1 Το Πανηγύρι της Επιστήμης ως Μέσο Καλλιέργειας Δεξιοτήτων Διερεύνησης στο Δημοτικό Σχολείο ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΚΥΠΡΟΥ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΑΝΑΔΟΜΗΣΗ ΣΧΕΔΙΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Advertisements

1 “Ανάπτυξη και Εφαρμογή Ολοκληρωμένου Συστήματος για τον Έλεγχο και την Παρακολούθηση των Μονάδων Επεξεργασίας Αστικών Λυμάτων στην Κύπρο, COMWATER” (Δεκέμβριος.
Νοέμβριος 2009 Κατερίνα Φυτράκη Φιλόλογος ΜΑ
Φιλοσοφία Ενσωμάτωσης των ΤΠΕ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΚΥΠΡΟΥ Το Πανηγύρι της Επιστήμης ως Μέσο Καλλιέργειας Δεξιοτήτων Διερεύνησης στο Δημοτικό Σχολείο Εισαγωγή.
αποτελούν, για κάθε χώρα, δείκτες «Πολιτισμού και Ανάπτυξης»
Μέσα στα πλαίσια του σχεδιασμού ενσωμάτωσης των Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνίας στο εκπαιδευτικό μας σύστημα, το Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού.
Διδασκαλία της Ευθύγραμμης Ομαλής Κίνησης
ΑΤΟΜΙΚΗ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ
Αναλυτικό Πρόγραμμα για την Πληροφορική στα Πλαίσια της Πιλοτικής Φάσης Εφαρμογής Ολοήμερου Ενιαίου Δημοτικού Σχολείου για τη σχολική χρονιά
Socrates Comenius 1 Συνάντηση στο Βέλγιο – Antwerp 23 – 27 November Τίτλος προγράμματος: ¨Χρήση και εφαρμογές πληροφορικής τεχνολογίας στη διαδικασία μάθησης¨
Ειδικά θέματα διδακτικής των Οικονομικών Συνέχεια… Μεθοδολογικές προσεγγίσεις 4 η διάλεξη.
Υδροστατική πίεση «Το νερό έχει δύναμη;»
ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΟΥ ΣΤΟΧΟΥ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ ΣΤΟΝ ΤΟΜΕΑ ΤΗΣ ΧΗΜΕΙΑΣ.
Σωφρ. Χατζησαββίδης Η διδασκαλία της Πρώτης Γραφής και Ανάγνωσης
Μοντέλο Διδασκαλίας Φυσικών Επιστήμων, για την Υποχρεωτική Εκπαίδευση, στην Κατεύθυνση της Ανάπτυξης Γνώσεων και Ικανοτήτων. Π. Κουμαράς.
EDUE 240: Βάσεις και Βασικές Έννοιες των Φυσικών Επιστημών στο Δημοτικό Maria Evagorou Fall UNIC, Συνάντηση 2η.
Βασίλης Κόμης Αναπληρωτής Καθηγητής
Burnout Εκπαιδευτικών
Διδασκαλία των Φ.Ε. στο Νηπιαγωγείο
Α.Π.Θ. Π.Τ.Δ.Ε. Π.Μ.Σ Επιστήμες της Αγωγής-Κατεύθυνση Διδακτική των Φυσικών Επιστημών και Νέες Τεχνολογίες Διερεύνηση εφαρμογής.
Η Διδασκαλία των ΤΠΕ στα Δημοτικά Σχολεία με ΕΑΕΠ
ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΗΣ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ ΑΣΚΗΣΗΣ
Περιεκτικότητα %w/w - %w/v - %v/v.
Θεωρίες Μάθησης και Εκπαιδευτικά Λογισμικά
Εύη Καβαλάρη Παιδαγωγικό Τμήμα Προσχολικής Εκπαίδευσης
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της Αγωγής,
Πανηγύρι Επιστήμης Παρουσίαση για γονείς
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΗ ΗΜΕΡΙΔΑ Dr. ΜΗΤΣΙΟΥ ΓΛΥΚΕΡΙΑ ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ- ΝΕΥΡΟΨΥΧΟΛΟΓΟΣ.
ΜΕΤΡΗΣΗ ΑΕΡΟΒΙΑΣ ΙΚΑΝΟΤΗΤΑΣ
Ενιαίο Πλαίσιο Προγράμματος Σπουδών Πληροφορικής.
Ανδρέου Μπέττυ Σύμβουλος Γλωσσικού μαθήματος Σύμβουλος Γλωσσικού μαθήματος ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ 2006 ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ 2006.
Σεμινάριο Διδακτικής των Φυσικών Επιστημών στο πλαίσιο του μαθήματος ΕΠΑ 429: Σχολική Εμπειρία Μάριος Παπαευριπίδου – Δήμητρα Χατζηχαμπή Ειδικό Εκπαιδευτικό.
Το νέο Αναλυτικό Πρόγραμμα του ελληνικού Νηπιαγωγείου
PISA P rogramme for I nternational S tudent A ssessment Ενημέρωση Εκπαιδευτικών.
(ΤΑΠΕΡ, ΑΛΟΥΜΙΝΟΧΑΡΤΟ,ΧΑΡΤΙ) ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ: ΛΕΚΚΑΣ ΛΕΩΝΙΔΑΣ
«Σχολείο …παγίδα» Μαθητική έρευνα των παιδιών της τάξης ΣΤ΄1 του 11ου Δημοτικού Σχολείου Ευόσμου.
Πληροφορίες – οδηγίες για το μάθημα: Διδακτική της Γεωλογίας Διδάσκοντες: Α. Χατζηπέτρος– Δ. Κωστόπουλος Κ. Μακρή.
Επιστημολογική Επάρκεια
Επαρχιακές Ενημερωτικές Συναντήσεις Διευθυντών Σεπτέμβρης 2014
Ερμηνεία δεδομένων και εξαγωγή συμπερασμάτων
ΓΕΝΙΚΕΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΕΙΣ ΤΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ (ΤΠΕ) Εύη Μακρή - Μ.
ΔΙΕΡΕΥΝΗΣΗ Δημοσθένους Πωλίνα Δρακωνάκη Δέσποινα Κωνσταντίνου Μαρία Παπαχρυσοστόμου Κική.
Αναδόμηση σχεδίου μαθήματος Τίτλος: Μαγνητικές κούκλες
Δεύτερη συνάντηση Μάχιμων Εκπαιδευτικών ΚΥΠΡΙΑΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ.
Νικολάου Κατερίνα Παπαμιχαήλ Μαρία Χριστοδουλίδου Ελένη Χρίστου Χλόη.
Μέθοδος Project Επιλογή του θέματος. Χωρισμός σε υποθέματα
Προαγωγή δημιουργικότητας και καινοτομίας στην Επιστήμη στο Δημοτικό Σχολείο Η Επιστήμη προσφέρεται ιδιαίτερα για προαγωγή του πιο πάνω στόχου γιατί τα.
ΟΙ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΜΙΑ ΠΡΩΤΗ ΘΕΩΡΗΣΗ ΣΑΡΑΝΤΟΣ ΨΥΧΑΡΗΣ
Ποια είναι η διαδικασία της διερεύνησης; Έχω ένα πρόβλημα Η κυρία Καθαρούλα δεν καταφέρνει να καθαρίσει τους λεκέδες από τα ρούχα των παιδιών της και θέλει.
Επιμόρφωση Εκπ/κών στη χρήση και την αξιοποίηση των ΤΠΕ στην εκπαιδευτική και διδακτική διαδικασία.
ΕΡΕΥΝΑ ΚΕ.ΜΕ.ΤΕ. - Ο.Λ.Μ.Ε. (Απρίλης – Μάης 2008)
Αναπτύσσοντας, κινητοποιώντας και βελτιώνοντας δεξιότητες: η εφαρμογή μαθησιακού προγράμματος σε ομάδα τμήματος του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Ηρακλείου.
Τι άλλαξε στα νέα αναλυτικά προγράμματα;. Βασικοί άξονες του νέου Αναλυτικού Προγράμματος Βασικοί άξονες του νέου Αναλυτικού Προγράμματος Ένα συνεκτικό.
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ
Διδακτική Φυσικών Επιστημών Χρυσός Δημήτριος Η μάθηση μέσω μικρών ερευνών.
Δημιουργία πειράματος Θα σας ζητηθεί να σχεδιάσετε ένα πείραμα που να διερευνά μία υπόθεση. Θα πρέπει να είστε σε θέση να: χειριστείτε τις μεταβλητές,
Παρουσίαση Αξιολόγηση μαθητή και διδασκαλίας Κατσίρας Λεωνίδας, Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ 13, Νομικών- Πολιτικών Επιστημών Στερεάς Ελλάδας και Θεσσαλίας.
Μοντέλο Ωριαίας Διδασκαλίας
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
Παιδαγωγική: Ειδική Διδακτική των Αρχαιογνωστικών Μαθημάτων
Διερευνητική ανακαλυπτική μάθηση
Η Αξιολόγηση στα φύλλα εργασίας 5, 8 και 9
Διδασκαλία και μάθηση των Μαθηματικών με διαδικασίες επίλυσης προβλημάτων Εργασία 1ης Ενότητας Kapetanas Ε. & Zachariadis Τ. (2007). Students’ beliefs.
Η Αξιολόγηση στα φύλλα εργασίας 5, 8 και 9
ΕΙΚΟΝΙΚΗ ΤΑΞΗ Διερεύνηση με συζήτηση
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Αξιολόγηση της διδασκαλίας – Αναστοχασμός του εκπαιδευτικού
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Το Πανηγύρι της Επιστήμης ως Μέσο Καλλιέργειας Δεξιοτήτων Διερεύνησης στο Δημοτικό Σχολείο ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΚΥΠΡΟΥ

2 ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΥ ΥΛΙΚΟΥ ΔΙΑΤΥΠΩΣΗ ΜΑΘΗΣΙΑΚΩΝ ΕΠΙΔΙΩΞΕΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΟΛΟΓΙΚΗ ΑΝΑΛΥΣΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΣΙΑΚΩΝ ΕΠΙΔΙΩΞΕΩΝ ΕΠΙΛΟΓΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗΣ ΕΠΙΛΟΓΗ ΕΡΓΑΛΕΙΩΝ ΑΝΑΛΥΣΗΣ ΙΚΑΝΟΤΗΤΩΝ ΕΡΕΥΝΑ ΤΩΝ ΔΥΣΚΟΛΙΩΝ ΠΟΥ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΖΟΥΝ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΩΝ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΩΝ ΕΦΑΡΜΟΓΗ & ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΣΕ ΑΥΘΕΝΤΙΚΑ ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΑ

3 Εφαρμογή και Αξιολόγηση του Προγράμματος ΗμερομηνίαΔημοτικό Σχολείο 6/4/2000Β’ Λιοπετρίου, Αμμοχώστου 15/3/2001Β’ Λιοπετρίου, Αμμοχώστου 1/12/2001Δασούπολης, Λευκωσίας 8/12/2001Αγίου Δομετίου, Λευκωσίας 13/3/2002Β’ Λιοπετρίου, Αμμοχώστου 30/11/2002Δασούπολης, Λευκωσίας 7/12/2002Αγλαντζιάς, Λευκωσίας 12/2/2003Β’ Λιοπετρίου, Αμμοχώστου 5/4/2003Μακεδονίτισσας Β’, Λευκωσίας 15/11/2003Μακεδονίτισσας Β’, Λευκωσίας 4/3/2004Β’ Αυγόρου, Αμμοχώστου 21/4/2004Χρυσελεούσας, Λευκωσίας 17/3/2005Β’ Αυγόρου, Αμμοχώστου 9/4/2005Έγκωμης Α’, Λευκωσίας 21/4/2005Α’ Σωτήρας, Αμμοχώστου 12/5/2006Α’ Σωτήρας, Αμμοχώστου

4 ΗμερομηνίαΔημοτικό Σχολείο 6/4/2000Β’ Λιοπετρίου, Αμμοχώστου 15/3/2001Β’ Λιοπετρίου, Αμμοχώστου 1/12/2001Δασούπολης, Λευκωσίας 8/12/2001Αγίου Δομετίου, Λευκωσίας 13/3/2002Β’ Λιοπετρίου, Αμμοχώστου 30/11/2002Δασούπολης, Λευκωσίας 7/12/2002Αγλαντζιάς, Λευκωσίας 12/2/2003Β’ Λιοπετρίου, Αμμοχώστου 5/4/2003Μακεδονίτισσας Β’, Λευκωσίας 15/11/2003Μακεδονίτισσας Β’, Λευκωσίας 4/3/2004Β’ Αυγόρου, Αμμοχώστου 21/4/2004Χρυσελεούσας, Λευκωσίας 17/3/2005Β’ Αυγόρου, Αμμοχώστου 9/4/2005Έγκωμης Α’, Λευκωσίας 21/4/2005Α’ Σωτήρας, Αμμοχώστου 12/5/2006Α’ Σωτήρας, Αμμοχώστου Εφαρμογή και Αξιολόγηση του Προγράμματος

5 ΗμερομηνίαΔημοτικό Σχολείο 6/4/2000Β’ Λιοπετρίου, Αμμοχώστου 15/3/2001Β’ Λιοπετρίου, Αμμοχώστου 1/12/2001Δασούπολης, Λευκωσίας 8/12/2001Αγίου Δομετίου, Λευκωσίας 13/3/2002Β’ Λιοπετρίου, Αμμοχώστου 30/11/2002Δασούπολης, Λευκωσίας 7/12/2002Αγλαντζιάς, Λευκωσίας 12/2/2003Β’ Λιοπετρίου, Αμμοχώστου 5/4/2003Μακεδονίτισσας Β’, Λευκωσίας 15/11/2003Μακεδονίτισσας Β’, Λευκωσίας 4/3/2004Β’ Αυγόρου, Αμμοχώστου 21/4/2004Χρυσελεούσας, Λευκωσίας 17/3/2005Β’ Αυγόρου, Αμμοχώστου 9/4/2005Έγκωμης Α’, Λευκωσίας 21/4/2005Α’ Σωτήρας, Αμμοχώστου 12/5/2006Α’ Σωτήρας, Αμμοχώστου Εφαρμογή και Αξιολόγηση του Προγράμματος

6 Contact: on-line: ►Κωνσταντίνου, Π. Κ. & Ερευνητική Ομάδα Μάθησης στις Φυσικές και Περιβαλλοντικές Επιστήμες (2004). Το Πανηγύρι της Επιστήμης ως Μέσο Καλλιέργειας Δεξιοτήτων Διερεύνησης. Βιβλίο Δασκάλου. Λευκωσία: Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού Κύπρου. ►Κωνσταντίνου, Π. Κ., Παπαευριπίδου, Μ. & Ερευνητική Ομάδα Μάθησης στις Φυσικές και Περιβαλλοντικές Επιστήμες (2005). Το Πανηγύρι της Επιστήμης ως Μέσο Καλλιέργειας Δεξιοτήτων Διερεύνησης. Βιβλίο Μαθητή. Λευκωσία: Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού Κύπρου. ►Κωνσταντίνου, Π. Κ., Κυριαζή, Ε. & Ερευνητική Ομάδα Μάθησης στις Φυσικές και Περιβαλλοντικές Επιστήμες (2005). Το Πανηγύρι της Επιστήμης ως Μέσο Καλλιέργειας Δεξιοτήτων Διερεύνησης. Βιβλιάριο Διερευνήσεων. Λευκωσία: Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού Κύπρου. Το Πανηγύρι της Επιστήμης ως Μέσο Καλλιέργειας Δεξιοτήτων Διερεύνησης στο Δημοτικό Σχολείο

7 Tο Πανηγύρι της Επιστήμης

8

9

10 Δεξιότητες Διερεύνησης Αναγνώριση Μεταβλητών Αναγνώριση Μεταβλητών Διατύπωση Διερευνήσιμου Ερωτήματος Διατύπωση Διερευνήσιμου Ερωτήματος Σχεδιασμός Πειράματος/ Έλεγχος Μεταβλητών Σχεδιασμός Πειράματος/ Έλεγχος Μεταβλητών Εντοπισμός Σχεδιαστικών Ατελειών Εντοπισμός Σχεδιαστικών Ατελειών Κατασκευή γραφικής παράστασης Κατασκευή γραφικής παράστασης Ερμηνεία δεδομένων από: Ερμηνεία δεδομένων από:  Πίνακα (απόδοση αιτιακών σχέσεων)  Γραφική παράσταση  Δύο πηγές

11 Παράδειγμα διερεύνησης: (ενότητα: Διαλύματα, Ε’ Δημοτικού) Διερευνήσιμο Ερώτημα: Η θερμοκρασία του νερού επηρεάζει το χρόνο διάλυσης μιας ουσίας σ’ αυτό; Διερευνήσιμο Ερώτημα: Η θερμοκρασία του νερού επηρεάζει το χρόνο διάλυσης μιας ουσίας σ’ αυτό; Αναγνώριση Μεταβλητών: Αναγνώριση Μεταβλητών:  Ανεξάρτητη (παράγοντας που αλλάζω): θερμοκρασία νερού  Ελεγχόμενες (σταθεροί παράγοντες): διαλυόμενη ουσία, ποσότητα ουσίας, ποσότητα νερού, τρόπος που αναδεύω κτλ  Εξαρτημένη (παράγοντας που μετρώ): χρόνος διάλυσης Σχεδιασμός Πειράματος: Παίρνω 2 όμοια δοχεία με νερό ίδιας ποσότητας. Στο δοχείο Α βάζω ζεστό νερό και στο δοχείο Β βάζω παγωμένο. Προσθέτω ίσες ποσότητες ζάχαρης σε κάθε δοχείο και αναδεύω με τον ίδιο τρόπο (δεξιόστροφα/αριστερόστροφα). Μετρώ το χρόνο που χρειάζεται για να διαλυθεί πλήρως η ζάχαρη. Σχεδιασμός Πειράματος: Παίρνω 2 όμοια δοχεία με νερό ίδιας ποσότητας. Στο δοχείο Α βάζω ζεστό νερό και στο δοχείο Β βάζω παγωμένο. Προσθέτω ίσες ποσότητες ζάχαρης σε κάθε δοχείο και αναδεύω με τον ίδιο τρόπο (δεξιόστροφα/αριστερόστροφα). Μετρώ το χρόνο που χρειάζεται για να διαλυθεί πλήρως η ζάχαρη.

12 o Κατασκευή πίνακα μετρήσεων / γραφικής παράστασης o Ερμηνεία πίνακα/ γραφικής παράστασης o Εξαγωγή συμπερασμάτων