Παιχνίδια Σοβαρού Σκοπού (Serious Games) Ηλεκτρονική Υγεία ΕΠΛ679 Μάριος Γεωργιάδης Χρυστάλλα Μιλτιάδους Νικόλας Παπαχρυσάνθου Παναγιώτης Χατζηχριστοδούλου 1 1 Νοεμβρίου 2011
Γενικά στοιχεία για τα παιχνίδια σοβαρού σκοπού στην ιατρική Τα παιχνίδια σοβαρού σκοπού βασισμένα σε ηλεκτρονικούς υπολογιστές, είναι ένα νέο πεδίο στην ιατρική εκπαίδευση, το οποίο έχει τις προοπτικές να γίνει ένα πολύ σημαντικό εργαλείο για τους επαγγελματίες υγείας στον τομέα της μάθησης κλινικών ικανοτήτων Τα παιχνίδια σοβαρού σκοπού, είναι μια διεγερτική μέθοδος μάθησης με την οποία οι φοιτητές είναι πολύ ενθουσιασμένοι. Διάφορες μελέτες, μάλιστα, έχουν δείξει ότι γενικότερα, η ενασχόληση με ψυχαγωγικά παιχνίδια, σχετίζεται με μεγαλύτερη χειρουργική ικανότητα, κυρίως στη λαπαροσκοπία Τα παιχνίδια σοβαρού σκοπού είναι μια πολύ καλή προοπτική μάθησης κλινικών αποφάσεων και διαδραστικότητας με τους ασθενείς
Εφαρμογή CliniSpace Το σκεπτικό του συγκεκριμένου παιχνιδιού σοβαρού σκοπού, είναι μέσα από ένα εικονικό περιβάλλον ενός τμήματος επειγόντων περιστατικών, να εκπαιδεύσει εξειδικευμένα άτομα που χρησιμοποιούν το συγκεκριμένο πρόγραμμα Στόχοι του παιχνιδιού: Να χρησιμοποιείται από εξειδικευμένο ιατρικό προσωπικό ώστε να αναπτυχθεί η ομαδικότητα και η συνεργασία των εμπλεκομένων, κάτι που αποτελεί το κύριο συστατικό για επιτυχή αντιμετώπιση των επειγόντων περιστατικών Να εκπαιδεύσει καινούριους φοιτητές ιατρικής ή άλλους εκπαιδευόμενους στον κλάδο της ιατρικής στο να αποκτήσουν μεγαλύτερη πείρα στην αντιμετώπιση διαφόρων περιστατικών, όπως και στην εφαρμογή των μέχρι τώρα γνώσεών τους
Περιγραφή CliniSpace Το παιχνίδι μέσω εικονικής πραγματικότητας, απεικονίζει ένα τμήμα επειγόντων περιστατικών ενός νοσοκομείου Περιλαμβάνει δυο κατηγορίες φροντίδας ασθενών: Περιπτώσεις τραυματισμών Περιπτώσεις λοιμώξεων Δίνει τη δυνατότητα στο χρήστη να χρησιμοποιήσει διάφορες συσκευές τις οποίες χρησιμοποιεί το ιατρικό προσωπικό για τη διάγνωση μιας ασθένειας αλλά και την παραγωγή διαφόρων αναφορών και γραφημάτων Δίνει την επιλογή στο χρήστη να επιλέξει διάφορες ενέργειες που θα αποτελέσουν τη θεραπεία του ασθενούς ανάλογα με το περιστατικό Το παιχνίδι έχει τη δυνατότητα για υποστήριξη πολλαπλών και παράλληλων χρηστών
Παράδειγμα χρήσης CliniSpace
Στοιχεία σχετικά με την εκπαιδευτική διαδικασία του συγκεκριμένου video Στόχος: Να εκπαιδεύσει τους φοιτητές μέσω ενός εικονικού και ευχάριστου περιβάλλοντος σε διάφορα σενάρια έκτακτων περιστατικών, δίνοντάς τους έτσι τη δυνατότητα να μάθουν στην πράξη πώς να τα αντιμετωπίσουν Μαθησιακά Αποτελέσματα: Τρόπος αντιμετώπισης διαφόρων περιστατικών σε εικονικό περιβάλλον χωρίς να υπάρχει οποιοσδήποτε κίνδυνος για πειραματισμό σε πραγματικούς ασθενείς Ανάπτυξη ικανοτήτων συνεργασίας και ανταλλαγής απόψεων μεταξύ των ιατρών για καλύτερη αντιμετώπιση των επειγόντων περιστατικών Έλεγχος των γνώσεων του εκπαιδευομένου
Βιβλιογραφία “Serious gaming in women's health care”, de Wit- Zuurendonk L, Oei S., 2011, Ολλανδία, http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/22039888 Το βίντεο για το παιχνίδι που χρησιμοποιήσαμε είναι ανεβασμένο στο youtube από το χρήστη ”NTSAToday” στις 29 Νοεμβρίου 2010 και βρίσκεται στην πιο κάτω διεύθυνση: http://www.youtube.com/watch?v=3RX6znCQ-Q4