ΤΜΗΜΑ Γ΄ ΒΡΕΦΟΝΗΠΙΟΚΟΜΙΑΣ ΕΠΑΛ ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΤΜΗΜΑ Γ΄ ΒΡΕΦΟΝΗΠΙΟΚΟΜΙΑΣ ΕΠΑΛ ΕΠΑΛ ΖΑΚΥΝΘΟΥ
Ενεργητικότητα Ξεχνιέται Απορροφάται Δίνει όλο του το «είναι»
Παιδαγωγική αξία του παιχνιδιού Εκδήλωση της ενεργητικότητας του παιδιού Άσκηση της σωματικής του δύναμης Καλλιέργεια των αισθήσεων του Ανάπτυξη της φαντασίας του Απόκτηση ευχέρειας και επιδεξιότητας κινήσεων
Άσκηση της σωματικής δύναμης Εκγύμναση των μελών του σώματος Γνώση της λειτουργικότητά τους Ανάπτυξη των λεπτών χειρισμών Ανάπτυξη της αδρής κινητικότητας
Καλλιέργεια των αισθήσεων Αντίληψη και ερμηνεία του περιβάλλοντος Εξάσκηση του οπτικο-κινητικού συντονισμού Βελτίωση της παρατηρητικότητας του
Ανάπτυξη φαντασίας Ελεύθερη έκφραση Αλλοίωση της πραγματικότητας Ικανοποίηση προσωπικών του αναγκών
Αυτονομία και Επιδεξιότητα Απόκτηση αυτογνωσίας από το παιδί Αυτονομία κινήσεων και αυτοεξυπηρέτηση Έλεγχος των συναισθημάτων του Ανακάλυψη τρόπων επίλυσης προβλημάτων Βελτίωση των αδυναμιών του και του χειρισμού διαφόρων καταστάσεων
Εκπλήρωση των επιθυμιών Σύγχρονες Θεωρίες (1) Φρόυντ(Freud) Ικανοποίηση ορμών Εκπλήρωση των επιθυμιών Αντιμετώπιση επώδυνων καταστάσεων Παιχνίδι
Σύγχρονες Θεωρίες (2) Πράξη αφομοίωσης Πιαζέ(Piaget) Βασικό μέσο ανάπτυξης της νοημοσύνης Παιχνίδι
Σύγχρονες Θεωρίες (3) Τούλμαν (Τwellman) παιχνιδιού- μάθησης Προϋπάρχουσα γνώση ενός παιχνιδιού Το παιχνίδι ως μέσο κατανόησης της μάθησης Ολοκλήρωση της διαδικασίας της μάθησης μέσα από την απόκτηση της νέας γνώσης Απόδοση σχέσης παιχνιδιού- μάθησης
Στάδια Εξέλιξης του παιχνιδιού Παιχνίδι Άσκησης (0-2 ετών) Συμβολικό Παιχνίδι (3-6 ετών) Κοινωνικό Παιχνίδι (από 7 ετών και πάνω)
Παιχνίδι Άσκησης Ανάλογο με την αισθησιοκινητική ανάπτυξη, άσκηση και νοημοσύνη Έως το 2ο χρόνο Αισθησιοκινητική περίοδος Νοητικής ανάπτυξης Επανάληψη μιας δραστηριότητας πολλές φορές (Το βρέφος ανοιγοκλείνει την παλάμη του, βλέπει βλέπει τυχαία την κίνηση και την επαναλαμβάνει)
Συμβολικό Παιχνίδι Πλασματικές παραστάσεις και εργασίες πάνω σε αντικείμενα, π.χ. χειρίζεται ένα κουτί σπίρτα όπως ένα αυτοκίνητο 3-6ο χρόνο Προεννοιολογική περίοδος Νοητικής ανάπτυξης Ελεύθερος χειρισμός αντικειμένων και επέκταση Των συναισθημάτων-εμπειριών με συμβολικό τρόπο Αλλοίωση της πραγματικότητας από το παιδί Τροποποίηση δεδομένων Φανταστική ερμηνεία της εμπειρίας Επιφανειακή συνεργασία του παιδιού στην ομάδα Κυριαρχία παράλληλου και συντροφικού παιχνιδιού
Κοινωνικό παιχνίδι Προϋπόθεση η ύπαρξη διαπροσωπικών σχέσεων του παιδιού Από τον 7ο χρόνο Περίοδος των συγκεκριμένων νοητικών πράξεων Αποτέλεσμα οργανωμένης δραστηριότητας με σαφή επιδιωκόμενο στόχο και κανόνες δράσης και συνεργασίας Απαλλαγή του παιδιού από τον εγωκεντρισμό – Πραγματοποίηση συγκεκριμένων λογικών πράξεων
Βασική αρχή της εκπαίδευσης Η άποψη αυτή ενισχύεται από τη σχέση «παιχνιδιού και μάθησης» Η «παιγνιώδης» μάθηση θεωρείται από τους παιδαγωγούς ως το ανώτερο επίπεδο μάθησης με το μεγαλύτερο βαθμό αφομοιωτικής ικανότητας
Θεραπευτική αξία Αυτo-θεραπευτικό μέσο στην εξέλιξη του παιδιού Μέσο αντίληψης φόβων και αρνητικών συναισθημάτων του Εντοπισμός τυχόν διαταραχών-προβληματική συμπεριφορά
Παιχνίδι Άσκησης – Μίμηση (Χορός)
Ασκήσεις προσανατολισμού στο χώρο Ασκήσεις προσανατολισμού στο χώρο
Παιχνίδια της δεκαετίας του’ 80
Προτάσεις για δώρα – παιχνίδια για το 2011 Από τη UNICEF
Οργανωμένες δραστηριότητες παιχνιδιού από τα μέλη της φιλανθρωπικής οργάνωσης : «Το Χαμόγελο του Παιδιού» - 2009