Jump to first page Μοντέλο της πορείας της Σκέψης
Jump to first page Μοντέλο της λειτουργίας της σκέψης Μοντέλο της λειτουργίας της σκέψης (Stanford 1985) Αιαισθητηριακές εγγραφές ΔΕΔΟΜΕΝΑ * ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ * ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ * ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ * ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΑΝΤΑΝΤ Ι ΙΛΗΨΗΛΗΨΗΑΝΤΑΝΤ Ι ΙΛΗΨΗΛΗΨΗ Ι ΑΝΤΑΝΤ Ι ΙΛΗΨΗΛΗΨΗΑΝΤΑΝΤ Ι ΙΛΗΨΗΛΗΨΗ Ι ΕΡΜΗΝΕΙΑ * ΔΙΕΥΘΕΤΗΣΗ * ΣΥΓΚΡΙΣΗ * ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΗΣ ΕΡΜΗΝΕΙΑ * ΔΙΕΥΘΕΤΗΣΗ * ΣΥΓΚΡΙΣΗ * ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΗΣ ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΩΝ Άλλοτε συνδεδεμένων & άλλοτε ανεξάρτητων ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΩΝ Άλλοτε συνδεδεμένων & άλλοτε ανεξάρτητων προς αποθήκευση ανάσυρση Βραχυπρόθεσμη μνήμη /μνήμη εργασίας S-T.M. Μακροπρόθεσμη μνήμη L-T.M.
Jump to first page Στη μνήμη μας διεξάγονται ορισμένες νοητικές διεργασίες n Η αντίληψη καθοδηγείται από τη μακροπρόθεσμη μνήμη μας και μας επιτρέπει να αναγνωρίζουμε το οικείο από το μη οικείο. n Η πληροφορία περνά στη βραχυπρόθεσμη μνήμη (ή μνήμη εργασίας) όπου προετοιμάζεται, αφού υποστεί μια πρώτη κωδικοποίηση, για αποθήκευση στη μακροπρόθεσμη μνήμη ή οδηγείται στη λήθη. n Στην όλη πορεία παίζει ρόλο το ενδιαφέρον, η κουλτούρα και η προηγούμενη εξάσκηση.
Jump to first page Στη μνήμη μας διεξάγονται ορισμένες νοητικές διεργασίες n Συχνά η πληροφορία δεν είναι πλήρης και μπορούμε να την απενσωματώσουμε από αποθηκευμένες στη μακροπρόθεσμη μνήμη ιδέες. n Η μνήμη εργασίας έχει περιορισμένη χωρητικότητα και μπορεί να συγκρατήσει ορισμένες πληροφορίες για ορισμέ νο χρονικό διάστημα. n Η μακροπρόθεσμη μνήμη είναι ευρύτατη & αποθηκεύει το νέο πληροφοριακό υλικό πιο αποτελεσματικά, ειδικότερα αν συνδεθεί με προϋπάρχουσα γώση. n Από αυτήν ανακαλείται για χρήση το καταγραμμένο πληροφοριακό υλικό, όταν και όποτε χρειάζεται.
Jump to first page Οι θέσεις του A.H. JOHNSTONE για το μάθημα της Χημείας Αναστασία Α. Γεωργιάδου Δρ. Χημείας στο πεδίο της διδακτικής
Jump to first page Κατά τον Johnstone η χημεία διακρίνεται σε τρια επίπεδα: n 1ο επίπεδο Το μακροσκοπικό Το μακροσκοπικό στο οποίο μπορούμε να δούμε και να χειριστούμε υλικά, να περιγράψουμε τις ιδιότητές τους με όρους και στο οποίο ενδιαφερόμαστε για τη δυνατότητα συνεύρεσης ενός υλικού μέσα σε ένα άλλο με τις συνέπειες αλλαγής των ιδιοτήτων. Αντιπροσωπεύει: το αισθητό (ορατό, απτό κτλ.) και το χρησιμοποιήσιμο.
Jump to first page Κατά τον Johnstone η χημεία διακρίνεται σε τρια επίπεδα: Κατά τον Johnstone η χημεία διακρίνεται σε τρια επίπεδα: (συνέχεια) 2ο επίπεδο 2ο επίπεδο Το συμβολικό Το συμβολικό - στο οποίο προσπαθούμε να παραστήσουμε χημικές ουσίες με τύπους και τις αλλαγές τους με εξισώσεις είναι μέρος της γλώσσας των μυημένων του αντικειμένου.
Jump to first page Κατά τον Johnstone η χημεία διακρίνεται σε τρία επίπεδα: Κατά τον Johnstone η χημεία διακρίνεται σε τρία επίπεδα: (συνέχεια) 3ο επίπεδο 3ο επίπεδο Το μικροσκοπικό- ατομικό μοριακό Το μικροσκοπικό- που είναι ατομικό και μοριακό. Σε αυτό επιχειρούμε να ερμηνεύσουμε το γιατί οι χημικές ουσίες έχουν τον τρόπο να συμπεριφέρονται έτσι. Επικαλούμαστε άτομα, μόρια, ιόντα, δομές, ισομερή, πολυμερή κτλ. για να μας δώσουν μια διανοητική εικόνα, από την οποία να κατευθύνουμε τη σκέψη μας και να τη φέρουμε σε αναλογία με το περιγραφικό επίπεδο που μνημονεύθηκε παραπάνω.
Jump to first page Η θεωρία του Johnstone για τη Χημεία n Ο Johnstone ισχυρίζεται ότι ο κοινός άνθρωπος όταν σκέφτεται γύρω από τη χημεία, σκέφτεται αποκλειστικά σε μακροσκοπικό επίπεδο, σε αντίθεση με τον επιστήμονα χημικό ή το διδάσκοντα της χημείας, που σκέπτεται ταυτόχρονα και στα τρία επίπεδα. n Η σκέψη του θα μπορούσε να παρασταθεί με μια ακολουθία σημείων στο εσωτερικό του τριγώνου που αναλογούν και στις τρεις συνιστώσες ανά πάσα στιγμή.
Jump to first page Οι τρεις συνιστώσες του Johnstone (γεωμετρική τοποθέτηση)
Jump to first page Τι περιλαμβάνει κάθε επίπεδο Σ μ ΤΟ ΟΡΑΤΟ ΤΟ ΑΠΤΟ ΤΟ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΣΙΜΟ ΧΗΜΙΚΕΣ ΕΞΙΣΩΣΕΙΣ ΧΗΜΙΚΑ ΣΥΜΒΟΛΑ ΧΗΜΙΚΟΙ ΤΥΠΟΙ ΑΤΟΜΑ & ΜΟΡΙΑ ΛΕΠΤΟΔΟΜΗ ΧΗΜΙΚΟΙ ΔΕΣΜΟΙ ΜΗΧΑΝΙΣΜΟΙ ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΩΝ ΑΛΛΗΛΕΠΙΔΡΑΣΗ ΜΟΡΙΩΝ ΧΗΜΙΚΟΙ ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΙ M
Jump to first page n οι περισσότεροι μαθητές δεν μπορούν να ακολουθήσουν το δάσκαλο της χημείας στο εσωτερικό του τριγώνου. n Η νοητική εκγύμναση της λειτουργίας στο εσωτερικό του τριγώνου απαιτεί από τους μαθητές να χρησιμοποιούν ιδέες οι οποίες δε βρίσκονται φυσιολογικά στη μακροπρόθεσμη μνήμη τους σε τάξη, ώστε να λειτουργεί η αντιληπτική ροή ή να τους βοηθά να οργανώσουν την πληροφορία στην περιορισμένη μνήμη εργασίας τους. Η θεωρία του Johnstone για τη Χημεία Η θεωρία του Johnstone για τη Χημεία (συνέχεια)
Jump to first page