Αλέξανδρος Καρακασίδης Υπεύθυνος ΣΕΠ ΚΕΣΥΠ Κομοτηνής

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Παρουσίαση προτεινόμενου εκπαιδευτικού προγράμματος
Advertisements

Σεμινάρια Επιθεωρητών Σεπτεμβρίου Σχολική χρονιά
Η ζωή μου: Ερευνώ-ανακαλύπτω τον κόσμο. Σχεδιάζω το μέλλον μου.
ΛΗΨΗ ΑΠΟΦΑΣΗΣ Ο σύγχρονος άνθρωπος πρέπει συνεχώς να αποφασίζει και να ελίσσεται σε διαρκώς μεταβαλ .κόσμο.Έχει μεγαλύτερο εύρος επιλογών.
ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΖΟΜΑΙ ΣΗΜΕΡΑ ΓΙΑ ΤΙΣ ΠΡΟΚΛΗΣΕΙΣ ΤΟΥ ΑΥΡΙΟ
Παρουσίαση από τους μαθητές της 5Α Τάξης Anna Thomas Οι απόψεις των παιδιών και των δασκάλων για τη σχολική στολή.
Η δομή του μαθήματος των μαθηματικών στο σύγχρονο ΤΕΙ Σάλτας Βασίλειος, Τσιάντος Βασίλειος Γενικό Τμήμα Θετικών Επιστημών ΤΕΙ Καβάλας.
ΤΡΟΠΟΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΤΗΣ ΙΔΕΑΣ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 2.2 Ορισμός των στόχων στην πράξη.
Ο Τροχός Σταδιοδρομίας –Προσωπικό Στυλ (βιωματική άσκηση)
Η αξιολόγηση των σχολικών βιβλίων Κοινωνικών Επιστημών της Πέμπτη τάξης Akdoğan Dr. Fazıl Küçük Τάξη 5 Rabiya Mentes.
Η φιλοσοφία του Pro-Skills
ΕΣΠΕΡΙΝΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΠΑΛΛΗΝΗΣ ΣΧΟΛΙΚΟ ΈΤΟΣ
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Φυσική Άσκηση & Υγεία»
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΩΝ ΕΡΓΑΣΙΩΝ αποτελεί σημαντικό μέρος της μεθοδολογικής προσέγγισης Τι μπορεί να περιλαμβάνει η παρουσίαση; παιχνίδι ρόλων, αφήγηση,
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΣΥΛΛΟΓΙΚΗΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ ΑΝΑΤΑΞΗΣ ΤΗΣ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΣ ΣΤΗΝ ΕΥΡΥΤΑΝΙΑ ΔΡΑΣΗ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ● Η δράση της συμβουλευτικής περιλαμβάνει όλες εκείνες.
7ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ-Λ.Τ. ΛΑΡΙΣΑΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗ ΥΓΕΙΑΣ
ΜΠΑΟΥΡΑΚΗ ΤΟΝΙΑ ΓΡΑΣΕΠ ΚΟΛΥΜΒΑΡΙΟΥ -Νοέμβριος 2009
Leonardo Transfer of Innovation- Μεταφορά καινοτομίας (Οκτώβριος 2012 – Σεπτέμβριος 2014) Κώστας Οικονόμου Βασιλική Ζιάκα.
Γραφείο Διασύνδεσης Καλό ακούγεται, αλλά…… Τι είναι?????
Η ομάδα στις ερευνητικές εργασίες. Τι είναι μια ομάδα; Πως μπορούμε να την προσδιορίσουμε; Η ομάδα έχει τουλάχιστον δυο στόχους α) Πραγματοποίηση ενός.
Προγράμματα Αγωγής Σταδιοδρομίας
Learning to Learn Το σχέδιο αυτό χρηματοδοτήθηκε με την υποστήριξη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Η παρούσα δημοσίευση(ανακοίνωση) δεσμεύει μόνο τον συντάκτη.
ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΗΣ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ ΑΣΚΗΣΗΣ
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της Αγωγής,
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΘΕΤΙΚΩΝ ΣΤΑΣΕΩΝ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
Σχεδιασμός – Οργάνωση –Υλοποίηση προγράμματος Αγωγής Υγείας
Η ζωή μου: Ερευνώ-ανακαλύπτω τον κόσμο. Σχεδιάζω το μέλλον μου.
ΚΟΙΤΑΖΩ ΜΕΣΑ ΜΟΥ ΚΟΙΤΑΖΩ ΓΥΡΩ ΜΟΥ. Η Διαδικασία της λήψης απόφασης στην επιλογή σπουδών και επαγγελμάτων ΓΡΑΣΕΠ Γ/σιο Ερασμίου Ξάνθης.
ΨΗΦΙΑΚΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ
ΚΟΙΝΑ ΟΛΟΗΜΕΡΑ ΤΜΗΜΑΤΑ 4ου & 22ου ΔΗΜ. ΣΧ. ΕΥΟΣΜΟΥ
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
Εποπτεία και διοίκηση ανθρώπινου δυναμικού
Ενημερωτική Ημερίδα Εκπαιδευτικών ΣΕΠ
ΓΕΝΙΚΕΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΕΙΣ ΤΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ (ΤΠΕ) Εύη Μακρή - Μ.
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ (PROJECT)
Δ/ΝΣΗ Δ/ΘΜΙΑΣ ΕΚΠ/ΣΗΣ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ &ΔΥΤΙΚΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΚΕ.ΣΥ.Π. ΝΕΑΠΟΛΗΣ & ΛΕΥΚΟΥ ΠΥΡΓΟΥ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ Σ.Ε.Π. ΘΕΜΑ: Πρόσβαση στην τριτοβάθμια.
Τμήματα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Περιβαλλοντική Εκπαίδευση Axαΐας Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Καινοτόμο Σεμινάριο Περιβαλλοντικής.
Η ΑΥΤΟΓΝΩΣΙΑ στην Α Λυκείου
Η ζωή μου: Ερευνώ-ανακαλύπτω τον κόσμο. Σχεδιάζω το μέλλον μου.
Δ΄ ΔIEYΘΥΝΣΗ Π.Ε. ΑΘΗΝΑΣ ΓΡΑΦΕΙΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠ/ΣΗΣ
Γίνε δραστήριος φοιτητής! Απόκτησε εμπειρίες- δεξιότητες! Ξεκίνησε την καριέρα σου σήμερα! Τρίτη 17/3/2015, ΚΕ.Δ.Ε.Α. Κική Ματσούκα Σύμβουλος Σταδιοδρομίας,
Προετοιμασία για την ανάληψη προγράμματος
ΛΗΨΗ ΑΠΟΦΑΣΗΣ Ο σύγχρονος άνθρωπος πρέπει συνεχώς να αποφασίζει και να ελίσσεται σε διαρκώς μεταβαλ .κόσμο.Έχει μεγαλύτερο εύρος επιλογών.
Δρ. Χατζηπαντελή Αθανασία
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Αναγνώριση, έκφραση, χειρισμός συναισθημάτων»
Εκπαιδευτικό Σενάριο : “ Μαθαίνω για το κακόβουλο λογισμικό και προστατεύομαι ” Ζαμπέτογλου Γεώργιος ΕκπαιδευτικόςΠληροφορικής ΠΕ.
Μαρία Απειρανθίτου Πιστοποιημένη εκπαιδεύτρια ενηλίκων Διεύθυνση σπουδών PEAC EDUCATION Ημερίδα “Erasmus Plus”, ΙΚΥ, 18 Δεκεμβρίου 2013.
Ανάπτυξη – Βελτίωση του Ανθρώπινου Δυναμικού
Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΥΓΕΙΑΣ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ. Βήματα ανάπτυξης εκπαιδευτικού προγράμματος στην κοινότητα Εντοπισμός μιας ειδικής για ένα πληθυσμό ανάγκης για μάθηση.
Καταιγισμός ιδεών Συνιστάται για την πολυεπίπεδη εξέταση ζητήματος ή κεντρικής έννοιας, μέσω της παρακίνησης των εκπαιδευόμενων να προβούν σε ελεύθερη,
O ρόλος των μετα-νεωτερικών προσεγγίσεων της Συμβουλευτικής Σταδιοδρομίας σε μια κρίσιμη εποχή για τον κόσμο της εργασίας Διεθνές Επιστημονικό Συνέδριο.
Μάθημα: Ιστορία και πολιτισμός Ιστορία και πολιτισμός στην εκπαίδευση Etta R. Hollins Κεφάλαιο 8: Μετασχηματισμός της επαγγελματικής πρακτικής Διδάσκον:Α.Ανδρέου.
ΘΕΩΡΙΕΣ ΛΗΨΗΣ ΑΠΟΦΑΣΗΣ
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΗΣ ΑΣΗΜΑΚΗ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗΣ Β’ ΕΞΑΜΗΝΟ ΠΕΣΥΠ ΑΘΗΝΑΣ ΜΑΙΟΣ 2017.
Ανακαλυπτική μάθηση Γνώση προϊόν του μαθητή Διαδικασία ανακάλυψης η έρευνα για τον εντοπισμό του ακαθορίστου Μέσα από τα ερεθίσματα που του δίνει ο εκπαιδευτικός.
Φοιτητής: Τάρταρης Παναγιώτης (Α.Μ 6510)
Επιθεώρηση Συμβουλευτικής-Προσανατολισμού,
Μάθημα: Συμβουλευτική στη Δια Βίου Ανάπτυξη
ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΜΠΕΜΠΕΤΣΟΣ Ph.D.
Αναζητώντας το καλό κλίμα στο σχολείο
Ερευνητική Εργασία στην Θεματική Ενότητα Κοινωνικές και Ανθρωπιστικές Επιστήμες με θέμα “Χάσμα Γενεών και Τεχνολογία”
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
Προετοιμασία για την ανάληψη προγράμματος
Μετά το σχεδιασμό και την υλoποίηση των προγραμμάτων ΠΕ…
Διδασκαλία με την μέθοδο project
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ (30%)
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ
37 ο Νηπιαγωγείο Πατρών
1/θ Νηπιαγωγείο Ριόλου
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Αλέξανδρος Καρακασίδης Υπεύθυνος ΣΕΠ ΚΕΣΥΠ Κομοτηνής Πρόγραμμα ανάπτυξης επαγγελματικής προσαρμοστικότητας για καθηγητές δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στη Ροδόπη. Αλέξανδρος Καρακασίδης Υπεύθυνος ΣΕΠ ΚΕΣΥΠ Κομοτηνής

Κίνητρο Εποχή η οποία χαρακτηρίζεται από διαρκείς αλλαγές που πραγματοποιούνται με μεγάλη ταχύτητα. Επηρεάζονται όλοι οι τομείς από τις προσωπικές σχέσεις έως την παραγωγή γνώσης και από την υγεία έως την οικονομία. Ο τομέας της δημόσιας εκπαίδευσης υφίσταται πολλές και ραγδαίες αλλαγές. Αυξάνεται η αβεβαιότητα των εκπαιδευτικών για το εργασιακό τους μέλλον. Α. Καρακασίδης - Κυπροελλαδικό Συνέδριο 2014

Περιγραφή Δράσης Σειρά βιωματικών σεμιναρίων σε καθηγητές δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης το σχ. έτος 2013-14. Αντικείμενο: Δεξιότητες επαγγελματικής προσαρμοστικότητας. Εκπαιδευτικοί που Εφήρμοζαν τον ΣΕΠ στην Γ΄ Γυμνασίου και στην Α΄ ΕΠΑΛ το σχ. έτος 2013-14. Είχαν εμπειρία από την εφαρμογή του ΣΕΠ σε προγενέστερα έτη Είχαν εκδηλώσει ενδιαφέρον για το θεσμό. Βασίστηκε στο πρόγραμμα επιμόρφωσης πάνω στη διά βίου διαχείριση σταδιοδρομίας που πραγματοποίησε ο ΕΟΠΠΕΠ στην Ελλάδα. Α. Καρακασίδης - Κυπροελλαδικό Συνέδριο 2014

Στόχοι Ενημέρωση και ευαισθητοποίηση των εκπαιδευτικών πάνω στο θέμα της δια βίου διαχείρισης σταδιοδρομίας Να είναι οι εκπαιδευτικοί σε θέση να αναπτύξουν δεξιότητες δια βίου διαχείρισης σταδιοδρομίας για προσωπικό τους όφελος. Να είναι οι εκπαιδευτικοί σε θέση να κατορθώσουν να αφομοιώσουν τη νέα γνώση ώστε να τη μεταδώσουν στη συνέχεια στους μαθητές τους. Α. Καρακασίδης - Κυπροελλαδικό Συνέδριο 2014

Δεξιότητες Δια Βίου Διαχείρισης Σταδιοδρομίας Δεξιότητες Δια Βίου Διαχείρισης Σταδιοδρομίας Μετασχηματισμός των τυχαίων γεγονότων σε επαγγελματικές ευκαιρίες Σφυρηλάτηση της σταδιοδρομίας Επαγγελματική Προσαρμοστικότητα Συνδυασμός Επαγγελματικής Ανάπτυξης & Κοινωνικής Ευημερίας Επαγγελματική Ανθεκτικότητα Αυτοαποτελεσματικότητα στο Σχεδιασμό Σταδιοδρομίας Θετικός προσανατολισμός στο μέλλον Δεξιότητες αναζήτησης εργασίας, κοινωνικής δικτύωσης, κινητικότητας και διαχείρισης χρόνου Α. Καρακασίδης - Κυπροελλαδικό Συνέδριο 2014

Επαγγελματική Προσαρμοστικότητα Τα τελευταία χρόνια η σταδιοδρομία δε σχετίζεται με το παλαιότερο γραμμικό μοντέλο, σύμφωνα με το οποίο ένα άτομο διατηρούσε δια βίου το ίδιο επάγγελμα, Το άτομο θα χρειάζεται να αλλάζει επαγγέλματα ή ρόλους στο ίδιο επάγγελμα. Για να πραγματοποιήσει αυτές τις μεταβάσεις επιτυχώς, θα το βοηθήσουν οι δεξιότητες επαγγελματικής προσαρμοστικότητας. Α. Καρακασίδης - Κυπροελλαδικό Συνέδριο 2014

Δεξιότητες Επαγγελματικής Προσαρμοστικότητας Το ενδιαφέρον για τη σταδιοδρομία Ο έλεγχος Η περιέργεια Η αυτοπεποίθηση Ο βαθμός δέσμευσης Α. Καρακασίδης - Κυπροελλαδικό Συνέδριο 2014

Στοιχεία της εφαρμογής Το κάθε σεμινάριο αποτελούνταν από τέσσερα μέρη: Παιχνίδια γνωριμίας ώστε να δημιουργηθεί θετικό κλίμα ανάμεσα στους συμμετέχοντες. Σύντομη εισαγωγή στα θέματα τα οποία αντιμετωπίζει ο Σχολικός Επαγγελματικός Προσανατολισμός. Σύνδεση του ΣΕΠ με τις δεξιότητες δια βίου διαχείρισης σταδιοδρομίας και παρουσίαση του αντίστοιχου θεωρητικού πλαισίου. Υλοποίηση επιλεγμένων ασκήσεων. Α. Καρακασίδης - Κυπροελλαδικό Συνέδριο 2014

Στοιχεία της εφαρμογής Ευαισθητοποίηση με προβολή αποσπάσματος από την ταινία «The Company Men». Επίδοση στους συμμετέχοντες φύλλου εργασίας. Μετά την ολοκλήρωση των ασκήσεων πραγματοποίηση συζήτησης. Μετά την ολοκλήρωση των ασκήσεων αξιολόγηση της διαδικασίας μέσω σύντομου ερωτηματολογίου. Α. Καρακασίδης - Κυπροελλαδικό Συνέδριο 2014

Εφαρμογή - Ασκήσεις Α. Καρακασίδης - Κυπροελλαδικό Συνέδριο 2014

«The Company Men» - Ερωτήσεις Αναγνωρίζετε κάποιου είδους μετάβαση την οποία ο ήρωας χρειάστηκε να πραγματοποιήσει; Ποια συναισθήματα είχε ο ήρωας αρχικά, πώς διαχειρίστηκε τη νέα πραγματικότητα, τι είδους στρατηγικές επιστράτευσε; Ήταν αποτελεσματικές; Ποια η άποψή σας για την επαγγελματική προσαρμοστικότητα του πρωταγωνιστή; (ενδιαφέρον για τη σταδιοδρομία, έλεγχος, περιέργεια, αυτοπεποίθηση, βαθμός δέσμευσης) Στη θέση του πρωταγωνιστή θα κάνατε κάτι διαφορετικό; Αν ναι, με ποιον τρόπο θα προσπαθούσατε να βελτιώσετε την επαγγελματική σας προσαρμοστικότητα; Α. Καρακασίδης - Κυπροελλαδικό Συνέδριο 2014

Ενδιαφέρον για τη σταδιοδρομία: Σχετίζεται με θέματα προσανατολισμού στο μέλλον με ένα αίσθημα αισιοδοξίας για το μέλλον Α. Καρακασίδης - Κυπροελλαδικό Συνέδριο 2014

Τρεις Κύκλοι Παρελθόν Παρόν Μέλλον Α. Καρακασίδης - Κυπροελλαδικό Συνέδριο 2014

Έλεγχος Η ανάγκη του ατόμου να ασκεί επίδραση στο περιβάλλον και στη διαμόρφωση των επαγγελματικών ζητημάτων που το αφορούν Κατάλληλες αποφάσεις προσαρμοζόμενος στις αλλαγές Α. Καρακασίδης - Κυπροελλαδικό Συνέδριο 2014

Τι να κάνω με τη μουτζούρα μου; Κλείνουμε τα μάτια Με το ανάποδο χέρι από αυτό που γράφουμε, χρησιμοποιώντας το στυλό, κάνουμε μία μουτζούρα. Ανοίγουμε τα μάτια Χρησιμοποιούμε τις μπογιές και με το καλό μας χέρι προσπαθούμε να κάνουμε μία ζωγραφιά στην οποία θα εντάξουμε τη μουτζούρα. Α. Καρακασίδης - Κυπροελλαδικό Συνέδριο 2014

Συζήτηση Τι μπορεί να αποτελεί «μουτζούρα» στην επαγγελματική ζωή; Γιατί τη μουτζούρα την κάναμε με κλειστά μάτια και με το ανάποδο χέρι; Τι δείχνει η προσπάθειά σας να μετατρέψετε τη μουτζούρα σε λειτουργικό κομμάτι της ζωγραφιάς; Πώς αισθανθήκατε όταν είδατε τη ζωγραφιά στο τέλος; Α. Καρακασίδης - Κυπροελλαδικό Συνέδριο 2014

Περιέργεια Έμφαση στην αναζήτηση πληροφοριών σχετικών με τη σταδιοδρομία τα μελλοντικά επαγγελματικά σχέδια, στη διερεύνηση του εαυτού και του περιβάλλοντος Α. Καρακασίδης - Κυπροελλαδικό Συνέδριο 2014

Μελέτη Περίπτωσης: Η περίπτωση της Άννας Μελέτη Περίπτωσης: Η περίπτωση της Άννας Διαβάστε προσεκτικά τη μελέτη περίπτωσης που σας έχει δοθεί. Υπογραμμίστε στο κείμενο φράσεις που φανερώνουν την ευελιξία και την προσαρμοστικότητα της Άννας Υποθέστε ότι είστε η Άννα και στέλνετε ένα γράμμα σε έναν τελειόφοιτο του ΤΕΙ φωτογραφίας, ο οποίος έχει απογοητευτεί επειδή δε βρίσκει δουλειά. Τι θα του γράφατε; Α. Καρακασίδης - Κυπροελλαδικό Συνέδριο 2014

Αυτοπεποίθηση Η εμπιστοσύνη του ατόμου στον εαυτό του και στο ότι μπορεί να καταφέρει ό, τι χρειάζεται για την επίτευξη του επαγγελματικού του στόχου Α. Καρακασίδης - Κυπροελλαδικό Συνέδριο 2014

Άσκηση: Μετατρέψτε τις προτάσεις δίνοντας ένα θετικό, αισιόδοξο νόημα Όταν σκέφτομαι τον εαυτό μου ως εργαζόμενο αγχώνομαι τόσο πολύ που νιώθω ότι δεν πρόκειται να τα καταφέρω. Ποτέ δεν πρόκειται να γνωρίσω καλά τον εαυτό μου ώστε να κάνω μία σωστή επαγγελματική επιλογή. Η επιλογή επαγγέλματος στη σημερινή εποχή είναι τόσο πολύπλοκη διαδικασία που δυσκολεύομαι να κάνω το πρώτο βήμα. Οι πιθανότητες να βρω δουλειά είναι ελάχιστες οπότε ποιος ο λόγος να σπουδάσω; Φοβάμαι να αλλάξω επάγγελμα γιατί, αν τελικά δε μου αρέσει δε θα μπορώ να πάρω πίσω την επιλογή μου. Α. Καρακασίδης - Κυπροελλαδικό Συνέδριο 2014

Βαθμός Δέσμευσης Ενθαρρύνει τον πειραματισμό με νέες δραστηριότητες και σχέδια δράσης, αντί να επικεντρώνεται το ενδιαφέρον μας σε συγκεκριμένη επιλογή παραβλέποντας έτσι τις άλλες δυνατότητες που μπορεί να έχουμε Α. Καρακασίδης - Κυπροελλαδικό Συνέδριο 2014

Σενάριο: Ξέρεις ποιος είμαι εγώ Σύντομο σκετς 1 άτομο που αναζητά εργασία 1 εργοδότης Παρατηρητές που εμψυχώνουν το άτομο Σκηνές / βήματα: Πώς θα αναζητήσω εργασία; Πώς καταλήγω σε συγκεκριμένη επιλογή; Πώς ενισχύω την αυτοπεποίθησή μου; Πώς παρουσιάζω τον εαυτό μου στον αντίστοιχο εργοδότη Α. Καρακασίδης - Κυπροελλαδικό Συνέδριο 2014

Συζήτηση Πώς αισθανθήκατε καθώς παρουσιάσατε τον εαυτό σας; Αναγνωρίσατε με τη βοήθεια των μελών της ομάδας σας κάποια χαρακτηριστικά ή προσόντα τα οποία δεν είχατε αντιληφθεί μέχρι τώρα; Ακούσατε κάτι που δε ξέρατε ή δε του δώσατε σημασία; Υπήρξε κάτι που σας δυσκόλεψε κατά τη διάρκεια της προετοιμασίας σας με τον υποψήφιο εργοδότη; Τι ήταν αυτό; Μπορείτε να κάνετε κάτι για να το διορθώσετε; Α. Καρακασίδης - Κυπροελλαδικό Συνέδριο 2014

Αποτελέσματα Α. Καρακασίδης - Κυπροελλαδικό Συνέδριο 2014

Προβολή αποσπάσματος ταινίας Ανησυχία για το επαγγελματικό τους μέλλον. Σωστός εντοπισμός της μετάβασης του πρωταγωνιστή. Προβληματισμός για τη στάση άρνησης του πρωταγωνιστή μετά την απόλυση. Σχολιασμός των συναισθημάτων που βίωσε ο πρωταγωνιστής. Α. Καρακασίδης - Κυπροελλαδικό Συνέδριο 2014

Ενδιαφέρον για τη σταδιοδρομία «Τι είναι αυτό που σας δυσκολεύει;» Δυσκολία να σκεφτούν το επαγγελματικό τους μέλλον Πώς το μέλλον μπορεί να συνδέεται με το παρόν; Σε αρκετές περιπτώσεις, ο κύκλος που αφορούσε το επαγγελματικό τους μέλλον δεν συνδεόταν από τον κύκλο του επαγγελματικού τους παρόντος. Σε αρκετούς ο κύκλος του μέλλοντος ήταν ο μεγαλύτερος καθώς περιμένουν περισσότερα από το μέλλον σε σύγκριση με το παρόν. Α. Καρακασίδης - Κυπροελλαδικό Συνέδριο 2014

Έλεγχος της σταδιοδρομίας Αρκετοί προβληματίστηκαν για το τι μπορούν να κάνουν Ενδεικτικά σχέδια: Σφυροδρέπανο Σαρανταποδαρούσα Ηot dog Οι περισσότεροι χαρακτήρισαν την άσκηση ως πολύ έξυπνη και αποτελεσματική. «Τι μπορεί να συμβολίζει η μουτζούρα;» κάποιοι απάντησαν ότι συμβολίζει τα εμπόδια που τους θέτουν τρίτοι στην επαγγελματική τους σταδιοδρομία. Α. Καρακασίδης - Κυπροελλαδικό Συνέδριο 2014

Περιέργεια Σωστός εντοπισμός της ευελιξίας και της προσαρμοστικότητας. Σε μία περίπτωση τέθηκε ο προβληματισμός, γιατί κάποιος ο οποίος δεν έχει εργασία, να δουλέψει εθελοντικά και ακολούθησε καταιγίδα ιδεών. Ανάπτυξη του κοινωνικού δικτύου Απόκτηση εργασιακής εμπειρίας Ανακάλυψη νέων δεξιοτήτων. Α. Καρακασίδης - Κυπροελλαδικό Συνέδριο 2014

Αυτοπεποίθηση Δυσκολία από τους περισσότερους να μετατρέψουν τις προτάσεις ώστε να έχουν θετικό προσανατολισμό. Σε μία περίπτωση δεν έγινε καμία μετατροπή. Ελάχιστοι αντιμετώπισαν τη μετατροπή ως πρόκληση. Α. Καρακασίδης - Κυπροελλαδικό Συνέδριο 2014

Βαθμός δέσμευσης Πραγματοποιήθηκε συζήτηση για το περιεχόμενο της άσκησης. Οι περισσότεροι συμμετέχοντες τόνισαν ότι δεν θα ήθελαν να (ξανά)βιώσουν τη διαδικασία αναζήτησης εργασίας. Α. Καρακασίδης - Κυπροελλαδικό Συνέδριο 2014

1. Κατανόηση του αντικειμένου του σεμιναρίου Α. Καρακασίδης - Κυπροελλαδικό Συνέδριο 2014

2. Αποκομίσατε νέες γνώσεις / δεξιότητες; Α. Καρακασίδης - Κυπροελλαδικό Συνέδριο 2014

3. Αλλαγή Στάσης ως προς τη Σταδιοδρομία μετά το σεμινάριο Α. Καρακασίδης - Κυπροελλαδικό Συνέδριο 2014

4. Είχε κάποια χρησιμότητα για εσάς το σεμινάριο; Α. Καρακασίδης - Κυπροελλαδικό Συνέδριο 2014

5. Μπορεί το αντικείμενο να είναι χρήσιμο στους μαθητές; Α. Καρακασίδης - Κυπροελλαδικό Συνέδριο 2014

6. Ποια ήταν η πιο ενδιαφέρουσα άσκηση; 6. Ποια ήταν η πιο ενδιαφέρουσα άσκηση; Α. Καρακασίδης - Κυπροελλαδικό Συνέδριο 2014

7. Ποια άσκηση σας δυσκόλεψε περισσότερο; 7. Ποια άσκηση σας δυσκόλεψε περισσότερο; Α. Καρακασίδης - Κυπροελλαδικό Συνέδριο 2014

8. Ποια άσκηση είναι πιο πιθανό να εφαρμόσετε με μαθητές; Α. Καρακασίδης - Κυπροελλαδικό Συνέδριο 2014

Συμπεράσματα Γενικά, η εφαρμογή των ασκήσεων επαγγελματικής προσαρμοστικότητας θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ως επιτυχημένη, καθώς κίνησε το ενδιαφέρον στους περισσότερους υποψηφίους τους ενέπλεξε σε έντονο προβληματισμό για το επαγγελματικό τους μέλλον. Επίσης, οι περισσότεροι από αυτούς εξέφρασαν την πρόθεση να τις εφαρμόσουν με τους μαθητές τους. Α. Καρακασίδης - Κυπροελλαδικό Συνέδριο 2014

Πηγές Θεωρητικό πλαίσιο δεξιοτήτων διαχείρισης σταδιοδρομίας – ΕΟΠΠΕΠ Ανάπτυξη δεξιοτήτων σταδιοδρομίας. Ασκήσεις για μαθητές, φοιτητές, νέους και ενήλικες Ανάπτυξη δεξιοτήτων σταδιοδρομίας. Εγχειρίδιο Πρακτικής εφαρμογής για συμβούλους σταδιοδρομίας Α. Καρακασίδης - Κυπροελλαδικό Συνέδριο 2014