ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ Στα πλαίσια του μαθήματος της Αρχαίας Ελληνικής Γλώσσας και της Αρχαιογνωσίας προωθείται η δημιουργικότητα με τους εξής τρόπους:

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Εν. 6.5 & 6.6 Ειδικού Μέρους Ανάπτυξη, εφαρμογή και αξιολόγηση εκπαιδευτικού σεναρίου Νότα Σεφερλή
Advertisements

ΑΝΑΔΟΜΗΣΗ ΣΧΕΔΙΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
ΤΡΩΙΚΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ: ΜΥΘΟΣ ΚΑΙ ΙΣΤΟΡΙΑ
Γραπτη εργαςια ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ
ΤΗΛΕΜΑΧΟΣ ΚΑΙ ΟΔΥΣΣΕΑΣ ΣΤΟ ΚΑΛΥΒΙ ΤΟΥ ΕΥΜΑΙΟΥ
«Σχέδια μαθήματος, από τον σχεδιασμό στην υλοποίηση» Μαρία Αντωνάτου
Ιλιάδα και Οδύσσεια Κωνσταντίνα Ντούρα.
Ιστοριογραφία Η επιστήμη που καταγράφει σε χρονολογική σειρά την πορεία των γεγονότων σε ένα ανθρώπινο σύνολο μιας ορισμένης χρονικής περιόδου.
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΩΝ ΕΡΓΑΣΙΩΝ αποτελεί σημαντικό μέρος της μεθοδολογικής προσέγγισης Τι μπορεί να περιλαμβάνει η παρουσίαση; παιχνίδι ρόλων, αφήγηση,
Οι Φιλόσοφοι της αρχαίας Ιωνίας
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Απ’ το βυζαντινό πάπυρο
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Παίζω, γελάω, περνάω όμορφα»
Εν. 2.4 Γενικού Μέρους Εν. 6.5 & 6.6 Ειδικού Μέρους Το εκπαιδευτικό σενάριο Νότα Σεφερλή
Ομάδα Β΄ Βοζίκης Χρίστος Γαϊτάνας Παναγιώτης Γεωργοπούλου Βαρβάρα
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗ ΟΔΥΣΣΕΑ-ΠΗΝΕΛΟΠΗΣ
Δ΄ Ομάδα Μήδεια Ευριπίδη- Μήδεια Παζολίνι Καλαμαρά Ρέα Ματαράγκα Χριστίνα Κάβουρα Σωτηρία Πούλιου Ελένη Ζάχου Μαρία.
ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΦΙΛΟΛΟΓΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ
ΟΜΗΡΟΥ «ΟΔΥΣΣΕΙΑ» ΕΙΣΑΓΩΓΗ Α’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ.
Ομήρου Οδύσσεια Α΄ Γυμνασίου Εισαγωγή
2 ος ΣΤΟΧΟΣ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΧΡΟΝΙΑΣ Η προαγωγή της δημιουργικότητας και της καινοτομίας.
Δημιουργικότητα και Καινοτομία στο μάθημα της Ιστορίας
ΑΡΧΑΙΑ ΑΘΗΝΑ: ΘΕΑΤΡΟ ΚΑΙ ΑΥΤΟΣΑΡΚΑΣΜΟΣ
ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΗ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΦΙΛΟΛΟΓΩΝ Γυμνασίων Οκτώβριος 2007.
ΦΙΛΙΠΠΟΣ ΔΑΣΟΥΛΑΣ ΜΕΝΕΛΑΟΣ ΑΧΕΙΜΑΣΤΟΣ
Το θέατρο στην αρχαία Αθήνα
ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ ΘΕΑΤΡΙΚΗΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ
Επιμορφωτική Ημερίδα Καθηγητών κλάδου ΠΕ04 Τρίτη 18 Ιανουαρίου 2011 Εισηγητής Σωκράτης Τουμπεκτσής Σχολικός Σύμβουλος Φυσικών Επιστημών.
5ο Ιστορικό Λύκειο Θεσσαλονίκης
Αρχαία θέατρα Γιώργος Καρανάσιος Ε ο Πρότυπο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Θεσ/νίκης.
«ΗΓΕΤΕΣ ΤΟΥ ΧΘΕΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΣΗΜΕΡΑ»
ΤΙΤΛΟΣ Κατοχή, Αντίσταση και Απελευθέρωση
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ.
ΘΕΑΤΡΟ ΚΑΙ ΜΙΟΥΖΙΚΑΛ  Το θέατρο είναι ο κλάδος της τέχνης που αναφέρεται στην απόδοση ιστοριών μπροστά σε κοινό, με την χρήση κυρίως του λόγου, αλλά.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΑΡΧΑΙΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ Α ΛΥΚΕΙΟΥ
Η εργογραφία του Ναπολέοντα Μήτση
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ Η παρουσίαση ετοιμάστηκε από την Ενδοτμηματική Επιτροπή Γλωσσικού.
Τίτλος Δραστηριότητας
Αθήνα η Γέννηση της Δημοκρατίας
Οι πρώτοι ιστορικοί Ηρόδοτος ( π. Χ.): Η ιστορία του διαιρέθηκε από τους Αλεξανδρινούς σε 9 βιβλία, στα οποία έδωσαν τα ονόματα των 9 μουσών Επικέντρωση.
‘’ΤΑ ΓΡΑΜΜΑΤΑ ΤΟΝ 5οπ.χ. αιώνα’’  ΙΣΤΟΡΙΑ  Είναι η εποχή που έζησαν οι τρεις μεγάλοι αρχαίοι Έλληνες ιστορικοί:  1. Ηρόδοτος  2. Θουκυδίδης  3. Ξενοφών.
ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΙΣΤΟΡΙΑ ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ
ΓΕΛ ΦΙΛΟΘΕΗΣ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΦΙΛΟΛΟΓΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΣΤΗΝ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΦΙΛΟΛΟΓΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΣΤΗΝ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ.
ΓΕΝΙΚΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ Ομηρικά έπη: Ιλιάδα
ΣΟΦΟΚΛΗΣ ΚΩΝ/ΝΟΣ ΦΟΥΡΝΑΡΑΚΗΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΤΣΑΡΚΑ.
Το «ΠΑΡΕ ΑΝΑΣΑ» για μαθητές Δημοτικού Σχολείου Σκοπός των ενοτήτων του προγράμματος «ΠΑΡΕ ΑΝΑΣΑ» που απευθύνεται σε μαθητές Δημοτικού Σχολείου είναι: -Η.
Εισαγωγή στην αρχαία ελληνική ιστοριογραφία 1 ο Πειραματικό Γενικό Λύκειο Αθηνών – Γεννάδειο Στάθης Λεουτσάκος.
Ομαδική εργασία Ελένη Μπαμπίλα Σχολική Σύμβουλος.
Δημήτριος Βλάχος Σχολικός Σύμβουλος Φιλολόγων Ροδόπης
ΤΗΛΕΜΑΧΟΣ ΚΑΙ ΟΔΥΣΣΕΑΣ ΣΤΟ ΚΑΛΥΒΙ ΤΟΥ ΕΥΜΑΙΟΥ
Όμηρος Ιλιάδα Οδύσσεια.
Αγγελική Θεοδωροπούλου (Οκτώβριος 2014-Ιανουάριος 2015) Ελένη Καμάρη
Διδακτική αρχαίων ελληνικών Α΄ λυκείου από πρωτότυπο κείμενο
Υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί: Ζάχος Δημήτριος, Ταφραλή Ελένη Ε΄ ΤΑΞΗ ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 5: «Η εκκλησία του Χριστού μπαίνει στην ιστορία». Βασικό θέμα: «Η γενέθλια.
Αρχαια ελληνικα απο πρωτοτυπο στο γυμνασιο
Τεοντόρα Κίρινα Νίκη Κήτινγκ
ΓΕΝΙΚΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ Ομηρικά έπη: Ιλιάδα
Οι πρώτοι ιστορικοί Ηρόδοτος ( π.Χ.):
Αυδίκος Αθανάσιος – Πήχας Στέφανος
Πρόγραμμα «Μικροί εκπαιδευτές για το διαδίκτυο»
Νεοελληνική Ιστορία. Εισαγωγικά 1η Συνάντηση 5/10/20126
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Τι σήμερα, τι αύριο, τι τώρα…
Κοκκινομηλιώτη Ελένη Μαθητές Γ΄ τάξης Γυμνασίου Κασσιώπης
Πρόγραμμα «Μικροί εκπαιδευτές για το διαδίκτυο 2.0»
Ι΄ ΔΙΕΘΝΕΣ ΠΑΝΙΟΝΙΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΚΕΡΚΥΡΑ 3η Συνάντηση Οκτώβριος 2013
Όλοι ίσοι – όλοι διαφορετικοί:
Κινητά ΚΕΣΠΕΜ Τέμενος Νομού Ξάνθης
ΟΜΗΡΟΥ «ΟΔΥΣΣΕΙΑ» ΕΙΣΑΓΩΓΗ Α’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ.
Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΣΗΜΕΡΑ
ΔΡΑΣΗ ΤΟΥ 8ου ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ-ΛΥΚΕΙΑΚΕΣ ΤΑΞΕΙΣ ΧΑΛΑΝΔΡΙΟΥ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ Στα πλαίσια του μαθήματος της Αρχαίας Ελληνικής Γλώσσας και της Αρχαιογνωσίας προωθείται η δημιουργικότητα με τους εξής τρόπους:

ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ Α΄Γυμνασίου Με βάση το μύθο του Αισώπου της Ενότητας 6 για την περιπέτεια του ελαφιού: Να γράψουν οι μαθητές ένα άρθρο για τη σχολική εφημερίδα με τίτλο: «Η ομορφιά δεν είναι το παν». Το πρότυπο της όμορφης γυναίκας ή του όμορφου άντρα σήμερα και σε παλιότερες εποχές. Nα χρησιμοποιήσετε εικόνες από εφημερίδες, περιοδικά, διαδίκτυο, για να παρουσιάσετε το πρότυπο της όμορφης γυναίκας ή του όμορφου άντρα στην αρχαιότητα, στην Αναγέννηση, στη δεκαετία του 1960, σήμερα).

ΕΝΟΤ.4η «Ένα ταξίδι επιστημονικής φαντασίας» Να εικονογραφήσουν την ιστορία και χρησιμοποιώντας πληροφορίες από το κείμενο να βάλουν διάλογο ανάμεσα στους ήρωες. Γ΄ ΓΥΜΝΑΣIΟΥ ΕΝΟΤ.9η «Η Καλλιπάτειρα» Να γράψουν ένα φανταστικό διάλογο ανάμεσα στην Καλλιπάτειρα και τους Ελλανοδίκες τη στιγμή που αποκαλύπτεται η ταυτότητά της.

Α’ ΛΥΚΕΙΟΥ-ΔΗΜΗΓΟΡΙΕΣ Διάλογος Αθηναίων - Μηλίων Με αφορμή τη σφαγή των αμάχων της Μήλου, να αναφερθούν οι μαθητές σε σύγχρονες σφαγές (Ιράκ, Αφγανιστάν, Γάζα). Να δημιουργήσουν υποθετικά σενάρια για τις πιο πάνω σύγχρονες περιπτώσεις, αναγράφοντας τα γεγονότα, τις αιτίες που τα προκάλεσαν και τους πρωταγωνιστές τους. Να διαφανεί μέσα από τα σενάρια αυτά η διαχρονικότητα της σκέψης του Θουκυδίδη ( ιστορία =κτήμα ες αεί).

Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ – ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ Σύγκριση του Αγησίλαου με τον Αλέξανδρο ή τον Νικία (6ον – 7ον βιβλίο Θουκυδίδη) ως προς τη δράση και τις αρετές τους. Να παρουσιαστούν οι άντρες και το έργο τους σε project. Με τη χρήση χαρτών, να δείξουν την πορεία του κάθε ηγέτη, με φωτογραφίες και μαρτυρίες από ιστορικές πηγές να τεκμηριώσουν τα όσα παρουσιάζουν τα πιο κάτω κείμενα. -Αρριανός (τόμος Α), Ἀλεξάνδρου Ἀνάβασις, εισαγωγή, μετάφραση, σχόλια, Ν. Γρηγοριάδης, Ι. Ζαχαρόπουλος, Αθήνα. -Πλούταρχος, Βίοι Παράλληλοι, Ἀλέξανδρος, μετάφραση : φιλολογική ομάδα «Κάκτου», Κάκτος, Αθήνα 1993. -Θουκυδίδης, Ἱστορίαι, μετάφραση: Άγγελος Βλάχος, Εστία, Αθήνα 1999

2. Να επιλέξουν έναν από τους δύο ηγέτες (Αγησίλαο ή Αλέξανδρο) και να υποθέσουν ότι αυτός καλείται να ηγηθεί μιας σύγχρονης εκστρατείας για την καταπολέμηση της αδικίας, της πείνας και της ανέχειας. Να ανασυνθέσετε την προσωπικότητα του ηγέτη αυτού, προσδίδοντάς του αρετές/ικανότητες που απαιτούνται στη σύγχρονη εποχή

Β΄ ΛΥΚΕΙΟΥ- ΛΥΣΙΑΣ Με βάση τα ενθυμήματα στον «Υπέρ Μαντιθέου» λόγο του Λυσία, καλούνται οι μαθητές να ανασυνθέσουν την κοινή γνώμη της Αθήνας την τότε εποχή. Με αφορμή το κείμενο του Λυσία, οι μαθητές μπορούν να σχεδιάσουν μια σύγχρονη δίκη, κατά την οποία, μέσα από την αγόρευση ενός κατηγορουμένου προβάλλονται διάφορες πτυχές της σύγχρονης κοινωνίας.

Α΄- Β΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΟΜΗΡΟΥ, ΟΔΥΣΣΕΙΑ - ΙΛΙΑΔΑ Ζητείται από τους μαθητές: να εικονογραφήσουν τις ραψωδίες των ομηρικών επών και να γράψουν σύντομα σχόλια για την καθεμιά. να σχεδιάσουν ή να φτιάξουν με ξύλο τη σχεδία του Οδυσσέα ή το Δούρειο Ίππο, σύμφωνα με τις περιγραφές του Ομήρου.

να ανασυνθέσουν την ιστορία των επών μέσα από τα αγγεία και γενικότερα την τέχνη του 5ου αιώνα π.Χ. να αναζητήσουν την επίδραση των ομηρικών επών σε σύγχρονα έργα τέχνης (π.χ. η σκηνή της αναγνώρισης του Οδυσσέα από την Ευρύκλεια στον πίνακα του Γκυστάβ Μπουλανζέ κ.ά.)

να συγκροτήσουν μια θεατρική ομάδα από μαθητές/τριες του τμήματός τους και να αναλάβουν να γράψουν με βάση το ομηρικό κείμενο ένα θεατρικό κείμενο για ένα επεισόδιο της Οδύσσειας ή της Ιλιάδας. π.χ. Η ιστορία με τον Κύκλωπα Η συνάντηση Έκτορα - Ανδρομάχης

Γ΄ Γυμνασίου – Β΄ Λυκείου Ευριπίδη, Ελένη – Σοφοκλή, Οιδίπους Τύραννος Ζητείται από τους μαθητές να συνεργαστούν σε ομάδες και να συμμετέχουν σε ένα σχέδιο δράσης (Project): να υποθέσουν ότι η τάξη τους έχει αναλάβει να ανεβάσει στο τέλος της χρονιάς μια σκηνή από την τραγωδία που διδάχθηκαν. Να αναζητήσουν λύσεις ή πιθανά ευρήματα, για να αντιμετωπίσουν τις δυσκολίες της «όψης».

να επιλέξουν αποσπάσματα από τα παράλληλα κείμενα που υπάρχουν στο σχολικό βιβλίο και αναφέρονται στην Ελένη, καθώς και άλλα σχετικά ποιητικά κείμενα και να δημιουργήσουν μια διακειμενική σύνθεση, που θα παρουσιάζει τις ποικίλες μορφές που έδωσαν στην Ελένη ή στον Οιδίποδα διάφοροι δημιουργοί από την αρχαιότητα μέχρι σήμερα.