ΟΡΓΑΝΩΣΗ-ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ-ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΡΟΛΟΣ ΜΟΥΣΕΙΑ ΤΗΣ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ : ΟΡΓΑΝΩΣΗ-ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ-ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΡΟΛΟΣ
ΖΗΡΙΔΟΥ ΕΛΠΙΔΑ ΖΩΣΙΜΙΔΟΥ ΕΛΕΝΗ ΙΝΤΖΙΔΗΣ ΚΩΣΤΑΣ ΚΑΓΙΑΝΝΗ ΔΗΜΗΤΡΑ ΚΑΡΑΠΑΝΑΓΙΩΤΙΔΟΥ ΑΓΑΠΗ ΚΑΤΣΑΡΑΣ ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ ΚΕΡΕΜΙΔΗΣ ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΚΟΝΔΥΛΙΔΗΣ ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΜΑΚΟΥΛΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΜΑΥΡΟΜΑΤΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ ΜΑΥΡΟΠΟΥΛΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΜΙΧΑΗΛΙΔΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ ΑΓΓΕΛΟΣ ΠΟΛΑΤΙΔΟΥ ΑΘΑΝΑΣΙΑ ΣΑΚΙΣΛΙΔΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΣΑΤΑΝΑΚΗ ΜΑΡΙΝΑ TΣΟΠΑΝΕΛΗ ΝΕΚΤΑΡΙΑ
Οργάνωση- Λειτουργία Συλλογή Καταγραφή Τεκμηρίωση Συντήρηση Μελέτη Η παραδοσιακή αντίληψη- αντίληψη λειτουργική : Συλλογή Καταγραφή Τεκμηρίωση Συντήρηση Μελέτη
Ορισμοί της Έννοιας Μουσείο Ίδρυμα με εκπαιδευτικό ή αισθητικό προορισμό Ίδρυμα ανοιχτό στο κοινό με σκοπό την έρευνα, την εκπαίδευση, την ψυχαγωγία
Ανθρωποκεντρική Αντίληψη Από το 18ο αι. το Μουσείο χώρος έμπνευσης και ψυχαγωγίας Σήμερα: χώρος ευχαρίστησης, ψυχικής ανάτασης, έμπνευσης. Ανερχόμενος κοινωνικός ρόλος μουσείου στο πλαίσιο μιας διευρυμένης αντίληψης για την εκπαίδευση.
Πιστοποίηση Μουσείων Κριτήρια και δείκτες απόδοσης για τη λειτουργία του κάθε μουσείου. Ειδικές νομοθετικές ρυθμίσεις από αρμόδιο φορέα. Στην Ελλάδα νέος αρχαιολογικός νόμος για την επάρκεια και καταλληλότητα των μουσείων.
Πρότυπα (Museum Standards) Τα πρότυπα θέτουν κανόνες ορθής διαδικασίας, ελέγχου, διευκολύνουν ανταλλαγή πληροφοριών και διασφαλίζουν μετάδοση δεδομένων Βοηθούν τα μουσεία να διατυπώσουν αποστολή και στόχους
Επαγγελματική Κατάρτιση-Συνείδηση Σήμερα μεγαλύτερος βαθμός εξειδίκευσης και κατάρτισης των εργαζομένων Ανάπτυξη σπουδών μουσειολογίας Έμφαση στην τεκμηρίωση, φροντίδα και επικοινωνία
Αρχαιολογικό Μουσείο Θεσσαλονίκης Εγκαίνια 27/10/1962 Αρχιτέκτων: Πάτροκλος Καραντινός Εκθέματα από τα προϊστορικά χρόνια μέχρι την ύστερη αρχαιότητα Μόνιμες εκθέσεις: Προϊστορία, Γένεση των πόλεων, Μακεδονία, Θεσσαλονίκη, Χρυσός
Εκπαιδευτικά Προγράμματα Ανακαλύπτοντας θεούς και ήρωες Η ζωή στην αρχαία Μακεδονία Γνωρίζω τον Θεό Διόνυσο
Μουσείο Βυζαντινού Πολιτισμού Αρχιτέκτων: Κυριάκος Κρόκος Εγκαίνια: Σεπτέμβριος 1994 Ευρήματα Βυζαντινής Περιόδου Διοργάνωση μόνιμων και περιοδικών εκθέσεων Έρευνα και δημοσίευση μελετών και βιβλίων Περιοδική έκδοση Δελτίου του μουσείου Οργάνωση κέντρου τεκμηρίωσης Εκπαιδευτικά προγράμματα
Βυζαντινό Μουσείο Θεσσαλονίκης
Ανθρωπολογικό Μουσείο Πετραλώνων Χτίστηκε και χρηματοδοτήθηκε το 1978 από την ΑΕΕ Ευρήματα από όλη την παλαιοντολογική περιοχή τη Ελλάδος Λίθινα και κοκάλινα εργαλεία 11.000.000 ετών
Μουσείο Λευκού Πύργου Ανήκει στο Μουσείο Βυζαντινού Πολιτισμού Μουσείο διαδραστικό με τη χρήση νέων τεχνολογιών Η ιστορία της Θεσσαλονίκης από τη Ρωμαϊκή εποχή μέχρι σήμερα
Αρχαιολογικό Μουσείο Κιλκίς Ευρήματα από την περιοχή του νομού Κιλκίς Ευρήματα ταφικά και εργαλεία της καθημερινής ζωής Κολχίδα, Άνω Απόστολοι, Παλαιό Γυναικόκαστρο, Ευρωπός, Παλατιανό
Ερωτηματολόγιο Κοινού Πόσο συχνά επισκέπτεστε μουσείο; Ποια μουσείο του Κιλκίς γνωρίζετε; Έχετε επισκεφτεί μουσεία του εξωτερικού; Συμπεράσματα που αναδεικνύουν την όχι και τόσο καλή σχέση όλων των ηλικιών με το μουσείο.
Εκπαιδευτικός Ρόλος των Μουσείων Στον 21ο αιώνα η φιλοσοφία της δια βίου μάθησης - σημαντικό ρόλο . Ολοκλήρωση και αυτοεκτίμηση επισκεπτών μέσα από εκπαιδευτικά προγράμματα. Τα μουσεία ιδιαίτερα χρήσιμα στο πλαίσιο μιας κοινωνίας μάθησης (learning society) . Η μουσειακή εκπαίδευση πλέον κεντρική λειτουργία των μουσείων. Επαφή με τις πρωτογενείς πηγές μάθησης (μουσειακά αντικείμενα)
Μουσειοπαιδαγωγική Αρχές της σύγχρονης μουσειολογίας και πορίσματα σύγχρονης παιδαγωγικής Ψυχικές, κοινωνικές και επιστημολογικές διαστάσεις της γνώσης Εφαρμογή σύγχρονων μεθόδων διδακτικής (εμπειρική μάθηση)
Ευχαριστούμε πολύ για την προσοχή σας!!!