ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗ ΖΩΗ.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΓΡΑΦΗ.
Advertisements

Οι πρώτες μορφές γραφής των Ανατολικών λαών και της εποχής του Χαλκού
H EΛΛΑΔΑ ΤΟΝ 19ο ΑΙΩΝΑ.
Διδασκαλία Ελληνικής Γλώσσας ΤΕΓ ΕΝΗΛΙΚΩΝ ΓΚΡΕΝΟΜΠΛ ΓΑΛΛΙΑΣ.
ΟΙ ΤΕΧΝΕΣ ΚΑΙ ΤΑ ΓΡΑΜΜΑΤΑ ΣΤΑ ΕΛΛΗΝΙΣΤΙΚΑ ΧΡΟΝΙΑ
Η βασιλεία του Όθωνα.
Νεοσύστατη Περιφερειακή Υπηρεσία,
Μυκηναϊκός πολιτισμός Αχαιοί οι πρώτοι Έλληνες
ΣΔΕ ΑΓΡΙΝΙΟΥ ΣΧΟΛ. ΕΤΟΣ Project: Το Αγρίνιο στο χρόνο
Αρχαίες Νέες Τεχνολογίες
ΕΛΛΑΔΑ - GREECE.
Εκπαιδευτική Επίσκεψη στο Μουσείο της Βεργίνας
 Με τον όρο θέατρο εννοούμε την παραγωγή απεικονίσεων και συμβάντων, παραδοσιακών ή φανταστικών, ανάμεσα σε ανθρώπους με σκοπό την τέρψη και την επιμόρφωση.
ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ.
Πρόγραμμα Σπουδών Το Τμήμα Ιστορίας & Αρχαιολογίας είναι κληρονόμος μιας μεγάλης παράδοσης που διαμορφώθηκε από προσωπικότητες της ελληνικής Αρχαιολογίας.
 Με τον όρο θέατρο εννοούμε την παραγωγή απεικονίσεων και συμβάντων, παραδοσιακών ή φανταστικών, ανάμεσα σε ανθρώπους με σκοπό την τέρψη και την επιμόρφωση.
Αρχές οργάνωσης & Διοίκησης Επιχειρήσεων 1.3 Η Επιχείρηση ως Κοινωνική Οργάνωση.
Αρχαία Ελληνικά ΙΙ Επιλογικές παρατηρήσεις. Κομβικό σημείο: σύγκριση αρχαίων ελληνικών απόψεων και χριστιανικών για τα ίδια θέματα.
Νεοελληνική λογοτεχνία
ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΔΙΑΦΩΤΙΣΜΟΣ
ΠΕΝΤΑΛΟΦΟΣ-ΕΒΡΟΥ Το έθιμο του Μπέη.
Για το πρόγραμμα Διαχείρισης Εκκλησιαστικών Κειμηλίων.
Χάρης Αλεξίου Νικόλας Βουβάκης
Ιστορία Με τον όρο Ιστορία εννοείται η συστηματική μελέτη του παρελθόντος εστιασμένη κυρίως στην ανθρώπινη, δραστηριότητα έως την ανθρώπινη παρούσα εποχή.
ΙΣΤΟΡΙΑ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΟΡΙΣΜΟΙ-ΠΕΡΙΟΔΟΙ-ΕΠΟΧΕΣ
Ιστορικές ελληνικές επιγραφές
Νομός Τρικάλων Τα Μετέωρα είναι ένα σύμπλεγμα από τεράστιους σκοτεινόχρωμους βράχους που υψώνονται έξω από την Καλαμπάκα, κοντά στα πρώτα υψώματα της Πίνδου.
ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ ΚΑΙ ΠΟΙΗΣΗ ΣΤΟ ΒΥΖΑΝΤΙΟ
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΑΡΧΑΙΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ Α ΛΥΚΕΙΟΥ
ΟΙ ΘΕΟΙ ΤΟΥ ΟΛΥΜΠΟΥ -ΑΔΗΣ(ΝΙΚΟΣ ΜΕΛΙΤΣΙΩΤΗΣ)
Κολοκοτρώνης και Μακρυγιάννης
54 ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΕΙΡΑΙΑ
Λεωνίδας Κραλίδης 1ο Π.Π.Σ. Α.Π.Θ. Ε
ΕΒΔΟΜΑΔΑ ΒΙΒΛΙΟΥ ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 2006 ΕΚΘΕΣΗ ΒΙΒΛΙΟΥ ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΜΥΘΙΣΤΟΡΗΜΑ ΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ 1 ΟΥ ΓΕΛ ΕΠΑΝΟΜΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΕΛΣΑ ΒΑΡΔΑΚΑ.
ΟΙ ΔΑΣΚΑΛΟΙ ΤΟΥ ΓΕΝΟΥΣ.
ΛΙΘΟΞΟΪΔΗΣ ΣΤΥΛΙΑΝΟΣ Α.Ε.Μ  Ένα βασικό κι αναγνωρισμένο πεδίο εισαγωγής της στα προγράμματα σπουδών και της γενικής εκπαίδευσης.  Ένα συχνό θέμα.
Ολυμπιακα αθληματα.
ΛΕΥΚΟΣ ΠΥΡΓΟΣ ΣΩΤΗΡΗΣ ΑΡΕΤΟΣ. ΕΙΚΟΝΕΣ ΛΕΥΚΟΥ ΠΥΡΓΟΥ.
‘’ΤΑ ΓΡΑΜΜΑΤΑ ΤΟΝ 5οπ.χ. αιώνα’’  ΙΣΤΟΡΙΑ  Είναι η εποχή που έζησαν οι τρεις μεγάλοι αρχαίοι Έλληνες ιστορικοί:  1. Ηρόδοτος  2. Θουκυδίδης  3. Ξενοφών.
ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΤΑΚΤΟΥΝ ΤΟΥΣ ΡΩΜΑΙΟΥΣ ΜΕ ΤΟΝ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟ ΤΟΥΣ.
Η Ακρόπολη και τα μνημεία της
Πανεπιστήμιο Βόλου Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης «Αρχαία Ελληνική και Βυζαντινή Ιστορία και Πολιτισμός» Μάθημα 1 ο (Εποχή του Λίθου- Πρώιμη Εποχή.
ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΙ ΑΓΩΝΕΣ Αρχαία Εποχή.
Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας
ΕθνικεΣ ιδεολογιεΣ 19ος αιώνας.
ΕΡΓΑΣΙΑ ΠΕΤΚΟΓΛΟΥ ΝΙΚΟΛΑΟΣ Α2’ 2Ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΒΟΛΟΥ
Ο όρος Αρχαία Ελλάδα χρησιμοποιείται για να περιγράψει τον ελληνικό κόσμο κατά την περίοδο της αρχαιότητας. Αναφέρεται όχι μόνο στις περιοχές του σύγχρονου.
ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΙ ΑΓΩΝΕΣ Δημήτρης Φ. Παύλος Ν. Νικόλας Σουντουλίδης.
Νεοελληνική Ιστορία. Εισαγωγικά 1η Συνάντηση 5/10/20126
Μαθημα 2ο Τα επαναστατικα κινηματα στην ευρωπη 19ος αιωνασ
ΠΛΑΚΑ.
Το κίνημα των Ναζαρηνών
Θρησκευτικά Α’ Γυμνασίου
Ο Νομός Σερρών κατά την Αρχαιότητα και τους Ρωμαϊκούς Χρόνους
Πνευματική ζωή, Γράμματα και Τέχνες στην Ελλάδα τον 19 ο αιώνα 5 ο Γυμνάσιο Γαλατσίου, Προκοπίου Ελένη, ΠΕ2 Γ΄ Γυμνασίου, διάρκεια:2-3 διδ. ώρες.
Η συνΑντηση του ΧριστιανισμοΥ με τον ΕλληνισμΟ
ΡΩΜΑΙΚΗ ΑΓΟΡΑ.
21. Το Βυζάντιο εκχριστιανίζει τους Σλάβους
Η Ρωμαϊκή αγορά έρχεται.
Θανοσ Βλεκασ του Παύλου Καλλιγά.
ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΙ ΟΙ ΡΩΜΑΙΟΙ
ΑΝΕΞΙΘΡΗΣΚΙΑ.
Η εξέλιξη της ποίησης.
ΟΙΚΙΑ - ΜΟΥΣΕΙΟ ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΥ ΒΕΝΙΖΕΛΟΥ (ΧΑΛΕΠΑ ΧΑΝΙΩΝ)
Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΣΗΜΕΡΑ
Αγα-Πάμε Αρχαιολογικό Μουσείο Μεγάρων;
Η ΕΠΟΧΗ ΤΟΥ ΧΑΛΚΟΥ ΕΙΣΑΓΩΓΗ 1.ΚΥΚΛΑΔΙΚΟΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣΚΥΚΛΑΔΙΚΟΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ 2.ΜΙΝΩΪΚΟΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣΜΙΝΩΪΚΟΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ 3.ΜΥΚΗΝΑΪΚΟΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣΜΥΚΗΝΑΪΚΟΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ.
28. Οι Έλληνες: Ένας λαός με μεγάλη και συνεχή ιστορία
Ναύπλιο.
Κεφάλαιο 1 Ο Πολιτισμός των Ελλήνων. Τι είναι πολιτισμός; Πολιτισμός είναι οτιδήποτε δημιουργεί ο άνθρωπος, δηλαδή η γλώσσα, η παιδεία, η θρησκεία, οι.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗ ΖΩΗ

ΙΣΤΟΡΙΟΓΡΑΦΙΑ Ο γερμανός ιστορικός Φαλμεράγιερ υποστηρίζει τη δεκαετία του ’30 ότι ο αρχαίος ελληνικός πολιτισμός είχε σβήσει την εποχή του Βυζαντίου και ότι οι νεοέλληνες δεν ήταν απόγονοι των αρχαίων. Τα επιχειρήματά του αποκρούονται από 2 μεγάλους έλληνες ιστορικούς του 19ου αιώνα.

ΙΣΤΟΡΙΟΓΡΑΦΙΑ Πρώτος ο Σπυρίδων Ζαμπέλιος προσπαθεί να συνδέσει το Βυζάντιο με τον αρχαίο ελληνικό κόσμο υποστηρίζοντας ότι η συνάντηση αυτών των δύο δεν εξέλειψε αλλά μετάλλαξε τον αρχαιοελληνικό πολιτισμό σε ελληνοχριστιανικό. Πάνω σ’αυτή τη βάση, ο Κωνσταντίνος Παπαρρηγόπουλος, ο «πατέρας της ελληνικής ιστοριογραφίας» θα γράψει το μνημειώδες έργο του Ιστορία του Ελληνικού Έθνους από την αρχαιότητα μέχρι τη σύγχρονη εποχή.

Σημαντικές πληροφορίες για την Επανάσταση θα μας δώσουν τα Απομνημονεύματα πολλών αγωνιστών της. Μέσα από αυτά θα μας δώσουν την προσωπική τους εκδοχή για τα γεγονότα, ενώ συχνά θα εκφράσουν μία δυσαρέσκεια για την περιθωριοποίησή τους στην μετεπαναστατική κοινωνία. Τα σημαντικότερα είναι αυτά που θα μας αφήσει ο Μακρυγιάννης.

ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑ Ανάδειξη του αρχαίου παρελθόντος της Ελλάδας. Γύρω από αυτό χτίζεται η εθνική συνείδηση. Πρώτα μέτρα προστασίας των αρχαιολογικών της θησαυρών από τον Καποδίστρια. Το 1837, ιδρύεται η Αρχαιολογική Εταιρεία Αθηνών που θα πραγματοποιήσει ανασκαφές σε Ακρόπολη, Ελευσίνα και Επίδαυρο.

Η Γαλλική Αρχαιολογική Σχολή θα δραστηριοποιηθεί κυρίως στην περιοχή των Δελφών και της Δήλου Οι Γερμανοί θα εστιάσουν το ενδιαφέρον τους στην Ολυμπία και στις Μυκήνες όπου ο Heinrich Schliemann θα φέρει στο φως σπουδαία αρχαιολογικά ευρήματα

ΓΛΩΣΣΙΚΟ ΖΗΤΗΜΑ Δεν υπάρχουσιν όμως πλέον Αθήναι. Είς τον τόπον της ωραίας δημοκρατίας απλούται σήμερον πενιχρά πολίχνη, μαύρη εκ των καπνών, σιωπηλή ως φύλαξ των νεκρών μνημείων. Δεν υπάρχει όμως πλέον Αθήνα. Στον τόπο της ωραίας δημοκρατίας απλώνεται σήμερα μια φτωχή μικρή πόλη, μαύρη από τους καπνούς, σιωπηλή ως φύλακας των νεκρών μνημείων.

ΚΑΘΑΡΕΥΟΥΣΑ - ΑΡΧΑΙΖΟΥΣΑ Έμοιαζε περισσότερο με την αρχαία αττική διάλεκτο. Έτσι τόνιζε περισσότερο τη σχέση αρχαίας και νέας Ελλάδας. 2. Στο κλίμα αρχαιολατρίας του 19ου αιώνα, η καθαρεύουσα έγινε η γλώσσα του κράτους, της διοίκησης, των κοινωνικών και πνευματικών ελίτ. 3. Σύμφωνα με αυτές, μόνο η καθαρεύουσα μπορούσε να εκφράσει υψηλές ιδέες και συναισθήματα.

ΔΗΜΟΤΙΚΗ Αποτελεί τη φυσική εξέλιξη της ελληνικής γλώσσας στο πέρασμα των αιώνων. Την καταλάβαινε και τη μιλούσε ο λαός. Ήταν όμως ανομοιογενής, γεμάτη τοπικούς ιδιωματισμούς. Υιοθετήθηκε από τους εκπροσώπους της Επτανησιακής Σχολής και από τη γενιά του ’80 που προσπάθησε να τη συστηματοποιήσει και να αναδείξει τον πλούτο της.