Γεωργιάδης Μιχάλης ΣΣ Φιλολόγων. Αφετηρία: α)από τη μικρή ομάδα στη μεγάλη και από τη μεγάλη στην ολομέλεια) β) διαμόρφωση μόνο μιας ομάδας στην οποία.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Συνεργασία Εκπαιδευτικών και Γονέων
Advertisements

Α. Αναλυτικό Α’ Γυμνασίου
ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ 4ΕΤΩΝ ΦΟΙΤΗΤΩΝ
Βήματα στο σχολείο 1ο ΒΗΜΑ: ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΩΝ
ΦΑΣΕΙΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Προσδιορισμός του διδακτικού στόχου, των κριτηρίων και των στοιχείων της αξιολόγησης Επιλογή της τεχνικής Ερμηνεία των πληροφοριών Αποτύπωση.
Φιλοθέη-Ψυχικό 2013 Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης στη Σχολική Μονάδα
ΕΑΡΙΝΟ ΕΞΑΜΗΝΟ ΠΤΔΕ ΡΟΔΟΣ 2010
Ειρήνη Παππά Η αξιολόγηση του μαθητή/τριας στο μάθημα των Θρησκευτικών.
ΧΡΗΣΙΜΟΣ ΟΔΗΓΟΣ ΓΙΑ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΜΑΘΗΤΩΝ
ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ RELEASE ‘‘Towards Achieving Self Regulated Learning as a Core in Teachers” In-Service Training in Cyprus Δημοτικό Σχολείο Άγιος Σπυρίδωνας.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΣΥΛΛΟΓΙΚΗΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ ΑΝΑΤΑΞΗΣ ΤΗΣ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΣ ΣΤΗΝ ΕΥΡΥΤΑΝΙΑ ΔΡΑΣΗ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ● Η δράση της συμβουλευτικής περιλαμβάνει όλες εκείνες.
Γιατί ένα πολιτιστικό πρόγραμμα;. Τα Πολιτιστικά προγράμματα προϋπήρχαν του θεσμού. Θετικό γιατί υπάρχει ενδιαφέρον και παράδοση. Αρνητικό γιατί δεν είναι.
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Δ.Ε.
ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ
Χριστίνα Φ. Βαμβούρη Σχ. Σύμβουλος ΠΕ02 Δράμας Δράμα 5/11/2013
Η ομάδα στις ερευνητικές εργασίες. Τι είναι μια ομάδα; Πως μπορούμε να την προσδιορίσουμε; Η ομάδα έχει τουλάχιστον δυο στόχους α) Πραγματοποίηση ενός.
Αξιολόγηση στη φυσική αγωγή
ΑΤΟΜΙΚΟΣ ΦΑΚΕΛΟΣ ΜΑΘΗΤΗ – ΦΑΚΕΛΟΣ ΕΡΓΑΣΙΩΝ ΜΑΘΗΤΗ
ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΗΣ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ ΑΣΚΗΣΗΣ
Jigsaw: Τί είναι;.
ΠΡΟΤΑΣΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ Ε. Ε. ανά τρίωρο
Σχεδιασμός – Οργάνωση –Υλοποίηση προγράμματος Αγωγής Υγείας
ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΑ ΥΠΕΡ ΤΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Η αξιολόγηση του έργου των εκπαιδευτικών προσφέρει τη δυνατότητα: Να βελτιωθεί η ποιότητα του εκπαιδευτικού συστήματος,
ΨΗΦΙΑΚΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ
«Εκπαίδευση Εκπαιδευτών ΙΕΚ ΠΑΤΡΑΣ» ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΩΝ ΕΝΟΤΗΤΩΝ
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
H εφαρμογή της ομαδοσυνεργατικής διδασκαλίας στα φιλολογικά μαθήματα Γεωργιάδης Μιχάλης ΣΣ Φιλολόγων.
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΚΑΤΑΡΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΞΕΤΑΣΤΙΚΟΥ ΔΟΚΙΜΙΟΥ ΝΕΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
Γεωργιάδης Μιχάλης Σχολικός Σύμβουλος Φιλολόγων. 1 η φάση (σε ολομέλεια) : Ποιο είναι το θέμα μας; (ιδεοκαταιγίδα, αφήγηση εμπειριών, προβολή εικονιστικού.
Διδασκαλία των Θρησκευτικών με Νέες Τεχνολογίες
Ερευνητικές εργασίες Πλαίσιο εφαρμογής. Πρακτικά ζητήματα, Ωρολόγιο Πρόγραμμα, Ωράριο, Δημιουργία τμημάτων ενδιαφέροντος Για τη διεξαγωγή των Ερευνητικών.
Δεύτερη συνάντηση Μάχιμων Εκπαιδευτικών ΚΥΠΡΙΑΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ.
Μαρίνα Δεδούλη Σχ. Σύμβουλος ΠΕ2, Ψυχολόγος
“ Διαφορετική συμπεριφορική στάση των γονιών απέναντι στο έφηβο κορίτσι και στο έφηβο αγόρι ”.
Συνεργασία Εκπαιδευτικών και Γονέων
Το νέο μαθησιακό περιβάλλον:
ΑΤΟΜΙΚΩΝ ΕΠΙΤΕΥΓΜΑΤΩΝ
Προετοιμασία για την ανάληψη προγράμματος
Διαφοροποιημένη διδασκαλία - ένας ορισμός
ΕΡΕΥΝ ΗΤΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ :ΗΜΕΡΙΔΑ
Προγραμματισμός και οργάνωση διδακτέας ύλης, εκπόνηση σχεδίου μαθήματος 1.
Διάλεξη : είναι η μετάδοση γνώσεων από τον δάσκαλο στο μαθητή με το λόγο, την επίδειξη αντικειμένων, την υποδειγματική εκτέλεση δεξιοτήτων ( πνευματικών.
Παρουσίαση Αξιολόγηση μαθητή και διδασκαλίας Κατσίρας Λεωνίδας, Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ 13, Νομικών- Πολιτικών Επιστημών Στερεάς Ελλάδας και Θεσσαλίας.
Αξιολογηση εκπαιδευτικου εργου
ΧΡΙΣΤΙΝΑ Φ. ΒΑΜΒΟΥΡΗ Σχ. Σύμβουλος ΠΕ02 Δράμας
ΟΜΑΔΟΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ ΚΑΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ
Μάθημα: Ιστορία και πολιτισμός Ιστορία και πολιτισμός στην εκπαίδευση Etta R. Hollins Κεφάλαιο 8: Μετασχηματισμός της επαγγελματικής πρακτικής Διδάσκον:Α.Ανδρέου.
Βιολογία Γυμνασίου.
Υγεία και Ευεξία Μαθητών/τριών
1ο Βήμα: Γενική εκτίμηση της εικόνας του σχολείου
Ευάγγελος Αλμπανίδης Καθηγητής
Πορεία διδασκαλίας Στάδιο προετοιμασίας Στάδιο παρουσίασης
Μη τυπική εκπαίδευση: ο εκπαιδευτικός, ο μαθητής, η επίσκεψη, το μουσείο Μάθημα 7 Αντιλήψεις εκπαιδευτικών για την μη τυπική εκπαίδευση ΠΔΜ.
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ Θέματα κοινωνικής γλωσσολογίας
Εναλλακτικές εφαρμογές αξιολόγησης
Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού Σχεδιασμός και Τεχνολογία
κοινωνική ανάπτυξη των μαθητών
Νεοελληνική Γλώσσα (ΝΠΣ)
ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ «ΝΕΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΗ» 1
Μέθοδος Project Μάντω Βροντίση
Μεθοδολογικά εργαλεία για το μάθημα της Πληροφορικής
ΘΕΜΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ: …………………….. ΑΥΤΟ-ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ (30%)
Διαδικασία/Βήματα υλοποίησης
Η Διδασκαλία του μαθήματος Βιωματικές Δράσεις: Σχολική και Κοινωνική Ζωή οργάνωση & διαδικασία.
ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ
ΑΝΤΙΛΟΓΙΕΣ ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
Project.
Ατομικός Φάκελος Υλικού / Φάκελος Εργασιών Εκπαιδευτικού και Μαθητή
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Γεωργιάδης Μιχάλης ΣΣ Φιλολόγων

Αφετηρία: α)από τη μικρή ομάδα στη μεγάλη και από τη μεγάλη στην ολομέλεια) β) διαμόρφωση μόνο μιας ομάδας στην οποία ανατίθεται έργο που παρουσιάζεται στην τάξη γ) ανάθεση δραστηριοτήτων (απλών που δεν χρειάζεται να κατατμηθούν σε επιμέρους ενότητες) σε δυάδες (η τάξη χωρίζεται σε δυάδες) που παρουσιάζονται στην ολομέλεια δ) σύντομες φάσεις εργασίας σε μικρές ομάδες (διάρκεια: 10 λεπτά) ε) δραστηριότητες για την εξοικείωση με στάσεις και τεχνικές που είναι χρήσιμες για την εργασία σε ομάδες: 1)ικανότητα ακρόασης και συζήτησης 2)αναζήτηση στοιχείων σε βιβλία 3) σημειώσεις και τήρηση πρωτοκόλλου (πρακτικά) για απαντήσεις, απόψεις, σημεία-κλειδιά 4) χρήση χαμηλού τόνου φωνής για την εργασία στην ομάδα.

Διαμόρφωση 4μελών ομάδων, όπου αυτό είναι δυνατόν. Οι πενταμελείς ομάδες προτιμητέες από τις τριμελείς Κατανομή σε ομοιογενείς ή ανομοιογενείς ομάδες α) με τυχαίο τρόπο (κλήρωση) β) βάσει κριτηρίων (με βάση την επίδοσή τους, τα ενδιαφέροντά τους, τις φιλίες) γ) εξισορρόπηση της δυναμικής της ομάδας σε σχέση με το φύλο, τη φυλή και τη συμπεριφορά. Αλλαγή της σύνθεσης της ομάδας, όταν κριθεί αναγκαίο Τοποθέτηση ενός παιδιού υψηλής επίδοσης και ενός χαμηλής επίδοσης σε κάθε ομάδα.

1.Διαμόρφωση θετικής στάσης στους μαθητές και συναισθηματικών δεσμών μεταξύ των μελών της ομάδας (προβολή video, δραστηριότητες για σύναψη συναισθηματικών δεσμών) 2. Διαμόρφωση συμβολαίου συμπεριφοράς

 Οι μαθητές χωρισμένοι σε ομάδες απαντούν στα ερωτήματα: Προκειμένου να λειτουργήσει η ομάδα σας αποτελεσματικά και προς όφελος όλων των μελών της  Ποιες θεωρείτε ότι είναι οι ατομικές σας υποχρεώσεις έναντι των υπολοίπων μελών της ομάδας;  Ποιες θεωρείτε ότι είναι οι υποχρεώσεις του εκπαιδευτικού έναντι των ομάδων και των μελών τους;

 Ενδεικτικές απαντήσεις Προετοιμάζομαι πριν από κάθε συνάντηση της ομάδας και ολοκληρώνω εγκαίρως τις προγραμματισμένες εργασίες, εντός του χρονοδιαγράμματος Συμμετέχω ενεργά και θετικά στις δράσεις και τις συζητήσεις της ομάδας με πληροφορίες, ιδέες, επιχειρήματα και προτάσεις Βοηθώ τα μέλη της ομάδας στις δυσκολίες τους, αλλά και ζητώ από τους άλλους βοήθεια με στόχο την πρόοδο του συλλογικού έργου Ενθαρρύνω και επαινώ κάθε θετική προσπάθεια των άλλων μελών της ομάδας

 Ενδεικτικές απαντήσεις Ακούω προσεκτικά και με σεβασμό τον άλλον στην ομάδα Συνεισφέρω στο θέμα που αφορά την ομάδα Ζητώ βοήθεια από την ομάδα, όταν χρειάζεται Βοηθώ άλλους στην ομάδα, όταν αυτό ζητείται.

 Αδιαπραγμάτευτοι όροι Στην συζήτηση ενός θέματος πρέπει να παίρνουν το λόγο όλα τα μέλη της ομάδας (εκ περιτροπής) Δεν είναι αποδεκτή η εκμετάλλευση της εργασίας του άλλου Στο κάθε μέλος της ομάδας αποδίδεται ατομική βαθμολογία που λαμβάνει υπόψη τη συνεισφορά στο συλλογικό έργο  Άλλα καθήκοντα Τήρηση πρακτικών Φάκελος ομάδας Ατομικός φάκελος

 Ρόλοι για τον μαθητή Συντονιστής (για τη τήρηση των κανόνων της συζήτησης ) Γραμματέας (για πρακτικά) Διαμεσολαβητής (μεσολαβεί στην επαφή της ομάδας με τον εκπαιδευτικό και τις άλλες ομάδες) Εισηγητής (παρουσιάζει το αποτέλεσμα της δουλειάς της ομάδας)

 Συντονιστικός (παρέχει το πλαίσιο των δραστηριοτήτων, εποπτεύει την εφαρμογή των κανόνων και οργανωτικών αρχών)  Υποστηρικτικός- συμβουλευτικός προς τους μαθητές (παρατηρεί, ενθαρρύνει, ανατροφοδοτεί, παρεμβαίνει όταν κριθεί απαραίτητο)

Σε όλες τις ομάδες η ίδια δραστηριότητα-ίδιο θέμα (1. ιδιαίτερα όταν πρόκειται για κάτι πολύ συγκεκριμένο, αλλά είναι μεγάλη η έκταση του υλικού 2. όταν καλούνται να εκφράσουν απόψεις) Κοινά θέματα σε κάποιες ομάδες Σε κάθε ομάδα δίνεται διαφορετική δραστηριότητα (υποθέματα) ή το ίδιο θέμα δίνεται προς εξέταση από διαφορετικές απόψεις (ομάδες με κριτήριο το ενδιαφέρον) Διαφορετική δραστηριότητα ακόμη και στα μέλη της ίδιας ομάδας (ανά δυάδες ή κατά μόνας). Πρέπει να γίνει σύνθεση των επιμέρους εργασιών.

Προφορικά ή γραπτά Μπορεί να παρουσιάζονται μία ή δύο εργασίες και οι άλλες ομάδες να συμπληρώνουν στοιχεία Ακολουθεί αναστοχασμός και ανατροφοδότηση σχετικά με τον προγραμματισμό και την οργάνωση της σε ομάδες, τα προβλήματα που συνάντησαν οι ομάδες εργασίας, τον τρόπο που αντιμετωπίστηκαν αυτά, το βαθμό συνεισφοράς κάθε μέλους.

Ο εκπαιδευτικός αξιολογεί και βαθμολογεί τους μαθητές σε ατομικό όσο και σε ομαδικό επίπεδο Αξιολογεί τις γνώσεις και τη στάση τους στην ομάδα (συμμετοχή, συνεργασία, συλλογικότητα, δεξιότητες επικοινωνίας στο πλαίσιο της ομάδας και για το σκοπό που λειτουργεί η ομάδα) Ενσωματώνει το βαθμό της ομάδας στον ατομικό βαθμό (ενδεικτικά: ο βαθμός της ομάδας αποτελεί το 20% της βαθμολογίας του μαθητή)

Λαμβάνονται υπόψη α) τα δεδομένα της παρατήρησης β) τα δεδομένα της παρουσίασης της εργασίας της ομάδας γ) τα δεδομένα των πρακτικών δ) τα δεδομένα της αυτοαξιολόγησης

Ποιοι μαθητές ήταν πολύ ενεργητικοί; Ποιοι παθητικοί; Ποιοι κυριαρχούσαν; Ποιοι ήταν απομονωμένοι; Ποιοι δεν γίνονταν αποδεκτοί; Ποιοι ενθάρρυναν και βοηθούσαν; Ποιοι φάνηκαν ευχαριστημένοι; Ποιοι ήταν δυσαρεστημένοι;