Project A’ Λυκείου Α1 – Α5. Πράσινοι Πάνθηρες Αρβανίτης Βασίλης Δήμος Νίκος Ζησιμόπουλος Άρης Ζωγλοπίτης Χρήστος Χαλακατεβάκης Πάνος.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΥΠΑΙΘΡΙΕΣ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ (ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ)
Advertisements

O ρόλος των ελληνικών δασών στην δέσμευση και αποθήκευση άνθρακα
Aναπτυξιακό Κλάδεμα Ίρις Θεοδωρίδου, 2010.
Το Μάννα Κάθε φορά που κάνω κάποια σκέψη, αν δεν θα έπρεπε να την αναλύσω, θα έγραφα απλώς: Το μοναδικό φαγητό, που σύντομα πιστεύω ότι θ’ αντικαταστήσει.
Το Μπριτζ είναι ένα παιχνίδι στατιστικής και η τεχνική της εμπάς ταιριάζει πολύ Οι πρωταθλητές προσπαθούν να ακολουθούν κάθε φορά το πλάνο με τις.
1 Μεταλλαγμένα και Ποιότητα Τροφίμων Ποιοτική Γεωργία Δευτέρα Θεσσαλονίκη Οργάνωση : Υ.Α.Α.Τ και ο Α΄ Σοροπτιμιστικός Όμιλος Θεσ/νικης. Η χρήση.
Τα Τροπικά Δάση Φίλιππος Παλαιολόγος.
7ο ΔΗΜ. ΣΧΟΛ. ΘΗΒΑΣ ΤΑΞΗ: Δ1΄ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ ΔΑΣΚΑΛΟΣ: ΘΩΜΑΣ ΣΚΟΥΦΗΣ
Το καινούριο σιντριβάνι της πλατείας. Πριν φτιαχτεί το σιντριβάνι υπήρχαν πιο πολλά δέντρα σε αυτό το σημείο, ενώ τώρα το έχουν στολίσει γύρω, με γκαζόν.
ΤΑ ΚΙΝΗΤΑ ΤΗΛΕΦΩΝΑ ΚΑΙ ΟΙ ΕΠΙΠΤΩΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΥΓΕΙΑ ΜΑΣ
Αναστασίου Δημήτρης Αυγουστάκη Σμαράγδα Γαλάνη Ρωξάνη Δημήτρουλα Φαίη Ζαχαριά Γωγώ.
Διαχείριση Φυσικών Πόρων
Μικροί μας φίλοι, Η Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας είναι μια υπηρεσία που φροντίζει για την ασφάλειά σας σε περίπτωση που συμβαίνει μια καταστροφή.
Δασκάλες: Βούλα Τζιαούρη
Νίκολας Κοιλιάρης Ε΄1 Ε΄ Δημοτικό Σχολείο Λακατάμιας
Γνωριμία με τον Ηλεκτρονικό Υπολογιστή
LOGO ΠΟΙΕΣ ΑΞΙΕΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ Δανάη Φωτίου γ5 ΨΑΛΛΙΔΑΣ ΒΙΟΛΟΓΙΑ.
Ποια προοπτική για το Σειχ-Σου; Ενδοαστικό πάρκο ή περιαστικό δάσος; Γιώργος Μπλιώνης "Σέϊχ-Σου: η σημερινή κατάσταση και το μέλλον του περιαστικού δάσους.
ΠΥΡΚΑΓΙΕΣ ΣΤΑ ΔΑΣΗ Project Α’ Λυκείου Α1-Α5.
Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΕΝΟΣ ΒΑΤΡΑΧΟΥ Να την διαβάσετε, να την σκεφτείτε και να την διαδώσετε. είναι ωμή μα πραγματική …
Quatuor Squilla Θέμα: "Πώς επηρέασε η χρήση της κινητής τηλεφωνίας τις διαπροσωπικές σχέσεις και ποια νέα ήθη και γλώσσα εισήγαγε στη σύγχρονη καθημερινότητα;"
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΚΡΗΤΗΣ ΣΧΟΛΗ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΤΜΗΜΑ Δ.Ε.. Η ΕΞΕΛΙΞΗ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ & Η ΑΠΟΜΝΗΜΟΝΕΥΣΗ ΤΩΝ ΑΠΛΩΝ ΠΡΑΞΕΩΝ ΤΗΣ ΠΡΟΣΘΕΣΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ.
2ο ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Κείμενο Σελίδα 31. Ας φροντίσουμε, αδελφοί μου, να φυλάμε τη συνείδησή μας, όσο ακόμα βρισκόμαστε σ’ αυτόν τον κόσμο, χωρίς να την προκαλούμε να μας ελέγξει.
Φυσικό περιβάλλον Βιόσφαιρα.
ΑΙΤΙΑ ΠΡΟΚΛΗΣΗΣ ΔΑΣΙΚΩΝ ΠΥΡΚΑΓΙΩΝ
Περιβάλλον και Γεωργία ΤΕΕ Β’ Τάξη 1ου κύκλου Τομέας: Γεωπονίας, Τροφίμων και Περιβάλλοντος Σταμάτιος Τσικόγιας.
14 ο δημοτικό σχολείο Ιλίου Ομάδα εργασίας: 5 Μαρία Π. Μπόρα Μ. Γιώργος Μ. Κυριάκος Τζ.
Η καταστροφή των δασών Η καταστροφή των δασών αποτελεί ένα τεράστιο περιβαλλοντικό και κοινωνικό πρόβλημα αφού είναι ένας από τους βασικούς λόγους του.
Α΄ΛΥΚΕΙΟΥ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ (PROJECT 6) ΥΠΟΘΕΜΑ: Σκουπίδια και παραδοσιακές κοινωνίες (ιστορική.
ΕΡΗΜΟΠΟΙΗΣΗ Φυσιολογικά, τα ερημικά οικοσυστήματα υπάρχουν εκεί όπου η βροχόπτωση είναι πολύ χαμηλή Τα ερημικά οικοσυστήματα χαρακτηρίζονται από: Άγονα.
Όνομα : Ελένη Κλεάνθους Ειδικότητα : Δασκάλα
Γεωλογία & Διαχείριση Φυσικών Πόρων Κεφ Μηχανική Διάβρωση
ΧΛΩΡΙΔΑ ΚΑΙ ΠΑΝΙΔΑ ΧΛΩΡΙΔΑ ΚΑΙ ΒΛΑΣΤΗΣΗ.
Επιμέλεια Κωτίτσας Αριστοτέλης
Ανάλογα με  Τον τρόπο κατανάλωσής τους και  Τη δυνατότητα ανανέωσής τους.
Εύκρατα φυλλοβόλα δάση
ΔΑΣΙΚΕΣ ΠΥΡΚΑΓΙΕΣ.
Το ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ Η ζωή μας.
ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΩΝ ΔΙΚΤΥΑΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ - FACEBOOK
Μελετώ το δάσος Χάρις Χριστοφή
ΣΩΖΟΥΜΕ ΤΙΣ ΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΕΣ … άρα και το εισόδημά μας …ΑΠΟ ΤΗ ΦΩΤΙΑ ΕΙΔΕΣ ΦΩΤΙΑ; ΚΑΛΕΣΕ 199.
ΤΕΕ-ΕΠΑΛ ΜΕΓΑΛΟΠΟΛΗΣ.
Edit the text with your own short phrases. To change the sample image, select the picture and delete it. Now click the Pictures icon in the placeholder.
ΚΑΖΜΙΡΑ ΤΡΕΤΣΙΑΚ ΙΩΑΝΝΗΣ ΦΩΣΤΕΡΗΣ Σχολικό έτος Γ / ΣΙΟ ΑΡΧΑΝΩΝ Καθηγητής : Κατσοπρινάκης Σταύρος.
Μαθηματικά ΣΤ΄ τάξης Δίκαιη μοιρασιά! Διαίρεση φυσικών και δεκαδικών αριθμών.
Από πού προέρχονται οι τροφές;. Από πού προέρχεται η μπριζόλα; O Από το γουρούνι ; γουρούνι O Από το πρόβατο ; πρόβατο O Από την κότα ; κότα.
Κλιματική αλλαγή.
οικοσυστήματα της Ελλάδας!
Νίκος Μαρκάτος, Καθηγητής ΕΜΠ Επιστημονικός Υπεύθυνος Έργου
Η αξιοπιστία ως όπλο οικονομικής πολιτικής
ΤΑ ΦΑΙΝΟΜΕΝΑ ΤΗΣ ΤΗΞΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΠΗΞΗΣ
ΤΟ ΔΑΣΟΣ.
Άραγε, γνωρίζουν οι μέλισσες μαθηματικά?
Πρακτική Άσκηση σε Σχολεία της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης
Εισαγωγή στο Γραμμικό Προγραμματισμό
Ενότητα 4η Επιμέλεια:Κωστάκη Νεκταρία Γενικό Λύκειο Μακρύ Γιαλού
Τι μελετάει η Θερμοδυναμική;
ΒΕΖΟΥΒΙΟΣ Ο Βεζούβιος είναι βουνό-ηφαίστειο στις δυτικές ακτές της Ιταλίας και σε απόσταση 12 χλμ. από τη Νάπολη. Μέχρι το 79 μ.Χ., το θεωρούσαν ένα απλό.
ΖΟΥΓΚΛΑ ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΕΛΟΥΧΑΚΗΣ-ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΣΗΦΑΚΗΣ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ: ,
Η ζωή στα τροπικά δάση
Παραδόσεις εφαρμοσμένης Δασοκομικής
ΕΡΗΜΟΣ Χριστοδουλάκη Άννα Κορνιλάκης Νίκος Μπαντουβέρης Σταύρος
Χιροσιμα.
Τεστ μόνο για τους πολύ έξυπνους
Επιμέλεια: Τίκβα Χριστίνα
ΘΕΡΜΟΔΥΝΑΜΙΚΗ.
ΦΑΙΝΟΜΕΝΟ ΘΕΡΜΟΚΗΠΙΟΥ
ΑΝΑΠΑΡΑΓΩΓΗ! ΓΙΑΤΙ και ΤΙ πρέπει να κάνουμε!
ΘΕΡΜΟΔΥΝΑΜΙΚΗ.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Project A’ Λυκείου Α1 – Α5

Πράσινοι Πάνθηρες Αρβανίτης Βασίλης Δήμος Νίκος Ζησιμόπουλος Άρης Ζωγλοπίτης Χρήστος Χαλακατεβάκης Πάνος

Με ποιους τρόπους η φωτιά μπορεί να λειτουργήσει σαν παράγοντας ανανέωσης και όχι καταστροφής;  Έστω ότι έχουμε ένα δάσος με πεύκα. Σ’αυτό με τη φωτοσύνθεση, κάθε χρόνο προστίθεται ξύλο, ο υπόροφος του γεμίζει με θάμνους και το έδαφος με πευκοβελόνες. Δηλαδή, χρόνο με το χρόνο το ξύλο ( ή αλλιώς τα πιθανά καύσιμα ) αυξάνεται. Αυτό όμως τι σημαίνει; Σημαίνει ότι όταν έρθει η φωτιά μετά από κάποια ηλικία, όσο αργότερα έρθει τόσο μεγαλύτερες καταστροφές θα προκαλέσει. Γιατί, όσο περισότερο ξύλο συσσωρευτεί τόσο μεγαλύτερες θερμοκρασίες θα αναπτυχθούν και έτσι υπάρχει κίνδυνος και οι σπόροι που είναι στο έδαφος να καούν και έτσι να μην υπάρξει αναγέννηση και η φωτιά να ξεφύγει από κάθε έλεγχο όπως συναίβει το καλοκαίρι του ‘07 και πραγματικά να οδηγήσει σε καταστροφές. Ξανά η ερώτηση θα είναι : δηλαδή, υπάρχει πρόταση να καίμε τα δάση μόνοι μας νωρίς; Η απάντηση είναι : «Όχι οπωσδήποτε όχι!» Αλλά ποιο είναι το πρόβλημα;Η συσσώρευση των καυσίμων. Και εδώ είναι η λύση. Να μειώσουμε τα καύσιμα.

Δάσος που έχει προκύψει από τεχνική αναδάσωση

 Υπάρχουν τρεις δυνατότητες για την μείωση των καυσίμων. Με την πρώτη παίρνουμε από το δάσος ξύλα συνεχώς το καθαρίζουμε και έτσι έχουμε συγχρόνως κέρδος σ’ ενέργεια και υλικά. Πόση ενέργεια εκτός των άλλων χάνεται με τις πυρκαγιές κάθε χρόνο;

Η δεύτερη δυνατότητα είναι να επιτρέψουμε βόσκηση, φυσικά ελεγχόμενη, μέσα στα δάση. Σε περιοχές του Μαρόκου που βοσκούσαν ζώα φάνηκε ότι οι φωτιές λιγόστευσαν. Χώρια το κέρδος σε κρέας και γάλα που θα έχουμε.

 Η τρίτη τεχνική στηρίζεται στην αρχή της προγραμματισμένης φωτιάς. Ας φανταστούμε το πευκοδάσος μας το Φεβρουάριο με δυνατό κρύο. Αν το καθαρίσουμε κόβοντας τα χαμηλά κλαδιά και στη συνέχεια βάλουμε φωτιά στο έδαφος θα παρατηρήσουμε ότι καίγεται σιγά σιγά και με πλήρη έλεχγο οτιδήποτε εκτός από τα πεύκα, που δεν παθαίνουν τίποτα. Το επόμενο καλοκαίρι όσα σπίρτα ή αναμμένα τσιγάρα να πετάξουμε δεν μπορεί να πάρει φωτιά και το δάσος διατηρείται ωραιότατο και υγιές. Μετά από τα πάραπανω η ερώτηση είναι αναμενόμενη. Όλα αυτά είναι θεώρειες και μαλιστα επικινδυνες. Δεν αφήνουμε ουτε να δοκιμαστούν. Η απάντηση όμως είναι : όχι, δεν είναι θεωρείες έχουν μπει στη πράξη τα τελευταια 40 χρόνια με επιτυχια τοσο στη Καλιφόρνια όσο στην Αυστραλία και την Νότια Αφρική, όταν είδαν ότι με την τακτική της καταστολής υπήρξαν μεγάλες κάταστροφες.

Ελενχόμενη πυρκαγιά σε πευκοδάσος.

 Ο καθηγητής Νίκος Μάργαρης Διευθυντής του τομέα οικολογίας στο πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης ήταν από τους πρώτους που πρότεινε στους αρμόδιους φορείς τα εξής: Οι απαγορεύσεις στη ξύλευση και η πολιτική της καταστολής οδηγούν σε συσσώρευση καυσίμων που σύντομα θα οδηγήσουν σε καταστροφές. Ο Μάργαρης δεν εισακούστηκε και οι καταστροφές ήρθαν. Ουσιαστικά επαναλαμβάνμουμε συνεχως τα ιδια λάθη, όσο αγνοουμε πεισματικά τη δομή, και τη δυναμική λειτουργεία των συστημάτων αυτών. Ο Biswell του πανεπιστημίου του Berkley, είχε πει για τη Καλιφόρνια: «Σε πείσμα της ικανότητας του ανθρώπου να καταπολεμίσει τις πυρκαγιές με τα πιο συγχρονα συστήματα από έδαφος και αέρα καθώς και με τους πιο εκπαιδευμένους πυροσβέστες του κόσμου, φαίνεται βεβαιο ότι οι φωτιες δεν θα σταματήσουν. Οι πάραπάνω προσπάθειες και φροντίδες, που κοστίζουν πολύ, για τον έλενχο των πυρκαγιών, έχουν σαν αποτέλεσμα λιγότερη συχνή εμφάνιση σε αυτές. Αλλά με μεγαλύτερα διαστήματα μεταξύ των πυρκαγιών τα καύσιμα συνεχίζουν να συσσωρεύονται και να αυξάνουν, οπότε οι φωτιές ξεφεύγουν από τον έλεγχο και το κόστος είναι ανυπολογιστο»

Μείωση καυσίμων με την ξύλευση γέρικων δέντρων.

 Ο Biswell στις αρχές της δεκαετίας του 60 ταλαιπωρήθηκε τρομερά από τους αμερικανούς δασολόγους αλλά σήμερα όλοι αναγνωρίζουν την αυθεντία του και χρησιμοποιούν την προγραμματισμένη φωτιά, μια και έλυσε σε μεγάλο βαθμό το πρόβλημα. Την τακτική της προγραμματισμένης φωτιάς χρησιμοποιούν και οι Αβοριγίνες στην Αυστραλία και οι Ινδιάνοι την χρησιμοποιούσαν στη Αμερική. Στη προγραμματισμένη φωτιά επίσης στηρίζονται και οι μετακινούμενες καλλιέργιες του «μανιοκ» κύρια μορφή ψωμιού στα τροπικά δάση, από τους Ιθαγενείς. Βεβαίως, οι προτάσεις που στηρίζονται σε τεχνικές διαχείρισης με βάση τη μείωση των καυσίμων συχνά στο παρελθόν αντικρούστηκαν από τους ρομαντικούς που μιλούν για προστασία χωρίς να γνωρίζουν το ουσιαστικό της νόημα στην ισορροπία και την ευστάθεια των οικοσυστημάτων. Θα αναφερθούν 2 παραδείγματα : Α) Σε μια περιοχή της Νοτιας Αφρικής υπήρχαν σε ένα βουνό μερικά σπάνια ειδη φυτών που έβγαιναν μόνο εκει. Για την προστασία τους κατστρώθηκε σχέδιο αποκλεισμού της ψωτιάς και πραγματικά το πέτυχαν. Το αποτέλεσμα ήταν η εξαφάνιση των φυτών αυτών γιατί απλούστατα, ήταν προσαρμοσμένα σε ένα περιβάλλον στο οποίο η φωτιά ήταν κομμάτι του. Β) Στην Ιορδανία υπήρχε μια περιοχή που με τον πόλεμο των 7 ημερών καταλήφθηκε από τους Ισραηλινούς. Εκει, από πολύ παλιά υπήρξε «προστασία» από τη φωτιά. Το αποτέλεσμα ήταν τέλεια υποβάθμιση του συστήματος με ελάχιστα είδη ζών και φυτών.

ΤΕΛΟΣ