Δημήτρης Ντούρο Μηχανικός Αεροσκαφών Δημήτρης Ντούρο Μηχανικός Αεροσκαφών
Απασχόληση Ο μηχανικός αεροσκαφών ασχολείται με τον τακτικό έλεγχο, την επιδιόρθωση, τη συντήρηση και σε αρκετές περιπτώσεις το φτιάξιμο ή το σχεδιάγραμμα των αεροσκαφών
Απασχόληση Το επάγγελμα του μηχανικού αεροσκαφών είναι πολύ ενδιαφέρον και προσελκύει τα άτομα που τους αρέσει να βρίσκονται σε επαφή με τα αεροπλάνα. Οι κυριότερες δραστηριότητες του μηχανικού αεροσκαφών είναι η επιθεώρηση και η συντήρηση του αεροσκάφους στην πίστα του αεροδρομίου και η περιοδική επιθεώρηση του αεροσκάφους στο υπόστεγο σύμφωνα με τις απαιτήσεις της κατασκευάστριας εταιρείας
Σπουδές Η Σχολή Ικάρων είναι Ανώτατο Εκπαιδευτικό Ίδρυμα και η αποστολή της είναι: η μετά από κατάλληλη επιστημονική, στρατιωτική,κοινωνική και πολιτιστική εκπαίδευση, παραγωγή μονίμων Αξιωματικών, Ιπταμένων, Μηχανικών και άλλων ειδικοτήτων εδάφους της Πολεμικής Αεροπορίας,οι οποίες καθορίζονται από διατάξεις που ισχύουν κάθε φορά.
Σπουδές Οι Ίκαροι του τμήματος Μηχανικών εισάγονται στη Σχολή Ικάρων μετά από Πανελλαδικές Εξετάσεις. Με το τέλος του δευτέρου εξαμήνου του πρώτου έτους, όπου διδάσκονται τα κοινά μαθήματα της ειδικότητας του μηχανικού (Γενικά Μαθηματικά, Φυσική, Χημεία, Εισαγωγή στην Επιστήμη των Η/Υ, Πιθανοθεωρία, Λογοτεχνία Φιλοσοφία κλπ) διαχωρίζονται στις παρακάτω ειδικότητες: Γενικά Μαθηματικά (Με Μαθηματική Ανάλυση) Γενική Φυσική Σύγχρονη Φυσική Γενική Χημεία κτλ.
Προσόντα Ειδικότερα, οι υποψήφιοι της Σχολής Ικάρων του Τμήματος Ιπταμένων κρίνονται ακατάλληλοι, εφόσον έχουν ανάστημα μεγαλύτερο από ένα μέτρο και ενενήντα εκατοστά (1,90μ). Επίσης, ακατάλληλοι κρίνονται όσοι ανεξαρτήτως ύψους (μέχρι 1,90μ) έχουν καθήμενοι ύψος κορμού μεγαλύτερο των ενενήντα επτά (97) εκατοστών του μέτρου.
Προσόντα Το σωματικό βάρος του Ιπταμένου προσωπικού Α΄ και Κατηγορίας πρέπει να είναι σύμφωνο με τα όρια που καθορίζουν οι κατασκευαστές για το εκτινασσόμενο κάθισμα, σε κάθε τύπο αεροσκάφους, με ελάχιστο βάρος τα 63,5 και μέγιστο τα 93 κιλά (ΠΔ 53/03, Αρ. 10).
Καθήκοντα Σκοπός του σταδίου είναι η αρχική επιλογή των Ικάρων που είναι κατάλληλοι και δείχνουν ότι έχουν την δυνατότητα να εξελιχθούν ως Ιπτάμενοι. Εκτελείται στο πρώτο έτος σπουδών και περιλαμβάνει πτήσεις συγκυβέρνησης και πτήσεις με μονοκινητήριο ελικοφόρο.
Καθήκοντα Επιπλέον, περιλαμβάνει εξόδους σε εξομοιωτή πτήσεων και εκπαίδευση εδάφους. Η συνολική διάρκεια του σταδίου δεν ξεπερνά στο σύνολό της, τους τέσσερις (4) μήνες. Το Στάδιο Επιλογής πραγματοποιείται στην 360 Μοίρα Εκπαίδευσης Αέρος (ΜΕΑ) στην Αεροπορική Βάση Δεκέλειας στο Τατόι.
Που εργάζεται Με την αποφοίτηση από τη Σχολή ο Ίκαρος ονομάζεται Μόνιμος Ανθυποσμηναγός και εισέρχεται στις τάξεις της ξεχωριστής κοινωνίας των Αξιωματικών της Ελληνικής Πολεμικής Αεροπορίας. Σ' όλη τη σταδιοδρομία του θα συνεχίσει να εκπαιδεύεται αλλά και να εκπαιδεύει. Μέσα από προγράμματα επιμόρφωσης σε ανώτατες στρατιωτικές σχολές και πανεπιστήμια της χώρας μας αλλά και του εξωτερικού, θα αποκτήσει την απαραίτητη γνώση προκειμένου να ανταποκριθεί στο έργο του αλλά και να ολοκληρωθεί ως προσωπικότητα.
Που εργάζεται Στο πρώτο στάδιο, περίπου το μισό της σταδιοδρομίας του, παρέχει τις υπηρεσίες του στις Μονάδες που έχουν ενεργά αναλάβει να φέρουν σε πέρας την ύψιστη αποστολή της Πολεμικής Αεροπορίας μας, που είναι η προάσπιση και διασφάλιση της ακεραιότητας, της ανεξαρτησίας και της κυριαρχίας της Πατρίδας μας. Με τα πιο σύγχρονα μαχητικά αεροσκάφη, βοηθούμενος από τους χθεσινούς συμμαθητές του στη Σχολή Ικάρων Αξιωματικούς των άλλων Ειδικοτήτων, ο Έλληνας Αεροπόρος θα πει πρώτος "ΟΧΙ" σε όποιον επιβουλευτεί την ελευθερία μας.
Που εργάζεται Στο δεύτερο στάδιο παρέχει τις υπηρεσίες του κυρίως από θέσεις διοίκησης και επιτελείου, με προοπτική εξέλιξης στα ανώτατα αξιώματα της Πολεμικής Αεροπορίας.
Αμοιβή Ένας μηχανικός αεροσκαφών αμείβετε σύμφωνα με το ποσό που ορίζει το στρατιωτικό μισθολόγιο.
Τι εργαλεία χρησιμοποιεί Τα υλικά μέσα που έχει στη διάθεσή του είναι ο εργαλειοφόρος, οι πλατφόρμες ανύψωσης, τα ηλεκτρικά και ηλεκτρονικά εργαλεία διάγνωσης βλαβών και επιθεώρησης. Στα αεροσκάφη νέας τεχνολογίας είναι απαραίτητη η χρησιμοποίηση ηλεκτρονικού υπολογιστή.
Επαγγελματική υποκατάσταση Ο Μηχανικός είναι δυνατόν να εργάζεται είτε σε ανοικτό χώρο, όπως η πίστα του αεροδρομίου, είτε σε κλειστό όπως τα υπόστεγα αεροσκαφών. Στις πίστες των αεροδρομίων επικρατούν δυσμενείς καιρικές συνθήκες, κρύο, άνεμος, ζέστη και υπάρχει αρκετός θόρυβος, υγρασία και καυσαέρια. Τα υπόστεγα αεροσκαφών είναι μεγάλοι στεγασμένοι χώροι, αλλά το περιβάλλον εργασίας είναι ανθυγιεινό.