Η δυναμική τους ως μέσων πρακτικής γραμματισμού Blogs & wikis
Ψηφιακές κοινότητες μάθησης Χώρος ανάρτησης, δημοσιοποίησης και σχολιασμού κειμένων ( βήμα έκφρασης – αυθεντικές περιστάσεις επικοινωνίας ) Δυνατότητες επικοινωνίας με το δημιουργό - διαχειριστή / ές ή / και ανάμεσα στους χρήστες Διασύνδεση με άλλα blogs/wikis Ενημέρωση μέσω RSS
Μέσα πρακτικής νέων γραμματισμών Υβριδικά κείμενα Πολυτροπικά κείμενα Υπερκείμενα Ρευστότητα του κειμένου – το γράψιμο ως διαδικασία
Ιδιαίτερα τα wikis… Περιβάλλοντα συνεργατικής γραφής Από κοινού επεξεργασία σελίδας / ων Το γράψιμο ως διαδικασία Αλλαγές στο τρίγωνο « συγγραφέας – κείμενο – αναγνώστης »
Προς μία κριτική ανάγνωση … Η έμφαση δίνεται στον τρόπο χρήσης και συμμετοχής ( των μελών – μαθητών ) στο περιβάλλον, γεγονός που δεν συνεπάγεται αυτόματα αλλαγές στις διδακτικές πρακτικές Ακόμα και σ ’ αυτά τα περιβάλλοντα ο λόγος του εκπαιδευτικού μπορεί να υπερτερεί και να κυριαρχεί και ο ρόλος του να παραμένει αυστηρά καθοδηγητικός