Εξωτερική αξιολόγηση του Τμήματος Ιατρικής Ιωάννης Στεφανίδης, Καθηγητής Παθολογίας-Νεφρολογίας, Αναπληρωτής Πρόεδρος, Τμήμα Ιατρικής, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
«ΜΟΔΙΠ του ΓΠΑ» με απλά λόγια…. Διαδικασία της Αξιολόγησης Η Αξιολόγηση είναι μία περιοδική διαδικασία Κάθε ακαδ. έτος: Ετήσια Εσωτερική Έκθεση ή Ετήσια.
Advertisements

ΤΜΗΜΑ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ Η/Υ & ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
Επιτροπή Στρατηγικού Σχεδιασμού Π.Θ Γέμτος Θεοφάνης Καθηγητής, Τμήμα Γεωπονίας Φυτικής Παραγωγής και Αγροτικού Περιβάλλοντος.
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Εξωτερική Αξιολόγηση – • Λειτουργεί.
Ημερίδα: Η πορεία της αξιολόγησης στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας. Στόχοι και προοπτικές - 1 η Νοεμβρίου 2012 Έκθεση Εξωτερικής Αξιολόγησης Προβλήματα – Δράσεις/Προτάσεις.
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΔΙΕΘΝΩΝ ΚΑΙ ΕΥΡΩΠΑΪΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
Ενημερωτική παρουσίαση για μαθητές
ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΚΑΙ ΔΙΑΣΦΑΛΙΣΗ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΣΤΟ ΕΚΠΑ
Σάββατο, 26 Ιανουαρίου 2013 Ημέρα Γνωριμίας. Στόχος Προπτυχιακού Προγράμματος Τμήματος Αγγλικών Σπουδών  Καλλιέργεια ενσυνείδητης κριτικής σκέψης που.
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Εξωτερική Αξιολόγηση – Πληροφοριακές.
Τμήμα Βιολογικών Επιστημών ΒΙΟΛΟΓΙΑ: Η επιστήμη της ζωής
ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΤΗΣ ΠΡΟΣΠΕΛΑΣΙΜΟΤΗΤΑΣ ΣΤΙΣ ΠΑΡΕΧΟΜΕΝΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΥ & ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΥ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΟΣ Αναπτυξιακό Συνέδριο Ηπείρου 24/6/2005.
Η ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ ΤΟΥ ΤΟΔΑ ΚΑΙ ΤΩΝ ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ ΤΟΥ ΣΤΗΝ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΩΝ ΑΘΛΗΤΙΚΩΝ ΟΡΓΑΝΙΣΜΩΝ ΤΩΝ ΟΤΑ Θάνος Κριεμάδης, Ph.D., M.B.A., M.A. Αν. Καθηγητής.
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Εξωτερική Αξιολόγηση – Οι προοπτικές.
ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
ΤΜΗΜΑ ΒΙΟΛΟΓΙΑΣ, Α.Π.Θ. ( ) ( Πρόγραμμα Προπτυχιακών Σπουδών.
Η ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΩΝ ΤΜΗΜΑΤΩΝ ΤΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΩΝ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΤΟΥ ΤΕΙ ΑΘΗΝΑΣ. ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ ΚΑΙ ΜΕΛΛΟΝΤΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ Συνέδριο «Διασφάλιση και Διοίκηση Ποιότητας.
Αξιολόγηση του Πανεπιστημίου Μακεδονίας από την CRE Χρονικό πλαίσιο αξιολόγησης Αυτοαξιολόγηση: Αξιολόγηση από CRE: Δημοσίευση εκθέσεων:
H Αξιολόγηση στο Πανεπιστήμιο Μακεδονίας
Η ΔΙΑΣΦΑΛΙΣΗ ΤΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΣΤΟ ΓΕΩΠΟΝΙΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΔΙΑΣΦΑΛΙΣΗ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ Γραφείο Ποιότητας Αλεξάνδρειο ΤΕΙ Θεσσαλονίκης.
ΤΜΗΜΑ ΛΟΓΙΣΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΧΡΗΜΑΤΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ
Εκπαιδευτικές Δραστηριότητες στο ΕΚΕΦΕ “Δημόκριτος”
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ Τμήμα Πολιτικής Επιστήμης και Δημόσιας Διοίκησης Προγράμματα Μεταπτυχιακών Σπουδών.
Σπουδάζοντας Χημεία στο Α.Π.Θ. Ευαγγελία Α. Βαρέλλα
« Πανεπιστημιακό Δίκτυο Εκπαίδευσης, Έρευνας και Τεχνολογίας στην Υδρολογία και Περιβαλλοντική Διαχείριση Υδατικών Πόρων » Υ ΔΡΟΜΕΔΩΝ.
Ημερίδα «Η εμπειρία της εξωτερικής αξιολόγησης στο Πανεπιστήμιο Πατρών», 12 Φεβρουαρίου 2013 Η εμπειρία του Τμήματος Φιλολογίας από την εξωτερική αξιολόγηση.
Ενίσχυση της έρευνας στο “ΕΠ. Εκπαίδευση και δια βίου μάθηση ” Νίκος Μαρούλης, Logotech AE Καρδίτσα 18 Σεπτεμβρίου 2008.
Προγράμματα Μεταπτυχιακών Σπουδών Ιατρικής Σχολής ΑΠΘ
ΤΜΗΜΑ ΘΕΑΤΡΟΥ Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών. 2013Π.Μ.Σ. - Τμήμα Θεάτρου - Α.Π.Θ.2 Η θεατρική παράσταση: ιστορία, θεωρία και πρακτική Λειτουργεί από.
ΤΜΗΜΑ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ
Θεσσαλονίκη, 20-21/9/2012 ΚΕΔΕΑ ΑΠΘ
Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στην Οδοντιατρική.
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης Κέντρο Υποστήριξης Τεχνολογιών Πληροφορικής 1 Υπηρεσίες Κέντρου Υποστήριξης Τεχνολογιών Πληροφορικής ΚΥΤΠ (1) Η.
Φιλοσοφική Σχολή ΑΠΘ. Φιλοσοφική Σχολή ΑΠΘ Φιλοσοφίας & Παιδαγωγικής Τμήμα Φιλοσοφίας & Παιδαγωγικής.
Εκδήλωση «Μεταπτυχιακά και Υποτροφίες: Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο, Πανεπιστήμιο Μακεδονίας και Διεθνές Πανεπιστήμιο» Μιχαηλίδης Νικόλαος, Αναπλ. Καθηγητής.
Τμημα οικονομικων επιστημων απθ 2013
ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗΣ. ΧΡΟΝΟΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Συγκρότηση Επιτροπής Εσωτερικής Αξιολόγησης – Φεβρουάριος 2008 Εσωτερική Αξιολόγηση.
Αριστοτέλειο Παν/μιο Θεσ/νικης
Εσωτερική & Εξωτερική Αξιολόγηση στο ΠΘ Θεοδωράκης Γιάννης.
Ενίσχυση Σπουδών & Έρευνας Σωκράτης Κ. Κάτσικας Πρύτανης Πανεπιστημίου Αιγαίου.
Ημερίδα ΜΟΔΙΠ «Η εμπειρία της αξιολόγησης στο Πανεπιστήμιο Πατρών» Τρίτη 12 Φεβρουαρίου 2013.
Χαράλαμπος Μπιλλίνης Πρόεδρος, Τμήμα Κτηνιατρικής, Παν. Θεσσαλίας
Ημερίδα 4 Πορεία των διαδικασιών Διασφάλισης της ποιότητας 15 Νοεμβρίου 2012.
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΣΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗΣ Διοίκηση και Οργάνωση Βιβλιοθηκών με έμφαση στις Νέες Τεχνολογίες της.
1 Συνολικός προϋπολογισμός έργου «Διεύρυνση Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης – Πανεπιστήμιο Μακεδονίας (2004 – 2006)» € Συνολικός προϋπολογισμός για.
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ ΕΞΩΤΕΡΙΚΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ
Τμήματα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού «ΤΕΦΑΑ»
Η ΠΟΡΕΙΑ ΤΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΣΤΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ ΣΤΟΧΟΙ ΚΑΙ ΠΡΟΟΠΤΙΚΕΣ Σύνοψη εξωτερικής αξιολόγησης του Τμήματος Μηχανολόγων Μηχανικών του ΠΘ Καθ.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ σύγχρονες σπουδές στην κοιτίδα της γνώσης
ΟΙ ΔΡΑΣΕΙΣ ΤΟΥ ΥΠΕΠΘ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΤΟΥ ΧΑΣΜΑΤΟΣ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΣΤΙΣ ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΘΩΜΑΣ ΣΦΗΚΟΠΟΥΛΟΣ.
Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στην Οδοντιατρική.
ΤΜΗΜΑ ΘΕΑΤΡΟΥ Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών. 2012Π.Μ.Σ. - Τμήμα Θεάτρου - Α.Π.Θ.2 Η θεατρική παράσταση: ιστορία, θεωρία και πρακτική Λειτουργεί από.
Παιδαγωγικό Τμήμα Προσχολικής Εκπαίδευσης Υποδομές και Ανθρώπινο Δυναμικό.
Διδασκαλείο Δ.Ε. ¨Αλέξανδρος Δελμούζος¨ Π.Τ.Δ.Ε. Πανεπιστημίου Αιγαίου.
Η ΔΙΑΣΦΑΛΙΣΗ ΤΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΣΤΟ ΓΕΩΠΟΝΙΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ
Σύστημα Διαxείρισης Ποιότητας (ΣΔΠ) ΑΠΘ Αίθουσα Συγκλήτου 13 Ιουλίου 2012.
ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΤΜΗΜΑ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ
Βασιλεία Ι. Σινάνογλου Αναπληρώτρια Καθηγήτρια
Η ΙΑΤΡΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΤΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΚΥΠΡΟΥ
Πρόγραμμα Erasmus+ ΚΑ1 Σημεία Βελτίωσης Ελευθερία Ν. Γωνίδα Αναπλ
Οι ΣπουδΕΣ στο ΑριστοτΕλειο ΠανεπιστΗμιο
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ
«Διδακτικές Διαδρομές στο Σημερινό Σχολείο»
ΚΤΗΝΙΑΤΡΟΣ.
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης Τμήμα Ψυχολογίας
ΣΠΟΥΔΕΣ ΣΤΟ ΤΜΗΜΑ ΧΗΜΕΙΑΣ ΤΟΥ Α.Π.Θ.
ΤΜΗΜΑ ΓΕΡΜΑΝΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΚΑΙ ΦΙΛΟΛΟΓΙΑΣ
ΣΠΟΥΔΕΣ ΣΤΟ ΑΠΘ ΤΜΗΜΑ ΙΑΤΡΙΚΗΣ
Επιμέλεια-παρουσίαση
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Εξωτερική αξιολόγηση του Τμήματος Ιατρικής Ιωάννης Στεφανίδης, Καθηγητής Παθολογίας-Νεφρολογίας, Αναπληρωτής Πρόεδρος, Τμήμα Ιατρικής, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας.

Εσωτερική αξιολόγηση του Τμήματος Ιατρικής  Το ΠΘ προέβη σε αξιολόγηση μέσω του Προγράµµατος Ιδρυµατικής Αξιολόγησης της Ένωσης Eυρωπαϊκών Πανεπιστηµίων (EUA) τον Ιούλιο 2004 μαζί με πολλές άλλες ακαδημαϊκές μονάδες:  Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης ( )  Πανεπιστήμιο Μακεδονίας ( )  Πανεπιστήμιο Πατρών ( )  Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων ( )  Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης ( )  Πανεπιστήμιο Κρήτης ( )  Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας ( )  Πανεπιστήμιο Αιγαίου ( )

Εσωτερική αξιολόγηση του Τμήματος Ιατρικής Το Τμήμα Ιατρικής ΠΘ συγκρότησε την Ομάδα Εσωτερικής Αξιολόγησης (ΟΜ.Ε.Α) το Η 3η Γενική Συνέλευση του Τμήματος στις κατέστησε την ΟΜ.Ε.Α. υπεύθυνη για τη σύνταξη της τελικής Έκθεσης Εσωτερικής Αξιολόγησης του Τμήματος.  Συντονιστής : Μαλίζος Κων/νος, Καθηγητής Ορθοπαιδικής Πρόεδρος του Τμήματος  Μέλη: Γερμενής Αναστάσιος Καθηγητής Ανοσολογίας Μολυβδάς Πασχάλης-Αδάμ Καθηγητής Φυσιολογίας Σακελλαρίδης Νικόλαος Καθηγητής Φαρμακολογίας Τρυποσκιάδης Φιλιππος Καθηγητής Καρδιολογίας Καραχάλιος Θεόφιλος Αν. Καθηγητής Ορθοπαιδικής Σίμος Γεώργιος Αν. Καθηγητής Βιοχημείας Στεφανίδης Ιωάννης Αν. Καθηγητής Παθολογίας-Νεφρολογίας Χατζηγεωργίου Γεώργιος Αν. Καθηγητής Νευρολογίας

Εσωτερική αξιολόγηση του Τμήματος Ιατρικής

Προπτυχιακή εκπαίδευση στο Τμήμα Ιατρικής  Για λήψη πτυχίου: 12 εξάμηνα, 64 υπ. + 7 κ.ε. υπ. Μαθήματα. Τα μαθήματα διαχωρίζονται λειτουργικά σε τρία μέρη:  Στο προκλινικό μέρος, 1o - 6o εξάμηνο, διδάσκονται μαθήματα των Βασικών Επιστημών, της Μορφολογίας του ανθρωπίνου σώματος, των Κοινωνικών Ιατρικών Επιστημών, της Εργαστηριακής Ιατρικής και άλλα μαθήματα που προετοιμάζουν το φοιτητή για το κλινικό μέρος του προγράμματος. Η εκπαίδευση συμπεριλαμβάνει πρακτικά εργαστήρια.  Στο κλινικό μέρος, 7o - 10o εξάμηνο, διδάσκονται τα νοσήματα του ανθρώπινου οργανισμού (αιτιολογία, παθογένεια, φυσική ιστορία, διάγνωση και θεραπεία), και οι μέθοδοι πρόληψης αυτών. Η εκπαίδευση γίνεται κατά ένα σημαντικό μέρος σε κλινικές και κλινικά εργαστήρια κυρίως από μέλη ΔΕΠ.  Στην Κλινική άσκηση του 6 ου έτους (11 o + 12 ο εξάμηνο).

Πανεπιστημιακό Νοσοκομείο Λάρισας

Μεταπτυχιακά προγράμματα  ΚΛΙΝΙΚΕΣ ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ ΜΟΡΙΑΚΗΣ ΙΑΤΡΙΚΗΣ  ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗ ΔΗΜΟΣΙΑ ΥΓΕΙΑ ΚΑΙ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ ΥΓΙΕΙΝΗ  ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑ ΦΡΟΝΤΙΔΑ ΥΓΕΙΑΣ  ΒΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΑΝΑΠΑΡΑΓΩΓΗΣ

Επιτροπή εξωτερικής αξιολόγησης Τμήματος Ιατρικής  The External Evaluation Committee visited the Medical School of the University of Thessaly at Larissa from Monday, February 21st through Wednesday, February 23rd  Professor Nikolaos Robakis (President), Mount Sinai School of Medicine (NYU), New York, USA.  Professor George Iliakis, University of Duisburg-Essen Medical School, Essen, Germany.  Professor Demetrios Demetriades, University of Southern California, Los Angeles, USA.  Professor Angelos Halaris, Loyola University, Chicago, USA.  Professor Peter (Panagiotis) Katsikis, Drexel University College of Medicine, Philadelphia, USA.

Εισαγωγή, εκτίμηση ποιότητας της εσωτερικής αξιολόγησης  Στην εισαγωγή η επιτροπή συνεχάρει το τμήμα γενικά για την εξαιρετική προεργασία που έγινε, εκτός της έκθεσης εσωτερικής αξιολόγησης, προετοιμάζοντας, συντάσσοντας και οργανώνοντας τα εκτενή και λεπτομερή στοιχεία που της παρατέθηκαν.  Την ίδια την έκθεση εσωτερικής αξιολόγησης τη βρήκε καλά προετοιμασμένη και με επαρκή στοιχεία.  Παρατηρήσεις:  Έλλειπαν στην έκθεση πληροφορίες για ρυθμιστικά ζητήματα και λειτουργίας σημαντικών θεσμών όπως, η Επιτροπή Δεοντολογίας (=επιστημονικό συμβούλιο), προστασίας πειραματοζώων, βιο- και ακτινοπροστασίας καθώς και το Συμβούλιο Επιθεώρησης του Ιδρύματος (=Διοικητικό συμβούλιο).  Η προοπτική εφαρμογής των νέων μεθόδων διδασκαλίας στην ιατρική (απαρτιωμένη, βασισμένη στο πρόβλημα, e-learning) και η αξιολόγηση των διδασκόντων δεν αναφέρονταν ή δεν αναφέρονταν εκτενώς στην έκθεση εσωτερικής αξιολόγησης.

Προγράμματα σπουδών  Το προπτυχιακό πρόγραμμα σπουδών ανταποκρίνεται στις εκπαιδευτικές ανάγκες μιας ιατρικής σχολής χωρίς όμως να έχει προσαρμοστεί στις σύγχρονες διδακτικές μεθόδους.  Η διοίκηση της σχολής έχει επίγνωση των αλλαγών που απαιτούνται για τον εκσυγχρονισμό του.  Οπωσδήποτε χρειάζεται πρώτιστα μια πιο μεγάλη δραστηριοποίηση της επιτροπής σπουδών ώστε να επιτευχθεί και η ενσωμάτωση σύγχρονων στοιχείων στο πρόγραμμα (διδασκαλία ιατρικής σε μικρές ομάδες, βασισμένη στο κλινικό πρόβλημα, e-learning).  Στο διδακτορικό, συγκεκριμένο πρόγραμμα μεταπτυχιακών μαθημάτων. Μείωση των εισαγομένων και διαβάθμιση στη βαθμολόγηση.  Περιορισμός σε χρηματοδοτούμενα διδακτορικά είναι μάλλον αδύνατος, όμως θα έλυνε το πρόβλημα της υποχρηματοδότησής τους.

Διδασκαλία  Προπτυχιακά. Η χρήση των νέων μεθόδων διδασκαλίας της ιατρικής επιβάλλεται να γίνει πιο εντατικά (διδασκαλία ιατρικής σε μικρές ομάδες, βασισμένη στο κλινικό πρόβλημα). Χρήση ηλεκτρονικών εποπτικών μέσων διδασκαλίας (e-learning).  Σύμβουλοι σπουδών. (θεσπίστηκε)  Κτηριακό (λύθηκε).  Θέμα προαπαιτουμένων για το κλινικό έτος, αιώνιοι φοιτητές. (λύθηκε)  Εξεταστικό, πρόοδοι, multiple choice.  Καθιέρωση ερωτηματολογίων αξιολόγησης διδασκόντων, μαθημάτων καθώς και του προπτυχιακού προγράμματος εν γένει.  Μεταπτυχιακά, καλή δομή, έλλειψη ερευνητικού εξοπλισμού.  Διδακτορικά, εισαγωγή και οργάνωση ενός μεταπτυχιακού κύκλου μαθημάτων.  Ιατρική Ειδικότητα. Οργάνωση καλή στις περισσότερες κλινικές και εργαστήρια. Βελτίωση, πρακτική εξάσκηση, log book (ελάχιστος αριθμός επεμβάσεων, περιστατικών, εργαστηριακών ή απεικονιστικών εξετάσεων κ.ο.κ.).

Έρευνα  Η επιτροπή αναφέρεται στην καλή ερευνητική παραγωγικότητα του Τμήματός μας παρά τους εξαιρετικά περιορισμένους πόρους.  Συγκεκριμένες κλινικές, τμήματα έχουν γίνει ήδη κέντρα αριστείας, όπως φαίνεται από τις δημοσιεύσεις και τα ανταγωνιστικά προγράμματά τους.  Παρατηρήσεις.  Προσωπικές δράσεις περισσότερο. Θέσπιση ΕΕ Τμήματος για τη χάραξη μιας στρατηγικής στην έρευνα.  Υποχρηματοδότηση. Χρηματοδοτούμενα, ανταγωνιστικά προγράμματα – μέλη ΔΕΠ υψηλής επιστημονικής εμβέλειας  Ελλείψεις στις ερευνητικές υποδομές. Σύγχρονα core facilities, πειραματόζωα.  Υπερέχει κατά πολύ η κλινική της βασικής έρευνας.  Τραγικές ελλείψεις σε ΕΤΕΠ.

Λοιπές απαραίτητες δομές και λειτουργίες  Αναφέρθηκε ότι δεν υπάρχει στο Τμήμα ή στο Πανεπιστήμιο επίσημος μηχανισμός για τη φροντίδα και την πρόληψη της ψυχικής υγείας των (προ- και μεταπτυχιακών) φοιτητών. (Θεσπίστηκε)  Προς την κατεύθυνση αυτή βοηθά και η διάθεση χώρων στους φοιτητικούς συνδέσμους για την ανάπτυξη των δραστηριοτήτων τους. (Θεσπίστηκε)  Βιβλιοθήκη. Εξασφάλιση απρόσκοπτης πρόσβασης σε σημαντικά επιστημονικά περιοδικά.  Η ηλεκτρονική καταγραφή, αποθήκευση και μεταφορά ακτινολογικών και λοιπών εξετάσεων καθώς και των ιατρικών φακέλων γενικά στο Νοσοκομείο αυξάνει την παραγωγικότητα και δίνει χρόνο για μελέτη και ουσιαστική μάθηση στην ειδικότητα.

Συνεργασίες, κοινωνική προσφορά  Είναι προφανές ότι η Ιατρική σχολή τη Λάρισας προσέφερε πάρα πολλά στη δημόσια φροντίδα υγείας στη Θεσσαλία και στην κεντρική Ελλάδα γενικότερα.  Πολλά κοινωνικά προγράμματα πρόληψης και πληροφόρησης της κοινής γνώμης έχουν ξεκινήσει και υλοποιούνται από μέλη ΔΕΠ του Τμήματος και από συνδέσμους φοιτητών Ιατρικής.  Επιτυχημένα προγράμματα διεθνών ανταλλαγών φοιτητών λειτουργούν στο τμήμα από τους φοιτητικούς συνδέσμους.  Μεγάλος αριθμός εθνικών και παγκόσμιων επιστημονικών συνεδρίων.  Καταλήγοντας αναφέρει η επιτροπή, ότι η Ιατρική συνέβαλλε σημαντικά στην κοινωνική και την οικονομική ανάπυξη της Θεσσαλίας.

Συμπεράσματα, προτάσεις, μελλοντικές δράσεις  Τα προγράμματα σπουδών να βελτιώνονται συνέχεια ώστε να ανταποκρίνονται στις σύγχρονες εκπαιδευτικές ανάγκες. Επιτροπή σπουδών.  Ενσωμάτωση σύγχρονων μεθόδων διδασκαλίας και ανανέωση του προγράμματος σπουδών προς αυτή την κατεύθυνση (διδασκαλία ιατρικής σε μικρές ομάδες, βασισμένη στο κλινικό πρόβλημα). Βιβλιάρια κλινικών δεξιοτήτων.  Αιώνιοι φοιτητές, Προαπαιτούμενα. Εθνικές πτυχιακές ή και ενδιάμεσες προπτυχιακές εξετάσεις για αντικειμενική εκτίμηση φοιτητών και προσφερόμενης εκπαίδευσης.  Οι βαθμοί αυτοί θα μπορούσαν να αποτελέσουν κριτήριο για ξεκίνημα ειδικότητας, ώστε να λυθεί και το πρόβλημα του τεράστιου χρόνου αναμονής. Η είσοδος στα προγράμματα ειδικότητας σήμερα γίνεται με λίστα, μια απαράδεκτη κατάσταση, η οποία προκαλεί την απώλεια ενθουσιασμού και την αποθάρρυνση των νέων γιατρών.

Συμπεράσματα, προτάσεις, μελλοντικές δράσεις  Ιατρική Ειδικότητα. Είναι καλά οργανωμένη στις περισσότερες κλινικές και εργαστήρια του Πανεπιστημιακού Νοσοκομείου. Βελτίωση απαιτείται σε μερικές κλινικές και εργαστηρια (υποστελέχωση). Αύξηση της πρακτικής εξάσκησης, εφαρμογή του log book (ελάχιστος αριθμός επεμβάσεων, περιστατικών, εργαστηριακών ή απεικονιστικών εξετάσεων κ.ο.κ.).  Στο διδακτορικό πρόγραμμα είναι σκόπιμη η εφαρμογή συγκεκριμένου κύκλου μεταπτυχιακών μαθημάτων.  Εξετάσεις και διαβάθμιση στη βαθμολόγηση.  Υποχρηματοδότηση.

Συμπεράσματα, προτάσεις, μελλοντικές δράσεις  Στην έρευνα υπάρχουν στο Τμήμα επιτυχίες ακόμη και διεθνώς, απαιτείται όμως ένας καλύτερος στρατηγικός σχεδιασμός και πιο καλά συντονισμένες δράσεις.  Η βασική έρευνα υπολείπεται της κλινικής.  Ερευνητική υποδομή χρήζει ανανέωση και βελτίωση.  Νέο ΔΕΠ – Χρηματοδότηση.  Ανταγωνιστικά προγράμματα υψηλής ποιότητας από την Πολιτεία.

Ευχαριστώ πολύ!