ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΚΕΣΕΑ-ΤΠΕ Κ΄ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΛΕΜΕΣΟΥ «Η προαγωγή της δημιουργικότητας δια της συνεργίας, της φαντασίας και της τεχνολογίας» Κ΄ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΛΕΜΕΣΟΥ 21 Ιανουαρίου 2009 Δημιουργική χρήση λογισμικών παρουσιάσεων στη διδασκαλία της Επιστήμης (π.χ. Powerpoint) Πέτρος Γεωργιάδης Σύμβουλος Επιστήμης, Υ.Π.Π.
Τα λογισμικά παρουσιάσεων μπορούν να αποτελέσουν ένα ιδιαίτερα χρήσιμο εργαλείο στη διδασκαλία της Επιστήμης Ελκυστικό μέσο δ/λίας Εποπτικοποίηση, Χρώμα, Κίνηση, Γραφικά Ωστόσο θα πρέπει να έχουν υποστηρικτικό ρόλο στα πλαίσια της πειραματικής δ/λίας – ΟΧΙ διάλεξη Επιστήμης! Σημαντικό: Η παρουσίαση να προσφέρει ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ ΑΛΛΗΛΕΠΙΔΡΑΣΗΣ με τα παιδιά ...Μερικές ιδέες
Α. Science Concept Cartoons (Keogh & Naylor)
Βοηθήστε το χιονάνθρωπο! Μη φορέσετε το σακάκι στο χιονάνθρωπο. Θα τον κάνει να λιώσει! Δεν νομίζω το σακάκι να κάνει οποιαδήποτε διαφορά Νομίζω ότι το σακάκι θα τον κρατήσει κρύο και θα τον εμποδίσει να λιώσει! Μετάφραση από Naylor and Keogh (1999)
Αστροναύτης-μουσικός! Ο αστροναύτης της φωτογραφίας λατρεύει τη μουσική γι’ αυτό πήρε μαζί του στο διάστημα την κιθάρα του! Αυτό όμως έχει μπερδέψει τα παιδιά! Μπορείτε να τα βοηθήσετε; Στο διάστημα, επειδή δεν υπάρχει αέρας δεν μπορεί να ταξιδέψει ο ήχος. Ο ήχος της κιθάρας ΔΕΝ θα ακουστεί! Τι μας λες; Ο ήχος ταξιδεύει το ίδιο καλά στη Γη και στο κενό του διαστήματος. Και βέβαια θα ακουστεί η μελωδία! Εγώ νομίζω πως αν παίξει δυνατά θα τον ακούσουν ακόμη και οι εξωγήινοι!
Μπορείτε να βοηθήσετε τα παιδιά; Έλλη Σίγουρα αν ανοίξουμε πιο μεγάλες τρύπες στο μπουκάλι, το νερό θα πεταχτεί πολύ πιο μακριά! Σοβαρά; Εγώ νομίζω ακριβώς το αντίθετο!! Το νερό θα πεταχτεί πιο μακριά αν στο μπουκάλι ανοίξουμε μικρότερες τρύπες! Διαφωνώ και με τους δύο! Το μέγεθος της τρύπας στο μπουκάλι δεν επηρεάζει το πόσο μακριά φτάνει το νερό! Γιάννης Κώστας
Εκπαιδευτική αξία Καλή μέθοδος αφόρμησης και εμπλοκής των παιδιών. Μπορούν να εξυπηρετήσουν ως έμμεσος στόχος ή ως πρόσθετο κίνητρο μάθησης. Δίνουν την ευκαιρία σε όλα τα παιδιά να εκφραστούν υιοθετώντας τη γνώμη ενός από τους ήρωες. Είναι εξαιρετικό εργαλείο στα χέρια του/της εκπ/κού για εντοπισμό παρανοήσεων και εναλλακτικών ιδεών των παιδιών.
Β. Επίλυση προβλήματος & Διασύνδεση με την καθημερινή ζωή
Ο κύριος Κώστας είναι ηλεκτρολόγος Ο κύριος Κώστας είναι ηλεκτρολόγος. Έχει τα γενέθλιά του και η κόρη του η Μαρίνα σκέφτεται να του πάρει για δώρο ένα νέο εργαλείο για τη δουλειά του. Δυσκολεύεται όμως να διαλέξει! Μπορείτε να τη βοηθήσετε; ΤΙΜΗ: 7 € ΤΙΜΗ: 7 €
Πρόβλημα για τον Υπουργό Γεωργίας! Είστε ο/η Υπουργός Γεωργίας και έχουν φέρει στο γραφείο σας τα σχέδια για το νέο υδατοφράκτη που θα κατασκευαστεί. Ο υδατοφράκτης πρέπει να είναι στερεός αλλά και οικονομικός στην κατασκευή. Ποιο από τα τρία σχέδια θα επιλέξετε και γιατί; Η απόφαση είναι δική σας!
Σχέδιο Α Σχέδιο Β Σχέδιο Γ Ποια είναι η καλύτερη επιλογή; Σχέδιο Α Σχέδιο Β Σχέδιο Γ
Βραβεία και κύπελα!! Η κυρία Έλενα είναι εισαγωγέας αθλητικών βραβείων και κυπέλων. Κατά την τελευταία παραλαβή διαπίστωσε ότι ένα από τα είδη είναι ελαττωματικό και πρέπει να επιστραφεί! Μπορείτε να εντοπίσετε το πρόβλημα; Εικόνες από: www.trophies2go.com
Εκπαιδευτική αξία Πετυχαίνουν τη διασύνδεση του μαθήματος της Επιστήμης με την καθημερινή ζωή και τα ενδιαφέροντα των παιδιών. Οι νέες επιστημονικές γνώσεις αποκτούν ουσιαστική αξία και χρησιμότητα. Προσφέρουν ευκαιρίες για την εφαρμογή και κριτική αξιοποίηση γνώσεων, επίλυση προβλήματος και λήψη απόφασης.
Άλλες δημιουργικές δραστηριότητες στα πλαίσια του μαθήματος της Επιστήμης Κατασκευές Συλλογές Αφίσες Επίλυση πραγματικού προβλήματος Συγγραφή παραμυθιού – ιστορίας Δραματοποιήσεις κ.α.