Αναγκαιότητα και αρετή της συνεργίας έρευνας και ανώτατης παιδείας Γιάννης Δαγκλής Διευθυντής Ερευνών Διαστημικής Εθνικό Αστεροσκοπείο
2 Συνεργία έρευνας και παιδείας Προτεραιότητες σε ΑΕΙ και ΕΚ διαφέρουν (διδασκαλία / έρευνα) Αλληλεπίδραση και συνεργασία μπορούν να λειτουργήσουν γόνιμα
3 Συνεργία έρευνας και παιδείας Πλεονεκτήματα για τα ΕΚ : Προσέλευση νέου αίματος Πλεονεκτήματα για τα ΑΕΙ : Συμμετοχή σε έρευνα αιχμής
4 Συνεργία έρευνας και παιδείας Συμμετοχή ενεργών ερευνητών εισάγει τους φοιτητές με πιο δραστικό και πιο δελεαστικό τρόπο στην επίκαιρη έρευνα
5 Συνεργία έρευνας και παιδείας Δύο τρόποι συμμετοχής ερευνητών: Συμμετοχή σε υπάρχοντα ΜΠΣ Δημιουργία κοινών ΜΠΣ κατά το πρότυπο των διατμηματικών ΜΠΣ
6 Συνεργία έρευνας και παιδείας Πλεονεκτήματα: Συγκράτηση άριστων φοιτητών Προσέλκυση νέων, δυναμικών επιστημόνων του εξωτερικού για τις ανάγκες των ΜΠΣ
7 Συνεργία έρευνας και παιδείας Η καινοτομία απαιτεί πολυκλαδικότητα (multidisciplinarity) πολυκλαδικότητα (multidisciplinarity) και διακλαδικότητα (interdisciplinarity)
8 Συνεργία έρευνας και παιδείας Παράδειγμα από τη Γερμανία International Max Planck Research Schools
9 Συνεργία έρευνας και παιδείας IMPRS Κοινοπραξίες ΜΠΣ συγγενών (όχι ομοειδών!) ερευνητικών ομάδων και πανεπιστημιακών τμημάτων