Καινοτόμες δράσεις στο ΕΕΕΕΚ Κατερίνης: Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Ενημέρωση και αγωγή υγείας για τη νέα γρίπη στα σχολεία Α. Ξεκαλάκη Παιδίατρος Δ/νση Κοινωνικής και Αναπτυξιακής Παιδιατρικής Ινστιτούτο Υγείας του Παιδιού.
Advertisements

“Σταγόνες ζωής, Ιστορίες για το βιβλίο του ΕΝΟ”
Α. Αναλυτικό Α’ Γυμνασίου
Πρόγραμμα περιβαλλοντικής εκπαίδευσης
ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΓΟΝΕΩΝ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΚΟΛΛΕΓΙΟΥ ΨΥΧΙΚΟΥ
ΣΤΕΡΓΙΟΣ ΝΟΤΑΣ
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Εξωτερική Αξιολόγηση – Επιστημονική.
ΙΔΡΥΜΑ ΚΡΑΤΙΚΩΝ ΥΠΟΤΡΟΦΙΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ Τομεακό Πρόγραμμα Comenius Αθήνα, 25 Ιoυνίου ΜΑΡΙΑ ΞΑΡΧΟΥΛΑΚΟΥ.
Κατάθεση εμπειριών από την πρώτη χρονιά λειτουργίας:
Σχολές Γονέων. Φορέα Υλοποίησης • Γενική Γραμματεία Δια Βίου Μάθησης δια του Ιδρύματος Νεολαίας και Διά Βίου Μάθησης του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων,
Οι μαθητές μαθαίνουν μέσα από συνταγές…
Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού Παιδαγωγικό Ινστιτούτο Αναστασία Οικονόμου, Προϊσταμένη Τομέα Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών σε θέματα.
Φιλοθέη-Ψυχικό 2013 Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης στη Σχολική Μονάδα
  Ενιαίο  Αναμορφωμένο  Εκπαιδευτικό  Πρόγραμμα Ε. Α. Ε. Π (961)
ΕΣΠΕΡΙΝΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΠΑΛΛΗΝΗΣ ΣΧΟΛΙΚΟ ΈΤΟΣ
Γιατί ένα πολιτιστικό πρόγραμμα;. Τα Πολιτιστικά προγράμματα προϋπήρχαν του θεσμού. Θετικό γιατί υπάρχει ενδιαφέρον και παράδοση. Αρνητικό γιατί δεν είναι.
ΗΜΕΡΙΔΑ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου
7ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ-Λ.Τ. ΛΑΡΙΣΑΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗ ΥΓΕΙΑΣ
5ο ΕΙΔΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
Ένταξη /ενσωμάτωση παιδιών με ιδιαιτερότητες/ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες Η. Ε. Κουρκούτας.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΚΑΙΝΟΤΟΜΩΝ ΔΡΑΣΕΩΝ
ΑΤΟΜΙΚΟΣ ΦΑΚΕΛΟΣ ΜΑΘΗΤΗ – ΦΑΚΕΛΟΣ ΕΡΓΑΣΙΩΝ ΜΑΘΗΤΗ
Δημιουργία θετικής ατμόσφαιρας μάθησης Εθνικό Κέντρο Δημόσιας Διοίκησης & Αυτοδιοίκησης Περιφερειακό Ινστιτούτο Επιμόρφωσης Θεσσαλονίκης Παπαδόπουλος Πάρης.
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Είμαι καλά με εμένα & με τους άλλους» Σχολικό έτος /Θ Δημ. Σχολ. Ροδοδάφνης.
Η κοινωνία εμπιστεύεται το σχολείο Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Σχολική Μονάδα Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Σχολική Μονάδα Ο θεσμός.
 Εισαγωγή  Χωροταξική κατανομή  Προσωπικό  Μαθησιακές μέθοδοι  Επίλογος.
Ένταξη /ενσωμάτωση παιδιών με ιδιαιτερότητες
ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΚΡΙΣΕΩΝ ΣΤΟ ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ: Στρατηγικές ένταξης και επικοινωνίας Ευάγγελος Πεπές.
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
Η ΥΓΕΙΑ ΕΙΝΑΙ ΖΩΗ ΚΑΙ ΧΑΡΑ
Κολύμβηση στο Δημοτικό
Ερευνητικές εργασίες Πλαίσιο εφαρμογής – Επιλογή θέματος.
1. Ποιοτική Αναβάθμιση της Εκπαίδευσης στην Κύπρο
“Καλλιέργεια δεξιοτήτων προσέγγισης αγοράς εργασίας”
Ενότητα 1.1 Ο ρόλος των ΤΠΕ στη δόμηση της κοινωνίας της Γνώσης. Η ένταξη των ΤΠΕ στα πλαίσια των στόχων της εκπαίδευσης για την περίοδο και.
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΤΩΝ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ
5 ο Γυμνάσιο Γαλατσίου Ενημέρωση Γονέων 21/9/2011.
… ένα σχολείο για όλους… μαθητές, γονείς, κοινότητα Ευγενία Νιάκα: Σχολική Σύμβουλος Περιφερειακή Υπεύθυνη Συντονισμού του Προγράμματος ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ.
Δ΄ ΔIEYΘΥΝΣΗ Π.Ε. ΑΘΗΝΑΣ ΓΡΑΦΕΙΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠ/ΣΗΣ
SCHOOL MEDIATION ΣΧΟΛΙΚΗ ΔΙΑΜΕΣΟΛΑΒΗΣΗ 2ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΖΕΦΥΡΙΟΥ
Προετοιμασία για την ανάληψη προγράμματος
Τίτλος Δραστηριότητας
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΒΟΝΤΣΑ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΤΡΙΑ Α/ΘΜΙΑΣ ΚΑΙ Β/ΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΟΛΓΑ ΜΟΥΣΙΟΥ-ΜΥΛΩΝΑ ΣΧΟΛΙΚΗ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ 1 ΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ.
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Είμαστε όλοι διαφορετικοί, είμαστε όλοι ίσοι.» Σχολικό έτος ο Δημοτικό Σχολείο Αιγίου.
Δικαιούχος φορέας Συμπράττοντες φορείς ● Επιμόρφωση εκπαιδευτικών στις αρχές παιδαγωγικής αξιοποίησης των ΤΠΕ, καθώς και στην απόκτηση.
ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΘΑΛΑΣΣΟΥΔΗ ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΟΣ ΠΕ10.50 ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΝΤΕΣ ΜΟΣΧΟΒΑ Γ.ΠΕ18.12-ΠΑΠΑΔΗΣ Δ.ΠΕ17.06.
«Π ΟΙΚΙΛΟΜΟΡΦΙΑ ΣΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ » 22-26/06/15 Ρίγα, Λετονία.
«Στο δρόμο για την αειφορία».  Βρίσκεται στην περιοχή της Νέας Κυψέλης, στην οδό Δοϊράνης 43.  Μετρά 90 χρόνια λειτουργίας.  Έχει πλούσια συμμετοχή.
Μάθημα: Ιστορία και πολιτισμός Ιστορία και πολιτισμός στην εκπαίδευση Etta R. Hollins Κεφάλαιο 8: Μετασχηματισμός της επαγγελματικής πρακτικής Διδάσκον:Α.Ανδρέου.
Η ταυτότητα και η δράση του Εκπαιδευτικού οργανισμού Φωτόγραμμα
ΟΛΥΜΠΙΑΣ project Ο βασικός στόχος είναι η κοινωνική ενσωμάτωση των ανθρώπων με αναπηρίες, κάτι που είναι απόλυτα σύμφωνο τόσο με τις αρχές και την φιλοσοφία.
Καλλιέργεια Οδικής Συνείδησης Υπό έμφαση στόχος για τη σχολική χρονιά
ΔΙΗΜΕΡΙΔΑ για το μάθημα της ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ Αθήνα, 1-2 Απριλίου 2005
Μάριος Κουκουνάρας-Λιάγκης Μάθημα 6
7ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΛΑΡΙΣΑΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗ ΥΓΕΙΑΣ
Δρ. Νικόλαος Τσιγγίλης Σχολικός Σύμβουλος Δ/θμιας Εκπ/σης Πέλλας
7ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ-Λ.Τ. ΛΑΡΙΣΑΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗ ΥΓΕΙΑΣ
Σχεδιασμός και υλοποίηση προγραμμάτων ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΣΚΗΣΗΣ και ΥΓΕΙΑΣ
Η ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΩΣ ΚΟΙΝΟΝΙΚΟΠΟΙΗΤΙΚΟΣ ΦΟΡΕΑΣ
Ο ΤΙΤΛΟΣ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΜΑΣ:
ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑ 2ο Δημοτικό Σχολείο Βροντάδου
Προετοιμασία για την ανάληψη προγράμματος
Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΚΟΛΥΜΒΗΣΗΣ ΣΤΑ ΔΗΜΟΤΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΤΗΣ ΚΑΤΕΡΙΝΗΣ.
Αναλυτικό Πρόγραμμα Προσχολικής Αγωής
ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΣΧΟΛΕΙΟΥ-ΓΟΝΕΩΝ Γιαλυράκη Πόπη Σύμβουλος Ψυχικής Υγείας(Msc), Play Therapist Θεραπεύτρια ζευγαριών (ICEEFT), Εκπαιδεύτρια ομάδων γονέων(Gordon-Fillial)
1o Λύκειο Ελευσίνας Πρόγραμμα Σχολικής Διαμεσολάβησης: 4ος χρόνος !
Υπεύθυνη Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης
7 ο Νηπιαγωγείο Πατρών – Γεωργάκης Ολύμπιος
ΜΕΤΑΒΑΙΝΟΝΤΑΣ ΑΠΟ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ: 1/ θ Νηπιαγωγείο Φράγκα
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Καινοτόμες δράσεις στο ΕΕΕΕΚ Κατερίνης: Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας Κρυσταλλένια Κυριτσοπούλου, Φιλόλογος, ΕΕΕΕΚ Κατερίνης Γεωργία Τσιοπλή, Φιλόλογος, ΕΕΕΕΚ Κατερίνης ΕΙΣΗΓΗΣΗ: Καινοτόμες δράσεις στο ΕΕΕΕΚ Κατερίνης: Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Βελτιώνω τη διάθεσή μου συμμετέχοντας στην κοινωνική ζωή»

Βασικά χαρακτηριστικά του προγράμματος Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας με κατεύθυνση την ψυχική υγεία Η παιδαγωγική ομάδα αποτελείται από: Κ. Κυριτσοπούλου, Φιλόλογο (συντονίστρια) και Γ. Τσιοπλή, Φιλόλογο και Σ. Ομπράντοβιτς, Ψυχολόγο (μέλη) Βασικό στόχο είχε: την προώθηση της κοινωνικοποίησης των μαθητών σε μια προσπάθεια ανάπτυξης ενός μοντέλου κοινωνικής (social) ένταξης μαθητών με ειδικές ανάγκες (Μπούρας κ.ά. 2011) να ενδυναμωθούν οι μαθητές μέσα στο κοινωνικό περιβάλλον και να συνδέουν την καθημερινή ζωή και τις εμπειρίες τους με την κοινωνική πραγματικότητα και να αισθάνονται αυτοπεποίθηση.

Βασικά χαρακτηριστικά του προγράμματος Υλοποιήθηκε με διαθεματική διασύνδεση με τα μαθήματα της Γλώσσας και της Κοινωνικής και Επαγγελματικής Αγωγής π.χ. Στα πλαίσια του μαθήματος της κοινωνικής και επαγγελματικής αγωγής (μέσω των ενδοσχολικων δραστηριοτήτων) στόχος ήταν η εναρμόνιση του προγράμματος με την ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΗ ενότητα << η σχολική ζωή>> στόχος 1.να αναπτύξουν οι μαθητές τη δυναμική των σχέσεων αλληλεπίδρασης στη μικρογραφία της κοινωνίας της τάξης και του σχολείου ανεξάρτητα από τη διαφορετικότητα (ΥΠΑΙΠΘ-ΠΙ 2004)

Βασικά χαρακτηριστικά του προγράμματος Στις δραστηριότητες (ενδοσχολικές και εξωσχολικές) συμμετείχαν όλοι οι μαθητές των τμημάτων που δίδασκε η επαιδευτικός-συντονίστρια , μαθητές με νοητική υστέρηση και Δ.Α.Δ. με τη εξασφάλιση των απαραίτητων προϋποθέσεων π.χ. με τη συνεργασία του σχολείου, συνεργασία με τους γονείς, αριθμός συνοδών, διάθεση του σχολικού λεωφορείου για μετακίνηση. Υποστηρίχτηκε από το ΣΣΝ με τη διοργάνωση δύο διασχολειακών (με το Γυμνάσιο Αλωνίων και το Γυμνάσιο Μακρυγιάλου) εκπαιδευτικών εργαστηρίων με έγκριση του ΥΠΑΙΘ με θέμα «Ρατσισμός –κοινωνικός αποκλεισμός-βία» Απαραίτητα: η επικοινωνία των εκπαιδευτικών μεταξύ τους, με τον εκπαιδευτικό φορέα συνεργασίας (ΣΣΝ), με το σύλλογο διδασκόντων, τους γονείς, το σχολικό σύμβουλο, τους εκπαιδευτικούς των σχολείων γενικής παιδείας (Βλάχου & Ζιώνου-Σιδέρη : 78).

Δραστηριότητες μέσα στην τάξη Ψυχολογική προετοιμασία των μαθητών με συζητήσεις, εικόνες, ζωγραφιές, λέξεις, διαδίκτυο, Προβολή στον Η/Υ των φωτογραφιών από τις δραστηριότητες και συζήτηση εντυπώσεων, Πρόκληση του ενδιαφέροντος και των μαθητών που δεν συμμετείχαν σε κάποια δραστηριότητα και με αφηγήσεις των μαθητών που συμμετείχαν, Δημιουργία απλών ιστοριών, Εκτύπωση και πλαστικοποίηση των φωτογραφιών για χρήση στην τάξη ή αναμνηστικές για το σπίτι, Μεταφορά και συσχετισμός των εμπειριών με άλλα ενδιαφέροντα των μαθητών, είτε μέσω προσαρμοσμένου εκπαιδευτικού υλικού, είτε μέσω άλλων προσωπικών βιωμάτων.

Άμεσο παρατηρήσιμο αποτέλεσμα: η σύσφιξη των σχέσεων των μαθητών της ομάδας-τάξης, η εμπέδωση συναισθηματικής ασφάλειας στη σχέση εκπαιδευτικού-μαθητών ως προϋπόθεση αποτελεσματικότερης μάθησης, η κινητροδότηση για γενικότερο ενδιαφέρον και συμμετοχή σε όλη τη μαθησιακή διαδικασία μέσα στην τάξη. Μακροπρόθεσμα αναμενόμενα αποτελέσματα: να μπορέσουν οι μαθητές να μεταφέρουν την εμπειρία αυτή σε άλλες μελλοντικές καταστάσεις της ζωής τους και να ανταποκριθούν θετικά.

Κύριες δραστηριότητες εκτός σχολείου 1. Παρακολούθηση του Μαθητικού Συνεδρίου Τοπικής Ιστορίας της ΔΙΔΕ Πιερίας, όπου παρουσιάστηκε και εισήγηση για τα 10 χρόνια λειτουργίας του σχολείου.

Κύριες δραστηριότητες 2. Συμμετοχή σε μουσική εκδήλωση στο Γυμνάσιο Αλωνίων (Χατζηδάκης-μουσική και κινηματογράφος) Σε συνεργασία με το Συμβουλευτικό Σταθμό Νέων Πιερίας

Κύριες δραστηριότητες 3. Διασχολειακή συνεργασία με το Γυμνάσιο Μακρυγιάλου Σε συνεργασία με το Συμβουλευτικό Σταθμό Νέων Πιερίας

Δραστηριότητες αλληλογνωριμίας (φαγητό, βόλτα, χορός κ.ά) Χωρισμός ομάδων Φύλλα εργασίας για τον κοινωνικό αποκλεισμό

Κύριες δραστηριότητες 4. Κύριες δραστηριότητες 4. Παρακολούθηση θεατρικής παράστασης του ΤΕΕ Ειδικής Αγωγής στην Εκάβη