14. Αιρέσεις : εσωτερική πληγή της Εκκλησίας

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Διαφορές Χριστιανών Καθολικών και Ορθόδοξων.
Advertisements

Ο Τριαδικός Θεός Οι γιορτές της Πεντηκοστής και του Αγίου Πνεύματος
ΝΕΡΟ, ΠΗΓΗ ΖΩΗΣ.
«ποιήσωμεν ἄνθρωπον. Κατ' εἰκόνα Θεοῦ καί ὁμοίωσιν»
«ποιήσωμεν ἄνθρωπον. Κατ' εἰκόνα Θεοῦ καί ὁμοίωσιν»
Κεφ. 41. Η ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΗ ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΤΩΝ ΜΑΡΤΥΡΩΝ ΤΟΥ ΙΕΧΩΒΑ
ΣΥΓΧΡΟΝΟΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΙ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟΙ
« Ποιήσωμεν ἂνθρωπον…»
o xristos ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗ ΚΥΡΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΕΝΗΛΙΚΩΝ
Μέγας Κωνσταντίνος ( μ. Χ
Η ΠΑΡΟΥΣΙΑ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΣΤΗΝ ΑΝΘΡΩΠΙΝΗ ΙΣΤΟΡΙΑ
Ο ρόλος των Οικουμενικών Συνόδων στη ζωή της Εκκλησίας Ο ρόλος των Οικουμενικών Συνόδων στη ζωή της Εκκλησίας.
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 1 : ΓΙΑΤΙ ΜΕΛΕΤΟΥΜΕ ΤΗΝ ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ
12. Τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της Ορθοδοξίας
Η κρίση της εικονομαχίας διχάζει τους Βυζαντινούς
20. Η αποσαφήνιση της αλήθειας για τις εικόνες
Δ. Ε. 7. «Τίνα με λέγουσιν οι άνθρωποι είναι;»
Μάθημα Θρησκευτικά Γυμνασίου Λειτουργός: Λιάνα Παπαδοπούλου.
Θε5: διάσπαση και αντιπαλότητα στις θρησκείες
ΟΙ ΤΡΕΙΣ ΙΕΡΑΡΧΕΣ ΜΑΡΙΑ ΒΛΑΣΣΗ.
Η ΠΑΡΑΔΟΣΗ ΣΤΗΝ ΠΑΤΕΡΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ Παράδοση είναι: α) καθετί που παραδίδεται στις επόμενες γενιές. β) Η μετάδοση των διηγήσεων και των διδασκαλιών. γ)
ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ Π.ΔΙΑΘΗΚΗΣ 1.Αίτια και αφορμές: ο εθνικιστικός φανατισμός στην Γερμανία, ο οποίος έβλεπε τον Χριστιανισμό ως επιβίωμα.
Εικονομαχία:μια τραγωδία που συγκλόνισε την Εκκλησία
ΕΝΤΟΛΕΣ ΚΑΙ ΔΟΓΜΑΤΑ. ΣΥΝΤΑΓΕΣ ΣΚΛΑΒΙΑΣ Ή ΔΡΟΜΟΙ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΣ;
ΘΡΗΣΚΕΙΑ: ΕΝΑ ΠΑΝΑΝΘΡΩΠΙΝΟ ΦΑΙΝΟΜΕΝΟ
Ομάδα: Η Αγία Πεντάδα Τμήμα: Α’1 Υπεύθυνος καθηγητής: Γ. Καπετανάκης Σχολείο: Πρότυπο Πειραματικό Γυμνάσιο Ευαγγελικής Σχολής Σμύρνης.
ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ
11. Γιατί υπάρχει το κακό στον κόσμο;
Το Σχίσμα του 1054: Ένα γεγονός βαθιάς οδύνης
Ο Χριςτος ως ςημειο αντιλεγομενο
Φανατισμός και ανεξιθρησκία
Γιάννης Θοδωρής Δ1 ΝΕΡΟ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΙΑ.
Δ. Ε 6. Γιατί ο Ιησούς Χριστός ήταν και είναι «σημείο αντιλεγόμενο»;
17. Τα σχίσματα τραυματίζουν την ενότητα των χριστιανών
ΙΟΥΔΑΪΣΜΟΣ ΓΡΗΓΟΡΗΣ ΔΕΝΤΣΙΚΙΩΤΗΣ.
13. Χριστιανισμός – Ελληνισμός : μια ιδιότυπη συνάντηση
ιουδαϊσμοσ Θε 2: το ζητημα τησ θρησκειασ στη συγχρονη ευπωπη
ΙΟΥΔΑΪΣΜΟΣ Καθηγητής : Γ. Καπετανάκης Μαθήτρια : Κωνσταντίνα Πολίτη
ΙΝΔΟΥΙΣΜΟΣ Ο Ινδουισμός είναι η τρίτη μεγαλύτερη θρησκεία του κόσμου σε αριθμό πιστών με περίπου ένα δισεκατομμύριο πιστούς, από τους οποίους οι περισσότεροι.
19. Οι Σύνοδοι της Εκκλησίας μεριμνούν για τη διάσωση της χριστιανικής αλήθειας  Οι Σύνοδοι αποτελούν βασικό θεσμό της δημοκρατικής οργάνωσης της Εκκλησίας.
16. Η Εκκλησία ως κιβωτός φυλάει την αλήθεια
ΑΥΤΟΧΘΟΝΕΣ ΠΛΗΘΥΣΜΟΙ Πέτρος ΣΤ’1 P[y.
ΘΡΗΣΚΕΙΑ & ΜΟΝΤΕΡΝΑ ΦΥΣΙΚΗ
Η πάλη της ορθοδοξίας με τις αιρέσεις και την αρχαία θρησκεία
Τάματα ονομάζουμε τις υποσχέσεις ή τις ευχές που κάνουμε στο Θεό. Μερικοί κάνουν τάματα για να ευχαριστήσουν το Θεό για κάτι που τους έδωσε, ενώ άλλοι.
Παιχνίδι γνώσεων 2. Το νόημα και η εξέλιξη της χριστιανικής λατρείας Α΄ Λυκείου Δρ Ιωάννα Κομνηνού (ΠΕ01)
12. Τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της Ορθοδοξίας
Η ΠΑΡΟΥΣΙΑ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΣΤΗΝ ΑΝΘΡΩΠΙΝΗ ΙΣΤΟΡΙΑ
Ελληνισμος και χριστιανισμοσ
Η ιστορία της Εκκλησίας και η μελέτη της
Η ΠΑΡΑΔΟΣΗ ΣΤΗΝ ΠΑΤΕΡΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ
8. Χριστούγεννα, η γιορτή της ενανθρώπησης του Θεού
ΑΓΙΑ ΤΡΙΑΔΑ.
Δημήτρης Παΐζης Ραντόικοβιτς Υπεύθυνος καθηγητής: Γ. Καπετανάκης
Ο Ιησούς Βαπτίζεται Πρoτυπο Γυμνaσιο Ευαγγελικhσ Σχολησ Σμυρνησ
Πίστη και επιστήμη. Αλληλοαποκλειόμενα ή αλληλοσυμΠληρούμενα
ΘΕ4 Κατακουζηνός Βασίλης Α
Τα βασικά Δόγματα της Ορθοδοξίας
ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ Π.ΔΙΑΘΗΚΗΣ
Θρησκείες Άννα Αργυροπούλου 1ο Π.Δ.Σ. Θεσ/νίκης Π.Τ.Δ.Ε.-Α.Π.Θ.
ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΜΥΤΙΛΗΝΗΣ ΤΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 19, ΣΕΛΙΔΑ 82, ΕΡΓΑΣΙΑ,
Θρησκευτικά Γ Γυμνασίου
Εικονομαχία Α’ Φάση
Οικονόμου Γιώργος Γ’2 29/11/14 Θ.Ε.:2Η Θρησκευτικά
H ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΚΑΙ Η ΜΕΛΕΤΗ ΤΗΣ
Ο άνθρωπος ως διάκονος του πλησίον
Η ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΗ ΜΕΤΑΡΥΘΜΗΣΗ ΣΤΟΝ 16 ΑΙΩΝΑ
Η ΠΑΡΟΥΣΙΑ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΣΤΗΝ ΑΝΘΡΩΠΙΝΗ ΙΣΤΟΡΙΑ
15. Η Αγία Σοφία, ένα αριστούργημα της αρχιτεκτονικής
Μεταγράφημα παρουσίασης:

14. Αιρέσεις : εσωτερική πληγή της Εκκλησίας Τι είναι αίρεση; 1.κυριολεκτικά = εκλογή, επιλογή 2.αίρεση = η επιλογή ενός μέρους της πίστης και διδασκαλίας της εκκλησίας από ένα ή περισσότερα μέλη της. 3. απειλή της ενότητας της Εκκλησίας

Α. τα αίτια των αιρέσεων Κύρια αίτια. 1. Η αυτονόμηση της ανθρώπινης λογικής από την παράδοση και την κοινή συνείδηση της εκκλησίας 2. Η χρήση πηγών και στοιχείων και από άλλες θρησκείες και την φιλοσοφία (θρησκευτικός συγκρητισμός)

Β. το νόημα των αιρέσεων Οι αιρέσεις προέρχονται κυρίως από τη μεταφορά των νέων χριστιανών των προηγούμενων θρησκευτικών και πολιτιστικών εμπειριών τους είτε προέρχονταν από τον Ιουδαϊκό ή τον ελληνορωμαϊκό κόσμο Πχ. Οι Ιουδαιοχριστιανοί επιθυμούσαν την ισχύ του Μωσαϊκού Νόμου και μέσα στην Εκκλησία Οι εθνικοί δεν μπορούσαν να δεχτούν την πίστη για τη δημιουργία του κόσμου από το μηδέν

Η πίστη στην Αγία Τριάδα Πατέρας Υιός πρόσωπα Άγιο Πνεύμα Πρόσωπο σημαίνει κάτι μοναδικό, κάτι που το έχει το πρόσωπο και δεν το έχουν τα άλλα και το διακρίνει από τα άλλα

Παραδείγματα από τη φύση: Η Αγία Τριάδα Παραδείγματα από τη φύση: 1. Κεραμίδι αποτελείται από τρία διαφορετικά ( χώμα, νερό, φωτιά) αλλά είναι ένα 2. Η φωτιά: είναι ένα αλλά διακρίνουμε ως ξεχωριστά τη φλόγα τη θερμότητα και το απαύγασμα της

Τι λένε αυτά για το Θεό; Ο Θεός είναι αγάπη Ο Θεός δεν είναι μια μονάδα Δεν είναι μια μοναχική ύπαρξη Ο Θεός είναι μια κοινωνική ύπαρξη, μια κοινωνία ισότιμων και αγαπημένων προσώπων Ο Θεός είναι αγάπη

Εικόνα της Αγίας Τριάδας

Οι μεγάλες αιρέσεις 1. Αρειανισμός 2. Νεστοριανισμός 3.Μονοφυσιτισμός

Ο Αρειανισμός Κάποιοι δεν το δέχονταν αυτό( Την Τριαδικότητα του Θεού) Φοβόταν ότι καταργείται η μονοθεΐα Έλεγαν ότι υπάρχει μία αρχή στη θεότητα (και όχι τρεις) Αυτοί ονομάστηκαν μοναρχιανοί Ο σπουδαιότερος ήταν ο Άρειος

Έλεγε: «ην ποτέ ότε ουκ ην και ουκ ην πριν γέννηται» (υπήρχε καιρός που δεν υπήρχε και δεν υπήρχε πριν γεννηθεί)

Αν όμως ο Χριστός δεν είναι Θεός τότε δεν έχει ενωθεί ο άνθρωπος με το Θεό επομένως δεν υπάρχει σωτηρία Γι αυτό η Εκκλησία δεν δέχεται αυτές τις αντιλήψεις. Οι μάρτυρες του Ιεχωβά σήμερα πιστεύουν τα ίδια

Η διδασκαλία του Νεστόριου Ο Χριστός ήταν δύο:ένας Θεός και ένας άνθρωπος. Δεν υπήρχε αληθινή (πραγματική) ένωση Ο Θεός ενοίκησε (κατοίκησε) πάνω στον άνθρωπο Ιησού Γι αυτό η Παναγία πρέπει να ονομάζεται ανθρωποτόκος ή Χριστοτόκος και όχι Θεοτόκος Έφερνε σαν παράδειγμα την εικόνα οδηγού- άμαξας

Συνέπειες της διδασκαλίας αυτής Ποιες είναι οι συνέπειες αυτής της διδασκαλίας; Δεν υπάρχει σωτηρία του ανθρώπου αν δεν έχει ενωθεί αληθινά με το Θεό

Ο μονοφυσιτισμός Ο Ευτυχής θέλοντας να αντιμετωπίσει το Νεστόριο έφτασε στο άλλο άκρο Υπήρξε ένωση αλλά η ανθρώπινη φύση του Χριστού εξαφανίστηκε-απορροφήθηκε από τη Θεία(όπως μία σταγόνα νερό χάνεται μέσα στον ωκεανό) Έτσι ο Χριστός ήταν ένας αλλά με μία φύση:τη θεϊκή Γι’ αυτό ονομάστηκε η διδασκαλία του μονοφυσιτισμός

Συνέπειες της διδασκαλίας αυτής Ποιες είναι οι συνέπειες αυτής της διδασκαλίας; Δεν υπάρχει σωτηρία του ανθρώπου αφού η ανθρώπινη φύση χάνεται και δεν σώζεται

Συνέπειες των αιρέσεων Τρόπος αντιμετώπισης των αιρέσεων: Με γνώση της Αγίας Γραφής και της παράδοσης της εκκλησίας Η εκκλησία καταδικάζει πρώτιστα «ου τον αιρετικόν αλλά την αίρεσιν, ου τον άνθρωπον αλλά την πλάνην»

Η ανάμειξη της πολιτείας 1.για να ειρηνεύσει η εκκλησία 2. η αποκατάσταση της κοινωνικής τάξης και ηρεμίας που διασαλευόταν με τις θεολογικές έριδες

Μια μακροπρόθεσμη συνέπεια Οι κάτοικοι της Αιγύπτου και Συρίας παρέμειναν κατά πλειοψηφία μονοφυσιτικές Η με βία προσπάθεια της πολιτείας να επιβάλλει τις απόψεις της πάνω σ’ αυτούς τους πληθυσμούς έφερε την αποξένωση Έτσι αυτοί οι λαοί δέχτηκαν ευκολότερα την κατάκτηση από τους εχθρούς που εμφανίστηκαν και έτσι η αυτοκρατορία σμικρύνθηκε δραματικά