Διδασκαλία γλώσσας και περιεχομένου

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Το Νέο Πρόγραμμα Σπουδών για τα Αγγλικά Δημοτικής Εκπαίδευσης
Advertisements

ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΣΤΟΝ ΚΡΙΤΙΚΟ ΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟ
Νοέμβριος 2009 Κατερίνα Φυτράκη Φιλόλογος ΜΑ
Γιάννα Αντωνίου Δρ Γλωσσολόγος - Ερευνήτρια ΙΕΛ Τεχνολογίες λογισμικών πολυμέσων για εκπαίδευση και πολιτισμό Δράσεις και Προοπτικές ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑΣ.
Η Εκπαίδευση στην εποχή των ΤΠΕ
ΦΑΣΕΙΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Προσδιορισμός του διδακτικού στόχου, των κριτηρίων και των στοιχείων της αξιολόγησης Επιλογή της τεχνικής Ερμηνεία των πληροφοριών Αποτύπωση.
Η διαφήμιση ως πεδίο αναγνωστικής και συγγραφικής πρακτικής
Γνωστικά εργαλεία είναι: οι εκπαιδευτικές εφαρμογές των Τ. Π. Ε
Ο ΡΟΛΟΣ ΤΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ & ΤΩΝ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ (ΤΠΕ) ΣΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ Λάμπρος Πόλκας.
Η διδασκαλία ως διαδικασία διαμόρφωσης εγγράμματων ταυτοτήτων
1 Η σύνδεση των γλωσσών με χώρες και πολιτισμούς και οι συνέπειές της στις στάσεις και τα κίνητρα για εκμάθηση: συμπεράσματα μιας έρευνας σε μαθητές 5.
Σωφρ. Χατζησαββίδης Η διδασκαλία της Πρώτης Γραφής και Ανάγνωσης
Τίτλος εκπαιδευτικής δραστηριότητας: «Ασφαλής πλοήγηση στο Διαδίκτυο» Όνομα Εκπαιδευτικού: Μιχαηλίδης Θανάσης Σχολείο: Δ.Σ. Ερατεινού-Πετροπηγής- Ποντολιβάδου.
Ενότητα Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ.
Καλλιβρετάκη Αργυρώ Καθηγήτρια Πληροφορικής Π.Ε. 19
Διαφοροποίηση στα δοκίμια αξιολόγησης Πρακτικές εφαρμογές Ευαγγελία Μοναστήρα Κυπριακή Εκπαιδευτική Αποστολή.
Η Διδασκαλία των ΤΠΕ στα Δημοτικά Σχολεία με ΕΑΕΠ
Θεωρίες Μάθησης και Εκπαιδευτικά Λογισμικά
Δημιουργία θετικής ατμόσφαιρας μάθησης Εθνικό Κέντρο Δημόσιας Διοίκησης & Αυτοδιοίκησης Περιφερειακό Ινστιτούτο Επιμόρφωσης Θεσσαλονίκης Παπαδόπουλος Πάρης.
1. ΣΤΟΧΟΣ ΤΗΣ ΠΡΑΞΗΣ ( ) 300 επιμορφωτές επιμορφωμένοι εκπαιδευτικοί (ΠΕ02, ΠΕ03, ΠΕ04, ΠΕ60/70) 2.
Αθανάσιος Αϊδίνης Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης
Ανδρέου Μπέττυ Σύμβουλος Γλωσσικού μαθήματος Σύμβουλος Γλωσσικού μαθήματος ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ 2006 ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ 2006.
ΔΟΜΗ ΤΟΥ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ «ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ»
ΜΕΘΟΔΟΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Δομιστική προσέγγιση (Ι)
Αναλυτικά Προγράμματα για τα Δημόσια Σχολεία της Κυπριακής Δημοκρατίας Σεμινάρια Σεπτεμβρίου 2010 Κουτσίδης Γιώργος 1.
Κριτικός γραμματισμός και διδασκαλία της Α΄ γραφής & ανάγνωσης
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
ΓΕΝΙΚΕΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΕΙΣ ΤΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ (ΤΠΕ) Εύη Μακρή - Μ.
Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (Π.Μ.Σ.) 2 Επίπεδα 1.Μεταπτυχιακό Δίπλωμα Ειδίκευσης (Μ.Δ.Ε.) 2.Διδακτορικό Δίπλωμα (Δ.Δ.) Αναφέρεται σε ίδιες ή συναφείς.
1o Πρότυπο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Αλεξανδρούπολης Κοσμά Γεωργία
ΟΙ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΜΙΑ ΠΡΩΤΗ ΘΕΩΡΗΣΗ ΣΑΡΑΝΤΟΣ ΨΥΧΑΡΗΣ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΟΔΗΓΟΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΝΕΩΝ ΑΝΑΛΥΤΙΚΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΜΕΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ.
Αναπτύσσοντας, κινητοποιώντας και βελτιώνοντας δεξιότητες: η εφαρμογή μαθησιακού προγράμματος σε ομάδα τμήματος του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Ηρακλείου.
Η διδασκαλία ως διαδικασία διαμόρφωσης εγγράμματων ταυτοτήτων Ειδικό Μέρος Ενότητα Ι, 2.4.
Τα Ψηφιακά μέσα, η Κινούμενη εικόνα και η Εκπαιδευτική Διαδικασία Χειμερινό Εξάμηνο
Γλωσσική πολυμορφία και γλωσσική διδασκαλία στο Δημοτικό Σχολείο
Μάθημα 6: Γλώσσα και περιεχόμενο Διδάσκουσα: Βασιλάκη Ευγενία ΠΤΔΕ, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας.
Η εργογραφία του Ναπολέοντα Μήτση
Γλωσσική πολυμορφία και γλωσσική διδασκαλία στο Δημοτικό Σχολείο
Δίγλωσση εκπαίδευση και σχολική αποτυχία.. Σχολική Αποτυχία Συχνά η ευθύνη της σχολικής αποτυχίας, επιρρίπτεται στη διγλωσσία. Δεν ισχύει παρά μόνο για.
CLIL. H ΠΡΟΟΔΟΣ ΤΟΥ ΚΛΙΛ Ο όρος Ενσωματωμένη Εκμάθηση Περιεχομένου και Γλώσσας (CLIL) πρωτοχρησιμοποιήθηκε τo 1994, σε συνεργασία με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.
1 Διδασκαλία του γραμματισμού
Η Προσέγγιση Εκμάθησης Γλώσσας και Περιεχομένου (CLIL) στη Διδασκαλία της Ελληνικής ως Ξένης Γλώσσας στις Η.Π.Α. Σταυρούλα Τσούτσα & Θάλεια Χατζηγιάννογλου.
Μέθοδος CLIL - Εκπαίδευση Εκπαιδευτών για το Ευρωπαϊκό Έργο CLIL4U 1η Ιουλίου 2015 Intercollege - Λευκωσία Κλεονίκη Χρυσάνθου Μαρία Θεοδώρου CLIL4U LLP DK-KA2-KA2MP.
Δεκαπενθήμερο Ενημέρωσης για την Πρόσβαση στην Εκπαίδευση, Οκτωβρίου 2015 «Προσβάσιμο Εκπαιδευτικό και Εποπτικό Υλικό για Κωφούς και Βαρήκοους Μαθητές»
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΥΛΙΚΟΥ Δρ. Αθανάσιος Κόκορης Σχ. Σύμβουλος Φιλολόγων Ν. Ροδόπης.
Eπεξεργασία βιβλίου «κατανόηση» «εμβάθυνση» «εμπλοκή» «συμμετοχή» «παράλληλες αναγνώσεις» 6/4/2016.
Γιώρμαρη Φραγκουλοπούλου Συντονίστρια Τομέα Εκπαίδευσης Ενηλίκων Επαγγελματική Κατάρτιση Ανώτατη Εκπαίδευση Σχολική Εκπαίδευση Εκπαίδευση Ενηλίκων ERASMUS.
«Οι Αρχές της διαφοροποιημένης παιδαγωγικής
Γλωσσική ανάπτυξη. Θεωρίες Γλωσσικής Ανάπτυξης  Οι υπέρμαχοι της θεωρίας της μάθησης- με πρωταγωνιστή τον Skinner- πιστεύουν ότι η ανάπτυξη της.
Εκπαιδευτική Τεχνολογία και Διδασκαλία (Roblyer) Ε. Αλεξοπούλου, Ε.Π.ΠΑΙ.Κ., Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε. Ενσωμάτωση εργαλείων.
4 Μαίου 2012 Ομάδα 7 Βολιανίτη Γεωργία-Βαλεντίνα Καμπόλη Μαρίνα Κοντογιώργη Ιωάννα Τρίκολα Μαρίνα.
Β΄ ΤΑΞΗ 2 Ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΙΓΙΝΙΟΥ ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΔΑΣΚΑΛΑ ΒΑΛΑΣΗ ΑΚΡΙΒΗ ΦΙΛΑΝΑΓΝΩΣΙΑ.
Γιώρμαρη Φραγκουλοπούλου Τομέας Εκπαίδευσης Ενηλίκων
Δημοτικά Σχολεία με ΕΑΕΠ, Σ Παπαπέτρου
Διδακτική αρχαίων ελληνικών Α΄ λυκείου από πρωτότυπο κείμενο
Ορισμός στρατηγικής διδασκαλίας
Τπε και γλώσσα.
ΔΙΗΜΕΡΙΔΑ για το μάθημα της ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ Αθήνα, 1-2 Απριλίου 2005
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ Θέματα κοινωνικής γλωσσολογίας
2ο Γυμνάσιο Καλυβίων Ενημέρωση για το Γυμνάσιο
Νεοελληνική Γλώσσα (ΝΠΣ)
ΝΕΟ ΑΝΑΛΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΓΙΑ ΤΗ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΣΤΟ ΕΝΙΑΙΟ ΛΥΚΕΙΟ
Δημιουργία σεναρίου.
ΟΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Η Ελλάδα στον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο μέσα από τον κινηματογράφο: ένα διαθεματικό project στα Αγγλικά, στην ΣΤ’ Τάξη του Δημοτικού Βασίλης Ιωσηφίδης Έλενα.
Η εξέλιξη των θεωριών του Jim Cummins (α’)
Διγλωσσία και μάθηση I Οι πρώτες θεωρίες Α. Χατζηδάκη Α
Ψηφιακοί, γλωσσικοί περίπατοι στην πόλη μου
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Διδασκαλία γλώσσας και περιεχομένου Content Language Integrated Learning (CLIL)

Τι; Γιατί; Πώς; Τι; Εκπαιδευτική προσέγγιση που αξιοποιεί τη Γ2 των μαθητών για τη διδασκαλία των γνωστικών αντικειμένων (π.χ. Βιολογία, Χημεία, Φυσική, Ιστορία κλπ.) Γιατί; Ο μαθητής να μπορέσει να αναπτύξει τις γλωσσικές αλλά και τις γνωστικές του δεξιότητες Πώς; Με ταυτόχρονη εστίαση τόσο στο γνωστικό περιεχόμενο όσο και στη Γ2

Μεθοδολογίες – τεχνικές Content – based instruction – language immersion LSP (Language for Special Purposes) Sheltered Instruction: Πλαισιωμένη διδασκαλία γνωστικών αντικειμένων – στόχος η γνωστική και γλωσσική ελάφρυνση των δίγλωσσων μαθητών – προσοχή στην απλοποίηση του περιεχομένου Theme – based instruction (θεματικά οργανωμένη διδασκαλία) CLIL (Content and Language Integrated Learning): Διδασκαλία Γλώσσας και Περιεχομένου Strategies – based instruction (διδασκαλία με στρατηγικές, γνωστικές, μεταγνωστικές, scaffolding) Θεωρία των κειμενικών ειδών (genre theory)

Γιατί; (ειδικότερα) Επικοινωνία δεν σημαίνει μόνο κοινωνική διάδραση - Ανάπτυξη BICS (Basic Interpersonal Communication Skills, 1-2 χρόνια) Γλώσσα και περιεχόμενο είναι συνδεδεμένα μεταξύ τους – συνοδοιπορούν οι γνωστικές και γλωσσικές δεξιότητες Δεν προλαβαίνουν οι μαθητές να διδαχθούν τις δεξιότητες στη διάρκεια της μαθητικής τους ζωής Η τάξη είναι αυθεντικό επικοινωνιακό περιβάλλον για την παραγωγή προφορικού και γραπτού λόγου με ακαδημαϊκό περιεχόμενο (CALP: Cognitive Academic Language Proficiency, 5-7 χρόνια)

Γιατί; (ειδικότερα) Ανάπτυξη CALP (Cognitive Academic Language Proficiency): ο μαθητής ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις του Αναλυτικού Προγράμματος Σπουδών. Ανάπτυξη της γλώσσας ως «εργαλείου μάθησης» – μαθαίνω πώς να μαθαίνω (αυτονόμηση) Αποδοχή του πολιτισμικού κεφαλαίου, χρήση μητρικής Ενσωμάτωση και συμμετοχή στη ζωή του σχολείου Περιορισμός της σχολικής αποτυχίας

Πώς; (ειδικότερα) Η εκμάθηση του γνωστικού αντικειμένου με τη χρήση της δεύτερης γλώσσας (Γ2) Η εκμάθηση της δεύτερης γλώσσας (Γ2) μέσω της μελέτης του γνωστικού αντικειμένου Διπλή εστίαση

Χαρακτηριστικά ακαδημαϊκού λόγου Λεξική πυκνότητα Συντακτική αμφισημία Ονοματοποίηση Σύνθετες μορφοσυντακτικές δομές Τεχνικές Ταξινομίες (απαιτητικό λεξιλόγιο)

Τεχνικές – δραστηριότητες – ασκήσεις Απομόνωση της γλώσσας που είναι απαραίτητη για την κατανόηση του περιεχομένου παραγωγοί ή αυτότροφοι οργανισμοί – ετερότροφοι (καταναλωτές, αποικοδομητές) Ενίσχυση γλώσσας που είναι συμβατή με το περιεχόμενο, λέξεις κλειδιά Διάγραμμα, πλαισιακή στήριξη, εποπτικό υλικό, πολυτροπικά κείμενα Ιδεοθύελλα, ενεργοποίηση προηγούμενης γνώσης Στρατηγικές ανάγνωσης – η ανάγνωση ως διαδικασία (εξοικείωση, προ- μετα- αναγνωστικές) Δραστηριότητες που καλύπτουν όλες τις δεξιότητες

Τεχνικές – δραστηριότητες – ασκήσεις μορφολογικός τεμαχισμός λέξεων ένταξη σε προτασιακό / κειμενικό πλαίσιο ομαδοποίηση, συσχετισμοί με άλλες λέξεις ορισμοί, ετυμολογία των λέξεων αφηγηματική αλυσίδα χρήση χαρτών – semantic map

Τεχνικές – δραστηριότητες – ασκήσεις στρατηγικές «μεταφοράς» (η τροφή όπως η βενζίνη) στρατηγικές πρόβλεψης της σημασίας μέσω του context χρήση πλαγιότιτλων λέξεις – κλειδιά σήμανση των βιβλίων (π.χ. πώς διαβάζουμε ένα λεξικό) χρήση λεξικού δημιουργία λεξικού από τους μαθητές ασκήσεις κλειστού τύπου (δομικές, ελεγχόμενες), καθοδηγούμενες, ανοικτού τύπου – επικοινωνιακές ομαδοσυνεργατικές δραστηριότητες - project συνεργασία με τους εκπαιδευτικούς άλλων ειδικοτήτων