Οργάνωση υλικών Επιστήμης Γεώργιος Ματσικάρης Επιθεωρητής Επιστήμης Πέτρος Γεωργιάδης Σύμβουλος Επιστήμης Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Υπουργείο Παιδείας.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΚΑΙΝΟΤΟΜΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Advertisements

Απομόνωση νουκλεïκών οξέων από τα φυτικά κύτταρα
Νέες τεχνολογίες επεξεργασίας της πληροφορίας στη δημόσια διοίκηση1 Τεχνολογίες για ΑΜΕΑ Καθολική πρόσβαση Αθανάσιος Πρωτόπαπας Ινστιτούτο Επεξεργασίας.
Απορρίμματα Μαρία Σαρίδου Δ’4.
Μαρία Μεσαρίτου - Παπαγαπίου
«Σχέδια μαθήματος, από τον σχεδιασμό στην υλοποίηση» Μαρία Αντωνάτου
Γ΄ Θετικής Κατεύθυνσης
Εργαστηριακές ασκήσεις Χημείας
Β Δεν υπήρχε μπαταρία..
Όξινος βασικός χαρακτήρας - pH.
Επιμέλεια: Σαμαράς Πασχάλης
Ε Κ Φ Ε Σ Ε Ρ Ρ Ω Ν ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΕΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΒΙΟΛΟΓΙΑΣ Γ΄ ΛΥΚΕΙΟΥ
ΕΚΦΕ ΣΕΡΡΩΝ Εργαστηριακές Ασκήσεις Β΄ Γυμνασίου
Αλλάζοντας τη θέση χημικής ισορροπίας σε διαλύματα σόδας και γαλαζόπετρας Νίκη Σπάρταλη, Ρουμπίνη Μοσχοχωρίτου και Ρομπέρτος Αλεξιάδης ΕΚΦΕ Χανίων
ΕΚΦΕ ΣΕΡΡΩΝ Εργαστηριακές ασκήσεις Γ’ γυμνασίου
ΕΚΦΕ ΣΕΡΡΩΝ Εργαστηριακές Ασκήσεις Εργαστηριακές Ασκήσεις Γ΄ Γυμνασίου Επιμέλεια: Θανασούλιας Αλέξης Χημικός Σχολ.Έτος:
Επιμέλεια: Σαμαράς Πασχάλης
Υδράργυρος (Hg) Τι προκαλεί; Αρμπούζη Γεωργία Τάξη Β’1.
Διάδοση της θερμότητας στα στερεά Χάρις Χριστοφή
Χριστιάνα Μενοίκου Σύμβουλος Επιστήμης, ΥΠΠ Νοέμβριος 2007 Ο ηλεκτρονικός υπολογιστής ως εργαλείο μάθησης και αξιολόγησης στο μάθημα της επιστήμης. Η ΕΠΙΣΤΗΜΗ.
Ηλεκτρονικά και Τεχνολογία Ελέγχου
Οξέα οξύ (ετυμολογικά): οτιδήποτε είναι μυτερό, αιχμηρό
17-19 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2012 Χώρος Αρχής Κρατικών Εκθέσεων Μακεδονίτισσα ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ Διεύθυνση Δημοτικής Εκπαίδευσης.
ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ ΑΠΟΡΡΙΜΜΑΤΩΝ Ονομάζουμε την επαναφορά των χρήσιμων υλικών στο φυσικό και οικονομικό κύκλο. Περιλαμβάνει όλα τα μέτρα που έχουν σκοπό την ανάκτηση.
pH εκφράζει πόσο όξινο είναι ένα διάλυμα
Arrhenius. Arrhenius Ιοντισμός ηλεκτρολύτη μέσα στο νερό.

Επαρχιακές Ενημερωτικές Συναντήσεις Διευθυντών Σεπτέμβρης 2014
6.2 ΘΕΡΜΟΤΗΤΑ: ΜΙΑ ΜΟΡΦΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ
Xαρτογράφηση Εννοιών λογισμικό Κidspiration
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΕΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΒΙΟΛΟΓΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
ΧΕΙΡΟΥΡΓΙΚΗ Γ’ ΕΠΑ.Λ. ΘΕΡΜΙΚΕΣ ΚΑΚΩΣΕΙΣ.
ΕΠΑ 336 ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΩΝ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ
Χημεία Γ΄ Γυμνασίου ΕΚΦΕ ΑΓΙΩΝ ΑΝΑΡΓΥΡΩΝ
ΥΛΙΚΑ ΣΥΣΚΕΥΑΣΙΑΣ.
Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού
1ο ΕΠΑ.Λ. ΣΟΦΑΔΩΝ ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΙΚΟΣ ΤΟΜΕΑΣ Β’ ΤΑΞΗ
2.2 Κορεσμένες μονοσθενείς αλκοόλες – Αιθανόλη
8° Εργαστηριακό Μάθημα Θέμα: Ήχος.
ΤΙ ΦΡΟΝΤΙΖΟΥΜΕ ΠΡΙΝ ΠΕΤΑΞΟΥΜΕ ΚΑΠΟΙΕΣ ΣΥΣΚΕΥΑΣΙΕΣ
Επιμέλεια : Πουλιόπουλος Πούλιος - Χημικός
Μια ενδεικτική χρήση του Multilog στη Βιολογία.  Το H 2 O 2 είναι τοξικό για τους περισσότερους οργανισμούς.  Μπορεί να καταστρέψει ενζυματικά πολλούς.
ΕΚΦΕ ΑΓΙΩΝ ΑΝΑΡΓΥΡΩΝ Εισηγητές Στέφανος Κ. Ντούλας Χημικός MSc-Med Αντώνιος Ε. Χρονάκης Χημικός Θωμάς Νίκας Φυσικός MSc Ραδιοηλεκτρολογίας Φυσικά Δημοτικού…
Ανακύκλωση Απορριμμάτων ‘Τα άχρηστα-Χρήσιμα’
Secretarial Duties II Σκοπός μαθήματος: Να βοηθήσει τους σπουδαστές να αποκτήσουν τις απαραίτητες γνώσεις και προσόντα στις γραμματειακές υπηρεσίες.
Φρούτα ΣΤΟΧΟΙ Ο ΜΑΘΗΤΗΣ ΝΑ ΜΠΟΡΕΙ: 1.Να ορίζει τα φρούτα 2.Να ταξινομεί τα φρούτα σε κατηγορίες και να αναφέρει παραδείγματα 3.Να σχολιάζει τη θρεπτική.
ΦΥΤΟΦΑΡΜΑΚΑ Μια εργασία των : Βασιλείου ΔημήτρηΔημητρούλη ΖήνωναΤσάνη ΒασίληΜιχαήλ Παναγιώτη.
Ρύπανση και Προστασία του Περιβάλλοντος Διδακτική Ενότητα: Φυσικό Περιβάλλον Γ’ τάξη.
Μέτρηση pH διαλυμάτων οξέων και βάσεων Βαθμονόμηση pH-μέτρου
ΕΚΦΕ ΑΓΙΩΝ ΑΝΑΡΓΥΡΩΝ Χημεία Γυμνασίου
Διαχωρισμός μειγμάτων
ΧΗΜΕΙΑ Α ΛΥΚΕΙΟΥ ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΠΥΡΟΧΗΜΙΚΗ ΑΝΙΧΝΕΥΣΗ ΜΕΤΑΛΛΩΝ.
Εκπαιδευτική Εκδήλωση Εικαστικής Αγωγής στη Δημοτική Πινακοθήκη Πάφου
Απομόνωση DNA από φυτικούς οργανισμούς!.
Η ΦΥΣΙΚΗ ΜΕ ΠΕΙΡΑΜΑΤΑ Α’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
ΝΕΡΟ Το νερό είναι η περισσότερο διαδεδομένη ανόργανη χημική ένωση στην επιφάνεια της Γης, αφού καλύπτει το 70,9% του πλανήτη μας. Το νερό στις «συνηθισμένες.
Χειρισμός Χημικών Ουσιών
Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού Διεύθυνση Δημοτικής Εκπαίδευσης
ΧΗΜΕΙΑ Β ΛΥΚΕΙΟΥ ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ.
Θέμα: Επιστήμη στο πιάτο
Γιάννης Β. Ντελής Δάσκαλος – Φυσικός Συνεργάτης του Ε.Κ.Φ.Ε Καρδίτσας.
H ελευθέρωση της ενέργειας
ΙΩΔΙΟ (I) Το Ιώδιο είναι αμέταλλο χημικό στοιχείο με ατομικό αριθμό 53, και σχετική ατομική μάζα περίπου 127 g. Ανήκει στην ομάδα των αλογόνων (17η ομάδα)
Καθαρισμός Δειγμάτων (Corning glass – Wafer Si)
Επιστήμη Β΄ Δημοτικού Μελετούμε τους καρπούς
Οι αισθήσεις μας!!!!!.
Διάφορες συσκευές. Συσκευή αυτόματης μέτρησης Τ.Κ.Ε. (ταχύτητα καθίζησης ερυθρών) Η μέτρηση της ΤΚΕ γίνεται με τη βοήθεια ηλεκτρονικού μηχανήματος, με.
Κεφάλαιο 4 Σπέρματα και φύτρωση Μέρη του σπέρματος:
ΕΝΝΟΙΕΣ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ Ι & ΑΝΑΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ ΤΟΥΣ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Οργάνωση υλικών Επιστήμης Γεώργιος Ματσικάρης Επιθεωρητής Επιστήμης Πέτρος Γεωργιάδης Σύμβουλος Επιστήμης Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού

Είδη υλικών Εξειδικευμένα υλικά  Εξειδικευμένα υλικά  Μη εξειδικευμένα υλικά  Βοηθητικά υλικά Οργάνωση Υλικών Επιστήμης

Αποθήκευση υλικών  Στα ράφια κατά ενότητες (Θερμότητα, Ηλεκτρισμός, Μαγνητισμός-Οπτική, ‘Υλη-Δυνάμεις, Προπλάσματα)  Εύκολη πρόσβαση  Αναγραφή περιεχομένου θήκης ή κουτιού  Ορθή αποθήκευση συγκεκριμένων υλικών Οργάνωση Υλικών Επιστήμης

ΚιβώτιαΕνοτήτων για μη εξειδικευμένα για μη εξειδικευμέναυλικά → Εξειδικευμέναυλικά → Ηλεκτρισμό ς Θερμότητα Δυνάμεις Μαγνητισμό ς Ηλεκτρισμό ς Ύλη

Σε περίπτωση που δεν υπάρχει ο οπλισμός…...χρησιμοποιούμε ένα μολύβι και ένα σιδηρομαγνητικό υλικό Οργάνωση Υλικών Επιστήμης

Οι μαγνήτες αποθηκεύονται μακριά ο ένας από τον άλλο. μακριά ο ένας από τον άλλο. Οργάνωση Υλικών Επιστήμης

Τα κατασκηνωτικά γκαζάκια καταργούνται… Λύχνος οινοπνεύματος Οργάνωση Υλικών Επιστήμης

Τα θερμόμετρα οινοπνεύματος να προτιμώνται από τα θερμόμετρα υδραργύρου. Τα θερμόμετρα οινοπνεύματος να προτιμώνται από τα θερμόμετρα υδραργύρου. (Ο υδράργυρος είναι πολύ τοξικό μέταλλο. Αν χυθεί ο υδράργυρος δύσκολα μαζεύεται. Εξατμίζεται, εισπνέεται και συσσωρεύεται στον οργανισμό) Οργάνωση Υλικών Επιστήμης

Επίσης…  Τα γυάλινα δοχεία μέσα σε ξέβαθα χαρτοκιβώτια.  Τα διάφορα μέρη της συσκευής της απόσταξης μέσα σε χαρτοκιβώτιο.  Κάθε αντιδραστήριο με την ονομασία του αναγραμμένη πάνω σε ετικέτα.  Τα θερμόμετρα μέσα στην πλαστική θήκη τους. Οργάνωση Υλικών Επιστήμης

Ονομασίες αντιδραστηρίων Litmus solution = διάλυμα μπλε ηλιοτροπίου Litmus paper = χαρτί ηλιοτροπίου Sodium hydroxide = καυστικό νάτριο (Βάση) Sodium dichromate = διχρωμικό νάτριο (αντιπολωτικό) Iodine solution = διάλυμα ιωδίου (για ανίχνευση γλυκόζης) Tincture of iodine = διάλυμα ιωδίου Sulphuric acid (1M) = διάλυμα θειικού οξέος Calcium hydroxide (Lime water)) = Ασβεστόνερο (Βάση) Οργάνωση Υλικών Επιστήμης

Οργάνωση υλικών για ένα συγκεκριμένο μάθημα  Εντοπισμός ελλείψεων  Μέθοδος συλλογής υλικών ….με συνεργασία των παιδιών ….με συνεργασία της Διεύθυνσης  Ετοιμασία υλικών για τετράδες (ή δυάδες) μέσα σε ειδικά κιβώτια ομάδων  Ετοιμασία βοηθητικών υλικών  Ετοιμασία καρτελών Οργάνωση Υλικών Επιστήμης

Έντυπο Επισκόπησης Αναγκών Εξειδικευμένων Υλικών Επιστήμης για 6 ομάδες (Κ.Β.) ή (Κ.Α.+Κ.Β.) Σχολείο : ………………. ………………... Ημερομ. : …………………… Εξειδικευμένα ΥλικάΕνότητα - ΤάξηΠοσότητα που ενδείκνυται Ποσότητα που υπολείπεται -Μετροταινίες (τύπου κορδέλας 1 μέτρου) Β΄ (Όραση και αφή) Δ΄ (Η χλωρίδα της Κύπρου) Στ΄(Αναπνευστικό σύστημα) 10 (Κ.Α.) 6 (Κ.Β.) -Μεγεθυντικοί φακοί με χερούλι Β΄ (Μελέτη των σπερμάτων) Γ΄ (Η τριβή, Μελέτη του καρπού, Όσφρηση- Γεύση- Ακοή, Το άνθος, Οικολογία και ζωή, Ένα κοινωνικό έντομο) Δ΄ (Η χλωρίδα της Κύπρου, Ο ατμοσφαιρικός αέρας, Το έδαφος, Κατηγορίες ζώων) Ε΄ ( Η τριβή στην κίνηση, Οι λειτουργές των φυτών, Μάτια-Λειτουργία της όρασης) Στ΄(Μυικό σύστημα) 18 -Γυάλινα ή πλαστικά χωνιά Γ΄ (Καιρικές συνθήκες) Δ΄ (Ο ατμοσφαιρικός αέρας, Το έδαφος) Ε΄ (Διαλύματα) Στ΄(Διάδοση της θερμότητας, Ατμοσφαιρική πίεση, Πίεση, Ήχος) 18