Αξιολόγηση πληροφοριακών συστημάτων

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Ο Ρόλος της Πληροφορίας στη Διαχείριση της Εφοδιαστικής Αλυσίδας
Advertisements

ΤΡΟΠΟΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΤΩΝ ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΤΟΥ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 1.1 Τεχνικές δεξιότητες και προσόντα.
« Βελτιστοποιώντας τη χρήση της γνώσης στη διαμόρφωση δημοσίων πολιτικών και στην ανάπτυξη επιχειρηματικής δραστηριότητας. Η στρατηγική σημασία της ανοιχτής.
Παράγοντες που διαμορφώνουν τις στάσεις εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης ως προς τη χρήση ηλεκτρονικών υπολογιστών για σκοπούς.
Επιτυχής Διεπιχειρησιακή Συνεργασία. Μέτρηση Απόδοσης Δικτύου Συνεργασιών. Πανεπιστήμιο Αιγαίου Σχολή Επιστημών της Διοίκησης Μ. Ν. Γαρρή Παρουσίαση: Χ.Φ.
Ηλεκτρονική Δημοσίευση
Κανόνες ευχρηστίας και καθορισμός απαιτήσεων ευχρηστίας
ΤΡΟΠΟΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΕΝΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ
Information Systems Governance Αγγελής Δημήτριος (ΜΤΕ/0936) IS Governance Ορισμός: Πληροφοριακή Διακυβέρνηση ονομάζουμε εκείνες τις διαδικασίες βάση των.
ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΜΕΣΩ ΚΙΝΗΤΩΝ ΣΥΣΚΕΥΩΝ:  Υπηρεσίες Κινητής Διακυβέρνησης  Αξιολόγηση Ποιότητας Υπηρεσιών μέσω Κινητών Συσκευών Τμήμα Εφαρμοσμένης Πληροφορικής.
Η ποιότητα της πληροφορίας στο εκπαιδευτικό υλικό που χρησιμοποιείται ή διανέμεται μέσω του Internet Χρήστος Σαβρανίδης Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων Τμήμα ΦΠΨ.
Evaluating the success of an emergency response medical information system S. Petter, A. Fruhling, International Journal of Medical Informatics 80 (2011),
Ενότητα Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ.
Καλησπέρα σας! Ως συνέχεια της ενότητας που αφορά στα συστήματα διασφάλισης της ποιότητας σε ΑΕΙ, θα σας παρουσιάσω την εμπειρία της ΒΚΠ του ΠαΜακ να κατανοήσει.
Διάγραμμα 2.2: Η επίδραση των Logistics και της εξυπηρέτησης πελατών στο μάρκετινγκ Πηγή: Martin Christopher «Δικαιόχρηση» καταναλωτή «Δικαιόχρηση» πελάτη.
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ
Ο ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟΣ ΡΟΛΟΣ ΤΩΝ ΠΣ
Διαχείριση Γνώσης &Τεχνολογίες Υποστήριξης Καταστάσεων Επικινδυνότητας Καναβός Αναστάσιος Μεταπτυχιακό Μάθημα: «Τεχνολογίες Υποστήριξης Συνεργασίας» Διδάσκων:
Αξιολόγηση Ανθρώπινου Δυναμικού
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της Αγωγής,
1 ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΒΙΒΛΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ Αναζητώντας πρότυπα αλληλεπίδρασης χρηστών για ψηφιακές βιβλιοθήκες Εργασία στο Μάθημα: Ψηφιακές.
Εισαγωγή στην Αξιολόγηση Έργων Πληροφορικής Στρατηγική και Οικονομική των Π.Σ. Βέμου Κωνσταντίνα Τσάμα Ριγκέρς.
17ο Πανελλήνιο Συνέδριο Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων 24 – 26 Σεπτεμβρίου 2008 Αξιολόγηση και Ποιότητα Πληροφοριακών Συστημάτων Ιδρυματικών.
ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ ΣΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ ΤΙΤΛΟΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ «Τι είναι μια επιτυχημένη Ψηφιακή Βιβλιοθήκη;»
PISA P rogramme for I nternational S tudent A ssessment Ενημέρωση Εκπαιδευτικών.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ
Θεωρίες Συμπεριφορών και Υγεία
1 MedioVis- Ένας φυλλομετρητής μεταδεδομένων MedioVis – A user-centred Library Metadata Browser Μάθημα: Ψηφιακές Βιβλιοθήκες Διδάσκων: Καπιδάκης Σαράντος.
ΨΗΦΙΑΚΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ
Διαχείριση Έργων Πληροφορικής
3 / 4 / 2002 μοντέλα ανάλυσης ενεργειών χρήστη
Open Archive Information System (OAIS) Ηλεκτρονική δημοσίευση Διδάσκων : Σαράντος Καπιδάκης Χρυσάνθη Κλωνή.
Ιόνιο Πανεπιστήμιο Τμήμα Αρχειονομίας – Βιβλιοθηκονομίας Μεταπτυχιακό πρόγραμμα σπουδών στην Επιστήμη της Πληροφορίας Αξιολόγηση πληροφοριακών συστημάτων.
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ & ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ ΣΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ: «Διοίκησης και Οργάνωσης.
Το σύστημα υποστήριξης συνεργασίας AGORA Δημόπουλος Σταύρος Α.Μ. 402 Μεταπτυχιακό Μάθημα: «Τεχνολογίες Υποστήριξης Συνεργασίας» Διδάσκων: Νίκος Καρακαπιλίδης.
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΣΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ Βρίσκοντας κατάλληλα αντικείμενα μάθησης:
Μεθοδολογίες και Εργαλεία Ανάλυσης και Σχεδιασμού Π.Σ. Σπύρος Κοκολάκης ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ ΤΜΗΜΑ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΩΝ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΚΩΝ.
1 Διοίκηση Έργων και Προγραμμάτων ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΕΡΓΩΝ ΚΑΙ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ Καθηγητής Κωνσταντίνος Γ. Ζωγράφος Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών Τμήμα Διοικητικής Επιστήμης.
«ΤΟΠΙΚΗ ΚΑΙ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗ»
Στρατηγικοί στόχοι του Δικτύου Μακροχρόνιας Φροντίδας. Tο κεντρικό ζητούμενο ενός συστήματος διοίκησης και διαχείρισης των υπηρεσιών Μακροχρόνιας Φροντίδας.
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΌ ΙΔΡΥΜΑ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ
 Κύριο αντικείμενο της μελέτης είναι ο καθορισμός της μεθοδολογίας, των προτύπων (standards) και των διαδικασιών (procedures) για τις πρώτες και πιο.
ΤΟ ΜΟΝΤΕΛΟ SERVQUAL.
Αρχές Διοίκησης Επιχειρήσεων Νάνσυ Μπουραντά Αγρίνιο, 2016 Πανεπιστήμιο Πατρών Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων Αγροτικών Προϊόντων & Τροφίμων.
ΑΤΕΙ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΚΑΤΕΡΙΝΗΣ Τμήμα Τυποποίησης & Διακίνησης Προϊόντων ΔΙΕΡΕΥΝΗΣΗ ΣΤΑΣΕΩΝ ΜΙΑΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ ΑΓΟΡΑΣ ΝΩΠΩΝ ΟΠΩΡΟΚΗΠΕΥΤΙΚΩΝ: «ΟΙ ΑΠΟΨΕΙΣ.
Επιχειρησιακές Επικοινωνίες και Δημόσιες Σχέσεις Αθανάσιος Σ. Δερμετζόπουλος, MSc. Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων Κατ. Διοίκησης Τουριστικών.
ΑΞΙΕΣ, ΣΤΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΑ ΚΕΦΑΛΑΙΟ 5. Πώς αντιλαμβάνεστε την έννοια της στάσης (attitude);
Κανόνες για τις συμφωνίες οριζόντιας συνεργασίας Δημήτρης Λουκάς Αντιπρόεδρος Επιτροπής Ανταγωνισμού Πρόγραμμα Επιμόρφωσης Εθνικών Δικαστών – Ε. Ε. Αθήνα,
Ευχρηστία και επιχειρηματικά οφέλη Δρ. Π. Ζαχαριάς.
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1 ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ Βασικές αρχές στρατηγικής των επιχειρήσεων GERRY JOHNSON, KEVAN SCHOLES, RICHARD WHITTINGTON 1-1.
Κριτήρια και Μέθοδοι αξιολόγησης ιστοσελίδων Θέμα:
Γνωρίσματα των Χρηστικών Ιστοσελίδων. Κατά το πρότυπο ISO/DIS :  αποτελεσματικότητα (effectiveness)  αποδοτικότητα (efficiency)  ικανοποίηση.
«Ενεργειακές ανάγκες του παραγωγικού τομέα»
Εύη Μακρή-Μπότσαρη Καθηγήτρια Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας
Cloud Computing Το cloud computing παρέχει υπηρεσίες υπολογισμού, λογισμικού, πρόσβασης σε δεδομένα και αποθήκευσης που δεν απαιτούν ο τελικός χρήστης.
Επιχειρηματικός Σχεδιασμός
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ
Η ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΣΤΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ
Οργάνωση & Διοίκηση Αθλητισμού
Αθλητική Διοίκηση Ενότητα 8: Έλεγχος και αξιολόγηση απόδοσης
Ελεγκτική Δημοσίου Τομέα: Οι πυλώνες της διεθνούς μεθοδολογίας

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΣΤΙΣ ΜΟΝΑΔΕΣ ΥΓΕΙΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ
Οργάνωση & Διοίκηση Αθλητισμού
ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΚΑΘΑΡΟΥ ΚΕΡΔΟΥΣ ΑΠΌ ΤΗΝ ΑΓΡΟΤΙΚΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ
Αξιολόγηση της επίδοσης ενός οργανισμού σε θέματα ασφάλειας
Στρατηγικοί στόχοι του Δικτύου Μακροχρόνιας Φροντίδας.
Αξιολόγηση της διδασκαλίας – Αναστοχασμός του εκπαιδευτικού
Ανάλυση των πελατών Δρ. Μάλαμα Ελεονώρα Ιουλία
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Αξιολόγηση πληροφοριακών συστημάτων Τμήμα Μηχανολόγων και Αεροναυπηγών Μηχανικών Πανεπιστήμιο Πατρών Αξιολόγηση πληροφοριακών συστημάτων Φουντουλάκη Κατερίνα Μεταπτυχιακό Μάθημα: «Τεχνολογίες Υποστήριξης Συνεργασίας» Διδάσκων: Νίκος Καρακαπιλίδης Πάτρα, Γενάρης 2006

Γιατί χρειάζεται η αξιολόγηση; Για την κατανόηση λειτουργίας του πληροφοριακού συστήματος Για να επιβεβαιωθεί ότι οι πόροι χρησιμοποιούνται αποδοτικά και αποτελεσματικά

Αξιολόγηση πληροφοριακών συστημάτων Αξιολόγηση των πληροφοριακών πόρων (με κριτήρια όπως κάλυψη, επικάλυψη, επικαιρότητα, ποιότητα και καταλληλότητα των πληροφοριών). Παραδείγματα: εξέταση της κάλυψης ενός θέματος από συγκεκριμένη βάση δεδομένων, ταχύτητα ενημέρωσης βάσεων δεδομένων και σύγκριση μεταξύ τους. Αξιολόγηση των πληροφοριακών συστημάτων (με κριτήρια την αποδοτικότητα και την αποτελεσματικότητα που οι ζητούμενες πληροφορίες φτάνουν στους χρήστες).

Στοιχεία που εξετάζονται στην αξιολόγηση Απόδοση (efficiency) – πώς εκτελούνται οι λειτουργίες με τους λιγότερους πόρους Αποτελεσματικότητα (effectiveness) – πόσο καλά εκτελούνται οι λειτουργίες σε σχέση με τους στόχους Επιτυχία Ικανοποίηση Κόστος Όφελος Ποιότητα Συμπεριφορά Σχέση κόστους/οφέλους (cost-benefit analysis) Χρηστικότητα (usability)

«Τί» αξιολογoύμε σε ένα πληροφοριακό σύστημα; Υπάρχουν δύο καταστάσεις αξιολόγησης : το πληροφοριακό σύστημα, IT-system as such (που σημαίνει ότι αξιολογούμε το πληροφοριακό σύστημα χωρίς καμία συμμετοχή από τους χρήστες) το πληροφοριακό σύστημα σε χρήση, IT-system in use (που σημαίνει ότι μελετάμε μία κατάσταση χρήσης όπου ένας χρήστης αλληλεπιδρά με το σύστημα)

«Πώς» αξιολογούμε ένα πληροφοριακό σύστημα; Goal-based evaluation (ρητοί στόχοι από το οργανωτικό πλαίσιο οδηγούν την αξιολόγηση) Goal-free evaluation (κανένας ρητός στόχος δεν χρησιμοποιείται, είναι μία επαγωγική και κατα περίπτωση οδηγούμενη στρατηγική) Criteria-based evaluation (μερικά ρητά γενικά κριτήρια χρησιμοποιούνται ως κριτήρια αξιολόγησης – η διαφορά με την goal-based evaluation είναι ότι τα κριτήρια είναι γενικά και μη περιοσισμένα σε ένα συγκεκριμένο οργανωτικό πλαίσιο)

Το γενικό μοντέλο αξιολόγησης Σχεδιασμός της αξιολόγησης Αξιολόγηση σύμφωνα με έναν επιλεγμένο τρόπο ή έναν συνδυασμό αυτών Εξαγωγή συμπερασμάτων

Eπιτυχία ενός πληροφοριακού συστήματος Μπορεί να εκτιμηθεί σε πολλά επίπεδα: επίπεδο οργανισμού (συμφωνία με στρατηγικούς στόχους, λειτουργικό κόστος, διαθεσιμότητα συστήματος, κλπ) επίπεδο διεργασιών ή λειτουργιών (μείωση κόστους σε ειδικές λειτουργίες, μείωση χρόνων σε επί μέρους διεργασίες, ολοκλήρωση διεργασιών, χαμηλότερο κόστος και χρόνοι σε σχέση με την γενική πρακτική κλπ) επίπεδο ατόμου (ικανοποίηση χρηστών, χρησιμότητα του συστήματος)

Το μοντέλο DeLone & McLean Το μοντέλο αποτελείται από έξι αλληλένδετες διαστάσεις επιτυχίας:

Το μοντέλο DeLone & McLean Στο μοντέλο αυτό, στην ποιότητα του συστήματος (system quality) λαμβάνονται υπόψη στοιχεία που έχουν σχέση με την παραγωγή, όπως χρόνοι απόκρισης, αξιοποίηση των πόρων, αξιοποίηση των επενδύσεων. Για την ποιότητα πληροφοριών (information quality) χρησιμοποιούνται όροι προϊόντων, όπως ακρίβεια, πληρότητα κλπ. [DeLone, W.H. and McLean, E.R. (1992). Information Systems Success: The quest for the dependent variable, Information Systems Research, 3(1), 60-95]

Technology Acceptance Model Το ΤΑΜ βασίστηκε στην θεωρία της Δικαιολογημένης Δράσης ( Theory of Reasoned Action –TRA) η οποία διατυπώθηκε από τους Αjzen και Fishbein και ισχυρίζεται ότι η κοινωνική συμπεριφορά παρακινείται από τη στάση ενός ατόμου απέναντι σε αυτή την συμπεριφορά, από τις πεποιθήσεις του ατόμου σχετικά με το αποτέλεσμα που θα έχει η υιοθέτηση της συγκεκριμένης συμπεριφοράς, και από την αξιολόγηση της αξίας που θα έχει το καθένα από αυτά τα αποτελέσματα.

Technology Acceptance Model Το μοντέλο προτείνει δύο μέτρα αποδοχής της τεχνολογίας: Αντιλαμβανόμενη Ευκολία Χρήσης - perceived ease of use - (ο βαθμός στον οποίο ένα άτομο πιστεύει ότι χρησιμοποιώντας ένα συγκεκριμένο σύστημα θα αυξήσει την απόδοση του στην εργασία του) Αντιλαμβανόμενη Χρησιμότητα - perceived usefulness - (ο βαθμός, στον οποίο ένα άτομο πιστεύει ότι η χρησιμοποίηση ενός συγκεκριμένου συστήματος δεν θα απαιτεί προσπάθεια)

Technology Acceptance Model Άλλες μεταβλητές του μοντέλου: Στάση προς τη Χρήση - attitude towards use - (είναι η αξιολόγηση του χρήστη όσον αφορά την τοποθέτηση μιας συγκεκριμένης εφαρμογής πληροφοριακών συστημάτων) Συμπεριφορική Πρόθεση για Χρήση - Βehavioural intention to use - (είναι ένα μέτρο της πιθανότητας ότι ένα άτομο θα χρησιμοποιήσει μια συγκεκριμένη εφαρμογή). Πραγματική Χρήση - Actual Use – (Συνήθως μετράται με την χρονική διάρκεια ή τη συχνότητα χρήσης μιας συγκεκριμένης εφαρμογής)

Παράδειγμα ερωτηματολογίου βασισμένο στο TAM Για την αξιολόγηση του συστήματος “agora”: Mε βάση την Αντιλαμβανόμενη Χρησιμότητα Οργανώνει τη συζήτηση αποδοτικά; Υποκινεί τη συζήτηση; Με βάση την Αντιλαμβανόμενη Ευκολία Χρήσης Είναι εύκολη η εκμάθηση; Είναι εύκολη η χρήση; Με βάση την γενική Στάση προς τη Χρήση Είναι ευχάριστο; Με βάση την Πραγματική Χρήση Πρόθεση να χρησιμοποιηθεί ξανά;

Παράδειγμα ερωτηματολογίου βασισμένο στο TAM Για την αξιολόγηση του συστήματος “agora” Με βάση την Αντιλαμβανόμενη Ευκολία Χρήσης Πόσο εύκολο ήταν να βρεθούν, να κατανοηθούν και να χρησιμοποιηθούν οι διαθέσιμες επιλογές; Πόσο εύκολο ήταν να χρησιμοποιηθούν οι διεπαφές του συστήματος και πόσο εύκολη ήταν η πλοήγηση μέσω του συστήματος; Πόσο εύκολο ήταν να γίνει κατανοητό το περιεχόμενο της ηλεκτρονικής επιχειρηματολογίας; Εάν, κατα την διάρκεια της ηλεκτρονικής επιχειρηματολογίας, αυτό που είχατε να κάνετε μέχρι τώρα και αυτό που είχατε να κάνετε μετά ήταν ξεκάθαρο σε σας.