4. Η καθημερινή ζωή στην αρχαία Ρώμη

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Η καθημερινή ζωή στην ύπαιθρο στα χρόνια των Ισαύρων και των Μακεδόνων
Advertisements

Η καθημερινή ζωή και η εκπαίδευση των αθηναίων
1 Δορυφορικό 3 ης Ομάδας. 2 ΕΜΕΙΣ πώς βλέπουμε το Λόγο του Θεού;
12. Η εκπαίδευση στο Βυζάντιο
Απόσταγμα σκέψεων (26).
 Ερώτημα – Προβληματισμός: Περιέργεια- Πρόκληση-Εξερεύνηση  Χρόνος για ποιοτική εργασία μαθητών  Συζήτηση τρόπων εργασίας -σκέψης μαθητών Παρέμβαση.
6ο Γενικό Λύκειο Καλαμάτας Α΄ τάξη - ερευνητική εργασία Σχ
1. Ο Ελληνορωμαϊκός κόσμος την εποχή του Χριστού στη γη Ισραήλ
ΕΠΑΛ ΑΓΙΑΣ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ:
Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΖΩΗ ΣΤΗΝ ΚΛΑΣΣΙΚΗ ΕΠΟΧΗ
Page  1 Ο.Παλιάτσου Γαλλική Επανάσταση 1 ο Γυμνάσιο Φιλιππιάδας.
1. Πιστεύετε ότι υπάρχουν διακρίσεις σε σχέση με:.
ΤΑ ΠΟΛΙΤΕΥΜΑΤΑ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ
RESPECT DIVERSITY ΤΗΣ ΟΜΑΔΑΣ ΤΟ ΑΙΝΙΓΜΑ ΝΩΝΤΑΣ ΖΑΦΕΙΡΟΠΟΥΛΟΣ
Ο«ΧΡΥΣΟΣ ΑΙΩΝΑΣ» 5ος αι.π.Χ.
Τα επαγγελματικά πρότυπα των μαθητών της Στ΄ τάξης του δημοτικού σχολείου ως κίνητρα των μελλοντικών επαγγελματικών τους στοχοθετήσεων Στέλιος Κ. Κρασσάς.
12. Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΟ ΒΥΖΑΝΤΙΟ
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ
Αγαθά είναι τα μέσα που ικανοποιούν τις ανθρώπινες ανάγκες.
Κοροσίδου Αναστασία COLOSSEUM ΚΟΡΟΣΙΔΟΥ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ.
Ερωτήσεις Multiple choice Καθηγητής Φυσικής Αγωγής
Συνεντευξη απο τη γιαγια μου για την παιδικη της ηλικια
Κατάγομαι από ένα ορεινό χωριό του Ζαγορίου. Έζησα στον τόπο καταγωγής μου μέχρι την ηλικία των 9 ετών και, στη συνέχεια, εγκαταστάθηκα με την οικογένειά.
Ενιαίο Πλαίσιο Προγράμματος Σπουδών Πληροφορικής.
ΚΕ.ΣΥ.Π ΠΟΡΟΥ ΣΜΥΡΝΑΙΟΣ ΘΕΟΛΟΓΟΣ ΟΙΚΟΝΟΜΟΛΟΓΟΣ ΠΕ 09 ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ Σ.Ε.Π
Οι Ρωμαίοι κυβερνούν τους Έλληνες
1.Ιστορική αναδρομή της Οικιακής Οικονομίας
Ρωμαϊκά κτίσματα στην Θεσσαλονίκη
Παναγιώτης Στεμπίλης Ε΄ Τάξη 43ο Δημοτικό Σχολείο Πάτρας
Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΗΝ ΣΠΑΡΤΗ!!!
ΝΕΕΣ ΑΠΟΙΚΙΕΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ
Η ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ ΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΤΟΥ ΠΕΡΙΚΛΗ
1ο Πρότυπο Πειραματικό δημοτικό σχολείο Θεσσαλονίκης
7. Η Κωνσταντινούπολη οχυρώνεται και στολίζεται με έργα τέχνης
Η ρωμαϊκή αυτοκρατορία, μια υπερδύναμη του αρχαίου κόσμου
ΕΝΟΤΗΤΑ Α ΚΕΦΑΛΑΙΟ 3 Η ρωμαϊκή αυτοκρατορία, μια υπερδύναμη του αρχαίου κόσμου Προκοπίδης Ν.
ΡΟΔΟΣ Αθηνά Παπακωνσταντίνου Στέλλα Φάσο Γιάννης Περιβολάρης.
Οι Έλληνες κατακτούν τους Ρωμαίους με τον πολιτισμό τους.
Η ΦΥΛΑΞΗ ΤΩΝ ΑΝΑΤΟΛΙΚΩΝ ΣΥΝΟΡΩΝ ΚΑΙ ΟΙ ΑΚΡΙΤΕΣ κεφ.20
Βασικά σημεία του μαθήματος
(Παλιά εποχή της πέτρας)
Η ρωμαϊκή αυτοκρατορία μια υπερδύναμη του αρχαίου κόσμου
Η καθημερινή ζωή των Ρωμαίων
Η καθημερινή ζωή στο Βυζάντιο
Οι Ακρίτες και ο Πλούτος τους Κατά τη Λαίκη Παράδοση. Ουζούνης Γιώργος Α3 ΓΕΛ Χαλάστρας 20/10/20111.
Η ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΗ ΖΩΗ ΣΤΟ ΒΥΖΑΝΤΙΟ
Η ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΤΗΣ ΜΟΡΦΩΣΗΣ-Ο ΑΘΗΝΑΙΟΣ ΚΑΙ Η ΕΡΓΑΣΙΑ-Η ΑΘΗΝΑ ΓΙΟΡΤΑΖΕΙ
Μινωικός πολιτισμός (καθημερινή ζωή, θρησκεία, γραφή)
2ο Δημοτικό Σχολείο Σιάτιστας
ΑΓΩΝ, ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ, ΠΑΙΧΝΙΔΙ, SPORT Ευάγγελος Αλμπανίδης.
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΕΡΕΥΝΑ ΚΑΤΑΓΡΑΦΗ ΚΑΙ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΤΩΝ ΠΡΟΤΙΜΗΣΕΩΝ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΣΤΟΝ ΕΛΕΥΘΕΡΟ ΧΡΟΝΟ ΤΟΥΣ Δήμητρα Σκιάνη Νίνα Καλύβα Μαργαρίτα Δουκάκη Άννα.
ΜΠΡΙΝΙΑ ΕΛΕΝΑ ΠΑΝΑΓΟΥ ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΞΕΚΟΥΚΗ ΟΡΣΑΛΙΑ ΞΕΚΟΥΚΗ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΜΠΕΖΑΝΗ ΑΦΗ Α3 ΤΜΗΜΑ:
ΒΑΣΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ Β’ ΤΑΞΗ ΓΕΝΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΣ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ 1 Καζάκου Γεωργία, ΠΕ09 Οικονομολόγος.
ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΤΑΚΤΟΥΝ ΤΟΥΣ ΡΩΜΑΙΟΥΣ ΜΕ ΤΟΝ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟ ΤΟΥΣ.
ΒΙΩΜΑΤΙΚΗ ΔΡΑΣΗ Γ ΤΡΙΜΗΝΟΥ
Η ΘΕΣΗ ΤΗΣ ΓΥΝΑΙΚΑΣ ΣΤΗΝ ΟΜΗΡΙΚΗ ΕΠΟΧΗ
Η καθημερινή ζωή στην Αρχαία Ρώμη
Πώς λέμε ΟΧΙ; Βιβλίο σελ.58-61
3. Η ρωμαϊκή αυτοκρατορία, μια υπερδύναμη του αρχαίου κόσμου
O «ΧΡΥΣΟΣ ΑΙΩΝΑΣ» ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ (5ος π.Χ. αιώνας)
4. Η καθημερινή ζωή στην αρχαία Ρώμη
ΟΙ ΡΩΜΑΙΟΙ ΚΥΒΕΡΝΟΥΝ ΤΟΥΣ ΕΛΛΗΝΕΣ
ΕΛΛΗΝΟΡΩΜΑΪΚΟΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
Ε΄ Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Θες/νίκης
ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΙ ΟΙ ΡΩΜΑΙΟΙ
Η ΡωμαϊκΗ ΑυτοκρατορΙα
Μια νέα πρωτεύουσα η Κωνσταντινούπολη μάθημα 6 Διαμόρφωση παρουσίασης Ούρδας Ιωάννης2013.
Η Κωνσταντινούπολη οχυρώνεται και στολίζεται με έργα τέχνης Διαμόρφωση παρουσίασης Ούρδας Ιωάννης 2013.
Η καθημερινή ζωή στο Βυζάντιο Ούρδας Ιωάννης 2013.
Η εκπαίδευση στο Βυζάντιο Κεφ. 12 Ούρδας Ιωάννης 2013.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

4. Η καθημερινή ζωή στην αρχαία Ρώμη http://vimeo.com/11805593

Η Ρώμη Η Ρώμη ήταν η έδρα του αυτοκράτορα. Ήταν μια μεγαλούπολη με πολυκατοικίες, μονοκατοικίες, ναούς και έργα τέχνης, χτισμένη πλάι στον Τίβερη ποταμό

Η Ρώμη δεν είναι παραθαλάσσια. Ο Τίβερης ποταμός όμως, που ήταν πλωτός, συνέδεε την πόλη με τη θάλασσα και με όλα τα λιμάνια της Μεσογείου. Καθημερινά ανέβαιναν τον Τίβερη 25 φορτηγίδες, μεταφέροντας σιτάρι στη Ρώμη και κοντά τους άλλες, φορτωμένες λάδι, κρασί, τρόφιμα, μέταλλα, υλικά οικοδομής και άλλα είδη για την αγορά. Οι Ρωμαίοι, εκτιμώντας την αξία του Τίβερη για τη ζωή τους, τον τιμούσαν και τον λάτρευαν ως θεό.

Που κατοικούσαν οι Ρωμαίοι; Στην περίοδο ακμής της αυτοκρατορίας ο πληθυσμός της, μαζί με τους δούλους και τους ξένους, πλησίαζε το ενάμισι εκατομμύριο. Οι περισσότεροι κάτοικοι έμεναν σε πολυκατοικίες και οι πιο πλούσιοι σε μονοκατοικίες. Ο αυτοκράτορας κατοικούσε στο παλάτι του.

Πολυκατοικίες σε φτωχογειτονιά Οι δρόμοι είναι στενοί, στρωμένοι με πέτρες. Οι πολυκατοικίες δεν έχουν παράθυρα. Οι τοίχοι είναι φθαρμένοι. Οι άνθρωποι κουβαλούν νερό και ξύλα, άρα δεν υπάρχει νερό και θέρμανση, ούτε και φωτισμός

Έπαυλη πλουσίων στα προάστια Υπάρχει εσωτερική αυλή με ωραίο δάπεδο. Λουλούδια και σιντριβάνι στολίζουν την αυλή. Υπάρχουν μαρμάρινες κολόνες. Γύρω από την αυλή είναι τα δωμάτια. Υπάρχουν παράθυρα. Το σπίτι έχει νερό και θέρμανση

Παρατηρήστε και συγκρίνετε τις εικόνες 1 και 2 Παρατηρήστε και συγκρίνετε τις εικόνες 1 και 2. Βρείτε ομοιότητες και διαφορές. Συμβαίνει κάτι ανάλογο σήμερα; Ομοιότητες Και οι δυο εικόνες δείχνουν σπίτια Ρωμαίων πολιτών Στην αρχιτεκτονική κυριαρχούν οι καμάρες Διαφορές Στις πολυκατοικίες μένουν περισσότεροι άνθρωποι Υπάρχουν περισσότερες ανέσεις Η φτωχογειτονιά είναι πιο υποβαθμισμένη Η έπαυλη είναι πιο προσεγμένη

Οι δουλειές των κατοίκων στην ύπαιθρο Οι κάτοικοι της ρωμαϊκής υπαίθρου ήταν γεωργοί, βοσκοί, τεχνίτες και μικροέμποροι. Οι μεγαλοϊδιοκτήτες γεωργοί είχαν μεγάλα αγροκτήματα. Σε αυτά ήταν κτισμένα τα σπίτια τους και κοντά υπήρχαν στάβλοι, ορνιθώνες και αποθήκες για τους καρπούς και τις ζωοτροφές. Όλα αυτά τα φρόντιζαν οι δούλοι, που έμεναν μόνιμα εκεί.

Η Ρωμαϊκή βίλα

Παρατηρήστε την εικόνα και εντοπίστε τις γεωργικές δραστηριότητες που απεικονίζονται σε αυτή. Τι συμπεραίνετε για τον ιδιοκτήτη αυτού του αγροκτήματος; Το αγρόκτημα είναι πολύ μεγάλο. Υπάρχουν μέσα πολλά κτίρια. Μπορεί να είναι το σπίτι , οι αποθήκες για τα γεωργικά προϊόντα και τα εργαλεία καθώς και χώροι που έμεναν οι δούλοι. Φυτεύουν σπόρους , κόβουν ξύλα. βόσκουν ζώα Μεταφέρουν γεωργικά προϊόντα

Πού πήγαιναν τα παιδιά και γιατί; Οι μικροϊδιοκτήτες καλλιεργούσαν μόνοι τα κτήματά τους και ζούσαν από τα λιγοστά προϊόντα της παραγωγής τους. Τα παιδιά τους συνήθως εγκατέλειπαν την ύπαιθρο και αναζητούσαν εργασία και καλύτερη τύχη στο στρατό, στην πόλη, στις τέχνες και στα δημόσια έργα, που γίνονταν σε όλη την αυτοκρατορία.

Γιατί πλούσιοι και φτωχοί πήγαιναν στη Ρώμη; Όλοι αυτοί, πλούσιοι και φτωχοί, πήγαιναν συχνά στη Ρώμη για να πάρουν μέρος στις μεγάλες γιορτές και στους αγώνες που γίνονταν εκεί.

Άρτος και θεάματα Οι Ρωμαίοι αυτοκράτορες για να κρατούν ικανοποιημένους τους κατοίκους των μεγάλων πόλεων, που έκαναν συχνά εξεγέρσεις, τους προσέφεραν δωρεάν γεύματα και δωρεάν διασκέδαση (άρτο και θεάματα). Αυτά τα θεάματα ήταν κυρίως μονομαχίες και θηριομαχίες.

Η ζωή των μονομάχων Οι μονομάχοι ήταν σκλάβοι, αιχμάλωτοι πολέμου ή κακοποιοί. Έπρεπε να παλέψουν σώμα με σώμα με κάποιον και η μάχη τελείωνε όταν κάποιος έπεφτε νεκρός. Πάλευαν και με άγρια ζώα: λιοντάρια, τίγρεις, αρκούδες.

Μια απάνθρωπη διασκέδαση Το πλήθος μετά από κάθε μονομαχία ζητά από το νικητή που φόνευσε τον αντίπαλό του, να αντιμετωπίσει αμέσως άλλον, ξεκούραστο, που θα καταφέρει να τον φονεύσει. Και ο τελευταίος νικητής φυλάσσεται για μια άλλη σφαγή. Έτσι ο άνθρωπος, φονεύεται από το συνάνθρωπό του για απλή διασκέδαση των θεατών. Σενέκας, Επιστολές

Στο σχολείο Τα Ρωμαιόπουλα μάθαιναν γράμματα από δασκάλους δούλους των οικογενειών τους ή από ελεύθερους που είχαν δικά τους σχολεία. Διδάσκονταν ανάγνωση, γραφή, γραμματική, αριθμητική, ιστορία και υπακοή. Οι μαθητές υπάκουαν στις συμβουλές ή τις εντολές των δασκάλων τους τόσο, ώστε «οι λέξεις μαθητής και πειθαρχία ήταν σχεδόν συνώνυμες».

Στο δημοτικό σχολείο πλήρωναν ένα μικρό ποσό στο δάσκαλο Στο δημοτικό σχολείο πλήρωναν ένα μικρό ποσό στο δάσκαλο. Οι μαθητές κάθονταν σε σκαμνάκια ή στο πάτωμα. Έφερναν μαζί τους τις πλάκες και το μελάνι για να γράφουν. Το σχολικό ωράριο κρατούσε έξι ώρες. Τα μαθήματα άρχιζαν το πρωί, σταματούσαν το μεσημέρι για φαγητό και ξανάρχιζαν το απόγευμα.

Πού έμενε ο αυτοκράτορας; στο παλάτι σε πολυκατοικία σε έπαυλη Που ήταν χτισμένη η Ρώμη; Δίπλα σε θάλασσα Δίπλα σε ποτάμι Τι ήταν οι μονομάχοι; Αιχμάλωτοι πολέμου Ρωμαίοι Πολίτες Τι διδάσκονταν τα Ρωμαιόπουλα; Ανάγνωση και γραφή Μουσική και χορό

Ας παίξουμε θέατρο Θέατρο Μια μέρα στη Ρώμη.doc