Αθήνα, Ιανουαρίου ο Συμπόσιο για την Έρευνα και Τεχνολογία στην Ελλάδα. Από την Έρευνα στην Εκπαίδευση: Μεταφορά Γνώσης και Τεχνολογίας Παραδείγματα από το ΕΚΕΦΕ ‘Δημόκριτος’ και το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο Δρ Γιώργος Φανουράκης ΕΚΕΦΕ ‘Δημόκριτος’ Καθ. Εμμανουήλ Δρης Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο
Αθήνα, Ιανουαρίου ο Συμπόσιο για την Έρευνα και Τεχνολογία στην Ελλάδα. Η νέα Επιστημονική Γνώση Με την ερευνητική διαδικασία συνεχώς: * Παράγεται Νέα Γνώση Κατανόηση της Φύσης * Αναπτύσσεται και Προωθείται η Τεχνολογία Η νέα επιστημονική γνώση, αφού εδραιωθεί: * Διαχέεται αυτούσια στην ανώτατη και μεταπτυχιακή εκπαίδευση * Πρέπει να μεταβιβάζεται σε κατάλληλη μορφή στην Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση * Πρέπει να μεταβιβάζεται σε εκλαϊκευμένη μορφή στον απλό πολίτη.
Αθήνα, Ιανουαρίου ο Συμπόσιο για την Έρευνα και Τεχνολογία στην Ελλάδα. 1.Καθοδήγηση και επίβλεψη Μεταπτυχιακών Φοιτητών στη Διδακτορική τους Έρευνα. Ερευνητές του Δημόκριτου διδάσκουν > 40 μεταπτυχιακά μαθήματα προαπαιτούμενα για το διδακτορικό. (μέχρι 120 από τους σπουδαστές που επιλέγονται με εξετάσεις λαμβάνουν υποτροφία ) ~25 διδακτορικά / έτος Το Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα του Δημόκριτου περιλαμβάνει: 4. Ενημέρωση του κοινού σε επιστημονικά θέματα 3. Ανάπτυξη καινοτομικής εκπαιδευτικής μεθοδολογίας. 2. Κατάρτιση Επιστημόνων / Τεχνικών σε τεχνολογίες αιχμής Θερινά σχολεία. Σεμινάρια. Πρακτική Εξάσκηση τελειόφοιτων Πανεπιστημιακών και Τεχνικών σχολών >50 φοιτητές, ~30 διπλωματικές εργασίες ετησίως
Αθήνα, Ιανουαρίου ο Συμπόσιο για την Έρευνα και Τεχνολογία στην Ελλάδα. Συνεργασία με Πανεπιστημιακά Ιδρύματα Ινστιτούτο Πυρηνικής Φυσικής Ινστιτούτο Επιστήμης Υλικών ΣΕΜΦΕ + Μηχανολόγων του Ε.Μ.Π. Master στην ‘ Φυσική και Τεχνολογικές Εφαρμογές ’ Ινστιτούτο Μικροηλεκτρονικής Master στην ‘ Μικροηλεκτρονική ’ με τμήμα Πληροφορικής Π.Α. Master στα ‘ Μικροσυστήματα και Νανοηλεκτρονικές Διατάξεις ’ με το τμήμα ΣΕΜΦΕ Ε.Μ.Π. Master στην ‘ Νανοεπιστήμη και Νανοτεχνολογία ’ με το Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης
Αθήνα, Ιανουαρίου ο Συμπόσιο για την Έρευνα και Τεχνολογία στην Ελλάδα. Ινστιτούτο Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών Μεταπτυχιακό Τμήματος Πληροφορικής και Τηλεπ. του Π.Α. Διατμηματικό στις ‘ Σύγχρονες Ηλεκτρονικές Τεχνολογίες ’ του Π.Ι. Διατμηματικό ‘ Τεχνογλωσσία ΙΙ ’ του Π.Α. Μεταπτυχιακό τμήματος Μηχανικών Πληροφοριακών και Τηλεπικοινωνιακών Συστημάτων του Π. Αιγαίου. Ινστιτούτο Βιολογίας Ινστιτούτο Φυσικοχημείας Ινστιτούτο Ραδιοϊσοτόπων και Ραδιοδιαγνωστικών Προϊόντων Ινστιτούτο Πυρηνικής Τεχνολογίας και Ακτινοπροστασίας
Αθήνα, Ιανουαρίου ο Συμπόσιο για την Έρευνα και Τεχνολογία στην Ελλάδα. Παράδειγμα από το διατμηματικό μεταπτυχιακό πρόγραμμα ‘ Φυσική και Τεχνολογικές Εφαρμογές ’ ΕΜΠ-Δημόκριτου Κατευθύνσεις Θεωρητική και Υπολογιστική Φυσική Πυρηνική Φυσική και Φυσική Υψηλών Ενεργειών Φυσική των Υλικών και Οπτοηλεκτρονική Μαθήματα που διδάσκονται (2 τετράμηνα + μεταπτυχιακή εργασία) 11 μαθήματα από Ερευνητές του ΙΠΦ και ΙΕΥ 19 μαθήματα από καθηγητές του ΣΕΜΦΕ και Μηχανολόγων Δυνατότητα των αποφοίτων να συνεχίσουν για Διδακτορική Έρευνα Οι ερευνητές του Δημόκριτου μπορούν να είναι στην τριμελή και επταμελή επιτροπή των διδακτορικών που επιβλέπουν (όμως, επίσημα δεν θεωρούνται επιβλέποντες).
Αθήνα, Ιανουαρίου ο Συμπόσιο για την Έρευνα και Τεχνολογία στην Ελλάδα. Εκπαιδευτικές Δραστηριότητες Δημόκριτου το 2003 Υπότροφοι Διδακτορικής Έρευνας110 Άμισθοι φοιτητές για Master ή Διδακτορικό72 Φοιτητές ΤΕΙ που έκαναν πρακτική εξάσκηση19 Φοιτητές ΑΕΙ που έκαναν πρακτική εξάσκηση60 Αριθμός Διδακτορικών που υποστηρίχθηκαν επιτυχώς22 Αριθμός ατόμων που παρακολούθησαν 3 θερινά σχολεία145
Αθήνα, Ιανουαρίου ο Συμπόσιο για την Έρευνα και Τεχνολογία στην Ελλάδα. 1. Ανάπτυξη οργανολογίας και σχεδιασμός πειραμάτων για μαθητές έτσι ώστε να χρησιμοποιείται η ερευνητική μεθοδολογία (μέτρηση-ανάλυση-συμπέρασμα) για την επίτευξη γνώσης. 2. Χρήση ενός πραγματικού τηλεσκοπίου μέσω του διαδικτύου και ανάπτυξη και εκτέλεση πειραμάτων αστρονομικής φύσης που χρησιμοποιούν την ερευνητική μεθοδολογία στην μάθηση. Δύο παραδείγματα (ΣΕΠΠΕ – e-Learning) Ένας νέος ρόλος για τα ερευνητικά ινστιτούτα Ανάπτυξη καινοτομικής Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας για την ενίσχυση της μάθησης
Αθήνα, Ιανουαρίου ο Συμπόσιο για την Έρευνα και Τεχνολογία στην Ελλάδα. Τράπεζα σκέδασης Η Ερευνητική Μεθοδολογία ενισχύει την μάθηση Α
Αθήνα, Ιανουαρίου ο Συμπόσιο για την Έρευνα και Τεχνολογία στην Ελλάδα. Μετρώντας το βάθος των κρατήρων της Σελήνης Β Μετατρέποντας την σχολική αίθουσα σε επιστημονικό εργαστήριο
Αθήνα, Ιανουαρίου ο Συμπόσιο για την Έρευνα και Τεχνολογία στην Ελλάδα. Μεγάλα Επιστημονικά Όργανα στα Σχολεία !!!
Αθήνα, Ιανουαρίου ο Συμπόσιο για την Έρευνα και Τεχνολογία στην Ελλάδα. Αεροφωτογραφία του Αστεροσκοπείου ‘Εύδοξος’ (η κόκκινη τελεία δείχνει την θέση του ΤΑΜ)
Αθήνα, Ιανουαρίου ο Συμπόσιο για την Έρευνα και Τεχνολογία στην Ελλάδα. Από επίσκεψη σχολείου στο TAM
Αθήνα, Ιανουαρίου ο Συμπόσιο για την Έρευνα και Τεχνολογία στην Ελλάδα. Το τηλεσκόπιο Άπόλλων’ για τον Ήλιο και τους πλανήτες.
Αθήνα, Ιανουαρίου ο Συμπόσιο για την Έρευνα και Τεχνολογία στην Ελλάδα. Το χρέος της Πολιτείας Η Πολιτεία ΔΕΝ ΑΝΑΓΝΩΡΙΖΕΙ την εκπαιδευτική προσφορά των Ερευνητών των Ερευνητικών Ινστιτούτων Όμως η συνεισφορά των Ερευνητικών Ινστιτούτων στην Ανώτατη και Μεταπτυχιακή Παιδεία είναι σημαντική (αν ενθαρρυνθεί θα είναι έτσι και στην προ-πανεπιστημιακή παιδεία). Γιατί θα πρέπει να αλλάξει θεώρηση η Πολιτεία; Γιατί οι ερευνητές (είτε στα Ερευνητικά Κέντρα είτε στα Πανεπιστήμια) είναι εξ ορισμού οι καλύτεροι δάσκαλοι (εφ όσον παράγουν την γνώση είναι οι κατ’ αρχήν ιθύνοντες να την μεταδώσουν)