένα από μάρμαρο και εφυαλωμένα τούβλα. Αυτά τα γλυπτά αντιπροσωπεύουν το ανώτατο σημείο ισορροπίας που έφτασε η Ελληνική γλυπτική.

Επίλογος Μέσα από την εμπειρία της ερευνητικής εργασίας, της συνεργασίας μεταξύ των μαθητών και της αναζήτησης, εύρεσης και σύνθεσης πληροφοριών καταφέραμε να επιτύχουμε τον αρχικό μας στόχο. Ο στόχος αυτός δεν ήταν άλλος από το να αποδείξουμε ότι ο αρχαίος ελληνικός πολιτισμός δε θεωρείται άδικα ο πιο σημαντικός και αξιοζήλευτος ακόμα και στις μέρες μας..

Έτσι, εκτός του ότι εργαστήκαμε εφαρμόζοντας ένα διαφορετικό μοντέλο διδασκαλίας, εμπλουτίσαμε τις γνώσεις μας και αποδείξαμε τον αρχικό μας προβληματισμό.