1 η Εργασία στην Ιατρική Εκπαίδευση ‘’Παρελθόν, παρόν, μέλλον:ανάλυση άρθρων από τη βιβλιογραφία’’ Καντιλλάρι Γιόνα Α.Ε.Μ. : 30310 Ροκκά Ευαγγελία Α.Ε.Μ.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Μαρία Κώστα Μαρία Αλεξάνδρου Χριστίνα Φλούρου Αλέξης Μιχαήλ ΙΑΤΡΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ 22/11/2011.
Advertisements

Αντιλήψεις καθηγητών Πληροφορικής σχετικά με τη φύση του αντικειμένου και τον τρόπο εισαγωγής του στην εκπαίδευση Γιάννης Δοξαστάκης Δημήτρης Δημάκης.
ΤΡΟΠΟΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΤΩΝ ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΤΟΥ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 1.1 Τεχνικές δεξιότητες και προσόντα.
Εν. 6.5 & 6.6 Ειδικού Μέρους Ανάπτυξη, εφαρμογή και αξιολόγηση εκπαιδευτικού σεναρίου Νότα Σεφερλή
Αξιολόγηση σεναρίου Νότα Σεφερλή
Ημερίδα: Η πορεία της αξιολόγησης στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας. Στόχοι και προοπτικές - 1 η Νοεμβρίου 2012 Έκθεση Εξωτερικής Αξιολόγησης Προβλήματα – Δράσεις/Προτάσεις.
ΕΠΙΛΕΓΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑ ΙΑΤΡΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Σάββατο, 26 Ιανουαρίου 2013 Ημέρα Γνωριμίας. Στόχος Προπτυχιακού Προγράμματος Τμήματος Αγγλικών Σπουδών  Καλλιέργεια ενσυνείδητης κριτικής σκέψης που.
ΙΑΤΡΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΚΥΠΡΟΥ
ΣΥΝΟΠΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ ΚΛΙΝΙΚΗΣ ΕΞΕΤΑΣΗΣ
ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ 4ΕΤΩΝ ΦΟΙΤΗΤΩΝ
Παπαδάκη Αθανασία-Σίντι Φυτσιλή Ευγενία Γιαννή Μυρσίνη-Ειρήνη
ΦΑΣΕΙΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Προσδιορισμός του διδακτικού στόχου, των κριτηρίων και των στοιχείων της αξιολόγησης Επιλογή της τεχνικής Ερμηνεία των πληροφοριών Αποτύπωση.
Στρατηγικές διδασκαλίας και σχεδιασμός μαθήματος/ Ήχος
Γνωστικά εργαλεία είναι: οι εκπαιδευτικές εφαρμογές των Τ. Π. Ε
Serious Games Μάθημα: Ηλεκτρονική Υγεία Ονόματα: Χριστιάνα Αλκιβιάδου
ΕΡΓΑΣΙΑ 1Η Δήμητρα Βαγιωνά Νίκος Μαρούσης.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΣΥΛΛΟΓΙΚΗΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ ΑΝΑΤΑΞΗΣ ΤΗΣ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΣ ΣΤΗΝ ΕΥΡΥΤΑΝΙΑ ΔΡΑΣΗ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ● Η δράση της συμβουλευτικής περιλαμβάνει όλες εκείνες.
1 ο ΠΕΚ Θεσσαλονίκης Σύγχρονες διδακτικές προσεγγίσεις για την ανάπτυξη κριτικής-δημιουργικής σκέψης Προετοιμασία μαθήματος με.
Τίτλος εκπαιδευτικής δραστηριότητας: «Ασφαλής πλοήγηση στο Διαδίκτυο» Όνομα Εκπαιδευτικού: Μιχαηλίδης Θανάσης Σχολείο: Δ.Σ. Ερατεινού-Πετροπηγής- Ποντολιβάδου.
Αυτορυθμιζόμενη μάθηση
Ενότητα 2.2 Σύγχρονες προσεγγίσεις στη Διδακτική μεθοδολογία
ΕΠΙΛΥΣΗ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Εξερευνώντας το πρότυπο (συναίσθημα, περιεχόμενο, αποτελέσματα) για τη διευκόλυνση της ανατροφοδότησης πολλαπλών πηγών Ομάδα Χάβαρη Χριστιάνα Καρασμάνη.
Ε ΡΓΑΣΙΑ ΟΔΟΝΤΙΑΤΡΙΚΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΘΕΜΑ : ΟΔΟΝΤΙΑΤΡΙΚΗ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑ ΕΡΓΑΣΤΗΚΑΝ ΟΙ : Εμμανουηλίδης Γεώργιος & Καρατζιούλας Κωνσταντίνος.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της Αγωγής,
ΓΕΝΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΚΑΙ ΟΡΙΣΜΟΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ
Το λογισμικό wiki παρέχει τη δυνατότητα στα μέλη μιας ομάδας χρηστών, να καταθέτουν ισότιμα τη συμβολή τους (ιδέες, φωτογραφίες, πηγές κ.α.) στην παραγωγή.
Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στην Οδοντιατρική.
Τίτλος: "Μια έρευνα σχετικά με την αποτελεσματικότητα των ηλεκτρονικών υπηρεσιών πληροφορίας στην ελληνική τριτοβάθμια εκπαίδευση: Μελέτη περίπτωσης" Ιουλία.
Μαθητές: Βιολάκης Εμμαλουήλ Κανιαδάκη Μαρία Παναγούλης Ευάγγελος ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΗΝ ΙΑΤΡΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ.
1ο ΠΕΚ Θεσσαλονίκης Σύγχρονες διδακτικές προσεγγίσεις για την ανάπτυξη κριτικής-δημιουργικής σκέψης Σύγχρονες μέθοδοι εκπαίδευσης Καρακούσης.
Ερμηνεία δεδομένων και εξαγωγή συμπερασμάτων
Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (Π.Μ.Σ.) 2 Επίπεδα 1.Μεταπτυχιακό Δίπλωμα Ειδίκευσης (Μ.Δ.Ε.) 2.Διδακτορικό Δίπλωμα (Δ.Δ.) Αναφέρεται σε ίδιες ή συναφείς.
Δεύτερη συνάντηση Μάχιμων Εκπαιδευτικών ΚΥΠΡΙΑΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ.
ΟΙ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΜΙΑ ΠΡΩΤΗ ΘΕΩΡΗΣΗ ΣΑΡΑΝΤΟΣ ΨΥΧΑΡΗΣ
«Ιατρική Εκπαίδευση και εξατομικευμένα ιατρικά συστήματα: ανάλυση άρθρων/ενημερωτικών video και καταχώρησή τους σε OER» Δημήτρης Στόκκος Παναγιώτης.
ΙΑΤΡΙΚΗ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ ΣΤΙΣ ΗΠΑ ΑΠΘ 16 ΜΑΪΟΥ 2013 Εκπαιδευτικός Σύμβουλος Ίδρυμα Fulbright.
Μάριος Γεωργιάδης Χρυστάλλα Μιλτιάδου Νικόλας Παπαχρυσάνθου Παναγιώτης Χατζηχριστοδούλου Παιχνίδια Σοβαρού Σκοπού (Serious Games) Ηλεκτρονική Υγεία ΕΠΛ679.
Η επίδραση της Βιβλιοθήκης και Κέντρου Πληροφόρησης του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων στην επίδοση των φοιτητών Βασίλης Πολυχρονόπουλος Έρευνα Μονάδα Ολικής.
«Πρόγραμμα Αναμόρφωσης Προπτυχιακών Προγραμμάτων Σπουδών Γ.Π.Α» Σεμινάριο Ενημέρωσης Διδακτικού Προσωπικού Οι τεχνολογιές της Πληροφορικής και των Επικοινωνιών.
 Αναστασιάδη Ανατολή (ΑΕΜ: 30035)  Βαλαβάνη Ευδοξία (ΑΕΜ: 30043)  Γκόγκα Κωνσταντίνα (ΑΕΜ: 30053)  Κριαρά Σταυρούλα (ΑΕΜ: 30382)  Πριτσίνη Φιλίππα.
Ένα Παιχνίδι Ρόλων στο Δημοτικό για τη Διδασκαλία των Διαδικασιών σε Logo Θωμάς Σκυλογιάννης Καθηγητής Πληροφορικής.
Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη
Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη Ενότητα 3: Νοσηλευτική Διεργασία. Κοτρώτσιου Ευαγγελία, Καθηγητής, Τμήμα Νοσηλευτικής, T.E.I. Θεσσαλίας.
Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΥΓΕΙΑΣ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ. Βήματα ανάπτυξης εκπαιδευτικού προγράμματος στην κοινότητα Εντοπισμός μιας ειδικής για ένα πληθυσμό ανάγκης για μάθηση.
1 Βιβλιογραφική Ανασκόπηση Literature Review. 2 Τι είναι η Βιβλιογραφική Ανασκόπηση;  Είναι η ικανότητα του σπουδαστή- συγγραφέα-ερευνητή να ανατρέχει.
Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη Ενότητα 4: Στρες και Στρατηγικές Αντιμετώπισης – Νοσηλευτική Φροντίδα. Κοτρώτσιου Ευαγγελία, Καθηγητής, Τμήμα Νοσηλευτικής,
ΜΟΝΤΕΛΑ ΠΡΟΣΟΜΟΙΩΣΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗ ΤΟΥ ΚΑΡΚΙΝΟΥ Insert Product Photograph Here Ειρ.Χριστοδούλου, Δ.Μπαμπαλής, Ι.Βοσκάκης, Μ.Τσολάκης, Χ.Πωγωνίδης,
ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΕΚΦΡΑΣΗΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΕΛΛΗ ΜΟΥΡΑΤΗ-ΣΥΝΗΓΟΡΟΣ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ 1.
Πέτρος Κολοβός ΕΕΔΙΠ Κλινικής Νοσηλευτικής ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΙ ΡΟΛΟΙ & ΠΡΟΤΥΠΑ Η Περίπτωση της Νοσηλευτικής.
Παρουσίαση Ερευνητικής εργασίας ομάδας 2
ΟΜΑΔΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΕΠΙΛΕΓΟΜΕΝΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ “ΙΑΤΡΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ”
Ερωτηματολόγιο Α.Κί.ΔΑ για τις βασικές πρόνοιες ενός Νέου Σχεδίου Αξιολόγησης Απόψεις Εκπαιδευτικών.
Σακελλαρίου Μαρία, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Πανεπιστημίου Ιωαννίνων
Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη
Παρουσίαση στο μάθημα «Διγλωσσία και εκπαίδευση»
ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΗΣ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗΣ ΦΡΟΝΤΙΔΑΣ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΩΝ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΩΝ
Διερευνητική ανακαλυπτική μάθηση
Αναστασία Γεωργιάδου Σχολική Σύμβουλος ΠΕ04
Μεθοδολογία Έρευνας Διάλεξη 9η Σύνταξη Πτυχιακής Εργασίας
Από τον παιδίατρο, Κωνσταντίνο Τρογάδη
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ (30%)
Μαθητές: Βιολάκης Εμμαλουήλ Κανιαδάκη Μαρία Παναγούλης Ευάγγελος
2Ο ΓΕΛ ΙΛΙΟΥ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Β’ ΛΥΚΕΙΟΥ
ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΕΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΚΡΙΤΙΚΗ ΕΠΙΣΚΟΠΗΣΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑΣ
Βιβλιογραφική Ανασκόπηση
Αυθεντικό πλαίσιο μάθησησ και αξιολόγησησ για την καλλιέργεια δεξιοτήτων του 21ου αιώνα Βουδούρη Γεωργία Α.Μ.:
Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 η Εργασία στην Ιατρική Εκπαίδευση ‘’Παρελθόν, παρόν, μέλλον:ανάλυση άρθρων από τη βιβλιογραφία’’ Καντιλλάρι Γιόνα Α.Ε.Μ. : Ροκκά Ευαγγελία Α.Ε.Μ. : Τσιμπονάκης Αθανάσιος Α.Ε.Μ. : 30290

Σκεπτικό & κύρια προβλήματα επίλυσης Βασικές χειρουργικές δεξιότητες, όπως η λήψη ενός ιατρικού ιστορικού και μια σωστή διάγνωση, είναι ζωτικά στοιχεία που πρέπει να αναπτύξει ένας προπτυχιακός φοιτητής της ιατρικής. Ακόμα, αυτή η προπτυχιακή εκπαίδευση είναι εκείνη που θα ωθήσει τους φοιτητές σε χειρουργικούς κλάδους. Ωστόσο, ο αυξημένος αριθμός των φοιτητών, ο μειωμένος χρόνος παραμονής των ασθενών στο νοσοκομείο και το αυξημένο ποσοστό κοινών χειρουργικών προβλημάτων έχει μειώσει την πρόσβαση των φοιτητών στους ασθενείς και ως εκ τούτου την εκπαίδευση τους σε κλινικές δεξιότητες.

Γι’ αυτό το λόγο καινούριες μέθοδοι εκπαίδευσης στις κλινικές δεξιότητες πρέπει να ληφθούν υπόψη. Το σκεπτικό του άρθρου είναι να προσπαθήσει να προβληματίσει τους φοιτητές για το παραδοσιακό πρόγραμμα σπουδών, να προτείνει νέες μεθόδους εκπαίδευσης μέσω μιας έρευνας που πραγματοποιήθηκε σε δύο ομάδες φοιτητών και να ερμηνεύσει τα αποτελέσματα αυτής της έρευνας.

Σκοπός του άρθρου Σκοπός του άρθρου είναι να οργανώσει, να αναλύσει και να αξιολογήσει την καθιερωμένη εκπαίδευση των κλινικών δεξιοτήτων για τους 3ετείς φοιτητές της ιατρικής και να εξετάσει την αποτελεσματικότητα ορισμένων νέων εκπαιδευτικών διαδικασιών.

Κύρια ερωτήματα, μεθοδολογία & αποτελέσματα Η μεθοδολογία που χρησιμοποιήθηκε για την έρευνα οργανώθηκε από μια ερευνητική ομάδα, αποτελούμενη από ειδικούς εκπαιδευτές κλινικών δεξιοτήτων και διαχειριστές του προγράμματος ‘’προσομοιωμένων ασθενών(simulated patients, SP)’’ για την αναδιοργάνωση της εκπαίδευσης των 3ετών φοιτητών στις κλινικές δεξιότητες. Λόγω του μειωμένου χρόνου διαμονής των ασθενών σε νοσοκομεία και της άρνησης τους να εξεταστούν από φοιτητές, επιλέχθηκε να χρησιμοποιηθούν ‘’προσομοιωμένοι ασθενείς’’ για τη λήψη του ιατρικού ιστορικού.

Οι φοιτητές χωρίστηκαν σε δύο ομάδες, μία των 60 και μία των 63 ατόμων. Σε κάθε ομάδα δόθηκε από ένα διαφορετικό checklist(=λίστα ελέγχου ορισμένη ως προς κάποιες εργασίες) από τα οποία το πρώτο ήταν επικεντρωμένο στη δεξιότητα, αναφέροντας τα απαραίτητα βήματα στη λήψη ενός συστηματικού ιστορικού για την παρούσα κατάσταση, ενώ το δεύτερο ήταν γενικότερο με έμφαση σε γενικές ερωτήσεις για μια αποτελεσματική γνωμάτευση. Οι 2 ομάδες κατόπιν υποχωρίστηκαν σε μικρότερες ομάδες των 20 ατόμων.

Τα κύρια ερωτήματα ήταν κατά πόσο η χρήση των checklists βοήθησε τους φοιτητές, και αν η χρήση των ‘’προσομοιωμένων ασθενών’’ ήταν επιτυχής.

Όσον αφορά τη χρήση των ‘’προσομοιωμένων ασθενών’’ οι φοιτητές τους βρήκαν πολύ προσιτούς, ωστόσο λιγότεροι φοιτητές του 2 ου γκρουπ(με το γενικό checklist) τους βρήκε χρήσιμους, ενώ οι εκπαιδευτές τους βρήκαν πολύ χρήσιμους και ευεργετικούς για την εκπαίδευση και εξάσκηση των φοιτητών. Το μόνο μειονέκτημα ήταν ο μειωμένος τους αριθμός.

Όσον αφορά τη χρήση checklists, οι φοιτητές βρήκαν το ‘’γενικό’’ λιγότερο χρήσιμο από το επικεντρωμένο στη δεξιότητα, ωστόσο στις απαντήσεις τους στις ερωτήσεις ανοιχτού τύπου, ανέφεραν ότι δεν ευνοούσε την κριτική σκέψη. Οι εκπαιδευτές θεώρησαν ότι το 2 ο checklist ήταν ζημιογόνο για τη διαδικασία της μάθησης, αφού προήγαγε στείρα γνώση, χωρίς να κινητοποιεί τους φοιτητές για αυτομάθηση, και ότι το 1 ο ήταν άχρηστο αφού δεν προσέφερε τίποτα νέο.

Τέλος, οι απαντήσεις φοιτητών και καθηγητών διέφεραν στις ερωτήσεις κλειστού τύπου, αλλά ήταν παρόμοιες σε αυτές ανοικτού τύπου. Και οι δύο συμφώνησαν ότι η νέα μορφή εκπαίδευσης προήγαγε πιο ενεργό διάλογο μεταξύ φοιτητών και καθηγητών, ενίσχυε την ομαδική εργασία και έδινε έμφαση στην ανάπτυξη γνώσεων και κλινικών δεξιοτήτων μέσω της κριτικής σκέψης.

Εκπαιδευτικός σκοπός & αποκομισμένα συμπεράσματα Εκπαιδευτικός σκοπός του άρθρου είναι πρώτα από όλα η ενημέρωση για την ανάγκη αλλαγής στο καθιερωμένο πρόγραμμα σπουδών. Επιπρόσθετα, στόχος του είναι και η αξιολόγηση του νέου εκπαιδευτικού προτύπου που δοκιμάστηκε. Το αναπόφευκτο αποτέλεσμα που αποκομίζεται είναι η ανάγκη των φοιτητών για περισσότερη εξάσκηση στις κλινικές δεξιότητες.

Ακόμη, το τελικό συμπέρασμα στο οποίο καταλήγει το άρθρο είναι ότι η μελέτη των σχολίων φοιτητών και εκπαιδευτών και των απαντήσεών τους σε ερωτήσεις ανοικτού τύπου, αν και χρονοβόρα, έχει τεράστια αξία και προσφέρει εύρος στην αξιολόγηση νέων εκπαιδευτικών διαδικασιών. Γι’ αυτό το λόγο, πρέπει να συμπεριλαμβάνονται σε κάθε αξιολόγηση. Έτσι, θα βρεθεί το σωστό εκπαιδευτικό σύστημα προπτυχιακών φοιτητών που θα διευρύνει τη μάθηση και θα υποστηρίξει το φοιτητή τόσο στην εξάσκηση κλινικών δεξιοτήτων, όσο και στην ανεξάρτητη μάθηση.

Βιβλιογραφικά στοιχεία - Fiona Stewart, Jennifer Cleland, 2008 ‘’The introduction of standardized clinical surgical teaching: students’ and tutors’ perceptions of new teaching and learning aids’’, Medical Teacher 30: , ISBN X print/ ISBN X online/08/