ΔΙΕΡΕΥΝΗΣΗ Δημοσθένους Πωλίνα Δρακωνάκη Δέσποινα Κωνσταντίνου Μαρία Παπαχρυσοστόμου Κική.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Διδακτικά Εργαλεία.
Advertisements

ΑΝΑΔΟΜΗΣΗ ΣΧΕΔΙΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Δεξιότητες Επιστημονικής Μεθόδου
Με ποιόν τρόπο θα διδάξω ;
Υδροστατική πίεση «Το νερό έχει δύναμη;»
Διδακτική Μαθημάτων Ειδικότητας – Σχέδιο Μαθήματος
Τι είναι το Σχέδιο Εργασίας (Project) και τι μέθοδος Project;
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ – ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
ΣΧΕΔΙΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΑΠΛΟ ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ ΚΥΚΛΩΜΑ
Ε Ι Σ Α Γ Ω Γ Η ΣΤΗ Β Ι Ο Λ Ο Γ Ι Α Από: ΒΕΡΩΝΗ ΕΙΡΗΝΗ.
Μοντέλο Διδασκαλίας Φυσικών Επιστήμων, για την Υποχρεωτική Εκπαίδευση, στην Κατεύθυνση της Ανάπτυξης Γνώσεων και Ικανοτήτων. Π. Κουμαράς.
ΑΝΑΔΟΜΗΣΗ ΕΝΟΤΗΤΑΣ «ΔΙΑΦΑΝΕΙΑ ΣΩΜΑΤΩΝ» (Δ’ τάξη)
EDUE 240: Βάσεις και Βασικές Έννοιες των Φυσικών Επιστημών στο Δημοτικό Maria Evagorou Fall UNIC, Συνάντηση 2η.
Διδασκαλία των Φ.Ε. στο Νηπιαγωγείο
Σχεδιασμός – Οργάνωση –Υλοποίηση προγράμματος Αγωγής Υγείας
ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ Σταδιοποίηση της διδασκαλίας Δέγγλερη Σοφία.
Μοντελοποίηση Μοντέλο + ποιώ Από τους φοιτητές: Αντωνίου Αντώνης Δημητρίου Γεωργία Σοφοκλέους Γαβριέλλα Σοφοκλέους Μαριλένα
Οπτική, Καθρέφτες και Διαφάνεια σωμάτων
Σεμινάριο Διδακτικής των Φυσικών Επιστημών στο πλαίσιο του μαθήματος ΕΠΑ 429: Σχολική Εμπειρία Μάριος Παπαευριπίδου – Δήμητρα Χατζηχαμπή Ειδικό Εκπαιδευτικό.
1 Το Πανηγύρι της Επιστήμης ως Μέσο Καλλιέργειας Δεξιοτήτων Διερεύνησης στο Δημοτικό Σχολείο ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΚΥΠΡΟΥ
Ανάπτυξη Επιχειρηματικότητας: από την ιδέα στην υλοποίηση Δρ. Εμμανουήλ Αλεξανδράκης
Ερμηνεία δεδομένων και εξαγωγή συμπερασμάτων
Η Φυσική με Πειράματα Α΄ Γυμνασίου.
Αναδόμηση σχεδίου μαθήματος Τίτλος: Μαγνητικές κούκλες
ΕΠΑ 336 ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΩΝ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ
Διδασκαλία των Φ.Ε. στο Νηπιαγωγείο
Μοντέλο Διδασκαλίας Φυσικών Επιστήμων, για την Υποχρεωτική Εκπαίδευση, στην Κατεύθυνση της Ανάπτυξης Γνώσεων και Ικανοτήτων. Π. Κουμαράς.
Νικολάου Κατερίνα Παπαμιχαήλ Μαρία Χριστοδουλίδου Ελένη Χρίστου Χλόη.
Επικοινωνία (communicating) Δεξιότητες Επιστημονικής Μεθόδου.
Προαγωγή δημιουργικότητας και καινοτομίας στην Επιστήμη στο Δημοτικό Σχολείο Η Επιστήμη προσφέρεται ιδιαίτερα για προαγωγή του πιο πάνω στόχου γιατί τα.
Ποια είναι η διαδικασία της διερεύνησης; Έχω ένα πρόβλημα Η κυρία Καθαρούλα δεν καταφέρνει να καθαρίσει τους λεκέδες από τα ρούχα των παιδιών της και θέλει.
3/4/2015Μαθηματικές έννοιες και Φυσικές Επιστήμες 1 ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ Συνάντηση 5η.
ΘΕΩΡΙΕΣ ΚΑΙ ΥΠΟΘΕΣΕΙΣ: Διατύπωση Αναπτυξιακών Ερωτημάτων
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΤΩΝ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ
Τι άλλαξε στα νέα αναλυτικά προγράμματα;. Βασικοί άξονες του νέου Αναλυτικού Προγράμματος Βασικοί άξονες του νέου Αναλυτικού Προγράμματος Ένα συνεκτικό.
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ
Διδακτική Φυσικών Επιστημών Χρυσός Δημήτριος Η μάθηση μέσω μικρών ερευνών.
Δρ. ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΓΙΟΒΑΝΗΣ ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΤΕΙ ΑΘΗΝΑΣ
Σεμινάριο Τελειοφοίτων Διατύπωση ερευνητικών υποθέσεων.
Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη Ενότητα 3: Νοσηλευτική Διεργασία. Κοτρώτσιου Ευαγγελία, Καθηγητής, Τμήμα Νοσηλευτικής, T.E.I. Θεσσαλίας.
Τα καινοτόμα χαρακτηριστικά του Διαδικτύου και η ευρεία του αποδοχή από τις νεαρές ηλικίες καλλιέργησαν την ιδέα της αξιοποίησής του ως ένα εργαλείο στην.
Ανασκόπηση βιβλιογραφίας
Eποικοδομητική προσέγγιση της διδασκαλίας
ΕΡΕΥΝΑ -ΟΡΙΣΜΟΣ-ΕΙΔΗ ΕΡΕΥΝΑΣ
Τίτλος επιστημονικής εργασίας
Πορεία διδασκαλίας Στάδιο προετοιμασίας Στάδιο παρουσίασης
Παρουσίαση επιστημονικής εκδήλωσης
Μεθοδολογία Έρευνας 3ο εξάμηνο
Η επιστημονική μέθοδος ως εργαλείο ανάπτυξης της Βιολογίας
Δραστηριοτητεσ απο τον Κοσμο τησ Φυσικησ για το Νηπιαγωγειο
«Δραστηριότητες από τον κόσμο της φυσικής για το νηπιαγωγείο»
Διερευνητική ανακαλυπτική μάθηση
Παρουσίαση επιστημονικής εκδήλωσης
Κύρια βήματα της έρευνας Πρωτόκολλο έρευνας
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ
ΟΡΙΣΜΟΙ Επιστήμη Το σύνολο συστηματικών και επαληθεύσιμων γνώσεων, καθώς και η έρευνα αυστηρώς καθορισμένων πεδίων του επιστητού με συγκεκριμένες και.
Μέθοδοι και εργαλεία της Διδασκαλίας
Εργαστήριο Παιδαγωγικές Εφαρμογές και ΤΠΕ
Η Αξιολόγηση στα φύλλα εργασίας 5, 8 και 9
Σχεδιασμός και Πραγματοποίηση επιστημονικής ερευνητικής εργασίας
Κάποιες βασικές έννοιες στη μεθοδολογία της ψυχολογίας
Προσχολική Παιδαγωγική
ΕΦΕΙΑ – 4ο Μάθημα Ανάδειξη των ι.μ. Μεθοδολογία Workshop.
Η Αξιολόγηση στα φύλλα εργασίας 5, 8 και 9
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ Γ΄ Γυμνασίου Α΄ Τρίμηνο
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ
Σκοπός Η συνοπτική παρουσίαση
ΟΙ ΔΙΟΜΑΔΙΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ
- Προσεκτικός σχεδιασμός Α΄Φάση - Επιλογή του θέματος - Καθορισμός στόχων       Από τους μαθητές      - Προσεκτικός σχεδιασμός  
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΔΙΕΡΕΥΝΗΣΗ Δημοσθένους Πωλίνα Δρακωνάκη Δέσποινα Κωνσταντίνου Μαρία Παπαχρυσοστόμου Κική

Τι είναι η διερεύνηση; Είναι μια δεξιότητα που συνδυάζει δεξιότητες σκέψης και επιστημονικής μεθόδου. Είναι επίκτητη Δίνει την δυνατότητα στο παιδί να εντοπίζει ένα ανοικτό ερώτημα ή πρόβλημα και να σχεδιάζει μια πορεία έρευνας ώστε να βρει μια λύση.

Επίπεδα διερεύνησης 1.Αναδιατυπώνει δοσμένα ερωτήματα και προβλήματα με δικά του λόγια. 2.Αναγνωρίζει παράγοντες που πιθανόν να επηρεάζουν το σχετικό φαινόμενο. 3.Εκτελεί το πείραμα. 4.Διακρίνει πιθανές λύσεις στο πρόβλημα και σχεδιάζει στάδια πορείας για την πιο λογική λύση.

Επίπεδα διερεύνησης 5.Λαμβάνει υπόψη του την αναγκαιότητα του σχεδιασμού βήμα προς βήμα 6.Αντιπαραβάλει τα αποτέλεσμα της διερεύνησης με τις προβλέψεις του. 7.Διατυπώνει ανοικτά ερωτήματα και προβλήματα. 8.Σχεδιάζει σε γενικές γραμμές μια πορεία λύσης την οποία μπορεί και τροποποιεί. 9.Κατά τον σχεδιασμό λαμβάνει υπόψη τις μεταβλητές.

Καλλιέργεια δεξιότητας διερεύνησης Εντοπισμός προβλήματος Συγκεκριμενοποίηση προβλήματος Σχεδιασμός και οργάνωση πειράματος στάδιο προς στάδιο Καταγραφή αποτελεσμάτων Διατύπωση τεκμηριωμένων υποθέσεων Προβληματισμός και αυτοκριτική του παιδιού για την πορεία διερεύνησης που ακολούθησε.

Πως καλλιεργείται η δεξιότητα διερεύνησης; Κάνοντας εποικοδομητικές συζητήσεις όπου: Τα παιδιά μπορούν να διαλέξουν τον τρόπο που θα εργαστούν Να επεξηγούν τον τρόπο που θα παρουσιάσουν τα αποτελέσματά τους Να αποφασίζουν για τον σχεδιασμό του πειράματος

Παράδειγμα διερεύνησης οξείδωση καρφιού Ο δάσκαλος έδωσε στα παιδιά από΄1 καρφί να το τοποθετήσουν εκεί που θεωρούσαν ότι θα σκουριάσει περισσότερο Έγινε μετά μια ιδεοθύελλα για τους λόγους που ο καθένας θεωρούσε ότι έφταιγαν για την σκουριά Χωρίστηκαν σε ομάδες και εξέτασαν τους παράγοντες που θεωρούσαν ότι έφταιγαν για την σκουριά (νερό, αλάτι, οξύ) Διαπίστωσαν ότι σίδηρος+οξυγόνο σκουριά Εξηγούν διαφορές μεταξύ των αποτελεσμάτων και των αρχικών τους ιδεών Παρουσία νερού