«Ο αντικατοπτρισμός των δρώμενων στην Ελλάδα στον αξέχαστο παλιό ελληνικό κινηματογράφο» 3ο Γυμνάσιο Άνω Λιοσίων.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ Οι συντελεστές 3ο ΓΕΛ Ηλιούπολης Ερευνητική Εργασία
Advertisements

Δημοτικο σχολειο δροσιασ κ.α΄
Θόδωρος Αγγελόπουλος (Αθήνα, 27 Απριλίου Ιανουαρίου 2012) Έλληνας σκηνοθέτης, σεναριογράφος και παραγωγός κινηματογράφου. Έχει τιμηθεί με.
3o ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΣΤΑΥΡΟΥΠΟΛΗΣ Σχ. Έτος :
ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ
Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ
Συνθετική Εργασία Αναζητώντας τον Τάφο του
2 Η ΔΡΑΣΗ: Η ΤΑΙΝΙΑ. ΠΡΩΤΟ ΣΤΑΔΙΟ Κατά την διάρκεια του πρώτου σταδίου:  Πραγματοποιήθηκε η συγγραφή του σεναρίου  Έγινε καταμερισμός των ρόλων και.
Ταξιδεύοντας στον κόσμο της Μόδας
Πολιτιστικό πρόγραμμα
ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΘΕΑΤΡΟΥ
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΩΝ ΕΡΓΑΣΙΩΝ αποτελεί σημαντικό μέρος της μεθοδολογικής προσέγγισης Τι μπορεί να περιλαμβάνει η παρουσίαση; παιχνίδι ρόλων, αφήγηση,
Ομάδα Α Διδακτική της Γλώσσας Γ’-Δ’ Δημοτικού
7ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ-Λ.Τ. ΛΑΡΙΣΑΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗ ΥΓΕΙΑΣ
Ερευνητική εργασία β τετραμήνου σχολικού έτους «ΤΑ ΠΑΝΤΑ ΡΕΙ-β μέρος»
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Απ’ το βυζαντινό πάπυρο
Τα στάδια δημιουργίας μιας ταινίας
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Παίζοντας & ζωγραφίζοντας
Δημιουργία ψηφιακών εφαρμογών
. Συνθετική Εργασία 4 ο ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΚΑΛΑΜΑΡΙΑΣ - Α ’ ΛΥΚΕΙΟΥ Μυστικά της Ιστορίας - Μυστικά της Τάξης μου. Αναζητώντας τον Τάφο του Μεγάλου Αλεξάνδρου.
Ομάδα Β΄ Βοζίκης Χρίστος Γαϊτάνας Παναγιώτης Γεωργοπούλου Βαρβάρα
Δ΄Δ/ΝΣΗ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΑΘΗΝΑΣ
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΚΑΙΝΟΤΟΜΩΝ ΔΡΑΣΕΩΝ
ΜΙΑ Η ΜΑΛΛΟΝ ΔΥΟ ΟΜΟΡΦΕΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ
1/13 ΕΠΙΛΟΓΗ ΣΤΟΙΧΕΙΩΝ ΠΟΛΥΜΕΣΩΝ ΜΟΡΦΕΣ ΜΕΣΩΝ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗΣ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ Ομάδα Ανάπτυξης Ομάδα Ανάπτυξης: Φίλιππος Δεληγιάννης, Παναγιώτης Κωστάκης, Δημήτριος.
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Τα ειδώματα του πανηγυριού» Σχ. έτος
Αριστεύσαντες Α’ Τάξης
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Β΄ Τάξης «Κινηματογράφος: Τέχνη και Τεχνική» Υπεύθυνη καθηγήτρια: Σαραντέα Μαρίνα ΠΕ19.
Τα Γαλλικά στο Δημοτικό μας
1 ος στόχος: H αξιολόγηση της γνωστικής επάρκειας των μαθητών, των γονέων και των κοινοταρχών της εκπαιδευτικής μας περιφέρειας σε θέματα ανακύκλωσης.
Σχολικό Έτος Ενημέρωση Γονέων-Κηδεμόνων
2 ο ΓΕΛ ΛΕΥΚΑΔΑΣ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Β΄ ΤΕΤΡΑΜΗΝΟΥ ’’Η μεγαλύτερη Κερά του κόσμου είναι η Τέχνη.’’ Κ. Καβάφης.
ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ ΘΕΑΤΡΙΚΗΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «ΚΟΚΚΙΝΗ ΚΛΩΣΤΗ ΔΕΜΕΝΗ,
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Η ελιά στον τόπο μας»
“Τάσεις, αντιθέσεις και κοινωνικά πρότυπα στον Παλαιό Ελληνικό Κινηματογράφο” Σχ. Έτος: , A ΄ ΤΕΤΡΑΜΗΝΟ ΣΧΟΛΙΚΗ ΜΟΝΑΔΑ: 2ο ΓΕΛ ΠΕΥΚΗΣ ΤΑΞΗ: Β ΄
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Λάδι, ο πράσινος χρυσός»
ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
Τίτλος Δραστηριότητας
Το νερό 36ο Δημοτικό Σχολείο Αθηνών Σχ. Έτος: Τάξεις: Δ1–Δ2
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΩΣ ΜΕΣΟ ΑΓΩΓΗΣ» Σχ. έτος
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ A’ ΤΑΞΗ - Β’ ΤΕΤΡΑΜΗΝΟ 2Ο ΓΕΛ ΣΠΑΡΤΗΣ
Αισθητικές παρεμβάσεις στο χώρο του σχολείου 1 ο Γυμνάσιο Πετρούπολης Σχολικό έτος
Π ο λ ι τ ι σ τ ι κ ό Π ρ ό γ ρ α μ μ α 3 Ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΑΝΩ ΛΙΟΣΙΩΝ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ
ΤΣΑΡΛΙ ΤΣΑΠΛΙΝ Λουκία Σάββα.
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Μια τάξη να μας χωρά …»
Π ρ ό γ ρ α μ μ α Α γ ω γ ή ς Υ γ ε ί α ς
Γνωριμία με το βιβλίο της… Γ’ ΤΑΞΗΣ. Αυτή τη σχολική χρονιά θα γνωρίσετε σύγχρονα ρεύματα μουσικής δημιουργίας από τον ελληνικό και τον παγκόσμιο μουσικό.
Η ΕΤΕΡΟΤΗΤΑ ΣΤΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ
2ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΑΝΩ ΛΙΟΣΙΩΝ ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΤΑΞΗ Β Σχολ. Έτος «Η έμπνευση γεννά έμπνευση» Υπεύθυνη καθηγήτρια: Κατερίνα Θεοδωροπούλου, ΠΕ 06 Rob.
ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ: ΒΑΡΔΑΛΑΧΟΥ ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ. 1 ΔΡΙΒΗΛΑΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ 2 ΖΑΧΑΡΙΑΣ ΣΤΑΥΡΟΣ 3 ΙΩΑΝΝΟΥ ΗΛΙΑΣ 4 ΛΕΩΝΙΔΑ ΕΥΦΡΟΣΥΝΗ 5 ΜΑΤΣΟΠΟΥΛΟΣ ΒΙΚΤΩΡ 7 ΤΖΑΝΗΣ.
2ο ΓYMNΑΣΙΟ ΑΝΩ ΛΙΟΣΙΟΝ ΣΧΟΛΙΚΗ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΖΩΗ ΤΑΞΗ Α ΘΕΜΑ – Η ΦΙΛΙΑ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ – Η υπεύθυνη καθηγήτρια Βαρβιτσιώτη Κων/να ΠΕ06.
Η ταυτότητα και η δράση του Εκπαιδευτικού οργανισμού Φωτόγραμμα
Πολιτιστικό Πρόγραμμα Σχολικών Δραστηριοτήτων
ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
Μουσικό Σχολείο Πατρών
ΚΑΡΑΓΚΙΟΖΗΣ & ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟ ΛΑΪΚΟ ΘΕΑΤΡΟ
ΑΓΩΓΗ ΣΤΑΔΙΟΔΡΟΜΙΑΣ ΑΝΑΠΤΥΣΣΩ ΤΙΣ ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ ΜΟΥ ΚΑΙ ΕΠΙΛΕΓΩ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΠΟΡΕΙΑ ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΚΑΙ ΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΖΩΗΣ.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΣΤΑΔΙΟΔΡΟΜΙΑΣ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2016 – 2017
Γυμνάσιο Ν. Περάμου Διεύθυνση Δυτικής Αττικής Σχολικό έτος:
ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΝΕΑΣ ΠΕΡΑΜΟΥ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ
Τα βήματα που ακολουθήσαμε για να ολοκληρώσουμε το πρόγραμμα
Ο ΤΙΤΛΟΣ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΜΑΣ:
Κυκλοφοριακή Αγωγή Στο πρόγραμμα αυτό συμμετείχε το σχολείο μας (Ειδικό Κωφών & βαρήκοων Ιωαννίνων), καθώς και το Ειδικό Τυφλών Ιωαννίνων.
Μουσική Δημιουργικότητα και Κινηματογράφος στο Δημοτικό Σχολείο Μαρίνα Λίτου 6ο Δημοτικό Σχολείο Αλεξάνδρειας Ημαθίας Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης.
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Τι σήμερα, τι αύριο, τι τώρα…
Δημοτικό σχολείο Ζυγού
Κωνσταντίνα Αντωνίτσα
Σχολική Κοινωνική Ζωή Σ. Κ. Ζ.
7 ο Νηπιαγωγείο Πατρών – Γεωργάκης Ολύμπιος
Μεταγράφημα παρουσίασης:

«Ο αντικατοπτρισμός των δρώμενων στην Ελλάδα στον αξέχαστο παλιό ελληνικό κινηματογράφο» 3ο Γυμνάσιο Άνω Λιοσίων

Πρωταγωνιστούν με αλφαβητική σειρά: Αλεξοπούλου Αθανασία (Γ1) Γεωργιάδη Αλεξάνδρα (Α1) Ιωαννίδη Άννα (Β2) Ιωάννου Δημήτριος (Γ2) Καμαριάρη Νικολέτα (Γ2) Κοκκοράκη Νάντια (Γ2) Κοτρατένκο Κωνσταντίνα (Β2) Κορυφίδη Σοφία (Α1) Λαμπίρη Ελπίδα (Β2) Μανάι Χριστίνα (Γ2) Μαντσάι Μαρίνα (Γ2) Μπαλαμώτη Κυριακή (Γ2) Μπαρμπαρή Άννα (Β3) Μπαρμπαρή Φωτεινή (Α2) Ξάνθου Μαρία (Γ2) Παλαμουτάκη Αναστασία (Β3) Παλαβός Ιωάννης (Γ3) Πάσσιος Χρήστος (Γ3) Πάσχος Αλέξανδρος (Α3)

Φιλική Εθελοντική Συμμετοχή: Αθανασίου Χριστίνα (Γ1) Ανδριοπούλου Δήμητρα (Γ1) Αρσενοπούλου Σοφία (Γ1) Βασιλειάδου Σοφία (Β1) Ηλιάδου Μαρία (Β1) Καλαϊτσίδου Νικολέτα (Β1) Μιχαηλίδου Ντιάνα (Β3) Τελιανίδου Θεοδώρα (Β4) Τσιλιγκερίδου Μαρία (Β4) Φώφιλα Ειρήνη (Γ3) Σκιάνος Ευάγγελος (Α3) Τεντζεράκης Γιώργος (Α3) Τζέμη Αγγελική (Β4) Τσαφταρίδης Σάββας (Α4) Τσομπανόπουλος Νικόλαος (Γ3) Τσομπανοπούλου Ιουλία (Α4) Φιτόζοβα Σοφία (Α4) Φουντά Ναταλία (Α4) Χαϊδευτός Σωτήριος (Β4)

Σενάριο – Σκηνοθεσία: (Υπεύθυνοι Εκπαιδευτικοί) Σενάριο – Σκηνοθεσία: (Υπεύθυνοι Εκπαιδευτικοί) Βλάχου Παναγιώτα Παναγιωτοπούλου Μαρία Βοηθοί : Κουντούρη Παναγιώτα - Παπαγιαννακόπουλος Δημήτριος

Παιδαγωγικοί Στόχοι Οι μαθητές: Παιδαγωγικοί Στόχοι Οι μαθητές: Να έρθουν σε επαφή με το πολύτιμο αυτό κομμάτι της πολιτιστικής μας κληρονομιάς μέσα. Να βιώσουν τη μαγεία και να γνωρίσουν τα «ιερά τέρατα» του ελληνικού κινηματογράφου . Να καλλιεργήσουν την κριτική τους ικανότητα. Να αναπτύξουν πρωτοβουλίες μέσα από την ομαδοσυνεργατική έρευνα.

Να αναζητήσουν ταινίες αντιπροσωπευτικές για κάθε δεκαετία Να διερευνήσουν τον τρόπο με τον οποίο αυτές αποτέλεσαν ζωντανή μαρτυρία των δρώμενων της εποχής μέσα στην οποία δημιουργήθηκαν, με στόχο την πνευματική και αισθητική τους καλλιέργεια. Να εκφρασθούν δημιουργικά Να ψυχαγωγηθούν, να αναπτύξουν παραστατικές δεξιότητες (αναπαριστώντας σκηνές) καθώς και μουσικοχορευτικές (αναπαράγοντας με το δικό τους τρόπο αξεπέραστες μουσικές στιγμές, που καταγράφτηκαν στον ελληνικό κινηματογράφο).

Μεθοδολογία – Βήματα που ακολουθήθηκαν Το πρόγραμμα μας περιλαμβάνει δυο (2) μέρη: το Ερευνητικό και το Βιωματικό (δραματοποίηση, παιχνίδι ρόλων) 1. Συζητήσαμε τα υποθέματα και αποφασίσαμε σε ποια θα δώσουμε περισσότερη έμφαση.

Χωριστήκαμε σε πέντε ομάδες βάση του χρώματος των φακέλων το χρώμα των φακέλων που μας μοιράστηκε στα πλαίσια του προγράμματος (κίτρινοι, κόκκινοι, άσπροι, πράσινοι, ροζ )

A. Στα πλαίσια του ερευνητικού μέρους Μας ανατέθηκαν (ανά ομάδες) δράσεις που αφορούσαν Πορτραίτα: ηθοποιών σεναριογράφων, σκηνοθετών, συνθετών, παραγωγών, είδη ταινιών με παράλληλη έρευνα του αντικατοπτρισμού σ’ αυτές των δρώμενων στους τομείς: Κοινωνικές, οικονομικές συνθήκες, επαγγέλματα Ήθη, αντιλήψεις, νοοτροπία Κατοικίες, δρόμοι Μόδα Εκπαίδευση Γλώσσα Θέση γυναίκας

Συλλέξαμε οπτικοακουστικό υλικό (φωτογραφίες ηθοποιών ι ταινιών του ΄50, ΄60, ΄70) - και γίναμε κατασκευαστές αντικειμένων του τότε

Ασχοληθήκαμε με πορτραίτα ηθοποιών που δέσποσαν ή ξεκίνησαν την καριέρα τους τη δεκαετία του ’50, όπως: Χορν Αυλωνίτης Λαμπέτη Βασιλειάδου Αλεξανδράκης Ρίζος Μερκούρη Σταυρίδης Χατζηαργύρη Λογοθετίδης Μακρής Λιβυκού Φούντας Ηλιόπουλος Μυράτ Βέγγος Βουγιουκλάκη Καρέζη Μπάρκουλης Στολίγκας Διανέλλος   Χατζηχρήστος Καμπανέλλης Φωτόπουλος Αναλυτή Παπαγιαννόπουλος Παπαμιχαήλ Κωσταντάρας Συνοδινού Φόνσου

Ασχοληθήκαμε με σκηνοθέτες, παραγωγούς, σεναριογράφους (Σακελλάριος, Τζαβέλας, Δημόπουλος, Δαλιανίδης, Κακογιάννης)

Διακρίναμε τα είδη των ταινιών (κωμωδίες, δράματα κοινωνικά, αισθηματικά, μελό, μιούζικαλ, φαρσοκωμωδίες, αστυνομικές, πολεμικές – ιστορικές ταινίες).

B. Στα πλαίσια του βιωματικού μέρους Δημιουργήσαμε κινηματογραφική λέσχη (σε μεγάλη οθόνη προβάλαμε και παρακολουθήσαμε αποσπάσματα αντιπροσωπευτικών ταινιών, νιώσαμε τη μαγεία του κινηματογράφου, σχολιάζοντας παράλληλα ανά ομάδες τα δρώμενα και καταλήγοντας σε συμπεράσματα για τον τρόπο που αποτυπώνονται αυτά στην 7η τέχνη) Χρησιμοποιήσαμε κατάλληλα τις ΤΠΕ (παραγωγή βίντεο –movie maker) και τεχνολογικά μέσα (οθόνες προβολής, προτζέκτορες).

Δημιουργήσαμε θεατρικό εργαστήρι, αναπαριστώντας αξέχαστες σκηνές του ελληνικού κινηματογράφου, βιώνοντας την εμπειρία του ηθοποιού, του σκηνοθέτη, του σκηνογράφου, ανακαλύπτοντας τα ταλέντα μας, καλλιεργώντας την κοινωνικότητά μας αναπτύσσοντας πρωτοβουλίες και παραστατικές δεξιότητες.

Δημιουργήσαμε μουσικοχορευτικό εργαστήρι, νιώθοντας το ρυθμό ανεπανάληπτων μουσικών στιγμών που αποτυπώθηκαν στον ελληνικό κινηματογράφο.

Συνειδητοποιήσαμε πώς αποτυπώνεται στις ταινίες η διασκέδαση στη νυχτερινή Αθήνα, καθώς διανθίζονται από τα ακούσματα της εποχής και παρελαύνουν σ’ αυτές πλήθος δημιουργών και τραγουδιστών του μουσικού στερεώματος.

Συμπεράσματα Γνωρίσαμε τα «ιερά τέρατα» του ελληνικού κινηματογράφου. Δουλέψαμε ανά ομάδες και καταγράψαμε τα συμπεράσματά μας για το πώς αποτυπώθηκαν χαρακτηριστικές στιγμές της Ελλάδας του ΄50, ΄60, ΄70 στις ταινίες της εποχής. Κατανοήσαμε το λόγο που με τις ταινίες αυτές μεγαλώνουν γενιές και μεταδίδονται από τη μια γενιά στην άλλη σα γνήσιο κομμάτι της πολιτισμικής μας κληρονομιάς. Εντυπωσιαστήκαμε όταν ανακαλύψαμε την ασταμάτητη παραγωγή ελληνικών ταινιών τη δεκαετία του ΄60 και την ανταπόκριση του κοινού, με τα απίστευτα ρεκόρ εισιτηρίων που σημείωσε τότε, γεγονός που το ανέδειξε ως το πλέον κινηματογραφόφιλο κοινό του κόσμου με βάση τη σχέση αριθμού εισιτηρίων και πληθυσμού. Διαπιστώσαμε τη διαχρονικότητά τους Ήταν ένα ταξίδι μαγικό, νοσταλγικό στην Ελλάδα του χθες για να κατανοήσουμε την Ελλάδα του σήμερα….

Αφιερώσαμε ατελείωτες ώρες και αναπαραστήσαμε αξέχαστες ελληνικές ταινίες και μουσικές στιγμές!

Αξίζει να σημειωθεί ότι πέρα των προβλεπομένων ωρών για την υλοποίηση του προγράμματος οι μαθητές και οι υπεύθυνες εκπαιδευτικοί παρέμεναν στο σχολείο και μέρες εκτός προγράμματος, πραγματοποιώντας πολλές επιπρόσθετες ώρες εργασίας για το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα. Ήταν ένα πολύ επιτυχημένο πρόγραμμα, που το χάρηκαν τα παιδιά, τα οποία δούλεψαν σκληρά, αλλά πραγματικά με μεγάλη ευχαρίστηση κι ενθουσιασμό. Κι επειδή το θέμα είναι τεράστιο, ίσως, ικανοποιώντας και την επιθυμία πολλών μαθητών να το συνεχίσουμε και το επόμενο σχολικό έτος, σ’ ένα ΜΕΡΟΣ Β΄!