Παρουσίαση Πολιτιστικού Προγράμματος 3ου Ολοήμερου Νηπιαγωγείου Πατρών

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Κοκκινη κλωστη δεμενη στην ανεμη τυλιγμενη………..
Advertisements

39ο Δημοτικό Σχολείο Πατρών
Σύμβουλος Ελληνικών: Ευρυδίκη Παπαγεωργίου
1ο Νηπ/γείο Βραχναιίκων, τμ.Α2. Υπεύθυνη εκπ/κός Ανδριάνα Καρρά
Δημοτικό Σχολείο Βραχναιίκων Σχολικό Έτος
Η ΜΕΤΑΒΑΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧ. ΕΤΟΣ
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ 3ο ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΝΗΠ/ΓΕΙΟ Κ. ΑΧΑΪΑΣ
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας « Άσπρα λαμπερά δοντάκια»
ΦΙΛΑΝΑΓΝΩΣΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΠΟΥ ΑΦΟΡΟΥΝ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΤΟΥ ΣΑΚΗ ΣΕΡΕΦΑ «ΜΙΑ ΤΡΥΠΑ ΣΤΟ ΝΕΡΟ» ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ : ΡΩΣΣΟΥ ΑΓΓΕΛΙΚΗ (Δ1), ΒΑΣΙΛΕΙΑΔΟΥ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ (δ2)
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Παίζοντας & ζωγραφίζοντας
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Τα ειδώματα του πανηγυριού» Σχ. έτος
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Η ενδυμασία στο πέρασμα του χρόνου» Σχ
Ιδιωτικό Δημοτικό Σχολείο ΔΔΜΝ Ναυστάθμου Κρήτης
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Τα δώρα του παραμυθιού» Σχ. έτος
Πολιτιστικό πρόγραμμα
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας Τίτλος: «Συναισθήματα»
Η παρέα και το άγνωστο παιδάκι Ένα μικρό παραμυθάκι που έφτιαξαν τα πρωτάκια με αφορμή την 21 η Μαρτίου: ημέρα αφιερωμένη στην εξάλειψη των φυλετικών.
ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΤΗΣ ΓΝΩΣΗΣ ΜΕ ΑΦΟΡΜΗ ΕΝΑ ΠΑΡΑΜΥΘΙ
Η ΜΕΤΑΒΑΣΗ ΤΩΝ ΝΗΠΙΩΝ ΑΠΟ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ.
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Το βιβλίο είναι ο καλύτερος φίλος του ανθρώπου» Σχ. έτος Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός: Λυμπέρη Παναγιώτα Τάξη: Β Κλασικό 13ο.
Τα τρία λυκάκια και το κακό γουρούνι.
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Τρώω ό,τι να ’ναι ή ό,τι πρέπει;»
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «ΚΟΚΚΙΝΗ ΚΛΩΣΤΗ ΔΕΜΕΝΗ,
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «ΓΕΡΑ ΔΟΝΤΙΑ»
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Ψηφιδωτό, ψηφιδωτό από τον κόσμο τον παλιό ως και τον σημερινό,ΨΑΧΝΩ,ΒΡΙΣΚΩ ΚΑΙ ΚΟΛΛΩ.» Σχ. έτος Υπεύθυνος Εκπαιδευτικός:
Σχολικό έτος ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΑΤΡΩΝ
ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΠΑΤΡΩΝ
PROJECT με θέμα ¨χριστούγεννα¨
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Είμαστε ό,τι τρώμε»
Πολιτιστικό Πρόγραμμα
Φιλοτελισμός, ένα πρόγραμμα πολιτιστικών θεμάτων που δουλέψαμε στο 14ο Νηπιαγωγείο Δράμας κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους ΟΙ ΝΗΠΙΑΓΩΓΟΙ Γεωργιαδου.
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «…Ελιά και Λάδι ……»
Χαρταετοί ο και 1 ο Δημοτικό Σχολείο Νάουσας Τμήματα: Α 1, Α 2 του 9ου δημοτικού σχολείου, Α 2, Β του 1ου δημοτικού σχολείου Νάουσας, Εκπαιδευτικός:
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας Σχολικό έτος
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Αναγνώριση, έκφραση, χειρισμός συναισθημάτων»
« ΨΑΧΝΟΝΤΑΣ ΤΗΝ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ ΤΟΥ 1821 » ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ: Β΄, Ε΄ και ΣΤ΄ τάξεις του 27 ου Πειραματικού Δημ. Σχολείου Αθηνών.
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Γερά Δόντια… Καλύτερη Υγεία»
ΕΘΕΛΟΝΤΙΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΩΝ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ Τάξη Γ΄ Σχ. έτος Υπεύθυνη εκπ/κός : Μαρία Τσουλφά.
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Η Φιλία στη ζωή μας»
Προγράμματα Σχολικών Δραστηριοτήτων Διεύθυνσης Π.Ε. Χανίων Αγωγή Υγείας: « Ο Ευτύχης ταξιδεύει» 2/ΘΕΣΙΟ ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΒΑΜΟΥ σχ. έτος
Εργασία στο μάθημα : Η Λογοτεχνία στο Νηπιαγωγείο Καραμπότη Μαίρη.
Πανεπιστήμια Πατρών Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική ηλικία Μάθημα: Δραστηριότητες από τον κόσμο.
-ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΑΠΟ ΤΟ ΚΟΣΜΟ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ- ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΡΑΒΑΝΗΣ
ΑΙΣΘΑΝΟΜΑΙ –ΖΩ-ΥΠΑΡΧΩ
Μ. Δέρειο Νομού Έβρου Νετσμεττήν Πίσκα ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΟΜΑΔΑ:
ΚΙΝΗΤΑ ΚΕΣΠΕΜ ΜΕΛΙΒΟΙΑ ΝΟΜΟΥ ΞΑΝΘΗΣ Εκπαιδευτική ομάδα:
Μεγάλο Ορφανό Νομού Ξάνθης
Φύλο εργασίας :στο σώμα του ανθρώπου, έκοψαν και κόλλησαν εικόνες ,όπου το σώμα λέει ΝΑΙ (ευχάριστα αγγίσματα)
Υπεύθυνος Εκπαιδευτικός: ΦΕΡΜΕΛΗ ΙΩΑΝΝΑ Τάξη:Α2
Ο ΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΤΩΝ ΣΚΙΩΝ
«Ειρήνη» Γιαννησ ριτσοσ ποίημα
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Φάε καλά για ν΄αντέξεις»
Το Σχολειό μου.
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Τι σήμερα, τι αύριο, τι τώρα…
Το ταξίδι στη Χωχαρούπα(3)
1ο Νηπιαγωγείο Πατρών
7 ο Νηπιαγωγείο Πατρών – Γεωργάκης Ολύμπιος
4 ο Νηπιαγωγείο Πατρών
3/θ 45ο Νηπιαγωγείο Πατρών
ΜΕΤΑΒΑΙΝΟΝΤΑΣ ΑΠΟ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ: 1/ θ Νηπιαγωγείο Φράγκα
37 ο Νηπιαγωγείο Πατρών
Νηπιαγωγείο Κ. Μαζαρακίου
1/θ Νηπιαγωγείο Ριόλου
Νηπιαγωγείο Λουσικών
«Γνωρίζοντας το μελλοντικό μου σχολείο» 71o Νηπιαγωγείο Πατρών
44ο Νηπιαγωγείο Πατρών
Νηπιαγωγείο Φαρρών
2 ο Νηπιαγωγείο Δεμενίκων
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Παρουσίαση Πολιτιστικού Προγράμματος 3ου Ολοήμερου Νηπιαγωγείου Πατρών Παρουσίαση Πολιτιστικού Προγράμματος 3ου Ολοήμερου Νηπιαγωγείου Πατρών Υπεύθυνη Νηπιαγωγός: Κοτσιά Ασημίνα Συνεργαζόμενοι: κλασικό τμήμα μας – 4ο Νηπιαγωγείο Παραλίας Πατρών

Σας ευχαριστούμε που μας κάνατε παρέα στο ταξίδι μας, Σταύρο και Λαμπρινή Σας ευχαριστούμε που μας κάνατε παρέα στο ταξίδι μας, πριν φύγετε από την Πάτρα Κυρία Νατάσα και κυρία Έφη σας ευχαριστούμε πολύ για τη βοήθειά σας στην παρουσίαση του προγράμματος

Έθιμα Αποκριάς Πολιτιστικό Πρόγραμμα Καθαρά Δευτέρα Σαρακοστή 3ου Ολοήμερου Νηπιαγωγείου Πατρών Σχολ. Έτος 2013-2014 Έθιμα Αποκριάς Καθαρά Δευτέρα Σαρακοστή Χαρταετός Υπεύθυνη Νηπιαγωγός: Κοτσιά Ασημίνα Συνεργαζόμενοι: κλασικό τμήμα μας – 4ο Νηπιαγωγείο Παραλίας Πατρών

Ποιοι είμαστε: Το Ολοήμερο Τμήμα μας αποτελείται από 11 νήπια και 10 προνήπια. Το πρόγραμμά μας είχε διάρκεια 2 μήνες και συγκεκριμένα από τον Ιανουάριο 2014 έως τον Μάρτιο 2014. Πραγματοποιήθηκε στο 3ο Ολοήμερο Νηπιαγωγείο Πατρών όπου υπηρετούν οι Νηπιαγωγοί Δρακούλη Αναστασία και Κοτσιά Ασημίνα.

Οι στόχοι μας: Να συνειδητοποιήσουν τα παιδιά τον παιδαγωγικό – ψυχαγωγικό και κοινωνικό ρόλο της λαϊκής παράδοσης και των εθίμων στη ζωή μας. Κατανόηση της αξίας της ομαδικής εργασίας. Βελτίωση του προφορικού λόγου των παιδιών. Γνωριμία με το ανθρωπογενές περιβάλλον.

Πως ξεκίνησαν όλα: Η αφορμή δόθηκε όταν μια ημέρα στη γωνιά της παρεούλας όπως διάλεγαν τα παιδιά τα παραμύθια της Δανειστικής Βιβλιοθήκης που θα έπαιρναν σπίτι ένα παιδί διάλεξε το παραμύθι: «Ο Φαέθοντας και το άρμα του Ήλιου» λέγοντας παράλληλα ότι θα ήθελε να έχει μια στολή να ντυνόταν Ήλιος. Έτσι ξεκίνησε το ταξίδι μας για τις Αποκριές, τις στολές τους τις περσινές, πως πέρασαν, που είχαν πάει και τι θυμούνται πέρυσι από την Καθαρά Δευτέρα, αν είχαν πετάξει χαρταετό και πως θα ήθελαν φέτος να είναι ο χαρταετός τους.

Διαβάσαμε το παραμύθι «Έλμερ – ο παρδαλός ελέφαντας» και μέσα από την ιστορία του βρήκαμε την ευκαιρία να μιλήσουμε στα παιδιά για την Διαφορετικότητα και να συνδυάσουμε παράλληλα Διαφορετικότητα και Αποκριά. Φτιάξαμε την αφίσα μας:

Αρχή του ταξιδιού μας και η πορεία του… Διαβάσαμε το παραμύθι: «Το Γαϊτανάκι» της Ζωρζ Σαρρή, τους εξηγήσαμε πως χορεύεται, μετρήσαμε τις κορδέλες, δεχτήκαμε πρόσκληση από το 4ο Νηπιαγωγείο παραλίας να πάμε εκεί και να χορέψουμε το γαϊτανάκι όπως και έγινε.

Αρχίζοντας να συζητάμε για την Καθαρά Δευτέρα Μιλήσαμε για τα έθιμά της σε διάφορες περιοχές όπως π.χ. τα αλευρομουτζουρώματα στο Γαλαξίδι. Τα παιδιά είδαν στον Η/Υ διάφορες εικόνες σχετικά με την Καθαρά Δευτέρα, τις τροφές που τρώμε εκείνη την ημέρα, το έθιμο του χαρταετού, τον πίνακα του Σ. Βασιλείου «Το τραπέζι της Καθαράς Δευτέρας». Φτιάξαμε πίνακα με τις νηστίσιμες και τις αρτίσιμες τροφές χρησιμοποιώντας εικόνες από διάφορα φυλλάδια. Τα παιδιά έκοψαν και κόλλησαν στο πιάτο της Καθαράς Δευτέρας τις τροφές που τρώμε τότε. Καλέσαμε γιαγιά παιδιού και μας έφτιαξε με πείρα και μεράκι ταραμοσαλάτα που τα παιδιά τίμησαν τρώοντάς τη με το μεσημεριανό τους. Ζωγράφισαν το παραμύθι: «Ο παράξενος χαρταετός».

Μετά περάσαμε στην ενότητα «χαρταετός» Πιο αναλυτικά διαβάσαμε το παραμύθι «Τα παιχνίδια του Φλεβάρη», όπου αναφέρεται ο Άνεμος, απαραίτητη προϋπόθεση για το πέταγμα του χαρταετού. Μιλήσαμε για το πώς μετριέται η ένταση του Ανέμου (Μποφώρ) και έγινε αναπαράσταση με μουσικά όργανα της έντασής του κάθε φορά. Ακούσαμε τους «χαρταετούς» του Μίκη Θεοδωράκη και μερικά παιδιά αμέσως με τα χεράκια του αναπαράστησαν το παίξιμο του μπουζουκιού που ακούγεται στη μουσική.

Μιλήσαμε για τη χώρα προέλευσης του χαρταετού και τι σήμαινε για τη χώρα αυτή ο χαρταετός. Δώσαμε έμφαση στους κινδύνους του πετάγματος του χαρταετού. Αναφερθήκαμε στα σχήματα του χαρταετού: ρόμβος, εξάγωνο. Κάναμε ασκήσεις αντιστοίχησης- συμμετρίας- έννοιας δεξί- αριστερό Καλέσαμε εξωτερικό συνεργάτη να μας δείξει πως φτιάχνεται ο χαρταετός. Ασχοληθήκαμε μέσα από το παραμύθι «Ήταν ένα μικρό χαρτάκι» με τις σύνθετες λέξεις που έχει μέσα η λέξη χαρτί και τα παιδιά κολλώντας σε φύλλο εργασίας κομματάκι από χαρτόκουτο, χαρτοπετσέτα, αλουμινόχαρτο, κα, προσπάθησαν να γράψουν τις παραπάνω σύνθετες λέξεις. Επισκεφθήκαμε την Αγορά Αργύρη και παρακολουθήσαμε αποκριάτικη θεατρική παράσταση.

Δημιουργήσαμε το παραμύθι : «Ο Αστροαετός» Μια φορά κι έναν καιρό ήταν ένας αετός. Είχε μεγάλα φτερά. Του άρεσε πολύ να πετάει ψηλά στον ουρανό. Ήταν όμως διαφορετικός από τους άλλους αετούς. Δεν είχε μυτερό ράμφος. Δεν είχε μυτερά νύχια. Του άρεσε να τρώει σπόρους. Αγαπούσε πολύ τα παιδιά. Όπου έβλεπε παιδιά καθόταν στα δέντρα και τα χάζευε. Μια μέρα άκουσε κάτι παιδιά να μιλάνε για κάτι που ήθελαν να φτιάξουν με χαρτιά, ξύλα και σπάγγο. Δεν πρόλαβε να ακούσει όμως πως έλεγαν τα παιδιά αυτό που θα έφτιαχναν. Πήγε τη Δευτέρα να ακούσει, πήγε την Τρίτη, πήγε την Τετάρτη, πήγε την Πέμπτη κι επιτέλους άκουσε τη μαγική λέξη. Θα έφτιαχναν χαρταετό. Μόλις άκουσε τη λέξη χαρταετός νόμισε ότι θα έφτιαχναν κάτι που θα του έμοιαζε. Όταν είδε τα παιδιά να ετοιμάζονται να φτιάξουν το χαρταετό ΤΣΟΥΠ εμφανίστηκε μπροστά τους.

- Να’ μια! Ήλθα! Μήπως με θέλατε; Τα παιδιά απόρησαν όταν τον είδαν και του είπαν: - Φίλε μας εσύ μοιάζεις με αετό. Εμείς φτιάχνουμε χαρταετό. - Και τι είναι ο χαρταετός; Ρώτησε. -Είναι ένας αετός ψεύτικος από πολύχρωμα χαρτιά, ξύλα και σπάγγο, που τον πετάμε την Καθαρά Δευτέρα, όταν έχει πολύ αέρα. Ο αετός ήθελε να κάτσει να δει και να βοηθήσει τα παιδιά να φτιάξουν το χαρταετό και όταν ήρθε η Καθαρά Δευτέρα ο αετός ήταν αυτός που βοήθησε τα παιδιά να πετάξουν το χαρταετό τους πιο ψηλά από όλους. Τα παιδιά για να τον ευχαριστήσουν τον ονόμασαν αστραετό. Κι έζησαν τα παιδιά καλά, εμείς καλύτερα και ο αστραετός και οι χαρταετοί πέταξαν ψηλότερα.

Ακολούθησε η Τσικνοπέμπτη Μιλήσαμε για το που οφείλεται το όνομά της Απολαύσαμε τα σουβλάκια που μας πρόσφερε γενναιόδωρα όπως πάντα ο Σύλλογος Γονέων & Κηδεμόνων του 19ου Δημοτικού Σχολείου Πατρών Ζωγραφίσαμε μετά τη Τσικνοπέμπτη, ομαδικά

Για την ενότητα της Σαρακοστής, μάθαμε το ποιηματάκι: Την κυρία Σαρακοστή όλοι φτιάξετε μαζί με αλεύρι και νερό έτοιμη είναι στο λεπτό Πόδια πρέπει να έχει εφτά τις βδομάδες να μετρά Στόμα δεν έχει! Ξέρεις γιατί; Κάνει νηστεία αυστηρή έως του Πάσχα την Κυριακή!

Εξηγήσαμε στα παιδιά μέσα από το ποίημα αυτό το νόημα της Σαρακοστής και την συνήθεια να απεικονίζεται και να ονομάζεται Κυρα-Σαρακοστή Καλέσαμε μαμά παιδιού μας που με την βοήθειά της και το μεράκι της έδειξε στα παιδιά τα υλικά για να φτιάξουν ατομικές Σαρακοστούλες Άρχισαν λοιπόν με πολλή χαρά να πλάθει και να σχηματίζει το καθένα την δική του Σαρακοστή. Η μαμά μας έφτιαξε και μια μεγάλη για την τάξη μας.

Πλάσιμο ατομικής Σαρακοστούλας & Η Σαρακοστούλα της τάξης μας Πλάσιμο ατομικής Σαρακοστούλας & Η Σαρακοστούλα της τάξης μας

Ομάδα χαρταετοί και παιδιά Αφού ασχοληθήκαμε με τις ενότητές μας, δώσαμε στην κάθε ομάδα μια χαρακτηριστική εικόνα ή έναν χαρακτηριστικό πίνακα του θέματός μας και ζητήσαμε το κάθε παιδί της ομάδας να ζωγραφίσει με τέμπερες την εικόνα ή τον πίνακα που βλέπει και η κάθε ομάδα να δώσει ένα νέο όνομα στην ίδια. Τα αποτελέσματα μαγικά!!!

Ομάδα Σαρακοστής & Ομάδα Ειρήνη

Ομάδα αστείος κλόουν & ομάδα αποκριά

Τι πετύχαμε; Πιστεύουμε ότι πραγματοποιήθηκε ο κύριος στόχος μας μα παράλληλα και οι επιμέρους. Τα παιδιά έδειξαν με τις απορίες τους και τη συμμετοχή τους στις ποικίλες δραστηριότητες μεγάλο ενδιαφέρον. Η προσπάθειά μας να προσεγγιστεί το θέμα διαθεματικά δηλ. στη γλώσσα- στα μαθηματικά- στο ανθρωπογενές περιβάλλον- στα εικαστικά- στον ηλεκτρονικό υπολογιστή, θεωρούμε ότι πέτυχε μέσα από ατομικές και ομαδοσυνεργατικές δραστηριότητες. Η θεματική μας ενότητα όχι μόνο βοήθησε τα παιδιά σε τομείς γνώσης αλλά συνέβαλε στην καλλιέργεια του θαυμαστού τους κόσμου της φαντασίας και ποικιλόμορφης δημιουργικότητάς τους.

Έγινε κοινή παρουσίαση του προγράμματός μας & από τα δύο Ολοήμερα Νηπιαγωγεία στο χώρο του 3ου Ολοήμερου Νηπιαγωγείου την Πέμπτη 14-5-2014. Μας τίμησε με την παρουσία της η Υπεύθυνη των πολιτιστικών θεμάτων Α/Βάθμιας Εκπαί/σης Νομού Αχαίας.

ΤΕΛΟΣ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗΣ Ευχαριστούμε τους γονείς & των 2 Νηπιαγωγείων & κυρίως τα παιδιά που συνετέλεσαν να υλοποιηθεί αυτό το ταξίδι στα έθιμα της Αποκριάς μας.