 Aν και το διεθνικό έχει συνδεθεί με τις συνθήκες που έχουν διαμορφωθεί στην εποχή της παγκοσμιοποίησης, σε πολλές περιπτώσεις έχει συνδεθεί με απειλές.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Η προστιθέμενη αξία των Ιδρυμάτων μέσω της παροχής εξ αποστάσεως εκπαίδευσης Κυριακή Μπαλτά.
Advertisements

ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΤΗΣ ΠΡΟΣΠΕΛΑΣΙΜΟΤΗΤΑΣ ΣΤΙΣ ΠΑΡΕΧΟΜΕΝΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΥ & ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΥ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΟΣ Αναπτυξιακό Συνέδριο Ηπείρου 24/6/2005.
Ελληνικές Βιβλιοθήκες Συνολική Παρουσίαση Θέσεων Ομάδα Εργασίας Δημοσίων Βιβλιοθηκών Ιανουάριος 2011.
Παγκοσμιοποίηση • Διεθνής εξάπλωση εταιριών • Αύξηση διεθνούς εμπορίου και επενδύσεων.
Θέματα Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης
Κεφάλαιο 3: Το ενιαίο ρυθμιστικό και νομικό πλαίσιο. 3.1 Η έννοια και το περιεχόμενο του ενιαίου ρυθμιστικού πλαισίου. 3.2 Η αναγκαιότητα δόμησης του.
Η φιλοσοφία του Pro-Skills
2. ΒΑΣΙΚΑ ΣΗΜΕΙΑ ΤΟΥ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ ΤΗΣ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ
Διοίκηση της Μετανάστευσης και νομική ένταξη υπηκόων τρίτων χωρών στην Ελλάδα Στάθης Καμπουρίδης Στέλεχος Δ/νσης Αστικής Κατάστασης Αθηνών Α & Κοινωνικών.
Κεφάλαιο 8 Η νέα οικονομία 8.1 Η μετάβαση από την παλιά στη νέα οικονομία. 8.2 Η έννοια και το περιεχόμενο της νέας ψηφιακής οικονομίας. 8.3 Οι κυριότερες.
 Oρισμός trafficking  Tρόποι μελέτης του και προβλήματα.
ΑΝΑΠΤΥΞΗ AΓΡΟΤΙΚΟΥ ΧΩΡΟΥ Εισαγωγή στο θέμα,για το Αναπτυξιακό Συνέδριο Ηπείρου 24/6/05.
ΜΟΝΤΕΛΟ PEST Πολιτικό/ρυθμιστικό περιβάλλον (πχ νομοθεσία για φόρους/ίδρυση επιχείρησης/περιβάλλον) Οικονομικό περιβάλλον (η αγορά στην οποία δρα η επιχείρηση:
European Commission 1 Μετανάστευση: Αποτελεσματική Πολιτική και Ανοιχτή Κοινωνία ΟΜΙΛΙΑ ΤΗΣ ΑΝΔΡΟΥΛΛΑΣ ΚΑΜΙΝΑΡΑ ΕΠΙΚΕΦΑΛΗΣ ΤΗΣ ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΕΙΑΣ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗΣ.
Η δυναμική της ελληνικής γλώσσας εκτός Ελλάδας σε περίοδο κρίσης Στόγιος Νικόλαος.
Ανάδειξη της σχέσης Κοινωνίας, Τεχνολογίας και Φυσικών Επιστημών.
Το Περιβάλλον Του Αθλητικού Οργανισμού
Παρουσίαση Μικροδιδασκαλίας Αντωνακάκης Γεώργιος Ηράκλειο 01/12/2014.
 H καινοτομία και η δημιουργικότητα ήταν στο επίκεντρο της ευρωπαϊκής ιστορίας. Η Αναγέννηση, ο Διαφωτισμός, η εξερεύνηση του κόσμου και η Βιομηχανική.
Κοινωνιολογία (Εισαγωγικές έννοιες)
3.5. Ο συνδικαλισμός Που αποβλέπει ο συνδικαλισμός και τι είναι τα εργατικά συνδικάτα; αποβλέπει κοινάεργασιακάσυμφέροντα Ο συνδικαλισμός αποβλέπει στη.
Κορκοβέλου Ρεγγίνα Κυπριανού Νεφέλη Εργασία για το μάθημα Νέα Ελληνικά και Λογοτεχνία Υπεύθυνη καθηγήτρια: Σπυροπούλου Ελένη Β’3 3 ου Γυμνασίου Βύρωνα.
ΘΕΩΡΙΕΣ ΤΗΣ ΣΥΝΑΙΝΕΣΗΣ ΤΗΣ ΑΠΟΚΛΙΝΟΥΣΑΣ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ
ΜΗΧΑΝΙΣΜΟΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ
1 ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΑ ΜΝΗΜΕΙΑ ΤΟΥ ‘ΑΛΛΟΥ’ ΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΥ ΒΑΣΙΛΙΚΗ.
Διαγραμματική θεώρηση της έννοιας
Η σκηνή στον κινηματογράφο
Ματίνα Αλεξίου Ανθή Χαλού Βασίλης Ζαχόπουλος Θοδωρής Μορέλλας
Ενότητα 1.1 Ο ρόλος των ΤΠΕ στη δόμηση της κοινωνίας της Γνώσης. Η ένταξη των ΤΠΕ στα πλαίσια των στόχων της εκπαίδευσης για την περίοδο και.
ΜΑΘΗΜΑ 4ο (Κοινωνικές ομάδες)
3. Οι οικονομικές συνθήκες κατά την περίοδο
ΥΠΟΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΥΠΟΚΟΥΛΤΟΥΡΑ
Μάθημα: Κοινωνιολογία του Τουρισμού
ΛΙΘΟΞΟΪΔΗΣ ΣΤΥΛΙΑΝΟΣ Α.Ε.Μ  Ένα βασικό κι αναγνωρισμένο πεδίο εισαγωγής της στα προγράμματα σπουδών και της γενικής εκπαίδευσης.  Ένα συχνό θέμα.
 Η Ευρώπη της γνώσης είναι μία πολυεπίπεδη και πολυσημειακή έννοια. Αποτελείται από δύο επίπεδα: το πραγματικό και το συμβολικό-φαντασιακό.  Το πραγματικό.
ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ. Γιατί πρέπει να ενδιαφέρεται και να συμμετέχει ενεργά στις κοινές υποθέσεις ο πολίτης; Κοινές υποθέσεις είναι όλα όσα μας αφορούν ως πολίτες:
Ο ΑΝΤΩΝΗΣ ΣΑΜΑΡΑΚΗΣ ΚΑΙ ΤΟ ΕΡΓΟ ΤΟΥ. ΑΝΤΩΝΗΣ ΣΑΜΑΡΑΚΗΣ …
Τα χαρακτηριστικά του πληθυσμού της Ευρώπης Παναγιώτης Αυγουστίδης 5 ο Γυμνάσιο Μυτιλήνης Γεωγραφία Β΄ Γυμνασίου
Mάθημα 2ο Η ανάπτυξη των ΜΜΕ. Από την Επικοινωνία στα μαζικά Μέσα Ο όρος «μέσα μαζικής επικοινωνίας» αναφέρεται σε μέσα που έχουν οργανωθεί για να μεταδίδουν.
Η ΠΡΟΣΦΥΓΙΚΗ ΚΡΙΣΗ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ. ΠΡΟΣΦΥΓΕΣ Πρόσφυγας, λοιπόν, είναι κάποιος που αναγκάζεται να εγκαταλείψει τη χώρα του εξαιτίας πολιτικής, εθνικής, φυλετικής.
2 η Εργασία «ΟΙ ΕΜΠΟΡΟΙ ΤΟΥ ΔΡΟΜΟΥ» Πάνος Πλαγάκης Έφη Φλώρου.
Η κριτική του Ορθού Λόγου
Το αντιθετικό σχήμα Ευρώπη – Ασία
Τα χαρακτηριστικά του πληθυσμού της Ευρώπης
Η ταυτότητα και η δράση του Εκπαιδευτικού οργανισμού Φωτόγραμμα
Σ.Ηλιάδου-Τάχου, Επίκουρη Καθηγήτρια ΠΤΔΕ Φλώρινας
ΝΕΑ ΜΕΣΑ ΚΑΙ ΠΑΛΙΑ ΜΕΣΑ.
ΧΩΡΟΤΑΞΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΚΑΙ ΑΕΙΦΟΡΟΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗ
Ο ΚΟΣΜΟΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΣΤΗ ΔΕΥΤΕΡΗ ΝΕΩΤΕΡΙΚΟΤΗΤΑ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΚΑΙ ΝΕΩΤΕΡΙΚΟΤΗΤΑ
Νομική Πληροφορική Δρ. Δαμιανός Σακάς.
Κοινωνιολογία (Εισαγωγικές έννοιες)
ΘΕΩΡΙΑ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΚΥΚΛΩΝ
Eτερότητα και Εκπαίδευση στην Ελληνική Διασπορά
Αγωγή Ειρήνης και Διαπολιτισμική Αγωγή
ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΣ ΤΣΑΡΔΑΝΙΔΗΣ Αναπληρωτής Καθηγητής Τμήμα Μεσογειακών Σπουδών
Μαθημα 2ο Τα επαναστατικα κινηματα στην ευρωπη 19ος αιωνασ
Τηλεοπτική και Ραδιοφωνική Παραγωγή
ΤΟ ΔΙΑΤΑΓΜΑ ΤΩΝ ΜΕΔΙΟΛΑΝΩΝ
ΕΡΓΑΣΙΑ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΡΙΩΝ ΣΒΑΡΝΑ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ ΚΑΛΑΗ ΜΑΡΙΑ ΘΕΜΑ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΕΝΟΣ ΑΡΘΡΟΥ ΓΙΑ ΤΟΝ ΜΕΛΕΤΗΤΗ KRASHING TOLOLYAN.
Σ.Ηλιάδου-Τάχου, Καθηγήτρια ΠΤΔΕ Φλώρινας
ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ-ΞΕΝΟΦΟΒΙΑ Α.ΓΟΥΛΟΣΠΥΡΟΥ.
ΓΝΩΡΙΖΕΤΑΙ ΤΑ ΑΙΤΙΑ ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΣΗΣ/ΠΡΟΣΦΥΓΙΑΣ;
Ευρωπαϊκός Χώρος Ανώτατης Εκπαίδευσης και Έρευνας – Εισαγωγή στη Μεθοδολογία Έρευνας Μάθημα 3.
ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΩΝ ΕΥΡΩΠΑΙΚΩΝ ΚΟΙΝΟΤΗΤΩΝ
Έλενα Βότση, Βαλίνα Διαμαντή
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΟ ΠΡΩΤΟΚΟΛΛΟ Μεταπτυχιακης Διπλωματικης Εργασιας « Η ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ – ΣΤΗΝ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΠΑΙΔΕΙΑΣ – ΣΧΟΛΙΚΕΣ ΕΠΙΤΡΟΠΕΣ ».
Λ. Μήτρου, Επικ. Καθηγήτρια – Πανεπιστήμιο Αιγαίου Κανονιστικές και Κοινωνικές Διαστάσεις της Κοινωνίας της Πληροφορίας /2 Χειμερινό εξάμηνο
Εκπαίδευση και μειονότητες
Διαπολιτισμική Προσέγγιση και Παγκοσμιοποίηση
ΕΘΝΙΚΟ ΚΑΙ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

 Aν και το διεθνικό έχει συνδεθεί με τις συνθήκες που έχουν διαμορφωθεί στην εποχή της παγκοσμιοποίησης, σε πολλές περιπτώσεις έχει συνδεθεί με απειλές ή κινδύνους  Με ποιους τρόπους γίνεται αυτή η σύνδεση στο σινεμά;

 Η ανακατάταξη των συνόρων εξαιτίας των πολιτικών αλλαγών από το 1990 και μετά και η διεθνοποίηση ως ένα βαθμό της πολιτικής οδήγησε να κυριαρχήσει στο δημόσιο λόγο, ο λόγος για την ασφάλεια των εθνικών (αλλά και Ευρωπαϊκών) συνόρων

 Σε γενικές γραμμές αυτοί οι λόγοι χτίζονται ανάμεσα σε ένα Εμείς/Αυτοί,  Εσωτερικό/Εξωτερικό  Για αυτό το λόγο η μετανάστευση αποτελεί ένα πεδίο καλλιέργειας των λόγων για την ασφάλεια με διττά αποτέλεσματα

 1. έλεγχοι εξωτερικών κινδύνων (τεχνολογίες ελέγχου, πολιτικές υποδοχής κτλ)  2. έλεγχοι εσωτερικών κινδύνων (πολιτικές ενσωμάτωσης, μίντια, τεχνολογίες εσωτερικού ελέγχου, πολιτικές ιθαγένειας)

 Η Σασκια Σάσσεν, κοινωνιολόγος που έχει μελετήσει τη διαμόρφωση των παγκόσμιων πόλεων, υπογραμμίζει ότι η απώλεια του ελέγχου σε ζητήματα οικονομικής πολιτικής κάνει τα ζητήματα εθνικής ταυτότητας ζωτικής σημασίας για τις πολιτικές ελιτ κάθε χώρας

 Παρακολουθείστε το απόσπασμα της ταινίας και παρατηρείστε πως διαμορφώνονται τα ζητήματα ασφάλειας σε σχέση με τη μετανάστευση

 Η ταύτιση της μετανάστευσης με το έγκλημα και το κίνδυνο και την απειλή των εθνικών συνόρων, εθνικής ασφάλειας, κοινωνικής συνοχής και φυλετικής καθαρότητας  Με αυτόν τον τρόπο η έννοια των συνόρων, της ασφάλειας τους και των κινδύνων που τα απειλούν γίνεται μέρος μια καθημερινότητας και σωματοποιείται αφού μεταφέρεται εκεί που βρίσκονται οι εθνικοί κίνδυνοι (μετανάστες) και εντοπισμένα στην παραμεθόριο

 Η διαμόρφωση της απειλής και κινδύνου ταυτίστηκε με τη διαμόρφωση μιας κλασσικής αφήγησης όπου οι ξεκάθαροι ρόλοι του καλού και κακού παίζουν καθοριστικό ρόλο στην εξέλιξη της δράσης

 Πολιτικές και ιδεολογικές τάσεις της κάθε εποχής «έντυσαν» του χαρακτήρες με συγκεκριμένα χαρακτηριστικά (γλωσσικά, εθνοτικά, πολιτισμικά) πχ Ψυχρός Πόλεμος και Ανατικο-Ευρωπαίοι, Ιρανική Επανάσταση και ‘η αυτοκρατορία του κακού’, μετά τη 11 η Σεπτ οι Άραβες.  Βέβαια η αναπαράσταση σχετίζεται με τα συγκεκριμένα κινηματογραφικά είδη, τη συγκυρία και τις προθέσεις του δημιουργού αλλά και το κοινό

 Nonetheless movies do  help prefigure our political experiences and responses, even when  their figures have not cohered into a singular genre. What we  bring with us into new experiences, we may say, are less political  facts than audiovisual “figures,” many from movies

 Σημειώνεται ότι κάποια είδη γνωρίζουν ιδιαίτερη άνθιση όπως  Οι ταινίες τρόμου  Οι δυστοπίες  Τα θρίλερ και  Το νουάρ

 Η ανησυχία και η έλλειψη ικανοποίησης ως αισθήματα της μετάβασης από τον 20 στο 21ο αιώνα  Η κυριάρχηση ενός λόγου για την τρομοκρατία και την ασφάλεια αύξηση την ένταση των παραπάνω συναισθημάτων ενώ αύξηση την έντονη περιέργεια για εναλλακτικές πραγματικότητες

 Aφού τα μεγάλα αφηγήματα διαλύθηκαν η σύνδεση της κυρίαρχης πολιτικής που ήταν συνδεδεμένη μαζί τους με τη βοήθεια των νέων τεχνολογιών στράφηκε περισσότερο στο έλεγχο του σώματος  - έλεγχος μεταναστών στο πέρασμα των συνόρων  -έλεγχος δημογραφικού  -πολιτικές υγιεινής και κοινωνικής πολιτικής

 Αυτή η στροφή έδωσε νέο υλικό για τον κινηματογράφο αφού ανανέωσε είδη όπως το θρίλερ ή το νουάρ με νέες θεματολογίες (ασθένειες, περιβάλλον, μετανάστευση, κοινωνικές αναταράξεις)

 Παρακολουθήστε το απόσπασμα από τα Παιδιά των ανθρώπων και εντοπίστε τα στοιχεία της κινηματογραφικής γλώσσας που χρησιμοποιούνται για να δημιουργηθεί η αίσθηση απειλής;

 Αν το διεθνικό ταυτίστηκε με μια εποχή παγκοσμιότητας, η συσχέτισή του με το κίνδυνο πολλές φορές ταυτίζεται κινηματογραφικά με την απειλή κατά της ανθρωπότητας και του ανθρώπινου  Συχνά όμως η από-προσωποποίηση του τελευταίου επιτρέπει και τους λόγους για την ασφάλεια και τον κίνδυνο που συζητήσαμε

 Ασφάλεια και μετανάστευση, κινηματογράφος και απειλή