Η ΠΟΡΕΙΑ ΤΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΣΤΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ ΣΤΟΧΟΙ ΚΑΙ ΠΡΟΟΠΤΙΚΕΣ Σύνοψη εξωτερικής αξιολόγησης του Τμήματος Μηχανολόγων Μηχανικών του ΠΘ Καθ. Παναγιώτης Τσιακάρας Πρόεδρος Τμήματος Μηχανολόγων Μηχανικών Βόλος, 1 Νοεμβρίου
Γενικά στοιχεία εξωτερικής αξιολόγησης Περίοδος διεξαγωγής: Δεκεμβρίου 2010 Μέλη επιτροπής: Φωκίων Εγκολφόπουλος (Καθηγητής, University of Southern California, USA) Αντώνιος Ζαβαλιάγκος (Καθηγητής, Drexel University, USA) Κωνσταντίνος Αλεξόπουλος (Σύμβουλος Μηχανικός, ΤΕΕ) Φοίβος Ανδρίτσος (Ερευνητής, EC Joint Research Centre, Italy) Διαδικασία αξιολόγησης: Επιτόπια επίσκεψη, επιθεώρηση χώρων, συναντήσεις με μέλη ΔΕΠ, διοικητικό/τεχνικό προσωπικό και φοιτητές, επισκόπηση υποστηρικτικού υλικού (οδηγοί σπουδών, πληροφορίες μαθημάτων, διπλωματικές εργασίες, διδακτορικές διατριβές, κτλ.). 2
Συμπεράσματα εξωτερικής αξιολόγησης ΠΠΣ: ικανοποιητικό εύρος με μεγάλο όμως φόρτο μαθημάτων, θετική η πρακτική άσκηση, έλλειψη διαφοροποίησης από άλλα ομοειδή τμήματα. ΠΜΣ: απορρέον από τα ερευνητικά ενδιαφέροντα των μελών ΔΕΠ με μαθήματα υψηλού επιπέδου. Θα πρέπει να γίνει ακόμη πιο συγκεκριμένος ο στόχος του. Διδασκαλία: καταλληλότητα μεθόδων και υλικού υποστήριξης, ικανοποιητική χρήση νέων τεχνολογιών, υψηλό επίπεδο διδασκόντων, θετικές αξιολογήσεις από φοιτητές, έλλειψη υποδομών (κυρίως χώρων διδασκαλίας), όχι υψηλή συμμετοχή φοιτητών, υψηλός μέσος χρόνος αποφοίτησης. Έρευνα:, διεξαγωγή έρευνας υψηλού επιπέδου, ικανοποιητική συμμετοχή σε ερευνητικά προγράμματα, υψηλή μεταβλητότητα ερευνητικής δραστηριότητας μεταξύ διαφορετικών μελών ΔΕΠ και εργαστηρίων, έλλειψη ερευνητικών υποδομών. 3
Προτάσεις εξωτερικής αξιολόγησης ΠΠΣ: μείωση αριθμού μαθημάτων, θέσπιση υποχρεωτικών ασκήσεων-εργασιών. ΠΜΣ: διεθνοποίηση και προώθηση ώστε να γίνει πιο ελκυστικό. Διδασκαλία: εντατικοποίηση προσπαθειών για τη βελτίωση της ανάμειξης και συμμετοχής των ενεργών φοιτητών. Έρευνα: αναδιοργάνωση διοικητικών διαδικασιών, θέσπιση προτύπων και ξεκάθαρων ερευνητικών στόχων, εστίαση σε συγκεκριμένους ερευνητικούς στόχους στους οποίους το τμήμα μπορεί να ξεχωρίσει σε σχέση με άλλα ομοειδή τμήματα, κατανομή κονδυλίων με βάση στρατηγικές προτεραιότητες. 4