Ενότητα 4 Σκουπίδια στη θάλασσα Δασκάλα: Ευρυδίκη Παπαγεωργίου
Παρατηρήστε τη διπλανή αφίσα. Ποια τα συμπεράσματά σας; (συζητήστε για 1 λεπτό με το διπλανό σας)
Ανάγνωση Διαβάστε σιωπηρά τα δύο κείμενα της σελ. 68. Αριθμήστε τις παραγράφους στο κάθε κείμενο.
Φύλλο Εργασίας Απαντήστε μόνοι σας τις ερωτήσεις του φύλλου εργασίας και … ΜΕΤΑ δικαιολογήστε στο διπλανό σας τις απαντήσεις σας. Αν διαφωνείτε, βρείτε στοιχεία από το κείμενο που να υποστηρίζουν τη γνώμη σας.
Φύλλο Εργασίας Α. Αντίγραψε από τα κείμενα του βιβλίου σου την απάντηση που ταιριάζει. 1. Το νερό των θαλασσών κυκλοφορεί συνεχώς. Αυτό τι αποτέλεσμα έχει στις ακτές; 2. Τα σκουπίδια στη θάλασσα εκτός από άσχημη εικόνα, τι άλλο είναι; 3. Η χελώνα δεν μπορεί να καταλάβει τη διαφορά μεταξύ της τσούχτρας και της πλαστικής σακούλας. Τι μπορεί να της συμβεί;
Φύλλο Εργασίας Β. Γράψε με δικά σου λόγια τις απαντήσεις. 1. Γιατί τα ζώα της θάλασσας τρώνε σκουπίδια; (πλαστικά, καπάκια από κουτιά αναψυκτικών, φελλούς;) Τι μπορεί να πάθουν όταν τα φάνε; 2. Πώς βρέθηκαν τα διάφορα σκουπίδια μέσα στη θάλασσα;
Φύλλο Εργασίας Γ. Τι εννοεί; Στο κείμενο λέει: «Τα σκουπίδια στη θάλασσα δεν είναι μόνο μια πολύ άσχημη εικόνα, αλλά και απειλή για τη θαλάσσια ζωή». Πώς απειλούν τα σκουπίδια τη θαλάσσια ζωή;
Το βασικό θέμα των κειμένων Συζητήστε στην ομάδα σας ποιο μπορεί να είναι το βασικό θέμα των κειμένων «Σκουπίδια που … ταξιδεύουν!» και «Η θαλάσσια χελώνα και η πλαστική σακούλα». Γράψε στο τετράδιο Πετώντας με τις λέξεις το βασικό θέμα του κάθε κειμένου. Δικαιολόγησε την απάντησή σου χρησιμοποιώντας φράσεις δικές σου ή φράσεις του κειμένου.
Ανακοίνωση της εργασίας Ανακοινώστε στην ομάδα σας τις απαντήσεις σας. Η ομάδα να αποφασίσει το τελικό κείμενο που θα ανακοινωθεί στην τάξη. Ένας μαθητής να ανακοινώσει το τελικό κείμενο.
Μήνυμα μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (e-mail)
ΔΟΜΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΥ ΜΗΝΥΜΑΤΟΣ Προσέχω να γράψω: Ηλεκτρονική διεύθυνση ΑΠΟΣΤΟΛΕΑ και ΠΑΡΑΛΗΠΤΗ Προσφώνηση Περιγράφω νέα /γεγονότα /πληροφορίες (ανάλογα τον παραλήπτη) Αλλάζω παράγραφο όταν χρειάζεται Αποφώνηση (με εκτίμηση ,με σεβασμό,πολλά φιλιά κ.ά.) Υπογραφή (τ’όνομά μου) προσέχω το ύφος: αν είναι φιλικό γράφουμε στον ενικό,αν είναι επίσημο στον πληθυντικό αριθμό. didaskalia_epistolis_e-mail-betty
Τετράδιο Εργασιών, σελ. 42, 43 Το δικό μας σχολείο είναι ήδη οικολογικό. Γράψε ένα ηλεκτρονικό μήνυμα στους μαθητές του 2ου δημοτικού σχολείου Βροντάδου ενημερώνοντάς τους για τη δράση του δικού μας σχολείου. ή Δημιούργησε μια αφίσα για την προστασία των θαλασσών. Στην αφίσα να φαίνεται ξεκάθαρα ένα σύνθημα για την προστασία των θαλασσών και να φαίνονται επιγραμματικά κάποια επιχειρήματα.
Υποστηρίζω τη γνώμη μου Βιβλίο Μαθητή σελ. 68 Υποστηρίζω τη γνώμη μου με επιχειρήματα Έχουμε δύο κείμενα που μιλούν για τη δημιουργία θαλάσσιου πάρκου στη Ζάκυνθο. Σιωπηρή ανάγνωση. Συζήτηση στην τάξη: Ποια μπορεί να είναι τα θετικά και τα αρνητικά αποτελέσματα της δημιουργίας ενός θαλάσσιου πάρκου στη ζωή του νησιού της Ζακύνθου; Ομαδική Εργασία (Β.Μ. σελ. 68)