Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Φρούτα ΣΤΟΧΟΙ Ο ΜΑΘΗΤΗΣ ΝΑ ΜΠΟΡΕΙ: 1.Να ορίζει τα φρούτα 2.Να ταξινομεί τα φρούτα σε κατηγορίες και να αναφέρει παραδείγματα 3.Να σχολιάζει τη θρεπτική.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Φρούτα ΣΤΟΧΟΙ Ο ΜΑΘΗΤΗΣ ΝΑ ΜΠΟΡΕΙ: 1.Να ορίζει τα φρούτα 2.Να ταξινομεί τα φρούτα σε κατηγορίες και να αναφέρει παραδείγματα 3.Να σχολιάζει τη θρεπτική."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Φρούτα ΣΤΟΧΟΙ Ο ΜΑΘΗΤΗΣ ΝΑ ΜΠΟΡΕΙ: 1.Να ορίζει τα φρούτα 2.Να ταξινομεί τα φρούτα σε κατηγορίες και να αναφέρει παραδείγματα 3.Να σχολιάζει τη θρεπτική αξία των φρούτων/Σημασία 4.Να περιγράφει τις κατάλληλες συνθήκες αποθήκευσης των φρούτων 5.Να αναφέρει την εποχή κατά την οποία κάθε φρούτο διατίθεται φρέσκο στην αγορά 6.Nα κατονομάζει τις χρήσεις των φρούτων στη Μαγειρική και ζαχαροπλαστική 7.Να αναφέρει τα κριτήρια αξιολόγησης της ποιότητας των φρέσκων φρούτων

2 Ορισμός και ταξινόμηση των φρούτων Φρούτα είναι το καταναλώσιμο μέρος του φυτού το οποίο περικλείει τους σπόρους Κατηγορίες 1.Εσπεριδοειδή: Πορτοκάλια, μανταρίνια, μαντόρες, γκρέιπ φρουτ, λεμόνια, γλυκολέμονα (lime), νεράντζια 2.Μαλακά: Φράουλες, βατόμουρα, βαβάτσινα 3.Σκληρά: Μήλα, αχλάδια 4.Με κουκούτσι: Κεράσια, ροδάκινα, νεκταρίνια, δαμάσκηνα(φορμόζες), χουρμάδες(φοινίκια), μούσμουλα 5.Τροπικά: Ανανάς, σταφύλια, πεπόνια, καρπούζια, ακτινίδια, μάγκο, καβάφες, λωτοί 6.Άλλα: Σύκα, κυδώνια, ρόδια, φραγκόσυκα, μπανάνες

3 Η θρεπτική αξία και η σημασία των φρούτων στη διατροφή του ανθρώπου Κύριο συστατικό το νερό(μέχρι 94%) – Δροσιστικά – Πλούσια σε χυμό Σημαντικές ποσότητες υδατανθράκων(μέχρι 17%) – Σάκχαρα – Φυτικές ίνες Καλύτερες πηγές βιταμινών και αλάτων/μετάλλων Ελάχιστες πρωτεΐνες(μέχρι 1%) και καθόλου λίπη Τα φρούτα δεν πρέπει να απουσιάζουν από κανένα τραπέζι – Ποικιλία γεύσεων, χρωμάτων και αρωμάτων Πρέπει να καταναλώνονται φρέσκα και με τη φλούδα – Περισσότερες φυτικές ίνες Μικρά γεύματα ανάμεσα στα μεγάλα παρά σαν επιδόρπιο Πολλές παρασκευές όπως φρουτοσαλάτες, χυμοί, γλυκά, φαγητά, μαρμελάδες, κομπόστα κ.α.

4 Αποθήκευση και εποχικότητα των φρούτων Η διατήρηση των φρούτων καθορίζεται από το πάχος και το είδος της φλούδας Μήλα και αχλάδια μπαίνουν σε ιδικά ψυγεία μετά από ιδική περιποίηση Οι μπανάνες διατηρούνται σε δροσερό μέρος και όχι στο ψυγείο Ο ψεκασμός με ζεστό κερί κλείνει τους πόρους και τα διατηρεί περισσότερο Περισσεύματα δεν πρέπει να καταλήγουν στις χωματερές ΧΕΙΜΩΝΑΣΑΝΟΙΞΗΚΑΛΟΚΑΙΡΙΦΘΙΝΟΠΩΡΟ Εσπεριδοειδή (πορτοκάλια, μανταρίνια, μαντόρες, γκρέιπ φρουτ) Μούσμουλα Φράουλες Κεράσια Χρυσόμηλα Βερίκοκα Πεπόνια Καρπούζια Σταφύλια Σύκα Δαμάσκηνα Ρόδια Σταφύλια Χουρμάδες Μήλα Αχλάδια Ροδάκινα Νεκταρίνια

5 ΣΗΜΕΙΑ ΚΑΛΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ Αναλόγα με την ποιότητας τους χωρίζονται σε Α,Β,Γ κατηγορία. Απο την φρεσκάδα τους Από το μέγεθος. Απο το κανονικό σχήμα τους Από το χρώμα τους Από την Υγιεινή τους κατάστασης Απουσία ακαθαρσίας και κτυπημάτων Ώριμα και στην εποχή τους

6 Χρήσεις των φρούτων στη μαγειρική και ζαχαροπλαστική Τα φρούτα μπορούν να χρησιμοποιηθούν εξίσου καλά τόσο στη ζαχαροπλαστική φτιάχνοντας φρουτοσαλάτες,τάρτες με φρέσκα φρούτα τηγανιτες με φρούτα,στα παγωτά,στις διακοσμήσεις των μπουφέ μπορούν να χρησιμοποιηθούν και στη μαγειρική αποξηραμένα φρούτα στις διάφορες γεμίσεις,ως σνακ,σε μούσλι,για γαρνιτούρες Συνοδεία φαγητών,

7 Εργασία στη τάξη 1.Φρούτα είναι ------------------------------------------------- 2.Κατονομάστε τις κατηγορίες των φρούτων 3.Η διατήρηση των φρούτων καθορίζεται απο ------------ ----

8 1.Τα φρούτα είναι τρόφιμα που δεν πρέπει να απουσιάζουν απο το τραπέζι.Σχολιάστε τη θρεπτική αξία των φρούτων 2.Να περιγράψετε τις συνθήκες αποθήκευσης των φρούτων 3.Να συμπληρώσετε τον ακόλουθο πίνακα με φρούτα που διατίθενται στην αγορά κατα εποχή ΧειμώναςΚαλοκαίριΆνοιξηΦθινόπωρο Αξιολόγηση

9 Ένα μήλο την ημέρα τον γιατρό τον κάνει πέρα Ποια σημεία θα πρέπει να προσέξετε όταν θα αγοράσετε φρέσκα φρούτα; ---------------------------------------------------------------------- --------------------------------------------------------------------- ---------------------------------------------------------------------- Aξιολόγηση


Κατέβασμα ppt "Φρούτα ΣΤΟΧΟΙ Ο ΜΑΘΗΤΗΣ ΝΑ ΜΠΟΡΕΙ: 1.Να ορίζει τα φρούτα 2.Να ταξινομεί τα φρούτα σε κατηγορίες και να αναφέρει παραδείγματα 3.Να σχολιάζει τη θρεπτική."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google