Πρακτικές Οδηγίες εκπαίδευσης στο σχολείο Αθηνά Αρμένου Ειδική Παιδαγωγός
ΑΡΧΙΚΑ ΒΗΜΑΤΑ -Ανάγνωση των διαγνώσεων από όλους τους φορείς. -Ανάγνωση των διαγνώσεων από όλους τους φορείς. -Συγκέντρωση πληροφοριών από τους γονείς. -Εσωτερική αξιολόγηση. -Ορισμός στόχων – Ε.Ε.Π.
ΤΟΜΕΙΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ ΑΥΤΟΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΠΟΙΗΣΗ 4. ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΗ ΟΡΓΑΝΩΣΗ 5. ΓΝΩΣΤΙΚΕΣ ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ
ΑΥΤΟΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΗ «Σπάω» τους στόχους σε βήματα Χρησιμοποιώ απλές εντολές Χρησιμοποιώ εικόνες Ρουτίνα
Χρησιμοποιώ εικόνες
ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ Το «δείξιμο» Εικόνες Σταθερές εντολές Στοχευμένη επικοινωνία/ διάλογος Επανάληψη όλων των παραπάνω
ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΠΟΙΗΣΗ Εντός σχολείου Σχολείο Ειδικής Αγωγής Ομάδες εργασίας Κουζίνα Διαλείμματα με το συστεγαζόμενο δημοτικό Επισκέψεις από άλλα σχολεία Καθημερινή συνδιαλλαγή με το προσωπικό
ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΠΟΙΣΗ Εντός Σχολείου Τμήμα Ένταξης Στα διαλείμματα Ομάδες εργασίας στην τάξη Εκτός Σχολείου - Επισκέψεις/ εκδρομές που πραγματοποιούν τα σχολεία (πολύ καλή προετοιμασία)
ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΗ ΟΡΓΑΝΩΣΗ Ονοματίζουμε τα συναισθήματα Εικόνες. α) επίδοση β) μίμηση Μίμηση στον καθρέφτη Παιχνίδι
Εικόνες
ΓΝΩΣΤΙΚΕΣ ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ Ε.Ε.Π. 1:1 Διδασκαλία Οργάνωση της διδασκαλίας Οργάνωση της αίθουσας Λίγα Ερεθίσματα (απτικά- οπτικά) Βαρύτητα στα ενδιαφέροντα του παιδιού Πολυαισθητηριακή αίθουσα
1:1 ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ
ΛΙΓΑ ΕΡΕΘΙΣΜΑΤΑ
Πολυαισθητηριακή αίθουσα
Πως επιτυγχάνονται τα παραπάνω ιδιαίτερη βαρύτητα στις δυνατότητες του κάθε παιδιού τοποθέτηση του παιδιού στην κατάλληλη για αυτό δομή (σχολείο Ε.Α., Τ.Ε. , παράλληλη στήριξη) εκπόνηση εξατομικευμένου προγράμματος οργάνωση του χώρου (λίγα ερεθίσματα, ατομικός χώρος εργασίας, χώρος χαλάρωσης, καθρέφτης) οργάνωση της διδασκαλίας (μικρά σταθερά βήματα- σπάσιμο των στόχων, ανοχή στα πισωγυρίσματα και στην αποτυχία του εκπαιδευτικού) ρουτίνα (διαδικασία εισόδου, καλημέρα) ημερήσιο πρόγραμμα με ή χωρίς εικόνες
Ρουτίνα
Ημερήσιο Πρόγραμμα
Χώρος χαλάρωσης
οπτικές και απτικές πληροφορίες που αντικαθιστούν τις λεκτικές σταθερά πρόσωπα σταθερές σύντομες «εντολές» σταθεροί κανόνες ( και οπτικά) ανάλυση των μακροπρόθεσμων στόχων σε μικρότερους επιβράβευση και τιμωρία (μη σας ξενίζει η λέξη) παιχνίδι (και ως στόχο και ως μέσο επίτευξης στόχου) πρωτόκολλα καταγραφής προγράμματος, συμπεριφοράς, εξέλιξης σε μια δραστηριότητα συνεργασία προσωπικού του σχολείου συνεργασία σχολείου- γονέων Η/Υ
Κανόνες
Η/Υ
Σας Ευχαριστώ για την προσοχή σας Σας Ευχαριστώ για την προσοχή σας